Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/20/11 ve všech sekcích

  1. to je ale pouze jedna strana mince, je třeba podívat se taky na druhou. Když dneska půjdu koupit novou O2 combi TDI Elegance, tak vysolím 530 000. Za pět let je hodnota 230 000, ať vypadá auto sebelíp. Takže jsme 300 000 v mínusu. A to by muselo auto jezdit po skončení záruky bez závad. Když teď koupím 4 roky starou O2 combi Elegance za 240 000 (to už jsem započítal i novou baterku a gumy), tak za pět let ji střelím za 120 000. Tedy 120 000 v mínusu. Abych na tom byl za pět let finančně stějně jako při koupi nového auta, tak bych musel za servis (to nepočítám olej a běžné věci, ty se na novém dělají steně jako na starém) vysolit za těch pět let 180 000kč. To si nedokážu představit, co bych na tom autě musel všechno měnit. Ojetina vyjde prostě levněji i s případným servisem, o tom žádná. Musíme si ale nechat ujít ten pocit při koupi nového auta. Fabii jsem před lety taky kupoval novou, pořád jí leštil, opatroval a co z toho. Pro mně už je auto spotřební materiál, když mi to někdo odře na parkovišti, tak budu naštvanej, ale rozhodně míň, než u nového auta. Auto jsem kupoval s nějakým šrámem, v provozu se tomu nelze vyhnout a je mi to fuk. Já kupoval auto přes Škoda plus, sice bez servisky, ale v počítači mi z databáze škoda vytáhli podle VIN, co se na autě všechno dělalo a že kilometry sedí. Ted tam mám 140 000. Takže vím, že ve 114 000 byly rozvody, ve 125 000 spojka a setrvák, plus tam bylo spousta dalších záznamů o běžném servisu. Auto bylo na operativní leasing, takže nájemce jezdil s každým prdem do autorizovaného servisu, aby ne, když to neplatil. Tyhle Octavie budou na silnicích ještě za 20 let a budou mít nalítáno přes 500 000km, samozřejmě s příslušným servisem, uvidíte. Rozhodně se nebudou šrotovat neopravitelná 10 let stará auta s 300 000km najetýmy.
    1 bod
  2. Obecná pravidla použití motorových olejů norem VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen. Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00 Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00 - pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek. Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!). - pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně). - pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!! - pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem. - pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit. Jaký máte výměnný interval QG zjistíte ze servisní knížky , kde je na nalepovací štítek s PR-čísly . Pokud k vozu nemáte servisní knížku, měla by být čísla i v kufru auta na podlaze. Vlevo dole je nápis QG0, QG1 nebo QG2. Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01, jiné oleje nejsou dovolené!! Pro motory R5 a V10 TDi vyrobené od ledna 2006 a vybavené DPF, koncern Volkswagen umožňuje použití oleje s normou VW507.00
    1 bod
  3. 00110012040400090000 tady to máš
    1 bod
  4. Předem se omlouvám moderátorovi,ale musím jsem naposled něco napsat k tématu Čeští řidiči,protože toto hne snad i s nějvětšim tvrďákem,protože díky vypatlanosti cucáků za volantem dnes zemřeli tři lidé prakticky dva bloky od mého domu před mojima očima. Dnes jsem vyšel z baráku se psem na procházku,podotíkám že všechny ulice kolem jsou Obytná zóna,samé vilky jen pár větších domů a ulice tu jsou vyvíšené prakticky jako chodníky je tu všude max.20km/h,tak když jsem procházel jednou s těchto ulic,tak jsem zrovna míjel dva mlaďasy kolem 20let kteří akorát vykráčeli ze solár.studia,jeden nastoupil do BMW řady 1 a druhý do krátké vytuňené Fábie,co následovalo to fakt nikdo z kolem jdoucích nečekal ani omylem,ten z BMW vyjel pomalu jako první,ten s tou Fábii za ním,oba jeli pomalu,najednou tomu v té Fábii asi hráblo na majáku a začal dupat na plyn a dorážet na toho kámoše před ním v BMW,ale ten jel pořád stejně v klídku středem ulice,to ten s tou Fábii nevydržel dupnul na to a začal ho nesmyslně předjíždět zprava kde byl úplně nalepen mezi to BMW a ploty baráků,jenže ta ulice a plot za 20m končil a byla tam křižovatka ze které zprava zpoza rohu vyšla starší pani se dvěma holčičkama ve věku tak 5-10let(asi babička s vnučkama),což ten s tou Fábii ani nesatčil zareagovat a všechny tři smetl jak papír,ta starší pani a jedna holčička dostali přímej zásah takovym stylem že obě odletěli na protější roh baráku a tu druhou holčičku vzal spíš z boku a odhodil jí na stranu,výsledek:Ta stará pani s tou holčičkou který dostali přímej zásah byli na místě mrtvý a ta druhá holčička kterou odhodil na stranu ta zemřela když jí nakládaly do sanitky,ještě jí tam asi 20min.oživovali,ale bohužel. Zažít to na vlastní oči je hrozné a nepochopitelné.Když je tam přikrývali a tu druhou holku oživovali tak už jsme museli stát opodál ,lidi jen stály,zíraly a nikdo se nezmohl ani na jediné slovo,pár lidem se tam akorát udělalo špatně.Koukal jsem na toho borce z Fábie,tak než ho naložily do policejního auta tak ho podle mě víc zajímalo to že měl polité kalhoty. Za tohle.....zavřít na doživotí,bez debat!!!!!!!! Ani si radši nepředstavuju ty rodiče těch holčiček ...
