prtko5 Vloženo 1. Březen 2007 Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 Zdar všichni prosím o radu mám OC 1,6 74kw 2000 a po zhruba 4000Km jsem dolíval litr motorového oleje nikde to ale neteče Je to normální? Asi ne co ? Nevíte někdo čím by to mohlo být? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomikaaa Vloženo 1. Březen 2007 Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 normalne to nie je, nepreteka Ti do chladiacky ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SnakeBR Vloženo 1. Březen 2007 Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 preco by to nemalo byt normalne? Vyrobca udava, ze sa moze dolievat v krajnych pripadoch az 1L na 1000KM !!! Ja som tiez musel dolievat 1 liter na zhruba 5 000 KM, podla toho ako som jazdil na nom, ak rychlo na vysoke otacky tak zozralo viac oleja, ak kludnejsou jazdou tak menej. A aky tam mas olej? ja som tam mal 5w-30 a teraz som presiel na 10w-40 a ani kvapka! Odporucam aj tebe prejst na (hustejsi) olej, prestane zrat.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prtko5 Vloženo 1. Březen 2007 Autor Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 preco by to nemalo byt normalne? Vyrobca udava, ze sa moze dolievat v krajnych pripadoch az 1L na 1000KM !!! Ja som tiez musel dolievat 1 liter na zhruba 5 000 KM, podla toho ako som jazdil na nom, ak rychlo na vysoke otacky tak zozralo viac oleja, ak kludnejsou jazdou tak menej. A aky tam mas olej? ja som tam mal 5w-30 a teraz som presiel na 10w-40 a ani kvapka! Odporucam aj tebe prejst na (hustejsi) olej, prestane zrat.. No jezdím honě živě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SnakeBR Vloženo 1. Březen 2007 Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 prejdi na 10w-40 a mas po probleme. Mozes mat nieco s piestnymi kruzkami ale neodporucam menit.... Lepsie a lacnejsie riesenie je ten olej, a je to ucinne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 1. Březen 2007 Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 Já mám 5W-30 a od výměny jsem nedolil nic a to nejezdím zrovna v klidu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prtko5 Vloženo 1. Březen 2007 Autor Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 prejdi na 10w-40 a mas po probleme. Mozes mat nieco s piestnymi kruzkami ale neodporucam menit.... Lepsie a lacnejsie riesenie je ten olej, a je to ucinne. já tam dávám 10w-40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SnakeBR Vloženo 1. Březen 2007 Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 hmm tak to uz potom neviem...do este "hustejsieho" by som uz asi nesiel..je aj napr. 15w-40... no ak netecie ti nikde tak mas nieco s piestnymi kruzkami alebo voditkami. Tade niekade to unika a ide vyfukovym potrubim prec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 1. Březen 2007 Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 preco by to nemalo byt normalne? Vyrobca udava, ze sa moze dolievat v krajnych pripadoch az 1L na 1000KM !!! Ja som tiez musel dolievat 1 liter na zhruba 5 000 KM, podla toho ako som jazdil na nom, ak rychlo na vysoke otacky tak zozralo viac oleja, ak kludnejsou jazdou tak menej. A aky tam mas olej? ja som tam mal 5w-30 a teraz som presiel na 10w-40 a ani kvapka! Odporucam aj tebe prejst na (hustejsi) olej, prestane zrat.. Podle mě to normální není, protože bys dolíval skoro 4 litry na 15 000 km od výměmy do výměny. Já osobně bych se nad tím pozastavil a zkusil bych přejít na hustější olej. Příčin může být mnoho - kroužky atd. To pak jdeš po jedné možnosti na druhou, než na to kápneš. Zkus jen tak pro zajímavost zajet někam, kde ti změří tlaky na válcích. I když na druhou stranu - ty máš 2000, takže taky asi nemáš moc na autě nalítáno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 1. Březen 2007 Sdílet Vloženo 1. Březen 2007 hmm tak to uz potom neviem...do este "hustejsieho" by som uz asi nesiel..je aj napr. 15w-40... no ak netecie ti nikde tak mas nieco s piestnymi kruzkami alebo voditkami. Tade niekade to unika a ide vyfukovym potrubim prec. Jo jo, to je ono - jedna z možností. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davon Vloženo 2. Březen 2007 Sdílet Vloženo 2. Březen 2007 Take se priklanim spise k tomu, ze to uplny standart neni. Ja mam 4 roky 0W-30 a za cele 4 roky - 45 000km jsem na to nesahl (myslim abych dolival) a to jezdim hodne sportovne! