Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 03/02/25 ve všech sekcích
-
4 body
-
Tak jsme s @Mike462 srovnali mého, podle mě bezproblémového Superba a jeho, podle něj problémového Passata s mlátícím podvozkem. Projeli jsme nejdřív se Superbem a pak s Passatem pár nerovných míst s kostkami, pár zpomalovacích prahů a nějaké ty tramvajové koleje. Žádný extrémní profi test, jen krátká cca 20 min projížďka po Praze 10! Výsledek za mě: jeho Passat a můj Superb se chovají stejně. Neslyšel jsem žádný tragicky zásadní rozdíl. Možná drobně dunivější zvuk u Passatu v některých místech, ale jinak jsem nic tragického nezaznamenal. Závěr za mě: Je to zřejmě silně individuální vnímání - někdo je na to zřejmě citlivější a někdo má to štěstí, že to tak nevnímá. Je zde tudíž možnost, že tlumiče bouchají všem stejně a nejsou žádné bezproblémové a problémové kusy, jsou tu jen různě citliví vlastníci. Jsem zvědavý jak své dojmy shrne @Mike4621 bod
-
@e1. to co pises v prvnim odstavci je platne pouze pro MIB3, starsi MIB do kokpitu umel ukazovat pouze dopravni instrukce z vestavene navigace. naopak to co pises v druhem odstavci zase plati pouze pro starsi MIB kde mezi Amundsenem a Columbusem byl co se tyce map skutecne rozdil. U aut s MIB3 uz mapove podkladya gps resi OCU jednotka bez rozdilu zda mas A nebo C, ty uz jsou v podstate pouze zobrazovdla map.1 bod
-
u MIB 2.5 existuji zpusoby jak povolit pusteni obou navigaci. Vyhoda je ze auto pak pri pacc dela mene chyb, napr si chybne nemysli ze jste sjeli z dalnice a nezacne na dalnici zpomalovat na 70. Zatimco ridic muze porad vyuzivat kvalit telefonni navigace.1 bod
-
Ahoj zkusím odpoveď z toho jak to vidím já a co jsem za ty roky postřehl. Vestavěná navigace Velké věci jako nová dálnice jsou asi Škodovkou protlačeny, protože se v mapě ukážou celkem rychle, ale zas u drobných chyb si počkáš na update několik měsíců ca 6 (ale musíš si ji sám opravit v editoru - Využivají https://wego.here.com/ , kde můžeš chybu opravit ale projeví se až s další aktualizací). Navigace je taky důležitá pro pACC (Prediktivní adaptipvní tempomat) což je věc která bere data z navigace a taky umí pěkně znepříjemnit život. Tím, že mapa má mraky chyb + systém taky tak se občas stane, že na rovince kde je 100kmh (Německo) najednou začne brzdit v plném provozu, protože někde vycucal informaci o tom, že je tam 50kmh a vlastně se to děje i přes to, že chyba v navigaci není (Podle Infolinky Škoda to mám řešit se servisem, ale ty do map a myšlení auta nevidí). To samé je občas i v čechách, kdy ve městě kde je 50kmh a projíždíš kolem obytné zóny (Ale auto nemá šanci zachytit značku) ti to chce zpomalit na 20kmh. (https://www.youtube.com/watch?v=WHO0RqEwAw8) Navigace je taky velmi důležitá pro Matrix světla. Pokud jsi na dálnici tak se levé dálkové světlo vypne aby jsi neoslňoval auta v protisměru. Obecně to vidím tak, že MIB3 navigace je krokem zpět od MIB2.5 protože si nemůžeš dát vlastní POI do mapy atd. Používat věstavnou navigaci pokud máš možnost využívat Carplay/AA bych řekl, že nedává smysl. Výsledek 👍Nepotřebuješ telefon 👍Zobrazují se na digitálním štítu mezi budíkami (trasa) 👍Komunikace s Matrix světly 🤜Potřebné pro pACC 👎Dopravní informace a body zájmu jsou placenou službou v rámci "Infotaimant On-Line" 👎 Neaktuální mapy 👎 zadávání adresy je peklo (zkus třeba Francii) Mobilní aplikace Jediná aplikace, která dokáže zobrazit (alespoň u mě) nějaké informace na digitálním štítu jsou Apple Mapy. Ukážou ti jen navigační příkazy (Po 200m odbočte vlevo). Trasa se neukazuje. U ostatních aplikací se občas (šance je 0,01%) stane, že taky ukážou pokyny ale jinak nikdy nic. Výsledek 👍Vždy aktuální mapy (řádově pár dní WAZE, ale ostatní podle frekcence aktualizace třeba jednou měsíčně/kvartálně), 👍Další věci spojené s Apple Carplay/Android auto jako jsou hudba, podcasty atd. 👍Jednoduché zádávání adresy a vyhledávání míst, která ve vestavěné nejsou 🤜Dopravní infromace 👎Nezobrazují se na digitálním štítu mezi budíkami s vyjímnkou Apple Mapy 👎MIB občas stávkuje, že se nechce telefon připojit k autu (Carplay/AA) a je potřeba restartovat1 bod
