Nevím teda jak u škodovky, ale protože nějaký nesmyslný předpis EU vymyslel jakým způsobem se "měří" spotřeba paliva a elektriky u PHEV, auta většinou ukazují totálně skreslené parametry. A všichni jsme spokojeni jak jsme zelení :)
Příklad: ujedeš 200 km, z toho prvních 100km elektrika, zbytek palivo. Systém zjistí, že jsi spotřeboval 20kWh elektriky a 6L paliva.
Správně by teda snad mělo být, že tvoje průměrná spotřeba je 20kWh/100km a 6L/100km (nepočítám, že něco elektriky získáme jízdou z kopce nebo brzděním).
Systém ovšem nesmyslně počítá spotřebu elektriky i paliva na celkovou vzdálenost 200km a zobrazí -> 10kWh/100km a 3L/100km. Takhle to počítá u několika jiných značek, které znám - teda nemám ověřeno jak u škody. Ale 1,8 l/100km mám pocit že to škoda dělá úplně stejně - a nebylo by se čemu samozřejmě divit.
Já si u mého PHEV píšu natankované palivo a spotřebovanou elektriku a rozpočítam je podle najetých kilometrů na elektriku a na spalovací motor. Výsledek je pak trochu jinak a reálně.
Dále počítám cenu za palivo a elektrickou energii dohromady a vypočítám kolik bych měl spotřebu pouze paliva za tuto cenu.
Zásadní vliv na provozní náklady má počet km najetých v okolí domova elektrikou a možnost nabíjení za cenu energie doma - v mém případě nabíjení doma 0,14EUR/kWh (plus část "zdarma" z fotovoltiky) vs. 0,39EUR/kWh AC nabíjení 22kW vs. 0,59EUR/kWh DC 50kW nebo třeba 0,81EUR/kWh DC 150kW.
Dále zásadní vliv na spotřebu elektrické energie má použití elektriky - dálnice 110kmh je třeba 18kWh/100km, 145kmh je 25kWh/100km.
Rovněž vysoký vliv na spotřebu elektrické energie, resp. dojezd má použití topení v zimě a klimatizace v létě. Je potřeba počítat se zkrácením dojezdu o 10-15km.
Co se mi líbí na (mém) PHEV:
absolutně nejlepší je, že vždy usedáš do klimatizovaného nebo vytopeného vozu, protože si můžeš nastavit kdy třeba ráno odjíždíš nebo prostě spustíš klímu/topení 10min před odjezdem přes aplikaci
v mém případě, kdy nabíjím doma ze zásuvky 3x25A a jezdím hodně okruhy do 100km v konečném účtování "fiktivní spotřeba" přepočtena na benzín pod 4L/100km s autem které má 330k
za jízdu třeba 200km brzděním elektromotorem získám 15-20km energie do baterky, které bych u spalovacího motoru proměnil na teplo
akcelerace při předjíždění - protože reakce elektromotoru je samozřejmě úžasná ve srovnání se spalovacím motorem. U DSG jak jsem ho měl kdysi možnost zažít, kdy DSG často neví který kvalt tam strčit to musí být ještě pozitivnější zjištění.
Co se mi nelíbí - no za rok a 30 000km najetých zatím nic, ale na co je potřeba trochu dát pozor:
palivo E10 má životnost ca 3 měsíce, tzn. pokud jezdíš pouze elektriku, je potřeba tankovat palivo s rozvahou. Já třeba beru pouze 15L pokud vím, že nikam dál nejedu, aby se palivo "obnovovalo" častěji. A navíc přidávám VIF, který má zamezit "stárnutí" paliva
pokud vím, že nedojedu na elektriku nenechám jet baterku do nuly a pak třeba posledních 5km na motor, ale naopak navolím jízdu čistý motor, abych motor jízdou nahřál a odpařil z olejové lázně jednou za čas palivo a kondenzovanou vodu
nepoužívám moc klasický jízdní režim Hybrid, který v podstatě neustále spouští a vypíná spalovací motor. Toto pouze u dlouhých (delších) jízd když je motor zahřátý.
Od
OpelIns1 ·