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Píst Vloženo 2. Březen 2007 Sdílet Vloženo 2. Březen 2007 Já mám na tomto motoru 151 000km. Používám CASTROL Magnatec 5w-40 (plnou syntetyku). Mezi výměnou (po 15000km) dolévám tak 2-3dc čistě pro "sichr". Náplň dávám na střed rysky, po cca 10000 mám olej u spodní hranice, pak doleju a vyjde mi to až do výměny na knop. Je pravda, že výrobce uvádí spotřebu oleje až 1L/1000km, ale to už uváděl i u legendární MB 1000. Pokud by to bralo 1/1000Km je motor v tahu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prtko5 Vloženo 2. Březen 2007 Autor Sdílet Vloženo 2. Březen 2007 preco by to nemalo byt normalne? Vyrobca udava, ze sa moze dolievat v krajnych pripadoch az 1L na 1000KM !!! Ja som tiez musel dolievat 1 liter na zhruba 5 000 KM, podla toho ako som jazdil na nom, ak rychlo na vysoke otacky tak zozralo viac oleja, ak kludnejsou jazdou tak menej. A aky tam mas olej? ja som tam mal 5w-30 a teraz som presiel na 10w-40 a ani kvapka! Odporucam aj tebe prejst na (hustejsi) olej, prestane zrat.. Podle mě to normální není, protože bys dolíval skoro 4 litry na 15 000 km od výměmy do výměny. Já osobně bych se nad tím pozastavil a zkusil bych přejít na hustější olej. Příčin může být mnoho - kroužky atd. To pak jdeš po jedné možnosti na druhou, než na to kápneš. Zkus jen tak pro zajímavost zajet někam, kde ti změří tlaky na válcích. I když na druhou stranu - ty máš 2000, takže taky asi nemáš moc na autě nalítáno. No najeto 117.000 km, je to dotažený ze SRN Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Píst Vloženo 2. Březen 2007 Sdílet Vloženo 2. Březen 2007 To na ten motor není moc. Rozhodně mu ale podtrhne mládí, když nedodržíš servisní intervaly výměny oleje. Otázka je, jak moc je dodržoval původní majitel. Pokud chceš mít ale jistotu, nezbyde ti nic jiného, než zajet na měření tlaků. Já osobně bych s tím ještě jezdil a pořádně si tu spotřebu proměřil alespoň na jednu kompletní výměnu a pak bych jednal. Pokud ti bere olej může být příčin víc - od opotřebovaných pístních kroužků, přes těsnění ventylů v hlavě po volnější klikovku konče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SnakeBR Vloženo 2. Březen 2007 Sdílet Vloženo 2. Březen 2007 je normalne ze motor spotrebuva urcite mnozstvo oleja, je to prirodzenie ze pri treni sa nieco strati...ale samozrejme to nemoze byt vela. Niektore typy zeru viac, ine menej a niektore vobec. Viem o tom ze sudruzi s MB montovali piestne kruzky obratene, a preto zierie viac oleja...Ja mam 2,0 L a zralo mi to zhruba 3-4 litre na 15 000 KM. Olej som tam daval ten ktory bol od vyroby, tj. Castrol TXT 5w-30 Softec plus. V autorizovanom servise som s tym neuspel,ked som im chcel auto vratit ze zerie olej od prvych kilometrov. Tak som to par rokov trpel a dolieval olej. Potom som tam dal "hustejsi" Castrol GTX 10w-40 Magnatec a od tedy ani kvapka oleja, aj ked idem na vysoke otacky a aj ked jej pritlacim na 220 KM/H tak netreba po vymenu doliat nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SnakeBR Vloženo 2. Březen 2007 Sdílet Vloženo 2. Březen 2007 ... Já osobně bych s tím ještě jezdil a pořádně si tu spotřebu proměřil alespoň na jednu kompletní výměnu a pak bych jednal... Spotreba oleja sa da presne zmerat váhovou skúškou... olej sa odvazi, vleje spat do motora spravi sa presne 333 KM potom sa olej odvazi a vypocita sa kolko zozralo oleja na tych 333 KM a potom sa to prepocita kolko to zerie v priemere na 1000 KM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davon Vloženo 6. Březen 2007 Sdílet Vloženo 6. Březen 2007 Poradi nekdo, co je to za datum na oleji, ktery jsem si objednal pres net od cloveko co zde inzeroval -Castrol. Je na nem nahore u vicka 17.7.2006 - je to vyroba??? Nevim totiz, zda muze olej projit jako treba cola, proto se ptam! Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 6. Březen 2007 Sdílet Vloženo 6. Březen 2007 Poradi nekdo, co je to za datum na oleji, ktery jsem si objednal pres net od cloveko co zde inzeroval -Castrol. Je na nem nahore u vicka 17.7.2006 - je to vyroba??? Nevim totiz, zda muze olej projit jako treba cola, proto se ptam! Diky Jestli to bylo uzavřený a nedostal se tam nějakej bordel tak se toho neboj a klidně to tam nalej... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 6. Březen 2007 Sdílet Vloženo 6. Březen 2007 Poradi nekdo, co je to za datum na oleji, ktery jsem si objednal pres net od cloveko co zde inzeroval -Castrol. Je na nem nahore u vicka 17.7.2006 - je to vyroba??? Nevim totiz, zda muze olej projit jako treba cola, proto se ptam! Diky Musí tam být popis, jestli je to datum výroby, nebo datum spotřeby. Ale jak píše stíhačka, pusť to z hlavy olej není mlíko.