Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor 1.6 TDI

  1. Zahájeno uživatelem Marousek,

    Nynější motor 1.6 TDI 85kw je prý nové řady 2.. Ale nic kloudného jsem k němu na foru nenašel. Neměl by někdo něco?

      • Pozitivní
    • 46 odpovědí
    • 36,6tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem Maverick,

    Vkladam pro info zaznam dlouhodobe spotreby motoru 1.6 TDi CR z realneho kazdodenniho provozu. Celkove jezdim v rovinate oblasti, 85% dalnice (130-150 km/h tacho), 10% okresky (90-100 km/h tacho) a zbytek mesto (55km/h tacho).

      • Pozitivní
    • 51 odpovědí
    • 20tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem Pawouk,

    Dílenské učební pomůcky k motoru 1.6 TDI CR 77 kW: http://www.uloz.to/xVtgjkw/ssp-442-motor-1-6-tdi-cr-pdf http://www.uloz.to/xFqTQQX/vznetove-motory-1-2-1-6-2-0-cr-tdi-pdf Výkon (kW při 1/min): 77/4400 Nejvyšší točivý moment (Nm při 1/min): 250/1500-2500

    • 24 odpovědí
    • 13tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem Dave83,

    Ahoj, u Rapida 1,6 TDI mi opětovně vyskakuje kontrolka nízký tlak oleje, kdy je hladina oleje v motoru na maximu. Vyskakuje ovšem jen občas, především v Beskydech po dlouhém stoupání, po horizontu a jízdě z kopce hned vyskočí kontrolka nízký tlak oleje, červeně a hned pak zhasne. Děkuji.

    • 4 odpovědi
    • 2,7tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Lubossek,

    Dobrý den mám motor 1.6TDI CAYC r.v.2012 a mám podezření že mi odcházi vstřiky. Měřil jsem odchylku vstřikování a nevím jaké jsou mezní hodnoty pro tuhle funkci. Vypadá že mi odchází druhý vstřik protože má nejvyšší odchylku a při startu mi kolísají otáčky asi 10 sek a potom už se auto chová normálně. Spotřeba nevzrostla je stejná. Palivo tankuji obyčejné na benzínce kde tankujou kamiony denně takže staré palivo nehrozí. Měřeno programem VCDS.Budu ještě zkoušet vyjet 3 nadrže premiové nafty snad mi to pomůže kdyby jste veděli jake jsou správne hodnoty vstřiku nebo co změřit budu rád . Díky za rady

  6. Dobrý den. Krátce - hledám nyní spolehlivý automobil ke koupi a narazil jsem na Škoda Rapid, 2013. Auto vizuálně, motorově i interiérově skvělé - hned bych ho vzal, ovšem zarazil jsem se po sundání víka oleje, kdy jsem objevil po stranách víka takovou pěnovou emulzi, ale velmi mírně. Oleje je dost, na měrce emulze není a páchne spáleně, ale majitel říkal, že je právě čas to vyměnit a že ho dá k autu. Chladící kapaliny tam bylo za studena cca 1cm pod MIN, při ohřátém motoru pak přesně na MIN. Majitel říká, že kapalinu nikdy nedolíval, prý nemizí. S autem jezdil jeho tatínek, spíše trasy do 20-30km a nemyslím si, že by někdo auto vzal na dálnici a pořádně protočil moto…

    • 0 odpovědí
    • 108 zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem ch4ser,

    Zdravím Vás na fóru. Nenapadá Vás co by mohl být tento zvuk? Nevíme si vcelku rady. Rozvody byly měněny v 2021 a to včetně vodní pumpy, tato sada Bosch 1987946943. Zvuk se s otáčkami nemění, nemění se ani se zmáčknutou spojkou. Je slyšet za studena jak na videu a jak se auto kompletně prohřeje rapidně se ztlumí. Prosím jeslti někdo z Vás nemá zkušenost nebo nápad. Nechci měnit nebo zkoušet náhodně. Tak by mně rada docela pomohla. Edit : Ještě jsem přidal fotografie rozvodového řemene a co mě zarazilo tak napínací kladky rozvodaku, mám za to že je špatně. Děkuji 20241022_091100.m…

