Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/03/13 ve všech sekcích
-
Front Assist taky neslouží jako prevence. Je to systém, který zakročí ve chvíli, kdy řidič totálně selže! Právně je taky v EU zakázané tzv. automatické řízení vozidel, tedy stav kdy se vozidlo pohybuje samo nezávisle na vůli řidiče. Technika smí zasáhnout pouze v případě, kdy je střet již nevyhnutelný. Pak má totiž za úkol pouze zmírnit následky kolize. Vlastně rozhoduje (když to přeženeme) o životě a smrti... De facto se to dá vysvětlit i tak, že jakmile ti začne front assist sám brzdit, tak už je střet téměř nevyhnutelný. Ten malý vykřičníček vpravo dole mezi auty je jen signál, že je front assist aktivní - že je připraven zasáhnout. Tzn. brzdová soustava je natlakovaná na nejvyšší možný tlak a brzdové destičky jsou automaticky přiblíženy ke kotoučům. Tím se sníží reakční doba systému. Kdybys šlápnul v tu chvíli na brzdu, budeš mít při prvním lehkém našlápnutí brzdy plnou brzdnou sílu/tlak. Jakmile se ti rozsvítí malé červené auto, dojde automaticky ke krátkému "ťuknutí" do brzdy pro upoutání pozornosti řidiče. Pokud ani pak nereaguje, tak systém začne sám brzdit. Rozhodně NEDOPORUČUJI to zkoušet s někým v běžném provozu!!! A už vůbec ne stylem pokus-omyl. Ten omyl je totiž pekelně drahý4 body
-
zkušeností máme na rozdávání Pokud se budeme bavit o systému v OIII, tak je totožný s modely Golf VII/Seat Leon. Systémy v Passatu/CC/Audi A3, příp. Touaregu/Phaetonu/Audi A6-8 pracují na jiné bázi. ACC (nebo ACA) v OIII/Golfu VII: novinkou je snížené rychlostní rozpětí z 30-160km/h; v případě převodovky DSG je možné se bavit o rozpětí 0-160km/h. Dnešní radar je čtvercová malá krabička na přídi vozu; první auta měla ještě kulatou bradavici. SW je tam drobná změna právě z důvodu použití jiného HW a novinkou je i funkce omezovače rychlosti (Speedlimiter; tady si nejsem jistý, zda je tím vybavena i Octavie... ) a další drobnosti - viz dále. Ovládání je u OIII řešené vlastní páčkou pod volantem (ve stylu např. Passatu/Touaregu), Golf VII se nastavuje na multifukčním volantu (pokud jím je vůz vybavený), příp. na páčce blinkrů. Nastavuje se rozestup mezi vozidly, ale ne v řádech metrů (jak se mnoho lidí domnívá a jak se píše i v některých "odborných" článcích na internetových portálech o autech ), ale rozestup je udávaný v sekundách. Např. u Golfu VII to jsou hodnoty: 1,0 s 1,3 s 1,8 s 2,4 s 3,6 s Další nastavení je možné docílit při vybavení vozu volbou jízdních režimů (Eco, Sport, Normal). Pak je možné v nastavení vozu ještě změnit, resp. již je defaultně nastaveno např. reakci zrychlení (Sport = dynamické, ECO = vláčné, Normal = komfortní). Novinkou je možnost řazení při zapnutém tempomatu - dříve se při sešlápnutí spojky (či brzdy) tempomat deaktivoval a bylo nutné jej po přeřazení znovu aktivovat. To dnes odpadá. Vypíná se buď páčkou, anebo sešlápnutím brzdového pedálu. Marku buď rád za ovládání vlastní páčkou; nastavovat tempomat za jízdy na novém multifunkčním volantu je docela "zábava" a těch tlačítek je hrozně moc a jsou dosti malá. A přidávat další 3 funkce podle jednotlivých rychlostí taky nemá cenu - zpravidla se nikdo totiž těch rychlostí nedrží a nastavuje si tempomat o 2-3km/h více. A dávat další malá tlačítka, tak to v koncernových autech za chvíli bude vypadat jako tenkrát v Saabu či dnes v Opelech - hafo malých nepřehledných tlačítek.2 body
-
Covece cist umim, ovsem evidentne na rozdil od tebe, nikde nikdo nepsal, ze se musi jednat o O3. Myslim, ze i zde na foru je naprosto drtiva vetsina lidi, co auto s aktivnim tempomatem nikdy neridila, a tem v pohode odpovi kdokoliv, kdo to mel v jakemkoliv koncernovem aute. Skutecne to funguje stale stejne, byt to pro tebe bude asi prekvapive. Na ACC neni prilis co noveho vymyslet. Maximalne muze jinak vypada ovladani. Co tam chces SW menit probuh?2 body
