Zdravím přátelé, vmísím se s dotazem tady do toho vlákna... Jednou za čas mě popadne mánie a přemýšlím, co a jak.. a teď momentálně jaký olej.. dáte tip příp. můžete porovnat?
1) Chci zimní třídu 0W - bohužel jezdím často i kratší trasy <20 km v rozložení cca 30 % město, 60 % okresky, 10 % dálnice, mám ji odzkoušenou, motor je spokojen a pro napínák rozvodů je to ideál.
2) Z výroby bylo auto nastavené na QG1, nicméně jezdilo na výměny po roce resp. 15 000 km. Já měním rok nebo max. 8 000 km víc nenajedu a i kdybych najel, tak pro těch pár peněz za dřívější výměnu se svět nezboří
3) Aktuálně mám v motoru https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30-5l_134293. Vím, že tady na fóru jsou ACEA C3 oleje haněné (pokud nejsou vyloženě vyžadované) s tím, že nemají takové čistící účinky. Na druhou stranu s mými častějšími výměnami by to mohlo být v pořádku? Čistě teoreticky - pokud se jedná o bezpopelnatý olej, neměla by být svým způsobem i výhoda v rámci karbonování?
4) Zná někdo přesný rozdíl mezi normami VW 504 a 502 (vyjma proměnlivý a pevný interval), jaké jsou požadavky?
5) Když si to štráduji po dálnici (140 km/h dle tacho) tak po 20-30 min ustálené jízdy mám teplotu oleje 120 °C nebo i lehce přes - to se mi nelíbí - jak moc kritická je taková teplota? Hraji si s myšlenkou, jestli by nepomohlo přejít na 0W-40 (nebude olej chladnější)? Konkrétně se rozhoduji mezi https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-shell-helix-ultra-0w-40-1l_34091 a https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-mobil-1-fs-0w-40-5l Znáte? Používáte?
P.s. auto nemá problém se spotřebnou oleje (0,1-0,2l/1000 km)
Moc děkuji