  8. Zahájeno uživatelem Sajmon_cz,

    Ahojte, Rapid 1.6TDI CAYB rv.2015, auto má najeto 250tkm, měněné turbo od Nissens cca před rokem a půl. Cca měsíc zpátky začalo auto padat do nouze hned po startu (blikání žhavení, kontrolka motoru, omezený výkon). V servisu zjistili, že jde o P2564 a nejspíše o chybu snímání polohy motorku obtokového ventilu. Mechanik chybu smazal, že počkáme jestli se to zase objeví. A hned druhý den se objevila ta samá chyba. Vzhledem k tomu, že ten díl je v záruce vezli jsme auto na reklamaci do servisu, kde prováděli výměnu. Pán auto převzal, že se na to podívá. Po týdnu a půl píše odpověď: "Je to divné protože to je závada která se ukázala v otáčkách motoru. Což je …

  9. Zahájeno uživatelem Tadeáš Buryanec,

    Dobrý den, Nedávno jsem dělal rozvody a hned třetí den ráno když jsem startoval tak mi to vyhodilo chybu "nesmyslný signál snímače polohy vačky". Když závadu vymažu tak je to dobrý třeba na 2 dny a potom to udělá zase. Nejde napoprvé nastartovat a nesmyslný signál polohy vačky. Signál ze snímače je zdá se dobrý. Navíc to není pokaždé co strartuji ale jednou za čas. Říkam si jestli je vadný snímač, nebo to má nějakou spojitost s rozvodama. Předem děkuji za odpovědi.

    • 0 odpovědí
    • 989 zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem Pája Vylimec,

    Zdravím, vlastním Rapida 1.6 TDI CR (77kW - CAYC) a v poslední době se mi vyskytuje jeden problém. Myslel jsem si, že když se mi před 500km rozsypalo vodní čerpadlo, že to mohlo být tím, ale bohužel nebylo. Jde o takový rachotivý, cvakavý zvuk, který se ozývá při akceleraci - hlavně do kopce. Přirovnal bych to asi opravdu k takovému tomu typickému zvuku starého Zetora nebo hydroštelům, které mají málo oleje. Olej jsem kontroloval, je tam asi 1cm pod maximálkou, auto má aktuálně nalítáno 155k a má dělané komplet rozvody kvůli pumpě. Jinak auto táhne normálně, jako takové jezdí bez problémů, ale ten zvuk se mi samozřejmě nelíbí... Nesetkal se s tím…

    • 3 odpovědi
    • 3,9tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem lukamatys,

    Ahoj, potřeboval bych poradit s Rapidem. Jak začalo přituhovat, vyskytl se problém s ohříváním vody a oleje. Jezdím do práce cca 25 km, klidná trasa, rovinky. Od letošní zimy pozoruji, že se mi auto sotva dostane na 90°C. Při zapnutém topení nemám šanci to ohřát. Teplota vody se vyšplhá třeba na 70°C, pak zase klesne na 60°C. Jakmile jedu trochu svižněji, dostane se třeba na 90°C, ale jakmile uberu, nebo stojím na křižovatce, ihned padá. To samé mi přijde s olejem, olej se pohybuje podle palubního počítače asi 55°C a po ujetí trasy je to s topení max. 65°C. Celou dobu pozoruji, že to málo topí. A teď věc druhá. Když vypnu topení. Auto se mi bez pro…

      • Líbí se mi
      • Pozitivní
    • 13 odpovědí
    • 2tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem Floky,

    Zdravim, Prosím o radu. Za chladnějšího počasí a studenem motoru se mi stane tohle (viz video). Vždy až při rychlosti nad 80kmh. Napojeni na diagnostiku ukázalo egr. Četl jsem nějaký příspěvky, jenže auto nikdy do nouzaku nespadlo. Rapid má najeto necelých 106k a děla to už asi 2 měsíce. Ale nepravidelně, třeba 1x týdně. Auto jede normálně, zvuk, otáčky, zrychlení, spotřeba úplně normal. Nepoznám rozdíl. IMG_0751.mov Nějaké Vaše zkušenosti s tímto? Občas ráno při prvním startu i déle točí než naskočí. Někde se i psalo, že stačí egr jen vyčistit a je klid. Ve 106 mi přijde moc brzy, aby šel egr na výměnu. Navíc když to začne…