    1 bod
  5. No to jsme se dostali daleko od toho 1,8TSI .... to zabiak - kde vyjde jaké info? to mě zajímá! to roman - nástupní ostrůvky - to nechápu že 90% řidičů proletí kolem ostrůvku a ani je nenapadne že stačí aby se tam někdo zamotal a má ho na kapotě. Já se snažím jet od ostrůvku co nejdál a protože jedu navíc pomalu, tak ten blbec za mnou myslí že přejíždím doprava a začne se rvát ještě více k tomu ostrůvku a předjíždět... Přemýšlíte někdy co za co? Za pár vteřin které prostojíte na červený nebo někde jinde riskujete roky tahanic po soudech, bez papírů, platby za zhoršené uplatnění..a pod. Těch pár vteřin za to stojí???? pro ostatní - však si to přeberete co pro koho.... Jezdím denně po Praze - udělám tak 5-6 jízd za den. Právě po Praze už vůbec nemá cenu jezdit plyn brzda protože nenaženeš vůbec nic. Takových vidím většinu a do 200metrů stojí o dvě auta přede mnou na červený. Těch 10metrů které vyzávodil je fakt výhra a opravdový zisk... Ó jaký úspěch.... V Německu se jezdí sice rychle, ale ohleduplně. U nás se jezdí tak, abych ostatní ukázal kdo má větší auto (že Pajero) že jsem lepší řidič (co je na tom lepšího šlapat na plyn a brzdu, to zvládne i cvičenej medvěd v cirkuse na motorce. Ti nejlepší soutěžáci kteří vyhráli několik mistrovských titulů jeli tak, že to bylo naprosto nenápadné - plynulost je rychlá, né plyn brzda...) A taky platí čím větší popelnice, tím větší závodník.... ano ve švýcarsku by se mi žilo daleko klidnějc, ale tady jsem doma. Chorvati nejezdí jak prasata - jezdí podle své mentality = to dóbro, něma probléma. Sice nedávají blinkry, občas přednost, ale nepovažují vás na silnici za soka kterému je potřeba to ukázat. Jezdí ohleduplně a kdykoliv vás pustí předjet nema probléma, není to ta zášť a nenávist kterou si mohu vybít v anonymitě svého auta.... postkomunismus v hlavách - jistě, to je právě ten rozdíl v tom chování. Typickým výrokem je " že jsem pro švýcary (a všechny ostatní) asocial je mi úplně ukradený. Jo to je přesně ono. Teď tady jedu já, pojedu plyn brzda, nalepím se ti na prdel a budu tě tlačit až se budeš bát a všechny okolo ohrožovat a je mi to úplně jedno protože já jsem já to je moje svoboda a tu vaši svobodu (třeba cítit se bezpečně) seru. Teď jsem byl ve Francii - všichni se na vás usmívají, zdraví vás cizí lidé (ještě kdyby tak mluvili něčím jiným než jenom tou franštinou) a přijedu domu a první setkání za hranicema - jdu nakoupit do Delvity a ve dveřích se potkám se ženskou - couvnu pouštím jí a ona po mě vrhne pohled že by mne zabila. (Hm už jsem zase doma...) Proč se mi to nikdy na západě nestane a tady hned co přijedu... A vy co se čertíte o postkomunistickým moralizování - jo je to prostě tak, jsme tím postižení všichni - já taky, ale musíme s tím bojovat a prvním předpokledem je si to uvědomit a přiznat si to. pochopit že bez tý věčný nasranosti, arogance, ochotě vybuchnout kvůli každé maličkosti se nám bude žít líp. A to opačné chování nám žádné uspokojení nepřinese... Tak konec typický diskuze o autech, sorry admine já vím že na tohle jsou asi jiný weby. Tak co už víte něco o těch rozvodech 1,8TSI?
