Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor 1.4 TDI / 1.9 TDI / 1.9 SDI

  1. Zahájeno uživatelem radano,

    Ahoj chlapy ! Mám takový problém. Mám fabii 1.9 sdi r.v 2003 kombi naj. 158 tis. km a mám takový vzláštní problém. Když nastartuji auto a rozjedu se tak slyším takové pravidelné cvakání v kabině auta. Čím rychleji jedu tím rychlejší je cvakání. Je to slyšet pouze v kabině auta a to jen od místa řidiče, od spolujezdce je to skoro neslyšitelné. Další poznatek, čím víc se teplota motoru ustaluje na provozní telpotu, tím je cvakání méně a méně slyšitelné. Od motorového prostoru není absolutně žádný pazvuk slyšet. Další poznatek je ten , mám v nějaké poloze plynový pedál a je to cvakání slyšet, ale stačí minimálně ubrat,nebo přidat plyn a uplně to přestane,ale stačí zase hnout…

    • 4 odpovědi
    • 5,8tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem zemmich,

    Koupil jsem 1,9 SDI,najeto 50 tis.km.Při sešlápnutí plynu přes půlku jde z výfuku černý kouř.Auto startuje a jezdí suprově.Spotřeba při norrmální 90 km rychlosti kolem 5 l,na dálnici to bere přes 6l.Poradte prosím díky.

    • 11 odpovědí
    • 5tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem LPG,

    Mate někdo delší skušenost s chipem na TDi pd 74kw? Firma? O kolik kw?

    • 28 odpovědí
    • 15,6tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem MELLO,

    Zajímalo by mě majitelé FRS co jste už byli na emisích ( bude nás čím dál tím víc ) jaké jste měli tyto hodnoty kouřivosti: Absolutní ( povoleno 1,43) a rozpětí kouřivosti ( povoleno 0,25 ) Kolega: absolutní 0,89 a rozpětí 0,16 já: absolutní 0,23 a rozpětí 0,00 Může to souviset s tím, že on docela často podtáčí a já to naopak točím vysoko?

    • 19 odpovědí
    • 4,2tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Philips,

    Slysel sem ze pri nejak tak pasuje z xara 2.5 TD PORADTE PLS.

    • 30 odpovědí
    • 5,6tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem mracek,

    Jaké jsou časové nebo kilometrické intervaly u vozu Fabia 1.9 TDI pro odvodnění palivového filtru( výměnu filtru). Jaký je postup provedení odvodnění, když se pod filtr nedá dosáhnout ze zhora ani ze zdola .Děkuji za odpověď.

    • 1 odpověď
    • 6,1tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem Michalv1,

    Zdravím vsechny,mel bych takovy dotas.Muzu dat chip na SDI?

    • 9 odpovědí
    • 7tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem Kam,

    Zdravím, po zaslepení EGR ventilu u FRS se mně rozsvítila kontrolka elektroniky motoru. Nevíte, jak ji zhasnout ?? Díky

  9. Zahájeno uživatelem tweetak,

    Mám jeden velký dotaz... mam FRS rv.10/03 a trápí mě v nynějším období ohřátí motoru na optimální teplotu.... ujedu 15km a dostavam se na optimal.ale se sluzebni O2 ujedu 1-2 km a jsem tam taky... je mozne jak to muzu zkontrolovat kde je problem? nebo si mam dat dopredu na chladic krabici jako drive do skodovek? diky za radu...

    • 168 odpovědí
    • 16,1tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem dezod,

    Zdravím, uvažuji o koupi fabie (1,9SDI) nebo feldy (1,9D)... Auto bude sloužit jako 2.auto, spíše město, ale i práce mimo město. spotřeba je důležitým faktorem. Nevím co bude lepší, ale fábka je se mi zdá zbytečně drahá.. Mám Octavaku II v naftě jako hlavní auto, tak tak chci do 2.auto investovat rozumem. Děkuji za vaše rady... jak to vychází poměrově tyto auta...Spíše beru pozitiva jako spotřeba, minimum oprav a tisíce kilomentrů:-) Dezod

    • 75 odpovědí
    • 22tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem fruitss,

    • 33 odpovědí
    • 9,1tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem krupinok,

    Zdravím všechny, dodělával někdo z Vás tento člen pro příhřev chladící kapaliny na motor ATD? Zajímalo by mě, jak a kam se zapojuje elektrika. Máte s tím někdo vůbec nějaké zkušenosti? Kdyby měl někdo tento člen na prodej, tak bych ho koupil.

    • 0 odpovědí
    • 3tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem Dakie,

    Ahoj, dneska sem byl u známýho mechanika a bavili sme se o motorech ve Fabkách.. Přesněji o TDI.. Říkal mi, že mezi motorem RS a klasickým PD 74kW je jen rozdíl v turbu a tryskách, jinak je vše stejný (nebavíme se o převodovkách a spojce, vyloženě o vnitřnostech motoru, jako klikovka, písty atd...) Může mi to někdo potvrdit? Díky

    • 4 odpovědi
    • 3,4tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem MELLO,

    Tak mi začala občas při studeném startu ( ráno ) blikat kontrolka chladící kapaliny. Stačí vypnout motor, znovu nastartovat a je to v pořádku. Myslíte si, že to bude tradiční již chyba koncernu VW expanzní nádobka? Kolik si mám v takovém případě připravit $$?

