Ten clanok som cital uz niekolkokrat. Pekne napisane, ale ani z toho som z toho nepochopil ako vo vyfukovom potrubi moze vzniknut taky podtlak, aby bol bordel z katu bol nasavany do motora pri brzdeni motorom.
Za prve: vo velkej vacsine svojho zivota je motor v zabere ( aspon ten moj ) a ak sa aj v katalyzatore nejake piliny alebo prach uvolnuju, su (mali by byt) prudenim vykovych plynov priebezne vytlacane von, teda kat. sa plusminus priebezne udrziava cisty.
Za druhe: nasavanie pilin sa podla mojho nazoru moze udiat len vtedy, ked uz ventil netesni a tympadom je uz jedno z akeho dovodu je zniceny ked je to vsetko zrele na opravu. Ja prvotnu pricinu vidim vazne bud v zakarbonovanych driekoch alebo v tych velkych volach driekov ventilov, moznom chveni a naslednom nedovierani vo vysokych otackach. Tuto teoriu by mi potvrdzovala aj moja skusenost, ze problem s ventilmi som zacal pozorovat po dlhodobej jazde na dialnici v otackach nad 4000/min. No a tym ze v dvoch servisoch nevedeli najst pricinu, som potom jazdil este aj s tym traslavym motorom, tak som zlikvidoval aj sedlo.
V clanku je velmi negativne hodnoteny cely HTP, ja som vsak okrem podpaleneho ventilu a nasledne katu iny vyrazny problem nemal, 70tkm som robil len vymeny beznych spotrebnych veci, olej, filtre. Motor sa mi az na tuto jednu vadu javi vcelku spolahlivy a to som druhy majitel.
Nekonecna tema, tieto ventily ;-)
Cize ja vsadzam na vymenu oleja po max 10tkm, jazdim vacsinou cesty 1triedy, obcas mesto - teda max 90 az 100km/h, na to mi v pohode stacia otacky 3000.
Mam 18 000km od opravy a zatial sa moj system osvedcuje, aspon moj pocit je taky ze je vsetko ok. Predpokladam ze buduci tyzden sa dostanem do servisu pre istotu zmerat tlaky a ak su dobre, davam do auta plyn.
Jar_da: hod sem nejaky podrobnejsi popis toho testu sond a katu, prosim.