Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/20/13 ve všech sekcích
-
Protože můj RAPID nebyl ze série (ani za příplatek) vybaven zadními reproduktory (stejně dle ohlasů zde nevalné kvality), nastal čas dodělání ozvučení zadní části auta. Využil jsem nabídky vsetínské formy HTCAR a stal se pokusným králíkem aplikace reproduktorů do zadních výplní dveří. Zadní reproduktory jsou totožné jako přední u OI nebo zadní u OII, tzn.širokopásmový s uchycením 165mm, výkon 80W, výškový 50W, oba impendance 4 Ohm. Dodané reproduktory mají originální koncernové označení čísla ND. Balení reproduktorů: Relativně zkušenému a znalému člověku montáž zabere cca 6 hodin práce, protože tato montáž se musí dělat s rozmyslem a trpělivě. Doporučuji koupit dostatek stahovacích elektrikářských pásek, pokud chcete mít kabeláž solidně uchycenou k originálním svazkům elektroistalace. Hodí se i pájka a teplovzdušná pístole na smršťování bužírek v případě zkracování kabelů, pokud vám někde bude vadit jejich zbytečná délka navíc. V případě nýtování reproduktorů do plechu dveří jsou nutností nýtovací kleště na nýty s trnem. Pro fixaci kabelů v průchodkách si pořiďte opravdu pevnou a dobře lepící pásku, třeba Pattex Power Tape. Dále se hodí i speciální montpáky na rozdělávání panelů: Postup montáže. 1. Demontujte dveřní panely. Prvním krokem je pootočit o 90° černým čepem ve vybrání v dolní části panelu (stranový klíč č.10). Potom najděte první příchytku směrem dozadu od tohoto čepu (na toto jsou dobré ty montpáky, bez nich je to trápení a strach, že panel rupne). Je nutno s citem, ale dost silně zabrat, aby příchytka povolila. Další příchytky (celkem je 7 příchytek) po obvodu už jdou odcvaknout snadněji. Odpojte lanko otevírání dveří, západka bílého úchytu bowdenu se odmačkává směrem ven. Panel vysuňte směrem nahoru z horní okenní lišty. 2. Odpojte dveřní 28 pinovou svorkovnici na B sloupku vyklopením oranžové pojistky. 3.Vymáčkněte obdélníkovou průchodku husího krku směrem dovnitř dveří a protáhněte svazek ven otvorem pro reproduktor. Vymáčkněte kulatou průchodku. . 4. Odstraňte fixaci původního svazku k oběma průchodkám, je to jen normální izolační páska. Ze svazků odstaňte jakési vyplňovací válečky, které zvětšují menší průměr svazku, aby úplně vyplnil otvor v průchodce. Jsou také z izolačky, lze je opatrně podélně naříznout a odstranit. Poté protáhněte kabel pro širokopásmový repoduktor (má širokou čtyřpólovou svorkovnici) nejprve skrz kulatou a obdélníkovou průchodku a pak skrz husí krk až k 28 pinové svorkovnici. Piny zapojte do pozic 21 (černý vodič) a 22 (černo-červený vodič). Svorkovnice má fialovou pojistku, tu je nutno nejprve povysunout. . 5. Kabel přichyťte k původnímu svazku stahovacími páskami, dodržte hlavně prohnutí mezi příchytkou uvnitř dveří a kruhovou průchodkou kvůli prostoru pro okno! 6. Nový kabel a původní svazek zaizolujte k průchodkám pomocí PATTEX pásky. 7. Nasaďte zpět průchodky. Zapojte svorkovnici do B sloupku a nasaďte krytku, aby se nepoškodila při zavírání dveří. 8. Až teď je ten správný čas na uchycení reproduktoru přinýtováním nebo přišroubováním. 9. Do čtyřpólové svorkovnice zapojte piny kabelu pro výškový reproduktor a svorkovnici zacvakněte do reproduktoru. Kabel k širokopásmovému reproduktoru upevněte společně s kabelem výškového pomocí stahovacích pásek k původnímu svazku. Já ještě zkrátil kabel k výškovému reproduktoru o 50cm, je zbytečně dlouhý. Dvoupólovou svorkovnici připojení výškového reproduktoru uchyťte pomocí samolepícího držáku se stahovací páskou do polohy dle fotky. 