Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

Vďaka za upozornenie (aj keď som teda nikde nenašiel iné schválenie, určite budem písať email).

Takže sa konečne Motul doviezol :), ja som si našiel cenovú alternatívu keďže Total má výkonostnú triedu rovnakú a je ľahšie zohnateľný...

Teraz mám zas problém so servisom lebo všade odmietajú možnosť donášky vlastného oleja.

 

Yop, Motul je po pol roku doma. Teraz mám mesiac po výmene oleja ďalších 8 litrov oleja doma, tj. zásoby minimálne na rok.

Inak s vlastným olejom ťa nemôže žiaden servis odmietnuť. Jediná vec na ktorú ťa môžu upozorniť je, že prídeš o záruky mobility (to nie je tá štandardná záruka). Ak ťa napriek tomu odmietnu, tak potom by som tam nikdy viac nepáchol. Ak by si sa pohyboval v blízkosti BA, tak ti môžem poradiť minimálne dva servisy kde s vlastným olejom nemajú problém a aj ceny za prácu je normálna, nie ako v BA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ani tu mobilitu by neměli podle mě odmítnout, psal jsem kdysi mail do Škodovky a odpověděli mi toto:

 

Děkujeme Vám za Váš e-mail. K Vašemu dotazu bychom Vám rádi sdělili, že záruku mobility autorizovaný servis prodlouží na základě řádného plnění předepsané servisní péče uvedené v Servisní knížce vozidla, resp. při provedení předepsaných servisních úkonů v rámci servisní prohlídky a dodržení předepsaných intervalů. Pokud si do servisu donesete vlastní originální díly Škoda, které budou v neporušeném originálním balení (ideálně s kupním dokladem) a budou určeny pro daný typ a motorizaci vozidla, servis, který provede předepsanou servisní prohlídku se všemi nezbytnými úkony, může na základě Vašeho požadavku prodloužit záruku mobility.

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zrovna já, potěšen nouzovým režimem jsem zrovna tu záruku mobility využil a pro 500 K ušetřených na oleji brečet někde s nepojízdným autem... Ano jsou a mám asistenci poruchovou i přes povinné ručení, ale osobně např já mám i při garančce náhradní auto a nikdy jsem neplatil pomalu ani benál. Toto řešit nemíním a nebudu. Kdo to chce tak ať to tak dělá.

 

Edit k posl.příspěvku- A je to- "může" prodloužit a týká se to stejně jen "originálních dílů Škoda v neporušených obalech". Slovíčkaření, ale např KonG i já víme co to znamená.

Copak koupíte na e-shopu origo olej Š-A?. Ani na jejich domovském to není.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HjM, prax je taká, že olej Shell alebo Castrol tiež nie je originálny diel. Ďalej ja som dostal po kúpe auta brúžurku kde je toto zvlášť riešené a bolo to tam písané v tom zmysle, že záruka mobility platí iba v prípade že prevádzkové kvapaliny kupuješ priamo v servise. Mám to niekde uložené, a je to tam čierne na bielom.

 

Ja osobne mám k poistke asistenčnú sluźbu, takže garanciu mobility neriešim. Tiež nepredpokladám že by moje 17 mesačné, nadštandartne servisované auto by sa len tak z ničoho nič pokazailo tak že by som potreboval odťah. To už skôr budem mať problém s defektom ktorý potom nedokážem na mieste opraviť...

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě by zajímalo, pokud má motor prodloužený interval a má používat oleje 504.00, zda na mou žádost změní interval na pevný, tj. 15tis./rok, používal bych 502.00 dodávaný přímo servisem. mám trošku obavy, že servis to klidně udělá, ale v případě problémů se bude cukat, že se měnila norma olete atp. mám za to, že dříve vyráběné atm. motory s pevným a proměnným intervalem měly jinou technologii výroby motoru, proto se norma oleje měnit nemohla. u TSi bych řekl, že motor je stejnej, jen má navíc čidla na měření viskozity aj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádný čidla na měření viskozity nemá... U motorů,které jsou z výroby na LL olej,můžeš směle přejít na pevný interval výměny,případně se vrátit zpátky na LL olej. U motorů z výroby na pevný interval výměny oleje nelze přejít na LL oleje. Staší si to přečíst v servisní knížce - alespoň já to tam tak mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jest-li to  nepočítá virtuální "motohodiny" jako u stabilních motorů nebo u zemědělské technikya podle toho se přihlásí, ale LL režim je zrůdnost.