    1 bod
  6. Já neřikám že jezdim na 1km/h přesně,ale dostávaj mě tu řidiči který mě na Jižní spojce kde 80km/h problikaj a proletěj kolem mě min.ve 140km/h,nebo jedu v Praze po Evropský kde je 60km/h a frajeři ve schnilých plechovkách to tam kolem nástup.ostrůvku kde stojí tuna lidi proženou přes kilo,já si to frčim v klidku a pohodičce,nikoho neohrožuju a dole je stejně doženu na světlech,tak třeba tohle myšlení já nikdy nepochopim a takových je tu právě valná většina. Jinak k naší policii,ta je pořád stejně směšná jako vždy byla,co je tu ten novej zákon tak už jsem měl 3x incidenty,2x kvůli parkování v centru když jsem si jen odskočil a nechal to stát na modré zóně,tak to jsem platil po dohodě po 100kč a 1x za rychlost na 40km/h mi změřily nějak 55km/h a policajt mi řekl: Podívejte ofic.bych vám měl dát 2000kč,ale je pátek,víkend před námi tak to nebudeme hrotit,udělame to za 500kč bez bodů,souhlasíte? Není co dodat,z jedný strany je člověk rád že nedostal ty 2000kč,ale na druhou stranu se není čemu divit že ty šílenci ze silnic nemyzej.
    1 bod
  7. Podle mého jsou Čecháčkové a Italové ti nejhorší řidiči co jsem kdy za svojí éru za volantem zažil,v Itálii na vás trouběj že brzdíte na semaforu na červenou,to se mi osobně stalo,naopak musim oponovat že by se v německu jezdilo jako u nás,tam mám najeto snad nejvíc km ze všech zemí,dobře možná po dálnicích se s tím moc nemažou,ale jakmile přijde třeba omezení na 80km/h tak at tam sedí někdo za volantem Ferrari tak tech 80 tam prostě jede a na okreskách už jsou vůbec disciplinovanější a ve městech k sobě mnohem ohleduplnější,tam stačí dát blinkr o změně pruhu a hned vás někdo pustí bez toho že by na vás řval jakej jsem čůr.k! Spolupracuju se spousty firmama v německu a občas mi tam pár lidí řeklo že byli autem v ČR a že to byl fakt zážitek,kolik nehod a incidentů na silnicích u nás zažily.U nich je to taky o tom že tam udělat přestupek je velkej zásah do peněženky,když jsem němcům vyprávěl že u nás za přestupek jde uplatit policajta pár stovkama tak si mysleli že si z nich dělám srandu.Můj případ z Holandska,v Haagu mi na 30km/h naměřily 52km/h a měl jsem to za 200euro.!!! a bez sebemenších debat,a to mi tam pak místní chlap z firmy řekl že můžu být rád že tohle naměřit holanďanovi tak to má ještě za víc,to si tam pak nejaké ježděni brzda plyn rozmyslíte. Jinak souhlasim,Švýcarsko a ještě Holandsko tam jsou ukázkový řidiči,taky tam vidět bouračku je pomalu unikát.Pak přiletíte za západu do Prahy a za cestu ze Zličína do Letňan vidíte 6x nehod,v tomhle jsme doopravdy celkem dost zaostalý.V Praze jezdit Brzda plyn je podle mě naprosto zbytečný,stejně si člověk v ničem nepomůže ba právě naopak,já radši využiju svých vychytlích zkratek a dostanu se přes Prahu 10x rychlejc než kdybych tomu šlapal na krk.
    1 bod
  8. Já fakt nevím, jen se domýšlím.... ale kdyby tam byl řetěz, tak napíšou řetěz jako to píšou třeba u 1,2HTP. Ale oni píšou výslovně ŘEMEN - sice bezudržbový, ale řemen. Teď jsem se díval, 1,6FSI má fakt řetěz, ale 2,0 FSI a TFSI mají řemen... čím se to proboha řídí.... Díval jsem se teď na formulř servisní prohlídky co má škoda na webu a 1,8TSI tam není zahrnut. U 2,0FSI píšou 180 000 a u ostatních benzínu - to tedy 1,6 MPI kontrola v 90 a pak každých 30... to je tedy vyčerpávající Měřit šířku řemenu a rozhodni jak kdo umíš.... A k těm destičkám - dneska jezdí každej plyn - brzda, hlavně když je sebemenší mezírka tak se tam honem nacpat a až pak přemýšlet o tom jak se budeme vyhybat a že musíme oba zastavit a pomalinku manévrovat abychom si neodřeli zrcátka... co na tom že by bylo rychlejší se tam necpat hned... to by mě strašně pokořilo.... A nebo pozávodit abych byl vítěz a mohl postát na tý červený za odměnu co nejdéle..... Kdysi staří řidiči věděli, že nejúspornější jízda z pohledu spotřeby, opotřebení auta a pohodlí posádky je "kdybych vezl akvárium, tak nerozleju".... Ale to je o našich hlavách stejně jako v ostatních postsocialistickejch zemích... to možná až děti našich dětí se začnou chovat jako civilizovaný lidi. To je vždycky blaho jezdit ve Švýcarsku... a přitom jsou tam skoro samý auta co musej mit ze zákona omezovač na 250.... a nikdo s nikým nezávodí, na nikoho se netlačí a nevyvolává psychologickej nátlak, všichni si jedou v pohodě, naprostej pocit bezpečí a začít se tam chovat jako u nás nebo v Polsku, tak sám sebe před ostatními shodíte do pozice asociála (u nás ovšem to je pozice hluboce obdivovaná...)
