Zdravím vespolek,
asi po více jak půl roku jsem opět zavítal na toto fórum.
Nebyl čas a nic jsem nedělal na autě, ale dneska mi to nedalo.
Furt jsem se snažil, aby neorig.rádio fungovalo z 95% aspoň jako originál.
A ejhle, povedlo se, mám tu pro vás některé co to zajímá, řešení.
Udělal jsem si "mezikus", který jsem připojil mezi orig.kabeláž v autě a rádio.
Pro funkčnost vám stačí "can-bus převodník", ale je nutné opravdu převodník, nikoli simulátor,
který nekomunikuje, ale hlídá kolísání napětí a pak hapruje při otvírání dveří, nefunguje při vyplém klíčku apod., to převodník dokáže!
Použil jsem univerzální převodník can-bus (cbus uni):
http://www.autoprofi...%99evodn%C3%ADk
+ slučovač signálu pro rádio, protože mám v autě 2 antény:
http://www.autoprofi.../menu-id-7.html
+ svorkovnice, to snad říkat nemusím:).
Výsledek:
následně utlumený, aby mi to nelítalo a nebouchalo:
.
VIDEO:
Díky za pozornost.
Doufám, že se to někomu bude hodit..
- - - - -
Schéma:
ISO konektory:
Svorkovnice FAKRA:
Zapojení:
Pro zapojení CAN-BUS převodníku (cbusuni), dále jen "převodník" stačí vytáhnout z
FAKRY - plus(pin č.15), mínus (pin č.12), can-low (pin č.10) a can-high (pin č.9). Viz. schéma.
Poté z převodníku použijete výstupní signály jaké potřebujete. Já použil jen spínané zapalování a osvětlení (dále jsou k dispozici signály ruční brzdy, rychlosti a zpátečky). Pokud použijete také pouze tyto dva, pak je připojíte (napinujete) na napájecí konektor ISO. Nezapomeňte napinovat zbytek! Jako je kostra, trvalé plus pro pamět a zesilovač antény, viz. schéma ISO konektorů. Zdá se to třeba složité, ale je to otázka pár minut.
Aby to vše vypadalo k světu, doporučil bych koupit obyč.přechodku z FAKRA na ISO, kde dopinujete nebo poupravíte dle libosti.
Ušetří to podle mě nějakej čas a výsledek bude vypadat lépe..
http://www.autoprofi.cz/nespecifikovano/autohifi/iso-adaptery/oem-iso-adaptery-dalsi/2_932-iso-adapter-pro-autoradia-audi-/-vw-/-seat-/-skoda/menu-id-7.html