Já si myslím, že strašně záleží na vzduchotechnice v měřící místnosti a jestli někdo umí přeplňovaný motor brzdit.
Pokud je vysoká teplota stlačeného vzduchu, motor vypadá úplně jinak než když je běžná provozní.
Byl jsem kdysi měřit výkon Oct.1 RS u Srby v Opelu:
Autem jsem rovnou zajel do místnosti, tam se uvázalo, připojily snímače a před chladič se umístil ventilátor.
Sjela se křivka a bylo to děsné - vůbec ten motor nebyl k poznání.
Měl jsem s sebou VAG a tak jsem viděl, že teplota stlačeného vzduchu byla 85 st.C.
Takže jsem se domluvil, že se ventilátor přemístí tak, aby foukal hlavně na mezichladič jen částečně na vodní chladič a že motor poběží napřed na volnoběh se zapnutým tím jejich ventilátorem, aby se vychladil i ten mezichladič a že teprve pak se bude brzdit.
Teplota stlačeného vzduchu během brždění byla 65 st.C a průběh všeho byl úplně jiný - jednak přibylo asi 20 koní a jednak se kroutící moment dostavil mnohem dřív - a pochopitelně byl mnohem vyšší.
Taky měřili teplotu motorového oleje - ona o 6 st.C vyšší teplota motorového oleje udělá + 1% (krouťáku i výkonu).
DIN 70020 koriguje výkon a krouťák podle teploty a tlaku nasávaného (ne stlačeného) vzduchu, pokud je víc než 20 st.C a tlak míň než 1013 hPa, jsou obě z toho vyplývající korekce do plusu.
Ty tam celkovou korekci do plusu máš, ale zdá se mi trochu malá (+1,85%).
Takže promiň, ale po svých zkušenostech musím uvedený protokol považovat za neprůkazný.
Jaká byla metodika měření? Můžeš ji popsat?
Já ti - sice nerad - doporučuji měření zopakovat.
Napřed si vezmi do auta VAG a podívej se, jaká je běžná teplota stlačeného vzduchu - na dálnici nebo mimo město. Prostě když pár minut jedeš rychle a fouká to.
Také jaká je teplota motorového oleje.
Pak si scejchuj údaje dipleje s údaji měrky na teplotu oleje, kterou ti na brzdě strčí místo normální měrky do motoru.
Taky si vlez na vedlejší sedadlo s VAGem a podívej se, jestli teplota stlačeného vzduchu odpovídá tomu, co znáš ze silnice.
Pokud ne, upravte chlazení stlačeného vzduchu.
Pak budeš mít relevantní údaje, řekl bych já.