10. Do dveřního panelu dveří zalepte výškový reproduktor. Doporučuji použít nějaký tmel či lepidlo pro vymezení vůle v loži reproduktoru. Já použil polyuretanové jednosložkové lepidlo, které mi zbylo z lepení lišty na mřížku v nárazníku. Bohužel lože nemá fixaci reproduktoru zacvaknutím, ale jsou použity jen vodící čepy pro správnou polohu reproduktoru. Asi nejlepší řešení je reproduktor zalepit na čepech tavnou pistolí. 11. Na kabel od výškového reproduktoru namotejte lepící pásku, aby vznikl tlumící váleček (cca 0,8 - 1cm v průměru), zabrání klepání kabelu o výplň nebo plech dveří. Tímto jsou dveře připravené. 12. Demontujte spodní obložení B sloupku, prahů a spodní kryt A sloupku. Tady jsou použity pružinové tvarové spony. Pomocí plastové montpáky nejdříve mírně odchlípněte panel u těsnění dveří a pak plochým šroubovákem páčit v místě spony. Spodní panel B sloupku má celkem čtyři úchyty. Doporučuji také částečně demontovat spodní uchycení horního panelu B sloupku (stejné pružinové spony). Obložení prahu jde vycvaknout jen rukama tahem nahoru. Bohužel plast zůstane na místě a trochu překáží manipulaci, protože zadní uchycení je šroubem, který je pod zadním sedadlem. 13. Vycvakněte svorkovnici z B sloupku a zapojte do ní piny na pozici 21 (černý vodič) a 22 (černo-červený vodič). Na kabelech je barevné označení strany vozidla, nepoplést aby pak byl L a P kanál správně zapojen. 14. Kabely véďte podle původního svazku směrem dopředu. Fixovat doporučuji vždy nejlépe u původních plastových příchytek. Asi 2x jsem přidal fixaci v místech velké vzdálenosti mezi příchytkami. . 15. Až se dostanete s kabely do oblasti pod přístrojovku, nezbývá než vypnout rádio, které vám doteď hrálo k práci. Rádio demontujte a odpojte vzadu všechny konektory. Líp tak uvidíte kudy kabely přivést až k rádiu. Doporučuji použít dostatek stahovacích pásek a taky samolepící držáčky stahovacích pásek a kabely pořádně zafixovat, zvlášť pak u řídiče, aby nebyly prověšené. 16. Kabely zapojte do pravého, pískově hnědého konektoru FAKRA, který je určen pro reproduktory. http://www.autoradiahifi.cz/ftp/images/MOST.jpg Pravá strana auta - zelená: 1 - repro pravý zadní (+) černo-červený vodič 5 - repro pravý zadní (-) černý vodič Levá strana auta - modrá: 4 - repro levý zadní (+) černo-červený vodič 8 - repro levý zadní (-) černý vodič Nepoplést barvy stran a barvy vodičů. Svorkovnice má opět fialovou pojistku, kterou je nutno vysunout nahoru, aby šly piny zacvaknout. Přebytečnou část kabelů smotejte a fixujte k původnímu svazku. Mě zbylo cca 20cm, takže jsem kabely nezkracoval. 17. Finále. Nasaďte výplně dveří do podokenní lišty, ale ještě nezacvakávejte příchytky! Propojte kabely výškových reproduktorů. Zapojte rádio a vyzkoušejte, zda vše hraje tak, jak má. Pokud je vše OK, lze nacvakat zpět výplně dveří a obložení sloupků a prahů. Asi nejproblematičtější místo je spojení dolního obložení B sloupku a krytu prahů. Jsou tam poměrně subtilní západky a je potřeba dost trpělivosti, aby vše sedělo, jak má. Děkuji tímto "orlovi" a panu Holeňovi z HTCARu za informace, které jsem s díky využil při montáži a vložil i do tohoto textu.3 body
-
2 body
-
1 bod
-
ale Volvo má narozdíl od O III systém rozpoznání chodců http://ifaster.tiscali.cz/airbag-pro-chodce/ a pod sklem tři kamery... O III je poloautomat a reaguje na silu na čidlo v nárazníku v závislosti na úhlu, na rychlosti a na G minus, tedy zpomalení...1 bod
-
MDI je zvlášt zařízení které se musí namontovat a zapojit - je to další RJ navíc1 bod
-
