TOMUS Vloženo 25. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2018 Ahoj. Jaky je rozdil mezi oleje Shell helix ultra a Shell helix ultra profesionall? Mohu michat Shell helix ultra z shell hx8 , norma je stejna 502.00/505.00? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodko-k Vloženo 17. Duben 2019 Sdílet Vloženo 17. Duben 2019 A keby som dal do 1,2tsi olej Mobil 1 5w-50 ??? Nemá síce normu VW502 Ale bol mi odporúčaný aj pre tento motor.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 17. Duben 2019 Sdílet Vloženo 17. Duben 2019 Pokud nemá normu, tak o tom vůbec neuvažuj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 22. Duben 2019 Sdílet Vloženo 22. Duben 2019 (editace) Asi by sa nič nestalo, ale nikto sa ti za to nezaručí. A vlastne prečo tam chceš dávať 50-ku? Editováno: 22. Duben 2019, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 22. Duben 2019 Sdílet Vloženo 22. Duben 2019 On je na vyssi teploty. Ja mel jsem 10W60 edge sport v Cecetce i v lete bylo super a zime uz hur. Ventile jsem mel na koncovce zivota a v zime bylo slyset ventile. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 23. Duben 2019 Sdílet Vloženo 23. Duben 2019 (editace) Ja viem, že aké sú výhody 50-ky, ale prečo to dávať do 1.2 TSI? Tento motor má tak trochu problém ten olej aj zohriať na jeho normálnu prevádzkovú teplotu (90-110°C), naozaj nevidím dôvod tam dávať 50-ku. Dostať sa cez 110°C je takmer nemožné, a to som svoje auto neraz trápil aj na okruhu, alebo lietal som s ním 190+. Základ je olej meniť včas a nie liať oleje s vysokou viskozitou, bez potrebného schválenia a vymýšľať podobné blbosti. Alebo keď už riešiť olej, tak skôr by som sa zameral na to, že aké má vlastnosti olej v motore keď je motor studený, resp. keď olej ešte nedosiahol svoju prevádzkovú teplotu. Ďalej tu máme známe problémy s rachotom nenapnutej reťaze, takže riešil by som skôr to, aby olej bol 0W, než aby som tam úplne zbytočne lial 50-ku. Editováno: 23. Duben 2019, autor: e1. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 23. Duben 2019 Sdílet Vloženo 23. Duben 2019 Další věc je, že viskozita nemá nic společného s tepelnou odolností oleje viz tento "test" http://kixxengineoil.blogspot.com/2015/01/eclipse-results-of-testing-of-engine.html 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajkpark Vloženo 12. Květen 2019 Sdílet Vloženo 12. Květen 2019 Ze začátku jsem měl na nový motor 5W-30, ted, když už mám najeto přes 430.000, tak tam leju na doporučení od škodováckýho servismana 5W-40 ... a nemám nejmenší problém. Měním pravidelně po 15-17tis.km. i s filtrem. 0W-30 rikal, ze je zbytecna brecka pro tenhle motor, kor, kdyz uz tam po tech x km mam vule atp. tak je spis pry potreba trochu konzistentnejsi ... v tomhle mu verim a dava to logiku. Jestli tam lejete 50ky a 60ky, potes panbuh :) samozrejme je to vsechno o aktulnim stavu motoru, ktery stejne nikdy poradne nebudeme vedet, pokud auto nerozebereme do posledniho sroubku a venitlku :) ... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 12. Květen 2019 Sdílet Vloženo 12. Květen 2019 0W-30 je úplne tá istá "brečka" ako 5W-30-ka ktorú si tam dával aj ty, akurát 0W má za studena trochu nižšiu viskozitu a tým pádom lepšie maže kým motor a olej v ňom nedosiahnu svoju normálnu prevádzkovú teplotu (v prípade oleja 90-110°C). Inak do tohto motora môžeš liať od 0W-30 po 10W-40 hocičo, stačí ak to má schválenie VW 502.00 alebo VW 504.00. Základ je ten, že treba olej meniť včas a výmenný interval prispôsobiť režimu prevádzky. Iné je totiž jazdiť dlhé trasy (ako to je tvojom prípade - viac ako 50 tisíc km ročne), a iné skákať po meste pár km so studeným motorom a za rok najazdiť to, čo ty dáš za jeden mesiac, alebo dva. Akurát toto už užívateľská príručka takto detailne nerieši a potom ľudia jazdia na jeden olej niekedy aj 30 tisíc km v tom najhoršom režime a potom sa čudujú ak je motor po 100 tisíc km vhodný na GO. 3 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajkpark Vloženo 29. Červen 2019 Sdílet Vloženo 29. Červen 2019 Svatá pravda, nikdy není jedno auto stejné a řidič už vůbec ne :) ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PS1984 Vloženo 29. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2019 Zdravím, potreboval by som informáciu aký olej sa dával priamo od výroby do Fabii II combi rok výroby 2013 1,2 TSi, 63kW. S autom sa chodilo každé 2 roky na výmenu alebo 30 000 km. Mohol by tam byť olej Castrol Edge Professional Longlife III; 5W-30; VW 504.00; ??? Ďakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 29. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2019 Jj, tenhle olej mi dávají v autorizáku taky, nebo originální VW lomglife Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 30. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2019 Alebo tam mohol byť aj olej od Shell, alebo hocikoho, kto v danom momente dal lepšiu cenu. Namiesto toho, aby ste riešili, že aký olej bol v motore 6 rokov dozadu, radšej skráťte interval výmeny! Riešiť značku oleja pri 30 tisícovom intervale je totiž maximálny nezmysel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 30. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2019 V 23. 4. 2019 na 6:26, McMatej napsal: Další věc je, že viskozita nemá nic společného s tepelnou odolností oleje viz tento "test" http://kixxengineoil.blogspot.com/2015/01/eclipse-results-of-testing-of-engine.html Rozšířit jak "číst" ten test a jak byly vzorky testovány? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 30. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2019 Tady https://bmwservice.livejournal.com/27699.html je podobný (stejný) test i s připojenými videi testování. Olej zahřívají hodinu na 400 °C. Nevím, školy nemám, ale řekl bych, že olej který to přežije bez vytvoření usazenin a kalů je lepší. A některé oleje 0W-20 dopadly lépe, než oleje xW-50, tak si dovolím tvrdit, že tepelná odolnost s viskozitou nesouvisí. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PS1984 Vloženo 30. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2019 V 30. 11. 2019 na 17:46, e1. napsal: Alebo tam mohol byť aj olej od Shell, alebo hocikoho, kto v danom momente dal lepšiu cenu. Namiesto toho, aby ste riešili, že aký olej bol v motore 6 rokov dozadu, radšej skráťte interval výmeny! Riešiť značku oleja pri 30 tisícovom intervale je totiž maximálny nezmysel. Rozšířit nikdy sa nestihlo za tie dva roky odjazdit 30 tisíc. auto ma 6 rokov a par mesiacov a je tam najazdených takmer 70 tisíc. poctive kilometre, rodičia veľmi nejazdia. cez leto chorvátsko, pocas roka pár krát diaľnica a nejaké mesto a medzimesto... ide o to, ze otec stratil etiketu a papier kde mal zapísaný olej, typ olejoveho filtra, a tie vzduchove filtre... tak som chcel zistiť, ze co tam bolo, resp co tam dať. ten castrol co som sem pisal tam bol asi v minulej výmene. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 30. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2019 @McMatej dík. Sice by se dalo argumentovat, nakolik je taková teplota relevantní pro reálný provoz (a zvlášť v dobře chlazeném TSI), ale ty rozdíly i mezi oleji jednoho výrobce jsou zajímavé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 30. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2019 Já myslím, že je to kvůli zrychlení. Akcelerované testování se používá často. Testovat v reálném čase by bylo zdlouhavé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 1. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2019 V 30. 11. 2019 na 20:30, PS1984 napsal: nikdy sa nestihlo za tie dva roky odjazdit 30 tisíc. auto ma 6 rokov a par mesiacov a je tam najazdených takmer 70 tisíc. poctive kilometre, rodičia veľmi nejazdia. cez leto chorvátsko, pocas roka pár krát diaľnica a nejaké mesto a medzimesto... ide o to, ze otec stratil etiketu a papier kde mal zapísaný olej, typ olejoveho filtra, a tie vzduchove filtre... tak som chcel zistiť, ze co tam bolo, resp co tam dať. ten castrol co som sem pisal tam bol asi v minulej výmene. Rozšířit Stále nechápem, že prečo riešiš nejaké etikety, a čo tam bolo a tak. Jednoducho tam daj nejaký olej ktorý bude mať schválenie VW 502.00 alebo VW 504.00 ak chceš mať premenlivý interval! Či to bude Castrol alebo iná značka, je úplne jedno. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 1. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2019 e1. má naprostou pravdu v oleji,kup hlavně podle té udávané normy VW, no a filtry pokud nevíš, tak si zajdi k prodejci Škodovek,ukaž mu malý technický průkaz a ten Ti prodá , nebo objedná podle VIN čísla z toho techničáku příslušný potřebný filtr/y. Budeš mít originál a ceny filtrů nejsou u Škodovky nějak přehnané a nevyplatí se kupovat někde o pár desetikorun lacinější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PS1984 Vloženo 1. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2019 mne ani nešlo o konkrétnu značku. potreboval som tie špecifikácie a znacku som si domyslel na zaklade toho, ze v na tom puzdre kde je manuál je logo castrol. bol som v škodovke, doniesol som VIN a chcel som nech mi toto všetko povedia. nepovedali, lebo nechodim s autom k nim do servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 1. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2019 Tak to jsou tedy pěkní hulváti v tom servisu. To že někdy ojebou v servisech zákazníka to je celkem známo, ale že se ani nechtějí s člověkem bavit a podat mu nějaké informace, tak to se mi ještě nestalo. Ale možná si tam přišel, když měli zrovna fofr, ale i tak ?! Takový BAŤA, no ten by je dneska hnal, bohužel, jak tady na fóru neustále říkám, tak to je obraz naší doby a honby jen za ziskem, s co nejmenší námahou. Čím jsem starší, tím více mi to leze krkem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 3. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2019 Prosím ťa, akú informáciu chceš? Servis vôbec nemá predstavu o tom, že aký olej sa dáva do auta v prvovýrobe, a ak si nebol s autom u nich, alebo nie je zadané do servisnej dokumentácie, že pri poslednej výmene vlastný olej značky XY, tak nemajú odkiaľ vedieť, že čo si mal do motora naliate. Ako som už písal vyššie, kúp vhodný olej podľa užívateľskej príručky k autu (ak ho nemáš, je dostupný na stránke ŠA) a nastaveného intervalu, jedno akú značku, filter podľa VIN, alebo kódu motora a modelového roku a vymeň si to doma sám, ak ti servis nevyhovuje. Ak vyhovuje, nechaj to na nich. Vlastný olej a diely ale nemusia akceptovať. Je tu o olejoch 28 strán, neexistuje aby v tomto vlákne neboli všetky všeobecné otázky ohľadom tohto motora zodpovedané, preto naozaj nechápem, že čo tu ešte riešime. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2019 Proboha, to je jak u bl..... na dvorečku. 28 stran stále o tom stejném - jaký oleje do tohoto motoru. Navíc toto téma začíná úplně stejným dotazem. @PS1984To neumíš číst? Všechno už tady dávno je. Normu VW máš v manuálu k autu, pokud ho nemáš, je volně ke stažení na stránkách ŠA. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.