    1 bod
  9. A k těm destičkám - dneska jezdí každej plyn - brzda, hlavně když je sebemenší mezírka tak se tam honem nacpat a až pak přemýšlet o tom jak se budeme vyhybat a že musíme oba zastavit a pomalinku manévrovat abychom si neodřeli zrcátka... co na tom že by bylo rychlejší se tam necpat hned... to by mě strašně pokořilo.... A nebo pozávodit abych byl vítěz a mohl postát na tý červený za odměnu co nejdéle..... Kdysi staří řidiči věděli, že nejúspornější jízda z pohledu spotřeby, opotřebení auta a pohodlí posádky je "kdybych vezl akvárium, tak nerozleju".... Ale to je o našich hlavách stejně jako v ostatních postsocialistickejch zemích... to možná až děti našich dětí se začnou chovat jako civilizovaný lidi. To je vždycky blaho jezdit ve Švýcarsku... a přitom jsou tam skoro samý auta co musej mit ze zákona omezovač na 250.... a nikdo s nikým nezávodí, na nikoho se netlačí a nevyvolává psychologickej nátlak, všichni si jedou v pohodě, naprostej pocit bezpečí a začít se tam chovat jako u nás nebo v Polsku, tak sám sebe před ostatními shodíte do pozice asociála (u nás ovšem to je pozice hluboce obdivovaná...) to mě zase jednou něco pobavilo. myslim, že bys žil daleko klidnějc, kdyby ses do toho Švýcarska odstěhoval. já klidne budu pro Švýcary asociál, je mi to uplně ukradený, protože jezdit tak, abych nerozlil akvárko neumim. nevim, kdes přišel na názor, že tohle je pozůstatek postsocialistických zemí, vyjed nekdy třeba do Německa, tam se jezdi hodně podobně, že by taky postsocialistická země? jezdíš někdy po Praze? tam se bez stylu brzda plyn nikam nedostaneš. nevim čemu nebo komu timhle stylem ubližuju(vztahuju to na sebe, protoze tak opravdu jezdim a přiznám se k tomu)? myslim, že tak maximálně mým destičkám, který si klidně každých 30tis km vyměnim. navíc, kdykoliv vyjedu z Prahy ven, tak 90% řidičů jede přesně tak jak píšeš s tím akvárkem, občas jede někdo ostřejc, ale jako napsat to takhle globálně jak jsi napsal ty, to bych si fakt netrouf...
    -1 bodů
  10. a tohle všechno je samozřejmě díky naší postkomunistický situaci. jenom zírám, co je tady moralistů, ale chtěl bych vidět, jak doopravdy za tim volantem jezdíte. ono je to o tom umět v tom chodit, chorvati taky jezdi jako prasata, ale kdyz je videt bouračka, z 90% je v tom i cizák. českej řidič si stále myslí, že je na silnici sám, neumí počítat mezery kam se vejde a kam už ne. ve chvíli, kdy udělám myšku, kterou v Praze dělá naprostá většina, u nás v Budějcích, tak je na bouračku zaděláno už z toho důvodu, že se 3 z 5ti řidičů uplně hystericky leknou a auto zaflekujou i kdyz neni třeba. ad pokuty- fakt máte pocit, že flastry, který jsou ted tady u nás jsou malý? 200ecek je okolo 7tis Kč, u nás ti dneska bůra klidně napaří taky a nevim, neznám ted moc případů, kdy by se policajti nechali uplatit pár stovkama. navíc tohle neni daný morálkou obyvatelstva, ale přístupem státu, policie nemá peníze, vymejšlí se stupidní služební zákony atd atd... s těma omezeníma- já co jezdim trasa Praha- Budějovice, tak ve chvili, kdy je někde nějaký omezení(nepočítám 30ku), tak opět 95% řidičů jede tak jak má, nevim, že se tady z toho co se děje na silnici dělá taková kovbojka. na dálnici většina řidičů jede 130, spíš mín. to co se děje tady, se děje naprosto všude(krom teda asi Holandska a Švýcarska, kde jsou všichni hodný a uvědomnělý). btw.- brzda- plyn znamená šlapat autu na krk? to jsem nevěděl
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...