    • 0 odpovědí
    • 1,7tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem rincenzo,

    Ahoj prosím o radu, mám Rapid 1.6 TDI, když nastartuju v zimě nebo v teple a auto přes noc stojí, tak kolísají otáčky, po sešlápnutí plynu na neutrál to přestane. Auto nastartuje hned, v zimě hůř ale bude to tím že baterka je stará asi 6 let. Někde jsem četl že by to mohla zapříčinit právě špatná baterie ale nevím. Moc díky

    • 0 odpovědí
    • 1,4tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem Zicar,

    Ahoj vsem.Nesetkal se prosim nekdo z podobnym problemem ?Rano kdyz je -5nebo vic tak motor pouze toci ale nechytne.Pri otoceni klicku problikne kratce zhaveni pak se znova rozsviti a zhasne.V tomto pripade motor jen toci a nechytne.Prijdete za 3 hodiny.Otocite klickem zhaveni se uz rozsviti,sviti cca 2 vteriny a motor chytne.Pak chyta celej den.Prijdete rano a situace se opakuje.Dneska minus 2 stupne a nastartuje okamzite na brnk.Vse to zacalo tim ze nejdriv za jizdy blikalo zhaveni,pak se pridala kontrolka motoru a auto spadlo do nouze.Nacteni pomoci VCDS chyba potenciometru na EGR ventilu.Egr demontovanej,vycistenej a pouze soft.vypnut.Chyby zadny na aute nejsou ani po …

    • 2 odpovědi
    • 2,6tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem juliusbialas,

    Čau kluci mám 1.6 Tdi 85kw ale při zatahu začal klepat tak divně nevíte co to muže být ? na volno běh , běží hezky IMG_7566.MOV IMG_7573.MOV

    • 0 odpovědí
    • 1,4tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem PajaSS,

    Čau chlapi, Už týden řeším nemilou věc. Začala mi blikat kontrolka žhavení. Zkoumal jsem, kdy se tak děje a zjistil jsem, že začne blikat po delším brzděním motorem (když lehce přišlapuji plyn nebo vyřadím a jedu na neutrál, blikat nezačne). Podle diagnostiky, která mi vyhodila chybu P0101(Mass or volume air Flow circuit range/performance problem), jsem koupil novou váhu vzduchu. Tu jsem dneska vyměnil, zkontroloval těsnění a hadice, ale nikde jsem si žádné netěsnosti nevšiml, že by to sálo falešný vzduch. Brzdy taky svítí, že by to bylo vadným brzdovým snímačem... Nenapadá někoho, co by to mohlo způsobovat? Nebaví mě každé 4. nastartování mazat závady, protože se t…

    • 2 odpovědi
    • 19,4tis zobrazení
  17. Zdravím, přemýšlím že si nechám namontovat alarm od Pandory s možností dálkového startu. Krom lepšího zabezpečení, ohřátí motoru a lehkém vyhřátí kabiny, se dá použít i pro vychlazení kabiny v létě. Mám Rapida 1,6 Tdi 2017 85kw, manuál, bez kličkové zapalování, který je podle mého servisáka vybavený přídavným odporovým topením PTC. Proto topí po chvilce běhu na volnoběh. Názory na toto řešení jsou různé. Třeba: na volnoběh ti to topit nebude, motoru běh na volnoběh neprospívá. Jaké máte názory na toto řešení vy? Webasto je hezká věc ale 55 tis co to prý stojí s montáží, do toho fakt nevrazím. …

    • 1 odpověď
    • 1,2tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem rasond,

    Ahojte, moj Rapid ide max. 160 km/h napriek tomu, ze maximalka je uvadzana 182 km/h. Auto taha v pohode do 120 km/h a potom uz to ide pomaly max do 160 km/h. Diagnostika bez zavad. Naj. 132000 km, pravidelne servisovane v autorizaku. Mate niekto s tym skusenost?

