Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/18/13 ve všech sekcích

  1. JirkaBrno, keď sa pozrieš do manuálu, tak tam práve že je písané, že keď motor viac zaťažuješ, alebo jazdíš krátke trasy, tak by si mal výmenný interval skrátiť. Takže toľko k intervalu výmeny. Ďalšia vec je to, že ja som si auto nekupoval na obdobie kým bude v záruke, ale chcem ho ešte používať aj niekoľko rokov po jej skončení, takže vôbec nebudem riskovať že sa mi kvalita oleja v motore degraduje a dva dni po skončení sa mi zadrie motor. Samozrejme ukazuješ mi tu protipríklady a ja ich aj akceptujem, ale nezabudni dodať, že auto v autoškole je práve blbý príklad. Lebo ono síce stále jazdí v meste, ale dá sa povedať že v taxikárskom režime, tj. stále zohriaty motor. Oproti tomu ja ráno sadnem do auta spravím 5 kilometrov, potom poobede zase 7 a tak. Vždy štartujem už úplne vychladnutý motor, čo v zime znamená, že vlastne celý čas som jazdil so studeným motorom, lebo za tých pár kilometrov sa 1.2 TSi nestihne ani zaohriať, a to v meste, kde motor dostáva viac zabrať. Ďalšia vec na ktorú si zabudol, je že napriek tomu že dnešné oleje sú lepšie, musia spĺňať aj viac eko parametrov, z ktorých niektoré dokonca znižujú ich kvalitu. Skús si zistiť aké majú hodnoty TBN dnešné low SAPS a mid SAPS oleje ktorých je už čoraz viac. Potom si tiež zabudol že kým si do Feldy dával 15W-40 (dosť hustý olej) tak do TSI najhustejší ktorý môžeš dať podľa VW 502.00 schválenia je 10W-40, čo stále nie je ideálny olej do tuhých mrazov alebo krátky jazdy pri dnešných moderných motoroch, hlavne keď napínak reťaze pri štarte potrebuje včasné natlakovanie olejom. A keď chceš mať v aute LL olej, tak skončíš minimálne na 5W-30-ke, čo je oproti 15W-40 ako voda a med. Ďalej si nezahľadnil výkony motora. Aký má litrový výkon Felda s 1.3-kou pod kapotou a 1.2 TSI CBZB? Nemôžeš porovnávať dva takto rozdielne motory. A teraz ešte sa pozrime na oleje za 140 a 400 korún, alebo ako to chodí v reále, olej za 5-12 € z internetu a 15-30 € za liter zo značkového servisu. V značkových servisoch majú oleje v sudoch, a dajú ti tam to čo práve majú a spĺňa to normu bez možnosti výberu konkrétneho oleja, viskozity a tak. Oproti tomu ja si z internetu objednám konkrétnu značku a konkrétny typ oleja aký chcem v aute mať, s tým že zvolím viskozitu oleja podľa toho, v akom režime s autom jazdím, a nakoniec za ušetrené peniaze si môžem dovoliť spraviť jednu výmenu navyše, takže kým ty budeš jazdiť v svojom aute už s pol starým olejom ktorý má za sebou 10 tisíc km a už má v sebe nejaký ten sajrajt, tak ja budem mať v aute úplne čerstvý olej bez toho aby som v motore ďalších 5000 kilometrov točil špinu, a to sme sa o LL olejoch vôbec nebavili. A ešte niečo k tým pančovaným olejom z internetu. Áno, existujú ale týka sa to iba tých značiek ktoré sú najviac rozšírené, tj. v našich končínách Castrol a Shell. A tiež neplatí že v každom internetovom obchode sú pančované. Kto má trochu rozumu vyhne sa im bez problémov, stačí sa neuloakomiť na najlacnejšiu ponuku na webe. P.s.: Auto je síce od toho aby sme s ním jazdili, ale mierka oleja ja v ňom od toho aby sa hladina oleja pravidelne kontrolovala a v prípade potreby olej dolial, podobne ako benzín. Ak niekto toto odmieta robiť, a nikomu túto úlohu ani nezverí (napr. obsluhe na čerpacej stanici), tak je to jeho vec, ale nech sa nečuduje ak bude mať problémy s motorom.
    1 bod
  2. No pokud nebude prohlídka Škodovky, tak to zase můžeme udělat III. Clintův sraz na Lánech To já zařídím , tentokrát s kolektivním výletem na Křivoklát!!! Všechno pochystám. Na Lánech oběd, na Křivoklátu je parking, se tam nějak vmáčkneme a dáme tam občerstveníčko, omrkneme hrad....co? Viděl bych to teď na červenec...
    1 bod
  3. Ahoj mám Yetik 1.2 motor 77 kW, problémy s benzínem v oleji si můžeš přečíst v předchozích článcích diskuse. Posílám jeden profesionální odkaz jak to je, kolik je povolené množství benzínu v oleji. http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Palivo-v-oleji Souhlasím s tím, že levnější olej je všude v prodejnách tímto se zabývajícími než v servise a je stejné kvality. Zatím testuji tak nevím jak to je momentálně s benzínem v této fázi po výměně vstřikovaču, ale dám vědět až se to vyhodnotí. Přikláním se k častější výměně při ježdění krátkých tras po 7 t a nebo po zimě, pro mě to není problém si to udělat a cena 3x levněji než v servise i s olejem. Zatím ahoj.
    1 bod
  4. Hele tak ja si olej vzdy kontroloval, nekupoval sem auto na 4 roky a nechci po zaruce resit zadreny motor, ale vratil bych se k benzinu v oleji , resil nekdo takovou vec u 77kw verze, zda se mi ze maji problem jen 63kw, jestli to tak je tak at skodovka precipuje auta a je po problemu.
    1 bod
  5. Plně souhlasím olej taky měním po 15t. km a nevidím žádný důvod proč to měnit dřív než předepisuje výrobce. Ovšem ten olej v servisu za 400l je ten samý jak na netu za 140kč.......nevidím důvod měnit olej v servisu když si to udělám doma sám. Ale chápu lidi co to sami nezvládnou, nebo to nechcou dělat někde na ulici. A navíc mám jistotu že je ten olej fakt vyměměný.
    1 bod
  6. Dospěláci na dospělých autech jezdí vždy po dálnici. :smich:
    1 bod
  7. těch názorů je tady na fóru dost. já osobně pojedu na první výměnu po 5-6 tis. a následně přejdu na fixní interval s olejem 502 a i tak budu měnit po 10 tis.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...