Myslím si, že se na to spousta lidí (třeba oneb1t) dívá naprosto špatně. Pokusím se vysvětlit.
Mám auto A (66 kW TSI) a auto B (81 kW TSI). Obě auta jsou technicky naprosto shodná s jedinou výjimkou a to je převodovka (jiné brzdy můžeme zanedbat), vyššího výkonu je dosaženo pouze jiným řízením motoru. Pokud pojedu s oběma auty po rovné silnici ustálenou rychlostí (pro zjednodušení, to stejné bude platit i když nepojedou ustálenou rychlostí ale budou kopírovat stejný rychlostní profil), tak obě budou pro udržení této rychlosti potřebovat dodat na kola stejný výkon, čili počet koní kterým budou muset "dát nažrat" bude stejný. Je naprosto chybné si myslet, že auto B bude žrát víc než auto A, protože pokud by do směsi nacpalo víc benzínu a zvedlo plnící tlak, tak se stane co? Zvedne se točivý moment a začne zrychlovat. Nevidím jediný rozumný důvod pro to, aby se při částečné zátěži mehanicky stejného motoru zhoršila jeho účinnost v této částečné zátěži. Rozdíl ve spotřebě nastane až tehdy, když motor B začne dodávat víc točivého motoru než motor A, potom teprve dostane víc paliva a k tomu víc vzduchu s čímž souvisí i jiná reakce obou motorů na plyn, což je jediný reálný důvod co dělá rozdíl ve spotřebě z hlediska motoru.