-
DSG radí pri ľahkej nohe 7° pri cca. 59-60 km/h, ale tie otáčky sú u DSG na 7° +/- rovnaké ako na manuále 5°, čo ti potvrdí aj takmer rovnaká maximálka Fabie s DSG a bez. To znamená, že do rovnakého rozsahu má DSG vtesnaných viac prevodových stupňov, tj. všetky prevody sú kratšie. Čo sa týka spotreby, s DSG sa dá ísť naozaj superúsporne. Ak ideš s ľahkou nohou, tak ďalší stupeň radí už pri cca. okolo 1900 otáčok, a nakoľko tie prevody sú svojim pomerom dosť blízko sebe, motor sa ani nenamáha. Spotreba sa mení podľa toho ako jazdíš. U mňa je rekord na jednu nádrž 5,19 l/100 km. Ak jazdíš dlhšie trasy a dokážeš predvídať premávku, tak sa dá isť aj niekam na úroveň 4,5 litra. Naopak, ak jazdíš v meste a snažíš sa ísť svižnejšie, tak máš hneď 7 litrov. Ale toto je skôr o motore samotnom ako o prevodovke, lebo podobné hodnoty platia aj pre manuálnu prevodovku. Inak môj priemer za posledných 4163 km je 5,55 litra na 100 km, ale teraz to pôjde hore, lebo ide zima a keď jazdím v meste so studeným motorom krátke vzdialenosti, tak tá spotreba je niekedy aj dvojciferná (všetko platí pre pneumatiky so šírkou 205 mm). Čo sa týka zrýchlenia z 0 na 100, to nemám otestované, ale buď si istý, že na prevodovku určite nebudeš čakať, lebo radí bleskovo. Nie náhodou bol predchodca dnešných DSG montovaný už v roku 1985 do Audi Sport Quattro S1 E2. Pri automatoch a hlavne pri DSG je oveľa zaujímavejšiou disciplínou podradenie. Ak chcem rýchlo podradiť ručne, o 2 alebo 4 stupne, tak to trvá dlhšie. Ale nie je to pomalé, čas cca. rovnaký ako keby si radil sám na manuále, len nakoľko nič nerobíš (nepracuješ so spojkou a neradíš) a len čakáš, tak sa to môže zdať dlhšie, ale ak by si to reálne zmeral, stále to radí rovnako rýchlo ako keby radil rukou. Toto všetko platí pre režim D, resp. ručné podradenie z režimu D. Ak si v režime S, tak to DSG je ešte lepšie. Vtedy nechá motor ísť viac do otáčok na každom prevodovom stupni, ale zohľadňuje aj to, ako silno tlačíš na plyn. Ak ideš agresívne, tak sa nechá vytáčať, ale keď zrazu zmeníš štýl jazdy a ideš ľahkou nohou a ustálenou rýchlosťou, tak za chvíľku začne postupne radiť vyššie prevodové stupne až kým sa dostane na ten istý prevodový stupeň, ako keby si bol v režime D. Jazdil som s mojim DSG aj na okruhu a ponaháňal som aj o niečo silnejšie autá s manuálnou prevodovkou. Jednoducho som mal výhodu toho, že som vďaka veľkému množstvu prevodov bol takmer celý čas v optimálnych otáčkach. Kick down: podradí niekedy aj o 4 stupne. Na okruhu som raz išiel prvé dve kolá omylom v režime D, ale nakoľko tam sa jazdí štýlom brzda-plyn (tj. kick down) radilo to ako keby som bol celý čas v S-ku. Manuálne radenie: pre bežné jazdenie nepoužiteľné, tých prevodových stupňov je moc, človek sa v tom rýchlo stratí. Ja manuálny režim používam iba keď chcem brzdiť motorom, tj. pred križovatkou, alebo dolu kopcom. Inak prevodovka sa chráni, nedovoľuje preradiť, alebo podradiť na taký stupeň kde by boli moc nízke alebo moc vysoké otáčky. Ak motor nejakým spôsobom dosiahne minimálne alebo maximálne otáčky, prevodovka preradí sama aj napriek manuálnemu režimu. Takže ak podradím z 7 na 4, a začnem brzdiť motorom pred križovatkou a potom už ďalej nerobím s pákou nič, prevodovka postupne podradí na druhý stupeň, a keď zastavím, tak na prvý. Čo mne osobne vadí na manuálnom režime, je to, že sa nedá rozbehnúť na iný prevodový stupeň ako na prvý. V zime by bolo fajn, keby sa dalo jemne rozbehnúť na dvojke, alebo trojke. Ak auto nezabrzdíš, tak sa v režime D pomaličky pohybuje rýchlosťou cca. 6 km/h na druhom prevodovom stupni.2 body
-
Presne tak to neni jen tak to delat najednou ale oto vetsi radost kdyz se to dela postupne vsak ja uz svoji mazlim peknou radku let a porad mam co delat1 bod