Nelze, tak jak to někdo srovnává s prodlužováním lhůt výměny olejů např u kamionů, kde to dnes není problém kolem 100tis km, ale tam ty motory mají jiné režimy, teplotně stálejší průběh, a proti dobám minulým při intervalech cca 20000km dalece kvalitnější spalování, menší provozní otáčky a tím otáčkokilometry a spousta opačných faktorů zase jde proti nám s popojížděním kdy ten olej ředí splašky benzínu, teplotní kolísání, kolísání otáček, tlaku oleje atd atd. U dálníčního převažujícího provozu ještě, ale na standartní způsob e e e e e.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamoš ktorý má podobnú Fabiu ako ja, ale už MR2013 bol v servise a mechanik mu povedal že nech si tam ten olej nechá aj 25 tisíc, a to sa bavíme a prvej náplni.
Takýmto štýlom on vymení olej počas prvých 100 tisíc km 3x, kým ja som počas prvých 33 tisíc menil už 4x. Ok, ja to možno trochu preháňam, ale aj tak je to veľký rozdiel. Vysvetľoval som mu že to nie je najlepší nápad, ale on verí mechanikovi a nehodlá stále kupovať olej, lebo aj tak má veľa výdavkov. Na jednej strane ho chápem, na druhej strane olej si chce kupovať priamo v servise, takže nakoniec sme na tom čo sa týka nákladov +/- podobne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď kupuješ olej v servise, tak to nebude iba pár korún, ale cca. 100-120 € za olej, + filter a práca. Ak by som kupoval lacnejšiu 5W-40-ku, tak ja za tie peniaze mám vymenený olej 3x aj s filtrom a prácou, ale keď on nechce prísť o záruku mobility, tak to má blbé. Teraz má na 8 mesačnom aute najazdených skoro 14 tisíc, jazdí čoraz viac, a výmenu oleja si už naplánoval na august, keď bude mať auto necelý rok.

Aj jeho otec tak menil olej na HTP a 9 rokov funguje, týmto argumentoval. Rozdiel je v tom že to HTP jazdí denne 2x 3 km a ročne menej ako 10 tisíc km, ale tu sa vraciame späť k tomu, že mechanik povedal...  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak podle čeho to teda vyplivne hlášku o servisu? podle počtu ujetým km na jedno nastartování?

ŘJ bere v potaz mnoho proměnných,které mají vliv na to,kdy rozhodne o zobrazení hlášení o výměně oleje.

Tady v té učební pomůcce z roku 2001 je to popsáno. Počítám,že v současnosti to bude obdobně.

http://www.uloz.to/x2gqkia/44-prodlouzene-servis-intervaly-pdf

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď kupuješ olej v servise, tak to nebude iba pár korún, ale cca. 100-120 € za olej, + filter a práca. Ak by som kupoval lacnejšiu 5W-40-ku, tak ja za tie peniaze mám vymenený olej 3x aj s filtrom a prácou, ale keď on nechce prísť o záruku mobility, tak to má blbé. Teraz má na 8 mesačnom aute najazdených skoro 14 tisíc, jazdí čoraz viac, a výmenu oleja si už naplánoval na august, keď bude mať auto necelý rok.

Aj jeho otec tak menil olej na HTP a 9 rokov funguje, týmto argumentoval. Rozdiel je v tom že to HTP jazdí denne 2x 3 km a ročne menej ako 10 tisíc km, ale tu sa vraciame späť k tomu, že mechanik povedal...  :kol-32:

Ja si pořad myslim že to neni mnoho i s tim "origo" olejem ze servisu ikdyby ho měnil 2 krat ročně.Ale je to samozřejmně jeho věc co autu "dopřava" ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dotaz do firmy Castrol:

 

Podle mazacího plánu na vašich stránkách:

Mazací plán pro Škoda Roomster 1.2 TSI / 63 kW (2010-)

Motor

Doporučený typ oleje: Castrol EDGE 5W-30

Náplň s filtrem (litry): 3,6

Poznámka: V případě pevného servisního intervalu (15 000 km ) možno použít také
Castrol EDGE 0W-30 / EDGE 5W-40 A3/B4

 

Odpověd:

 

Oleji Castrol EDGE Professional A3 5W-40 
je zcela reciproční a tedy plně vhodný na dolévání olej Castrol EDGE 5W-40 A3/54, který jste správně
vyhledal pod poznámkou v našem mazacím plánu. V něm na prvním místě
doporučený olej Castrol EDGE 5W-30 má ovšem tu výhodu, že je široce dostupný u
každé větší čerpací stanice Benzina (také v obchodních řetězcích), přičemž
jej lze také použít pro doplnění Vámi uvedené původní náplně.

 

Ing. Milan Šimánek 

Assistant of Technical Department



Castrol
Lubricants (CR), s.r.o.



V Parku
2294/2, 148 00 Praha 4 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Cez vikend som sa rozhodol, ze si vymenim olej a filter, uz som ho nemohol ani citit, tak pachol po benzine po najazdu 8000 km. Urcite to ma suvis aj s rachtanim retaze po starte, teraz ked je novy olej tak to stichlo. Iba pre zmienku ficim na Valvoline VW 502.00, 5W30

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sice mám teď tsi, ale největší zkušenost s olejama mám z htp. tam je taky řetěz, taky napínák. už jsem to tu psal, při použití olejů castrol a shell to po startu někdy rachtalo a čím více měl olej najeto, tím častější to rachtání bylo. při používání olejů mobil to neudělalo skoro nikdy, leda až u nájezdu 10tis., nevím proč, jestli se ten olej líp stlačuje nebo co, ale napínák s ním prostě chodil bezvadně. není zkušenost z jedné výměny, těch výměn jsem udělal 6 a ty značky olejů střídal a mobil jsem měl 3x a vždy bylo ticho. bylo by dobrý to zkusit i u tsi, třeba se to výrazně zlepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...