Nedávno jsem řešil DPF na Fiat Croma (motor CR) auto postupně ztrácelo výkon a s bídou se na rovině rozjelo na trojáka 60km/h. Po strastiplné nekonečné cestě do servisu (diagnostika) bylo konstatováno zaplnění DPF 106% a tudíž je DEAD. Dle servismana pomůže jen výměna což je na tomto autě za cca 35.tis Kč i s prací mechanika. Sranda byla, že na cestě domů se to tak tlakovalo, že podfukoval EGR a z pod kapoty fučely saze a černý dým. Po cca 15km auto na jedničku chcíplo na rovné cestě a konec. Po odtahu šel předek na špalky a DPF ven. Samozřejmě se čistilo sání atd. protože to byl samý sajrajt. Vymontovaný DFP jsem přidrátoval do svislé polohy, venku roztopil kotel na vodu a začal jsem filtr prolévat vařící čistou vodou. Ze začátku to ani nechtělo téct, jen pár kapek. Cca po osmém kýblu začala protékat černá kaše a po dalších pěti kýblech celkem čistá voda. Na pomoc jsem ještě přibral kompresor, ale akorát prdla hadica a vřelá voda mi popálila haxnu . Zhruba po cca 3 denním sušení a vystavování filtru na sluníčku jsme se odhodlali ke zpětné montáži. Motor dostal navíc po "těch útrapách" nový olej + filtry. Nastartovat to šlo v pohodě, a jet to taky jelo celkem slušně. Ze začátku jako by šlo trocha páry, ale to po 10min. volnoběhu přestalo. První jízda směřovala na diagnostiku a vyvolání nucené regenerace DPF. Konečně to šlo spustit. Asi po deseti minutách a 3500ot. se začalo z výfuku dýmit, asi tak jako když se přiloží do kotle staré gumáky a saze lítaly na všechny strany. Po první regeneraci dle diagnostiky měl DPF zaplnění 52%. Následovala ostrá jízda po dálnici a znova vynucená regenerace DPF. To už zaplnění kleslo na 22%. Prozatím auto jezdí normálně dál. Možná jsem výměnu DPF jen oddálil, ale důležité je, že to jede - zatím druhý měsíc bez potíží.