    • 4 odpovědi
    • 2,8tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Fíla,

    Jelikož mám 1.9 TDi, tak na stěně za motorem je navěšeno strašně moc různých hadiček. Zajímá mě, zda-li je možné tento hadr vyndat? Když vše odstrojím z hadru, zda-li půjde bez problémů vyndat z auta? Zkoušel to už někdo? V DP jsem demontáž tohoto dílu nenašel, zkuste někdo hodit sken toho dílu z Etky, z čehož by se mělo dát vyčíst jak to je. Díky

    • 0 odpovědí
    • 1,5tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem jojco,

    cafte hosi. mam 14tdi 2006 ma 5000km, bola tuknuta, a motor prakticky skoro rok stal. po oprave sa objavil cudny pazvuk motora. akonahle zoslapnem ply plyn tak presne pri 2000ot sa zacne z motora sirit pazvuk, ako keby unikal plniaci tlak alebo hucalo turbo. pri plnej zatazi som to uhnal az do nudzoveho rezimu ale do pamati zavad nic nezapisalo. skontroloval som vsetky hadice, intercooler, spoje, uplne vsetko a nemozem najst zavadu. po dlhom pocuvani som zistil ze ten zvuk sa pravdepodobne siri od skratiacej klapy a egr ventilu. chcem sa opytat, je mozne ze egr sa nedokaze uplne zatvorit (koli nejakej prekazke) a plniaci tlak unika do vyfuku? a preto ten cudny p…

    • 7 odpovědí
    • 3,2tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem lukisvk,

    Ahojte, Chcel by som sa Vas skusenejsich opytat ako spravne zabehnut motor vo Fabii Combi 1.4 TDi (59kw). Do kolko km ako jazdit pripadne kolko otacok tocit , ci je potrebne zahrievat motor atd. Dakujem kazdemu za odpoved!

    • 8 odpovědí
    • 6tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Octavius84,

    Cau, znate nekdo tento rozmer. Co nejpresnejsi. Dik kluci

    • 3 odpovědi
    • 1,5tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem NOS,

    problém při prudkém sešlápnutí plynu se odepne tlak z turba kamarád mě říkal že je to zatuhlé nastavování lopatek turba nevíte někdo co stím??? vag píše tlak sání chyba intertance nebo tak nějak

    • 2 odpovědi
    • 1,9tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem krupinok,

    • 10 odpovědí
    • 3,2tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem DeDe,

    Zdravím, chci se optat když zvýším výkon ze 74 na cca 90-96kw a nebudu snižovat hranici zátahu turba, posunovat omezovač otáček a honit studený co mě bude čekat po 50tis km na výměnu? S tím že na dálnici to budu nakládat jako prase, ale nikdy ne do omezovače, však to určitě všichni znáte.. Auto má najeto 50tis km. Co od toho můžu čekat a na co se mám připravit? Díky

    • 15 odpovědí
    • 4,1tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem octavie81,

    ahoj,budu kupovat dve dva roky stare auta,jedno sdi a druhe 1.4tdi51kw,obe najeto 30tis,zajimalo by me,na co si dat pozor a co se vam na tech fabkach pri pouzivani pokazilo?Sam jsem kdysi mel asi rok sdi,ale me se nic nepos...ale vic hlav,vic vi,a co se na nich nejvic kazi?Nemyslim ti podvozek,jen rizeni,motor,prevod?Autum rozumim,ale spis koktam,tak se radej zeptam....

    • 2 odpovědi
    • 2,5tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem neo10_,

    Zdravim, blizi se mi garancka a vsiml jsem si na aute jedne divne veci, tak se chci zeptat, zda je to normalni chovani auta ci nikoliv, abych pripadne sfouknul opravu rovnou s garanckou. Stava se mi pri razeni, ze auto proste trochu cukne.. na tohle jsem perfekcionista a kdyz ja sam na jizde poznam i malym cuknutim, ze se radilo, tak mi to vadi. Ale bez toho cuknuti to vetsinou ani nejde.. Proste radim (smerem nahoru), poustim pomalu spojku, pridavam plyn a auto malinko cukne. Nejvic znat je to ze dvojky na trojku. Aby to necuklo, tak se musi pred pustenim spojky nechat spadnout otacky (cca 1 az 2 sekundy) a pak velice pomalu s pomerne velkym prokluzem spojky poustet sp…

    • 11 odpovědí
    • 11,8tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem otto7,

    Zradím Vás pani a prosím o radu. Mám fabiu 1.9TDI,r.v2002/03, najazdených 82.000km Stalo sa mi v zahraničí, že mi jednoducho naštartovala a hneď zhasla. Skúšal som to cca 20x za sebou. Išiel som teda hľadať pomoc, ale bezúspešne, lebo bola noc. Vratil som sa asi po 30 minútach a "fabka" naskočila!!! Mohol by to byť palivový filter? Kde je umiestnený a ako sa mení? Ešte som ho nemenil. Dík za každú radu, názor.

    • 6 odpovědí
    • 6,1tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem MELLO,

    Jak to máte majitelé FRS se spotřebou oleje? Já mám momentálně najeto 127tis a mezi výměnama dolévám tak cca. 2-3 deci. Z maxima mi to klesne na minimum asi za 10-11tis km a teoreticky bych i dojezdil, ale nechci trápit motor tak doleju do maxima a potom ještě malinko ubyde. Z toho mi vychází, že motor si vezme tak cca. 0,5-0,6 l na 15tis. Kámoš automechanik mi říká, že to je naporosto "zlatý", mám motor perfektně zajetý, nehoním ho, proto mě udivuje, že jsou i tací, kterým se hladina během 15 tis. km ani nehce, což se mi nechce vůbec věřít, protože přece jen turbo je ztrátové mazání a něco si vezme.. Dík za vaše reference.

    • 7 odpovědí
    • 2,2tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.