-
@bazycek mně jde o to, že bych se na ta auta, která jsou potichu, rád podíval a porovnal to s tím svým. Měl bych alespoň něco v ruce až to budu opět řešit s dealerem. Bohužel Třinec mám skoro přes celou republiku.1 bod
-
Tak se připojím se se svojí troškou do mlýna a podělím se zde s mým technickým provedením. Shodli jsme se s @tom01, že "Co to dalo práce a přitom taková blbost" 😄, ale aspoň mě ty dlouhé zimní večery uběhly.... 1. Pin pro podsvětlení tlačítka. Ten ve světle chybí. Jeden z prvních oříšků k řešení. Nakonec zvítězilo řešení pomocí https://www.vpcentrum.eu/konektor-plochy-2-8mm-0-5mm-kolik-m2-prisroubovanim-mosaz-2. Vlevo na fotkách je původní, vpravo ubroušené osazení, aby šel konektor zcela zasunout do těla lampičky. Rozměřit, kde konektor bude. Vyvrtat otvory vrtáčkem pr.1mm a pak jím opatrně probrousit drážku. Nebo možná by šlo nahřát rovný faston 2,8x0,8mm a drážku propálit. Pak označit polohu otvoru pro šroubek a vyvrtat vrtákem 2mm. Zahloubit vrtákem pr.6mm pro zápustnou hlavu šroubu M2x8. Usadit konektor a přišroubovat. Já mám v dílně po tátovi zdroj spousty různých pidišroubků a matiček, takže je z čeho vybírat. Jako na potvoru ale matičky M2 asi už došly a našel jsem jen tuhle jednu trochu rezavou.... 2. Deska plošného spoje pro LEDku a odpor: Druhý oříšek, jak uchytit LEDKu s odporem...... No v tom mám výhodu, že jsem přičichl u táty k elektoradiobastelní v dobách "komárů". Dneska je to lepší a tak jsem navrhl plošňák, na kterém bude tlačítko usazeno a zároveň vyřeší elegantně napojení na napájení. Na https://www.plosnaky.cz/ se zabývají kusovou výrobou. Za tři dny jsem měl plošňáky doma (tři budou k dispozici, kdyby někdo chtěl kutit nebo chtěl nechat předělat svoje světlo). Jak vidíte na druhé fotce, návrh měl mouchy a musel jsem řezat, ve finále by to chtělo ještě přidat opěru pro tlačítko na pravé straně..... Ale i takhle to účel splní. 3. LEDka a odpor. No v mém případě jsem konzerva a podsvětlení bude škodovácké zelené. Ona to ale zelená není, ale spíš žlutozelená. Což je docela další oříšek k řešení. Naštěstí na stránkách firmy TME jsem našel několik variant vhodné LEDky 3mm se svítivostí kolem 100 mcd (zkušenost s předělávkou přední lampičky SUPERB/PASSAT a zadní z AUDI). Vítězem se z 7 adeptů (výborná je na to zkoušečka LEDek https://www.gme.cz/v/1504440/optosupply-os-c1-tester-led-diod?srsltid=AfmBOoqTobMyqCy40edxzZk2VWdcgB5WcrDLEqvK4m6Bj4SQoycVLVVn0zU&gQT=1) stala LL-304GD2P-1B se svítivostí 90-160 mcd, úhlem 80°, vypouklým čelem a napětím 1,6-2,4 V DC. Výpočtem přes Ohmův zákon (jsou na to na internetu kalkulačky výpočtu LEDek) jsem došel k hodnotě odporu 480 Ohm. Zahrabal jsem opět v dílně a našel odpor 470 Ohm. Nebo koupit tento https://www.vpcentrum.eu/soucastky-nahradni-dily/rezistory-tht-a-smd/rezistor-metal-film-tht-470-0-4w-1-o1-9x3-7mm-50ppm-c. Pak stačilo nažhavit mikropáječku, nasadit brýle na blízko, na čelo čelovku, uklidnit třes ruky a pokusit se trefit na pidiplošný spoj.... Na fotkách jsou už vidět i 0,5mm2 vodiče propojení plošného spoje s novým pinem na svorkovnici -očko M3 na červeném vodiči- a černý vodič kostry, vedoucí k plechové vodící dráze v tělese světla -zde je použit pin 000 979 025 E, ten výborně sedí do jazýčku vodivé dráhy, vedoucí ke kontaktu na spínači tlačítka. 