Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/20/13 ve všech sekcích

  1. Tahle debata mi připadne dost obecná ... mohl bych poprosit o pár konkrétních "kurvítek"? ... tyhle řeči o tom jak se všude šetří a jak to už "není co bývalo" poslouchám už dvacet let. Když se podívám zpětně na Favorita co si uchovávám tak se kvalita ale i trvanlivost neskutečně protáhla ... dřív ty "poctivá" auta chodila po 100kkm na generálku ... a nikdo je jako spotřebku nebral. To co přišlo s Octavii - pozink - zvedlo z mé zkušenosti životnost značně - auto 14 let staré dnes vypadá jako dřív po 4ech letech. Děda po 10ti letech na Škoda 100L kupoval novou kastli protože ta původní byla totálně zrezivělá. Máte pravdu že dnes jsou ty auta daleko složitejší a tím určitě náchylnější na problémy - ale já sám když bych si měl vybrat tak beru O3 místo O1 to se na mě nezlobte. Asi to víc žere a víc věcí se může rozbít ale to dovedu pochopit pokud pak po 100k budu mít výfuk čistý jako nový - tam chápu že za tu složitost dostávám hodnotu. A euro 6 a spol neřeší primárně CO2 (to by klesala spotřeba) ale řeší prasárny jako NOx - to je prostě nutná daň za to že chceme supr auta. Jenom pro neustálé nadávače na EU bych rád dodal že v USA mají samozřejmě taky limity jako u nás ... akorát jsou tam daleko tvrdší - tak tvrdá že tam VW zakázali prodávat jeho předchozí diesely protože limity nesplnil ... i dnes ty diesely od VW mají v US řadu dalších prvků protože ty co se prodávají u nás (euro 5 ani euro 6 verze) by v dnešní americe neprošli. Konkrétně pro normu ULEV musí mít EA 288 motor oproti EU6 verzi močovinu (adblue), nebo 3 další snímače tlaku ve válcích. Je pravda že TSI motorům ve výdrži nad 300kkm moc nevěřím a je vidět že tady hodně experimentují pro snížení spotřeby, ale regulérně by mě zajímalo jestli víte kde konkrétně Škoda/VW šetří finance na úkor životnosti. A nepočítám věci jako náprava nebo kvalita materiálů ... tam je škoda bita aby neměla ten "premium feeling" to je jasné. Hlavní změnu oproti dřívějšku vidím v tom že cena lidské práce šla hodně nahoru, navíc kvůli tomu výkonu který si užíváme (ne ani tak kvůli EUx) je řada fakt drahých dílů (turbo, vstřiky). Akorát sem pořád nepochopil proč je tak drahý DPF, už aby byla druhovýroba, pak si myslím že cena bude přežitelná.
    2 body
  2. no to nemusíš, ale jistě si na něj vzpomeneš až dostaneš od toho holicího strojku ránu
    1 bod
  3. Zásadní rozdíl je v tom, že s tím reaktorem se nikdy nemusíš potkat. Naproti tomu v autě se s těmi materiálovými / kontrukčními věcmi potkáváš pokaždé, když tam sedneš čili ten příměr je trochu mimo. Jinak souhlas v tom, že auto této kategorie je spotřebka a tak je třeba to brát. Ta menšina která to řeší se poohlédne jinde a ta většina prostě jezdí s tím, co jim výrobce dodá, tečka.
    1 bod
  4. no kdyby měl být každý vševěd a zbožíznalec, technický expert a nevím co ještě, nedělal by pak nic jiného než prověřoval, ověřoval, zjišťoval a šetřil... trochu asi úlet a nejde jen o stádo, většina lidí (tím spíš na západ od Aše) kupuje i auto jako spotřebák, kterým samo sebou je! není při těch technických, konstrukčních, referenčních a materiálových schopnostech škod kupovat cokoliv nového hotového, ale raději si to postavit doma, nebo si založit vlastní výrobu? určitě bys měl úspěch, nicméně by se ti pak ty obrázky v katalogu a chvalozpěv prodejců jistě hodil a byl bys za něj jistě vděčen! A nakonec bez možnosti doložit historické úspěchy a reference bys byl rád, kdyby lid v podobě ovcí, jenž by nekupoval, nezapřičinil tvůj krach.... ono to totiž na světě od dob, kdy skončila prvobytně pospolná společnost a začala dělba práce, funguje trochu jinak.... P.S. když strkám do zásuvky vidlici holícího strojku, nemusím přeci znát princip jaderného reaktoru, jeho chlazení, materiálové složení obalu reaktoru ani jádra samého.... je to extrém, ale v podstatě něco hodně podobného....
    1 bod
  5. onen problém je v tom (kamarád má čerpačku), že je nějaká tolerance... mechanické stojany dávaly časem víc než bylo na počítadle, elektronické zase naopak po nějakém čase dávají víc... tedy si majitelé čerpaček nechávají (v Česku od ČMI) nacejchovat stojan na téměř spodní toleranci a v podstatě vždycky dávají míň a aby se nedostali pod toleranci, nechají si cejchovat stojany častěji... další věc je rozdíl v roztažnosti nafty či benzínu, kdy v podzemních nádržích je konstatntní teplota s čímž si za mrský peníz dovede cejchovatel také poradit, když ví jak.... no a pak se sejde shoda souher a ty natankuješ sakra míň než je na počítadle... krásně je to vidět u kamionů, když mají cejchované nádrže a optické měření úbytků a příbytku, aby řidiči nekradli (TDM)... pak je krásně vidět, jak naopak kradou některé čerpačky....
    1 bod
  6. To ano. Fordovsky interiery se mi taky nelibi. A nektera hejbatka ohledne ergonomie take ne. Ale to je vzdy o zvyku. Jsem hold navykly na koncern.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...