    • 2 odpovědi
    • 1,4tis zobrazení
  19. Ahoj, mám tady jeden problém s autem. Třeba se někdo z vás s tím setkal a dokázal mi s tím pomoct. Když pořádně šlápnu na plyn, začne blikat žhavení, potom kontrolka výfuku (motor) a následně se auto přepne do nouzového režimu. Po znovu nastartování to zase normálně jede. Někdy když mám otáčky na 3000 tak závada se zase objevuje. Nestává se to pravidelně, ale jen občas. Díky.

    • 2 odpovědi
    • 4,1tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem rakev,

    Žďár chlapi,mám 1,6 66kw jsem docela spokojen,ale chci se zeptat:špatně startuje za studena,točí s motorem cca 4 vteřiny než chytne.Teplý starty v pohodě.Kde může být chyba.Dík za tipy.

  21. Zahájeno uživatelem A-Rod,

    Zdravím, chci si vyměnit olej po 14tis km a podle víčka tam je asi z výroby Castrol, zřejmě tento. Nevíte náhodou jaký olejový filtr tam je z výroby? Mann, Bosch, Filtron nebo jiný? Každý má jiné rozměry vnitřního průměru Bosch 65,25,??,101(mm) Mann 65,29,22,101(mm) Filtron 64,26,21,101(mm) Kvůli záruce bych tam rád měl ten původní ale zároveň si rád udělám, co zmůžu, sám a s péčí na rozdíl od autorizáku.

      • Pozitivní
    • 9 odpovědí
    • 5,6tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem ielaii23,

    Dobrý den, před několika dny se mi rozsvítila kontrolka motoru a blikání kontrolky žhavení. Můj automechanik mi řekl, že je potřeba vyměnit čerpadlo, ale že on to nedokáže, že se to musí vyměnit v autorizáku, kde mají čištění laserem. Měl jste někdo stejný problém? Na kolik vás oprava vyšla? Děkuji

    • 0 odpovědí
    • 1,7tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem koyota,

    Zdravím, poslední dobou mi motor dělá cosi divného. Při studeném startu (přes noc, nebo po několika dnech stání) mi občas motor klape, viz. video... Zní to jako ventily, nebo že v hydroštelech není olej...Po cca 5-ti minutách nastartovaného motoru (minuta na místě, 4 minuty jízdy) zvuk zmizí. Jedná se o 1,6TDI CAYB 66kw. Najeto 95 tis.km. Olej měněn vždy po 15 tis. km. Dělalo to i před výměnou oleje v 90 tis. Jako vadu oleje bych to neviděl, předtím jsem jezdil na Castrol, teď jsem poprvé nalil MillerOils Nanodrive. K autu se chovám hezky, než se zahřeje (olej 80 stupňů) jezdím do 2 tis otáček, po dojetí vždy dochlazuji (nechám nějakou minutku motor vydechnout…

    • 1 odpověď
    • 3,5tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem Prexik,

    Zdravím kolegové. Dnes po startu motoru se mi objevil nouzový režim. Je fakt že poprvé po dlouhé době jsme se dostal na rezervu. Tah motoru není omezený auto jede normálně nevidím změny na výkonu nebo běhu motoru v jizdě i při stání. Nevíte co by mohli být nejčastější příčiny v těchto najetých KM. ?? Děkuji Prexik

    • 2 odpovědi
    • 5,3tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Jakub Walczysko,

    Dobrý den, mám rapida 1,6 TDI 77kw CAYC a při jakýmkoliv záběru slyším takové cvrklikání na pravé straně motoru, na volnoběh ne, ani když vytočím motor na více otáček se sešlápnutou spojkou. Pouze při záběru, rozvody jsou měněny před pár tisíci kilometry včetně pumpy. Nevíte někdo co to může být? Nahrál bych ten zvuk, ale nemám to jak zaznamenat bohužel, díky za rady.

    • 0 odpovědí
    • 2,1tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.