4. Tlačítko a připojení na napájení. Další oříšek k vyřešení 😄. Spínač tlačítka je díky plošnému spoji výš asi o 2mm. Ono to totiž má i důvod, který popisuju níže. Takže bylo nutné trochu ohnout připojovací packy na spínači tlačítka, aby byly v kontaktu s vodivými drahami v tělese světla. Packy na spínači tlačítka je nutné na jazýčky vodivých drah pořádně přitlačit, aby došlo k propojení. Pájet se mi to nechtělo. Dále bez fotek, protože jsem nechtěl hotové řešení rozdělávat, dalo to dost práce to odladit. Plošný spoj je zespodu zalepen textilní páskou, aby nedošlo k dotyku s vodivými drahami. Jak odpor tak LEDka tak vodiče prochází plošňákem a zabrousil jsem je, ale co kdyby..... V místě pod spínačem tlačítka je navíc ještě plastová podložka asi 1mm silná, vystřižená z jakéhosi pravítka nebo snad knižní záložky, aby nebyl plošňák ve vzduchu - nechtělo si mi odstraňovat vedení vodivých drah. Možná ještě spínač tlačítka zafixuji tavným lepidlem, aby se náhodou nepohnulo. Teď jsem to nedělal, protože jsem spínač tlačítka vyndával asi 100x, než jsem doladil polohu vlastního tlačítka. Finální usazení spínače tlačítka s plošňákem pod ním a napojení vodičů napájení LEDky. 5. Kryt tlačítka No ošatka s oříšky je pěkně naplněná, to by měla veverka z Doby ledové radost 😄. Tohle byl fakt Ořech. S tlačítkem z ALI jsem si totiž užil..... Měl jsem pokusné již upravené levé tlačítko od @tom01. Jenže poskytnutý odkaz nefungoval. Tak jsem koupil stejné u jiného prodejce. Jenže jsem koupil pravou stranu. Druhý pokus jsem musel objednat jinde, protože původní odkaz už byl mrtvý. Kromě toho, že nové tlačítko mělo kratší packy (na foto jsou to ta tlačítka nahoře), hlavně nebylo průsvitné! Takže jsem se rozhodl upravit omylem původně objednanou pravou verzi..... Ale vše zlé je pro něco dobré. Tlačítko má správně dlouhé packy a šlo i líp napasovat na vlastní tlačítko. Je potřeba zvětšit otvory pro západky, jako to dělal už @tom01. Víc je vidět na fotkách vč. rozměrů. Jedna strana, kde je odřízlá packa na spodní hraně vlevo. Touto stranou půjde tlačítko k vnějšku světla. Opačná strana s delší packou. Pohledy s více stran. Vložka 10x10x1,5 z lišty k linu, co použil i @tom01. Nutné pro to, aby tlačítko bylo rovně vůči krytu světla. 6. Úprava lemu otvoru na krytu světla Protože je spínač tlačítka díky plošňáku výš a navíc i tlačítko má jinou výšku a jinak dorazy, je nutné ořezat či jinak odstranit kus vnitřního lemu otvoru u vnější strany. Já použil zalamovací nůž. Není to žádná velká krása, ale vidět to moc není. 7. Velké finále Po složení tlačítko vypadá vcelku dobře. Ano je tam pořád vidět, že tvar je trochu jiný, ale v autě to pak není vůbec vidět. Poloha vypnuto - tlačítko vystupuje z krytu světla. Poloha zapnuto - tlačítko zapuštěné do úrovně krytu světla. V autě..... 8. Protižmurkací odpor Nevím jak v jiných autech, ale mě prosvěcují diody v obou stropních světlech, když jsou stropní světla zhaslá a běží motor. Takže opět přidán do zadního světla odpor TR510A https://www.vpcentrum.eu/4k7-tr510a-rezistor-6w-dratovy-tmeleny Je potřeba oškrábat povrch plechu, aby cín na něj dobře chytl. Nanést kalafunu a cín a pořádně prohřát. Do louže cínu pak usadit nožičky odporu a pořádně zapájet dalším cínem. Kdož jste dočetli až sem, díky za pozornost 😄.1 bod
-
kamera ma vlastni vyhrev v te cerne podlazce, proste asi neni jen tak vykonna jak folie ve skle...1 bod
-
1 bod