-
ja sem tam psal, ale to bychom museli to řešit na octaviaclubu a ne tady na trapnym škodahomu přeci a sraz bych přejmenoval na myslivecký1 bod
-
Tak tak, moje slova. A hele prej u nafty jde z vejfuku pěkná vůně :D Hele a od kdy jsou zamaštěné tankovací pistole naturalu od nafty? To se mi ještě nikdy nestalo, jedině, že by někdo žral chleba s máslem... Zrovna dnes jsem přebíral Polo manželky ze servisu od známého, co má supa II v TDI 125KW. Má ho asi tři roky. Povidal, že ho půjčil synovi a jel s ním do Chorvatska. Tam se jim prej vysypalo čidlo od DPF a jel prej tu štreku domů osmdesátkou v nouzovém režimu. Teď prej zjišťujou, jestli nemaj zlikvidovanej i ten filtr, pač se celou dobu nevypaloval....To by byla asi pálka co? Kolik ten filtr vlastně stojí? Čidlo prej trojku.... Zase jsem si řekl, zlatej benzínek ...dobře jsi chlapče udělal1 bod
-
1 bod
-
Ja bych ti to celkove shrnul tak, ze se nemas ceho bat, DSG je v podstate zcela ve vsem lepsi nez manual. Ve spotrebe, ve zrychleni, v pohodli, zkratka prakticky ve vsem. Nevyhovovat to muze snad jen notorickemu milovnikovi kvedlani. Jedine, co je znatelne horsi je, ze se prakticky neda hodne rychle rozjet z mista bez piskani kol. To co bys normalne kompenzoval praci se spojkou tady proste nemas jak udelat. Kdyz na to slapnes moc, tak gumy piskaji. Kdyz malo, tak to uz zase neni svizne zrychleni. Da se to casem jakz takz naucit, ale manualu se to alespon v mem pripade zatim nevyrovnalo.1 bod
-
1 bod
-
Hele na chip musi kazdej dozrat a ne u kazdyho se to povede a kdyz to Jirkovi staci tech 160koniku a pidi kroutacek...:-D jinak s chipem mam najeto cca. 90tis a vse puvodni. Asi je to o stylu jizdy jestli s tim clovek jezdi jak Fitipaldi a nebo to ma na svyzne predjeti... Ps nechapu proc by skodovka davala do 1.8 brzdy z rs kdz tam bohate stacej 288 kort v dobe setreni. Je to asi jako chtit do rs pistkovy brzdy z audiny rs. To nadimenzovani tam bude minimalne 15% z vykonu motoru. Kdyz to chipnes z 200 na 250 u rsa tak staci lepsi kotouce a desticky a brzdy to v pohode zvladnou...;-)1 bod
-
A tobě nevadí, že se mele páté přes deváte všude možně po foru, kde pak nikdo nemůže nic najít? Děláte si to sami.1 bod
-
Něco pro pobavení, když jsme všeci z jiných českých krajů a mravů NORMÁLNĚ ČESKY: Skákal pes, přes oves, přes zelenou louku. Šel za ním myslivec, péro na klobouku. Pejsku náš, co děláš, žes´ tak vesel stále? Nevím sám, řek´ bych vám, hop a skákal dále… NO A PRAŽÁK TO ZAZPÍVÁ TAKHLE: Skákal pééés přes ovééés, přes zelenou loukúúú. Šel za nííím myslivéééc, pééro na kloboukúúú. Pééjsku náááš, co děláááš, žes tak vesél stáálééé ? Navím sáám,řek´ bych vááám, hóóp a skákááál dááálé… OSTRAVÁK TO ZAZPÍVÁ TAKTO: Skače čuba přes obile, šibko hupe přes luku. Za ňu chachar v kamizole fajne brko v klobuku. Jak se vališ, co se chlameš, co se ščuřiš jako cyp ? Prd ti řeknu, také zname a zas vali do kajsik… OD HANÁKA TO MŮŽEME ČEKAT TAKHLE: Skókal pések přes ovések, přes zelenó lóko. Šél za ním meslivéc, péro na klobóko. Pésko náš, co stvóřáš, že sa lóhníš z čoňo ? Neřéš mja konópko, valím rychlo, koňo… VALACH: Skáče hafik ces obilé, ces zelenú pastvinku. Išél za ním střílač milé, na klobúku mrcinku. Hafe víš, co robíš, že sa řehceš fčílkáj ? Nevím sám, vykuádám, hop, skočíl jak pílka… BRŇÁK: Bere čokl glajze grýnó, hópe lúpink přes kajzec. Za nim kópe plótve rýnó, plotňák jégr na Oltec. Co se pecní, těžké lochec, kvaltuj fligny, haltni vály. Žádné ánunk, čokl borec, migne cemrem a de pali… DEMENT: Hopy haf haf přes chramst šumi, přes travyčka mňami mňam. Pán i flinta naňho čumi, sako z husi v čapce mam. Hafik haf, co práca fuj, že smých tlama široká, Slovo já však f tlamje hnuj, hopy hop jak divočák…1 bod
-
1 bod