Tak mi to na přední nápravě taky vrzalo. Zajel jsem na STK, kde mi technik za 50,- ochotně s nápravou pocvičil a ukázalo se, že na obou stranách je pryžokovové lůžko (silentblok) v konzole přední nápravy utržené a ta oddělená guma vrže. Zajel jsem do autoriz. servisu, kde mi sdělili cenu 2900,- za obě strany + 1000,- za geometrii, kterou sice není nutné dělat, ale oni ji dělají. Cena jednoho silentbloku je 120 - 200 kč. Proto jsem nelenil, koupil 16 mm závitovou tyč, kus trubky, 3 velké podkožky, a dvě matky. Udělal přípravek na vytlačení starých a natlačení nových. I s chystáním přípravku práce cca na 4 hodiny. Samotná výměna je za hodinku. Postup jsem nastudoval podle dílenské příručky, ale všechno tam nepíšou. Nejvíc práce dalo dostat ven šroub co drží rameno na pravé straně. U HTP je tam olejová vana a ta překážela. Musí se povolit úchyt na motor u vyrovnávací nádržky a motor heverem nadzvíhnout. Pak jde šroub ven. . Čep spodního ramene se podařilo vysunout z ramena bez demontáže náboje v kole, musí se šikovně otáčet volantem, až ten "ježek z klece" vypadne. Samotná výměna lůžka jde udělat přímo na voze. Konzolu není třeba vymontovat, jak píšou v příručce. Kdo si trochu věří a může na rampu nebo zvedák, ten to zvládne sám a za ušetřený peníz hurá k vodě a bez vrzání. Dokonce jsem vypozoroval, že hlučnost na nerovnostech je nižší.
Na typu silentbloku asi tak nefičí, protože už z výroby byl na každý straně jinej - jak vzhledově, tak výrobce a oba utrřený. Proto jsem koupil levnější za 120,-.
A ještě můj malý postřeh k použití silentbloků z jiných aut (plné). Můj názor je takovej, že když má auto pevnější silentblok, tak má pevnější i jiné díly a pokud ho dám jinam, tak to asi vydrží dýl na úkor jiného dílu, nebo to bude hlučnější. Proto jsem dal ten, co tam patří. (cena nízká, výměna rychlá)
Věřím, že moje postřehy někomu pomůžou a přeju šťastné kilometry.