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davon Vloženo 6. Březen 2007 Sdílet Vloženo 6. Březen 2007 Poradi nekdo, co je to za datum na oleji, ktery jsem si objednal pres net od cloveko co zde inzeroval -Castrol. Je na nem nahore u vicka 17.7.2006 - je to vyroba??? Nevim totiz, zda muze olej projit jako treba cola, proto se ptam! Diky Musí tam být popis, jestli je to datum výroby, nebo datum spotřeby. Ale jak píše stíhačka, pusť to z hlavy olej není mlíko.... Neni tam ani jedno... Nevim, ale treba na lahvech s alkoholem (sem se byl podivat ve skladu) je to taky vytisteny na hrdle a je to datum vyroby! Uzavreny to je original! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SnakeBR Vloženo 7. Březen 2007 Sdílet Vloženo 7. Březen 2007 tak je to v pohode,kludne to tam nalej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Whitek Vloženo 8. Březen 2007 Sdílet Vloženo 8. Březen 2007 Já s olejema nemám moc zkušeností. Většinou dám na něčí radu a někdo další mě s tím pošle někam. Mám TDi 81kW a původně se tam dával dle doporučení ze Škody Shell Helix 5W-40, Jakýsi mechoš mi doporučil prý skvělý Titan Fuchs 5W-40. Teď mi byl doporučen Cactrol Magnatec 1OW-40, že je asi nejlepší. Mám ale pocit, že se dává spíš do zážehových motorů. Já jsem z toho v lese. Co vy na to? Navíc jsem teď v sání objevil nehorázný olejový sajrajt a to jezdím jak beránek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri26 Vloženo 9. Březen 2007 Sdílet Vloženo 9. Březen 2007 ...já si taky myslim, že pokud ubývá olej, a nikde není vidět únik, tak je prostě problém. Proč by měl motor žrát olej? Neřeknu dolít decku 2, ale litr na 1000km je síla. Jirka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza.cz Vloženo 9. Březen 2007 Sdílet Vloženo 9. Březen 2007 (editace) Já s olejema nemám moc zkušeností. Většinou dám na něčí radu a někdo další mě s tím pošle někam. Mám TDi 81kW a původně se tam dával dle doporučení ze Škody Shell Helix 5W-40, Jakýsi mechoš mi doporučil prý skvělý Titan Fuchs 5W-40. Teď mi byl doporučen Cactrol Magnatec 1OW-40, že je asi nejlepší. Mám ale pocit, že se dává spíš do zážehových motorů. Já jsem z toho v lese. Co vy na to? Navíc jsem teď v sání objevil nehorázný olejový sajrajt a to jezdím jak beránek. Tak zaprvé: Neexperimentuj s oleji, ale přísně dbej na doporučení výrobce motoru. Tím nemyslím značku oleje, ale jeho specifikaci. Na každém oleji jsou základní dva ukazatele. Hodnota SAE (např. 5W40) a pro Škodu je důležitá hodnota VW (např. VW 505 00, VW 505 01, VW 500 00 atd.). V hodnotě SAE se rozlišuje tzv. zimní (10W) a letní (40) viskozitní číslo. Zimní viskozitní číslo se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti. Letní číslo viskozity je určeno viskozitou při 100 °C, tedy přibližně provozní teplotou motorového oleje. Z toho vyplývá, že oleje, např. SAE 15W/40, SAE 10W/40 a SAE 5W/40, mají při provozní teplotě motoru všechny přibližně stejnou viskozitu. Při nízkých teplotách hluboko pod bodem mrazu se však jejich viskozitní vlastnosti velmi liší. Např. oleje SAE 5W/40 umožňují mnohem snadnější starty při zimních mrazech, olej je při velmi nízkých teplotách dostatečně tekutý. Dostane se také mnohem dříve na všechna mazaná místa a při častých studených startech se tak chrání motor proti nadměrnému opotřebení. Zjednodušeně by se také dalo říci, že čím větší rozdíl mezi nižším a vyšším číslem je, tím je olej lepší (má větší pružnost, spektrum..). Zadruhé: Hodnotu VW (např. VW 505 00, VW 505 01, VW 500 00 atd.) udává výrobce v požadavku na olej. Takže se musíš řídit hodnotou SAE a tímto číslem. Třeba číslo VW 505 01 znamená, že je olej určen pro motory PD. VW 506 01 je určen také pro motory PD, ale s prodlouženými intervaly. Shrnuto, podtrženo: Pokud dodržíš doporučení výrobce na SAE a normu VW, tak je absolutně jedno jakou značku oleje koupíš, protože pokud koupíš SHELL se stejnými hodnotami SAE a normou VW jako např. OMV, bude druhý jmenovaný olej za poloviční cenu. Rozdíl v kvalitě žádný, cenový - značný. Více o mýtech a pověrách o olejích od odborníků v článcích zde: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&pa...vosti_komentare Editováno: 9. Březen 2007, autor: honza.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Whitek Vloženo 9. Březen 2007 Sdílet Vloženo 9. Březen 2007 Díky za vysvětlení. Zůstanu u SAE 5W-40 a prubnu ten Castrol. Mám ho za dobrý peníz, tak uvudíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.