Je to tu rozházené všude po fórech, tak to dám na jedno místo a tam kam to patří :-)
Určitě jste nad tím už mnozí uvažovali, ale třeba jste neměli odvahu do toho jít.
Je to práce na hodinu, pokud víte, kde co jak rozebrat.
Vezmeme si plus ze svorky 30 pod palubní deskou a protáhneme ji přes pojistku 5.
Je tam jedna strana už nachystaná, stačí přidat jeden ISO pin.
Za ní rozdvojíme a protáhneme do obou A sloupků na hnědou svorkovnici, PIN 4.
Pokud už máme ve dveřní kabeláži kabely na varovné světlo, máme trochu lehčí práci,
v opačném případě je třeba ze svorkovnice dotáhnout jeden káblík až do prostoru varovného
světýlka. Tím máme ke světlu natažených +12V. Mínus budeme spínat pomocí mikrospínače v zámku,
tím zajistíme, že nám budou svítit jen ty dveře, kterou jsou otevřené. (origo svítí obě naráz)
Jelikož mikrospínač spíná mínus i pro BSG, tak do ní nechci valit další plus. K tomu nám poslouží
dvě diody zapojené podle následujícího náčrtku.
Musíme přitom přerušit vodič vedoucí k dveřnímu spínači.
Ve dveřích řidiče je to žluto-hnědý vodič, ve dveřích spolujezdce fialovo-bílý.
Nakonec vše pečlivě zaizolujeme a můžeme se těšit ze svých varovných světýlek :-)
Takto zapojené světýlka svítí trvale, pokud jsou otevřeny dveře. Já jsem ještě přidal na začátek
relé podle origo schématu abych zajistil, že se mi po 20 minutách světýlko vypne, ale podle mě
to není nutné, zas takový odběr ty světýlka nemají, navíc když se použijou LEDky, tak můžou svítit dlouhé hodiny