Zdravim, rád by som sa podelil o svoju skúsenosť a snáď to niekomu pomôže....
Do včera som mal takisto problém so zaraďovaním 2. stupňa. Začalo to pri cca 90 tkm. Najvprv pri svižnejšom preraďovaní z jednotky, neskor aj pri podraďovaní z trojky. Pomáhalo dlhé vyšliapnutie spojky a pomalé preradovanie kym dvojka nezapadla do správnej polohy, inak šla buď "cez zuby" alebo nasilu. Druha možnosť ako neisť "cez zuby" bolo dvojnasobne vyšliapnutie spojky s preradenim do neutralu alá preraďovanie bez synchronu na Praga V3S
Riešením bola výmena prevodovkového oleja (i keď som v to velmi neveril)! Po výmene oleja sa stalo preradovanie celkovo presnejšie a ľahšie a samozrejme "bez zubov". Podľa slov servismana, sa takto vyriesi 9 z 10 aut. Inak vymena synchronnych kruzkov. Tak až by sa tento problem mal niekoho tykat dufam, že bude patriť medzi tých šťastnejších 90 %