Podle mě je nejspolehlivější 1.9 Tdi-PD bez DPF. Při slušném zacházení, nešizené údržbě by do 200 000 neměl být problém.
Spotřeba je taky menší o cca 0,5-1l/100
U 2.0 TDI-PD jsou 2 verze:
(BMM) 8V(r.v.2006<) dalo by se říct, že je to převrtaná 1.9 s DPF filtrem. Tento motor je ve všech octaviích 4x4 v předokolkách jen málokdy. Hlavně v dovezených autech. Má vždy DPF filtrem. Spotřeba se blíží k 6l/100 (ne 4x4)
kolem 150 000 odchází dvouhmota+spojková sada (cca 25-30 000Kč)
(Jsem s ní spokojen)
(BKD) 16V(r.v.2004<) spotřeba je o cca 0,3l/ menší, ale zato má víc problémů. Čím starší tím horší. (Prasklé hlavy, utržená nap. kladka rozvoďáku, prasklá hřídelka olejového čerpadla, dvouhmota, spotřeba oleje, problémy se vstřikovači. Jediná výhoda je že námá DPFa motor táhno do cca 4500 otáček
Jezdit s 2.0 TDI-PD za 4.8l/100 je utopie. Buď je samurai ekojezdec nebo mu ukazuje špatně palubák.
2.0 TDI-PD má výhodu ve spotřebě proti 1.9 TDI-PD je tak od 140Km/h víše.