Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/11/25 ve všech sekcích

  1. @Kulovej blesk výrobce předepisuje normu VW504.00, VW508.00 nebo VW502.00 pro motory bez GPF a normu VW504.00 nebo VW508.00 pro motory s GPF. Takže když se vybere něco co toto splňuje je to dle specifikací. To ze oleje s VW504.00 splňuji i VW507.00 je úplně jedno. Kdyz použiji stejnou argumentaci jako ty (a z mého pohledu je nesprávná), oleje normy VW502.00 mají udávanou i VW505.00, což je norma pro naftové motory, znamená to tedy, že ten olej je špatný? A když už byla zmíněna ACES norma, tak A3 i C3 mají stejné HTHS, jen A je primárně pro benzinové motory a C pro benziny s filtrem, číslo potom udává “výkonnostní třídu”. Koncern nikde neříká, že by daný olej musel krom VW normy splňovat ještě něco. Když se na to zase člověk podívá trochu hlouběji, A3 mívají vyšší TBN, C3 zase pouští méně sazí do výfuku. Tento popel je primárně problém pro GPF/DPF, nicméně dnešní moderní přímovstřikové motory také docela trpí na kvalitu spalin a hlavně s EGR rády usazují tyto částice na povrchu spacího potrubí. A oto víc, pokud se motor pořádně při provozu nezahřeje. Ohledně viskozity výrobce nic nespecifikuje, můj osobní názor je, že pokud auto jezdi jen krátké trasy, je lepší volit takový olej, který je méně viskózní při nízkých teplotách, a ideálně se rychle ohřeje. A to z toho důvodu, že motor ztráví poměrove hodně času “bez mazání” bezprostředně po startu a méně viskózní oleje toto jsou schopny eliminovat. https://www.auto.cz/v-navodech-vozu-koncernu-vw-uz-nenajdete-specifikace-oleju-proc-ty-tajnosti-137865 Upozornění: Tento příspěvek vyjadřuje pouze můj osobní názor a nelze jej považovat za odbornou radu. Použijte informace dle vlastního uvážení a na vlastní odpovědnost.
    3 body
  2. a) Dal bych tam to, co předepisuje výrobce a víc bych to asi neřešil. b) Pokud by byly oleje normy VW502.00/505.00 tak špatné, tak jak je možné, že motory s těmito oleji najíždějí/najížděly v pohodě přes 700000km s původním motorem? c) Můj názor: Oleje norem VW504.00/507.00 a VW508.00/509.00 jsou (byly) zaváděny zejména z důvodu konstrukce motorů se sníženými emisemi.
    2 body
  3. Duplicitní dotaz v jiné sekci jsem smazal.Tohle téma ti musí stačit.
    1 bod
  4. Neprotiřečíš si náhodou? Prvně mu napíšeš, ať na to kašle, že si nějak poradíš a pak tady napíšeš, že kdyby byl co k čemu, tak ti to pošle na email?
    1 bod
  5. Proste ti umrela baterka, to ti mela napsat sms, ze zitra lehne. Tak to proste je, nekdy lehne doma, jindy v nevhodnou dobu a nekdo toto nechce riskovat, tak ji treba po kontrole zatezajem vymeni po peti letech a ma klid a frci dal 🙋‍♂️
    1 bod
  6. Opravdu vám tady musím dělat Google? Jste schopný tu vyplodit tuny textu a ani si ho neověřit? Dramatický propad začíná už od 3 000 km a velmi brzy má stabilitu pod 5W-30, který si ji na rozdíl od 5W40 naopak drží i po 15 000 km: Vlastnosti motorových olejů 2 - Viskozita - MotoFocus.cz Pro ty z vás, kteří neumí, nebo je vám za těžko číst, naprosto dostačí upřít zrak na zelený obrázek zhruba na začátku druhé poloviny stránky. Technicky ta generace olejů vychází z podobných specifikací a základů. Pokud neměníš olej po 5 000 km, nemá smysl uvažovat vůbec o ničem jiném než o 5W-30 se specifikací 504.00. A teď, když jsem tu do vlákna už podruhé tuto informaci dodal, bylo by od špekulantů fajn, kdyby aspoň ocenili moji snahu někomu vyvrátit ničím nepodložené spekulace, ale to bych chtěl asi příliš... Přitom by stačilo si tady to vlákno projít...
    1 bod
  7. Nejlepší bude prostě použít normální olej se specifikací VW 504.00, na kterou je ten motor ostatně i konstruovaný, a nepouštět se do inženýrských experimentů na koleni. Jestli ale máš přebytek volného času a chuť hrát si na olejového alchymistu, doporučuji si nejdřív nastudovat střihovou stabilitu (HTHS viskozitu) olejů 0W-40 a 5W-40 s normou VW 502.00 .Možná tě tyhle geniality přejdou hned po první tabulce technických dat. Ale kdo ví, třeba právě objevuješ nový svatý grál mazání motorů. Na tvojí poznámku, ano 502.00 lze použít, nicméně výrobce ti jasně říká který olej je ideální proč to tu má každý problém pochopit? 502 5/0W40 jsou staré oleje, které už po 3K km dramaticky mění negativně svoji stabilitu a kvalitu. Dávat to do EA211 je blbost.
    1 bod
  8. Zkusím otevřít nové téma. Tankujete nebo zkoušel někdo nové palivo HVO (XTL)? Jaké máte zkušenosti, poznatky apod.? Díky
    1 bod
  9. Ja nemam problem to pochopit.Ja jsem se normalne slusne zeptal,co mam dat za olej,nikdo me neodpovedel,kzdy jsem se pokousel stahnout skodovackej manual,tak nejde stahnout,admin tvrdi,ze jde,me proste nejde a admin kdyby byl co k cemu,tak mi to pdf.posle na mejla,kdyz mi to teda nejde stahnout,ale proste nezajem.Dalsi odkaz co zde byl je nefunkcni a kdyz uz prelouskam tech nesmyslnejch 30 stranek o tom,co tam dat za olej a jsou tu dva tabory,jeden dava longlive a druhej obyc olej a jeden si podle sveho uvazeni vymeru,tak najednou strasnej problem,ze jsem si vybral obyc olej a ne longlive a dostanu zjeba od tebe,ze jsem si vybral jinej olej,nez pouzivas ty.Kdyz jsi tak chytry a vsechno vis nejlepe,tak jsi me mel uz poradit pred tim tydnem,co jesm se poprve ptal a ne az ten najednou byt strasne chytry,ze jsem si vybral spatne.Nehlee na to,ze toho tema je absolutne katastrafa,kdyby toto tema bylo co k cemu,tak hned v prvnim prispevku je dan adminek prispevek se seznamem oleju,ktere lze pouzit,jejich vyhody,nevyhody,popis k tomu a taky odkazy a soubory ke stazeni,ktere ovsem musi fungovat a ne toto.Ale ono to je vsude stejny,prijde novej,slusne se zepta,nikdo nereaguje,pak kdyz si neco vybere sam,tak dostane zjeba,ze si vybral spatne a ve vysledku Ti co nejvic jebou,tak predtim tyden mlceli,absolutne nezajem.
    -2 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...