Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/13/24 ve všech sekcích

  1. Když pominu to, že zahřívání dieselu na volnoběh se samo o sobě blbost, nikdy se dostatečně na volnoběh neohřeje, tak už z principu mazací soustavy a hustoty oleje je při studeným motoru mnohem těžší pro čerpadlo oleje olej dostat tam kam je potřeba. Určitě ne nastartovat a hulákat tam jednu rychlost za druhou, ale s rozumem jet. Motor se ohřeje mnohem rychleji a bez bolesti. Jako další věc je, že tím je porušován zákon a kdokoliv kdykoliv tě může naprášit. Výtah ze zákoníku: Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká: "Řidič nesmí obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu."
    1 bod
  2. Po nějakém čase jsem se rozhodl poupravit zadní ukotvení tohoto krytu. Původní řešení nebylo úplně šťastně řešeno, protože kryt byl chycen šroubem k nehybné části podvozku a zespoda byl nosem nasunut do té drátěné klipsny pro lanovod a ta je už na pohyblivé nápravě a to samozřejmě není dobré. Zásadní problémy s tím nebyly, ale při plném propružení nápravy nebo naopak vyvěšení kola do vzduchu by to asi nebylo ono. Rozhodl jsem se tak nějak vlastními silami, materiálem a s nářadím co doma mám to udělat lépe. Myšlenkou bylo udělat nějaký kovový držák, který bude držet za šroub v otvoru nehybné části nápravy. Jako při jiných podobných improvizacích jsem začal s kusem kartonu a začal hledat optimální tvar. Na fotce níže je prcovní šablonka s prokresleným oválem v nápravě pro šroub. Výsledný tvar plechu byl dále poupraven posunutím té rovné části o 1cm bokem (mohu případně zkusit v měřítku překreslit a v měřítku naskenovat). Našel jsem kus zinkovaného plechu tl. 1,0mm a dle šablonky vystřihal nůžkami na plech a pilníkem dopiloval požadovaný tvar. Na obě strany je šablona stejná. Při následném ohýbání je už potřeba dát pozor. Pro každou stranu je ohyb opačný. Když jsem to měl nahrubo vystřihané a naohýbané, provedl jsem zkušební montáž krytů s úschyty a zajímalo mě, zda při zdvihnutí auta do vzduchu nebude lanovod nebo cokoli jiného z podvozku kolidovat s tímto řešením. V mých "garážových" podmínkách jsem nasadil tažné zařízení, panenkou heverem zvedl záď a zkontroloval úchyty se zjištěním, že je to OK 🙂. Možná snad by bylo vhodnější použít o něco tlustší plech (1,5 či 2,0mm), ale i ten 1,0mm je tuhý myslím dost. Nějaké plandání určitě nehrozí. Takže jsem doladil konečný tvar úchytů, oborousil, očistil a stříkl černou barvou. Podvozek v těchto místech očistil a zafoukl voskem na dutiny. Nechal vše do druhého dne uschnout. Pak zbývala už jen finální montáž 😊 No, celé to provedení je asi maximem, co v domácích kutilských podmínkách lze vyimprovizovat. S pomocí 3D tisku nebo nějaké profesionálnější nástrojářské a materiálové základny by se asi podařilo dosáhnout profesionálnějšího výsledku. Já jsem takto spokojený. Jde přeci jen o podvozek, kde se až na takové detaily hrát myslím nemusí. česem uvidím, jak se to bude chovat. Zda bude vše pevně držet, nebude se pod tím držet špína atd. Kdyby mě to z nějakého důvodu štvalo (což bych tedy nechtěl), tak každý kryt držní na 2 šroubech a vše jde snadno vrátit do původního stavu. EDIT: Ještě doplním, že ještě plánuji místo té vrchní mosazné matice + podložky osadím černou plastovou matici s nákružkem, aby tam tak "nesvítila". Šrouby a matky jsou M8 (velikost klíče 13).
    1 bod
  3. Zdravím. Nechal jsem měnit spojku na své Octavii III 1.4 TSI manuální řazení, r.v 2018 v autorizovaném servisu Škoda (Vista Car Hodonín) Výměna přišla na 25.000 Kč. (Spojka samotná 13 000 Kč, +práce 11 000 Kč+1 000 Kč montážní materiál.)
    1 bod
  4. Ani u mňa zatiaľ nič. Snáď to bude čoskoro. Myslel som si, že to v bežnom živote nebudem potrebovať ale už som sa pár krát ocitol v situácii kedy by som virtuálny pedál s radosťou využil
    1 bod
  5. ...z denních (DRL) na potkávací (stretávacie).... o dálková mi vůbec nejde
    1 bod
  6. To zahmlenie nemusíš vôbec vidieť, lebo to zahmlenie môže byť medzi sklom a kamerou (kam sa normálne nedostaneš) alebo priamo na malinkej šošovke kamery a jediný spôsob ako sa toho zbavíš je to, že ohreješ sklo/kameru.
    1 bod
  7. ja som to mal ked som kupil ledky na osvetlenie priestoru v kufri (umiestnene na 5-tych dverach a svietia pri otvoreni). A kedze to bolo treba asi nakodovat, aby auto vedelo ze je tam ine svetlo, tak som ich zas vymenil za podovne. A pokial si nic v aute nemenil, tak to budu skor tie kable...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...