motor TDi ASV z 81kW na 109kW (tzv. ekonomy chip, kontrola na brzdě Bosh)
Psal jsem si poctivě při každém tankování kolik je na tachometru a kolik litrů jsem tankoval - přesně celý jeden rok (90% tankoval u stejné pumpy):
roční výsledek vyšel na průměrnou spotřebu 6,68l/100km - dle zápisu z tachometru a z účtenek natankovaných litrů za rok
Palubní počítač průměrnou spotřebu (2) bohužel za celý rok neukáže, nýbrž se anuluje po nějakých tuším 2000km sám. Já ho nechal celý rok být - bez resetu.
KECÁ! - ukazuje cca o litr méně než skutečnost,ukazoval v měřících období (po 2000km) průměrné hodnoty 5,4l až 6,3l/100km.
Jezdím na standartních kolech - origo elektrony nebo plechy.
Jezdím si jak potřebuji - bez omezení a bez strachu o hlídání spotřeby. Je to nesmysl.
Nejvíce město, málo dálky - pomalu, klidně jako důchodce i naplno, co to jen jde.
Normálně nehledím na spotřebu, test jsem udělal si jen pro klid duše a nyní jsem napsal skutečnost pro vaší představu.
Berte to jako běžnou spotřebu městského auta, které často jezdí krátké trasy v zácpách (klidně, aj i naplno) - podle gusta řidiče.
Přes půlrok je každým dnem k tomu zapnutá klimatizace.
Tak že hodnota není nikterak pro ty, co jen koukají na spotřebu, ale spíše pro ty, aby měli představu za kolik pojedou bez omezení - podle svého gusta a nezáleží na stylu jízdy.
Pro ty, kteří žijí ve městě, dálky podnikají zřídka a neomezují se v ničem, dbají na vymetení pavučin a podobně.
Po ostré jízdě nechají ještě klapat motor před vypnutím pár minut.
Při každém podřazení nebo zařazení rychlosti z neutrálu při jízdě vždy používají meziplyn.
Pokuď někam přijedou a stojí tam do 15 minut a pak ví, že odjedou - nechají klidně běžet motor.
Pokuď jsou mrazy, nejdřív nastartují před domem auto a pak teprve zapnou vyhřívání okna a zrcátek, rozsvítí světla a jdou škrábat led a odhrnovat sníh z auta a upravit cestu, aby vyjeli, pak teprve nasednou a rozjedou se ....a jiné záležitosti...
Pokuď na někoho čekají a sedí v autě, nechají v klidu klapat motor, aby jim nebyla zima nebo vedro (klima zap).
Do nafty leji celoročně aditiv zimní Super diesel aditiv jedině od VIF. Odměrku na celou nádrž v teplých období, v zimě dvě až čtyři odměrky podle počasí. Netankuji v zásadě na pochybných pumpách i na předražených pumpách a v zásadě neberu vychvalovanou-speciální naftu (aditiv si leju pro jistotu vlastní).
Na výše uvedené okolnosti si myslím, že je to bezva spotřeba. I nynější modernější modely by měli jen tiše závidět a smekat klobouk před O1.
To si myslím, že je ta objektivní a správná spotřeba při uvedených okolnostech a né, že někdo řeší za kolik jede z Prahy do Brna nebo kolik ujede na plnou nádrž, či co ukazuje průměrná spotřeba na tachometru (promiňte, nechci se nikoho dotknout, ale příjde mi to najivní počínání nýbrž každý se při tom měření ocitáme v jiných podmínkách, jiném autě a za jiných okolností, dokonce každý tankuje i jinak kvalitní naftu u pump, které mohou i na stojanech lhát).
Pozn. uvažuji o výrobě vodíkového HHO hybridního systému (přisávání do motoru) - už jenom pro tu legraci a pocit, že něco udělám pro ekologii (daleko menší emise - lepší spalování paliva - zvýšení účinnosti motoru), která je pro nás ve finále důležitější než hlídat spotřebu ve vozidle. Ale ještě si to rozmyslím, pač si myslím, že víc jak o půllitr spotřeba stejně neklesne, stoupne opotřebování alternátoru a možná rychlejšího prorezivnění výfuku vodními parami a abych si to koupil hotové na internetu za ty nekřesťanské peníze je pitomost.