Jo, a když budeš celou dobu jezdit do autorizáků, tak Ti to zaplatí ten kufr pětkrát, než když si budeš měnit oleje a díly sám. Nemá cenu se s nima dohadovat, u nás jsou služby úplně v hajzlu, všichni chtějí jen vydělávat maximálně peněz...1 bod
-
Já bych poslechnul mistra fóra, tj. vyměnil čidlo teploty, vymazal paměť závad a jezdil.1 bod
-
Fabia není Rapid. Motor může být stejný, ale v různých typech může mít jiný projev, jinou spotřebu, jiné zpřevodování, jiné odhlučnění atd. A dost OT, svoje zkušenosti se spotřebou ve Fabii piš ve vláknu tomu určeném.1 bod
-
1 bod
-
Víte co mne vždy zamrzí? Když někdo něco řekne a pak se toho všichni chytnou. Řešme současnost a ne minulost. Uvědomte si, že vývoj jde vpřed a vězte, že výrobce si nemůže dovolit vyrábět zmetky a dávat je ve velkém do nového modelu. To by se mu sakra vymstilo, a to i do hodně vzdálené budoucnosti. Pověst se dá ztratit "nato tata", ale získat si zpětnou důvěru, to trvá desítky let. Položit prodeje, odepsat model, následně napravovat reputaci, to jsou vyhozené miliardy. Vy věříte, že toto automobilka neví? Můj příběh: Přijel jsem s novým Rapidem z prodejny a postavil na plac. Hned jsem slyšel: Ty máš TSIčko? Víš, že je to průser motor? Jelikož jsem znalý současnosti, tak jsem jen utrousil: Jo? A prosím Tě, v čem spočívá ten průser? Odpověď: Jezdí na olej (rozuměj - žere olej) a po každých 10-15 tis. km chrastí řetěz. Hm, tak se podívejme na současnost. Kdo si koupil Rapida s 1,2 TSIčkovým motorem, tak pokud se již někomu rozsvítila oranžová kontrolka, která signalizuje - doplň olej, tak nechť to sem napíše a napíše i stav km. Kdo měnil u Rapida rozvody, tak taktéž. V současné době sleduji 3 Rapidy s 1,2 TSI, které brázdí mezi Prahou a Waršavou, Prahou a Košicemi, a to již půl roku. Zatím se na nich dělá pouze běžný předepsaný servis. Podle "rádo by odborníků", by už měly spotřebovat galony oleje a desítky rozvodových řetězů. Nic takového se neděje. Takže si fakt užívejte pohody a nezabývejte se drby. Stává se mi, že někdo dává rady: 63 je problémová, tak si kup 77. Hm, víte, že rozdíl mezi 1,2 TSI 63 kW a 77 kW je pouze v tom, že 77 má jiný SW? A nyní jeden podstatný fakt. Motor 1,2 TSI prošel pro Rapid mnoha inovacemi a změnami. Tedy je jako celek odlišný od toho, co se dával ještě v polovině loňského roku do jiných modelů (doplnění: nechápejte jako konstrukčně zcela odlišný, ale chápejte - co do provozních vlastností). Mj., rozvody jsou zcela inovované a při instalaci této nové sady do předchozího vývojového stupně motoru se závada již neopakovala. Takže si Rapidů s 1,2 TSIčkami užívejte a fakt si nenechte radost z jízdy nikým kazit !!!1 bod
-
radio by se po montáži mělo nakodovat k vozu, hrát a ukazovat na maxidotu by i tak mělo... stačí když vyměníš radio kus za kus..1 bod
-
1 bod
-
Snad jseš natolik inteligentní, že si to dokážeš spočítat sám. A pokud né, tak mi tě není ani líto. http://www.skofin.cz/sami-si-spocitejte/1 bod
-
Dneska se mi hoši podařila skvělá věc, hledal jsem místo na parkování v Berounské nemocnici, zacouval a že zajedu mezi auta. respektive sjedu z asfaltu na štěrkovou plochu. Takže jsem sjel předními koly a rána, že se mi otevřel na palubce sám kastlík. Byl tam schod jako prase a já ho neviděl Jenže co dál, nazpátek to nešlo, takže jsem sjel ještě zadními koly a zase rána jako hovado. Dost mě zamrazilo, prohlédl jsem to zespoda a ještě pro sichr v servisu na zvedáku a chytly to za předními koly plasty, jeden trochu rupnul a vzadu za zadními koly zase plasty a lehce tlumič vejfuku....naštěstí ramena, nádrž a ostatní OK.....To jsem vůl co?1 bod