-
Počet příspěvků
1075 -
Registrace
-
Poslední návštěva
O uživateli Mr.Pavka
- Narozeniny 07/08/1981
Návštěvy profilu
3833 zobrazení profilu
Oznámení Mr.Pavka
-
Jeden mechoš mi poradil, že povolovat při zahřátým motoru-hlava a závity jsou roztažený a půjde snáz vytočit. Tak sem to vyzkoušel-a měl pravdu-při prvním povolení nebylo cítit takovýto prvotní cuknutí kdy se dotažená dosedací plocha "utrhne" tak jak se mi to vždy stávalo při povolování na studeným motoru. Ale povolení je takový pozvolnější bez toho povolovacího rázu. Tak sem si je povolil. Nechal auto do druhýho dne vychladnout a pak až nový svíčky utahoval na moment 25Nm. S lehkým namazáním závitu je to další věc- někdo říká mazat(vazelínkou nebo měděnou vazelínou) a někdo nemazat. Dokonce ani v jednotlivých autorizákách říkali jedni mazat a druhý nasucho. Ale nakonec sem zprůměroval počet mazačů:nemazačů a vyšlo mi 3:6. Takže sem závity nemazal. Nehledě na to, že pak mastný tření úplně změní utahovací moment. Motor HTP 51kW CGPA. Svíčky originál od novýho auta BRISK měněny po 60 tisících km-nezakarbonovaný, porcelán krásně do tmavě cihlova vypálenej. Elektrody vypálený na mezeru 1,3mm. Pár dní před výměnou svíček jsem byl na emisích kvůli STK a emise v pořádku. Nový svíčky BOSCH koupený přímo v autorizáku jakožto originální díl podle VINkodu. Tak sem zvědavej jestli vydrží taky 60 tisíc km jako ty Brisky. Tož tak.
-
-
Ahoj. Nějak se mi esteticky víc líbí fabie který maj místo spodních mlhovek a světel pro denní svícení ty černý plastový krytky. Jde přepojit paralelně kabely který jdou do obyčejných spodních žárovek 21W denního svícení do žárovek H4 hlavních světlometů? Co na to vypínač, pojistky a kabely-jejich dimenzovanost? Potom jak to udělat s připojením hlhových žárovek v nárazníkových světlometech? Přední mlhovky nepoužívám a nikdy mi nechyběly. Co se stane když bych konektory co jdou do mlhových žárovek prostě odpojil a zaizoloval je? Nezmagořim nějak elektroinstalaci? Půjde mi pak rozsvítit na druhej poloze vypínače zadní mlhový světlo?
-
Tak vyměněno. Ale pořád mi vrtá hlavou ta připomínka nebo rejpnutí od Martinak34 že je to polská výroba. Měl bych se bát? Vyz fotka níže... Kapalinu jsem ale kupoval v kamenným obchodě s autodílama kde nakupujou i moji známý šikovný automechanici. A jinýho výrobce brzdový kapaliny DOT4 pokud si pamatuju ani v tom obchodě neměli. Poznámka-tentokrát při výměně ve spojkovým okruhu vytejkala sice stářím lehce nažloutlá ale nikoliv do bílosmetanova zbarvená brzdová kapalina. Protože sem při předešlej výměně nechal tu hladinu dostatečně vysoko a spojkovej okruh si asi nenasával občas vzduch kterej rozšlehával s kapalinou do tý smetanový barvy.
-
A jo. Máte pravdu. Slepota a blbota-je to tam napsaný. Polský sice jo, ale mějakou kvalitativní normu by to mělo splňovat ne?
-
Do svojeho dávám LL olej norma VW 504 00 507 00 5W 30 u kterýho se doporučuje výměna po +/- 25 000 km nebo po dvou letech. Výměny jsem si pro svojeho mazlíka určil po každých celých 10000 km-dobře se to pamatuje. Akorát toho poslední dobou moc nenajezdim a mam tam ten olej už skoro dva a půl roku ale je na něm právě najeto teprve 6500 km převážnou většinou pohodovou jízdou. Je to fakt na výměnu z důvodu toho, že je tam olej už o půl roku déle a nebo mam natočit na tachometru kulatý číslo (60 000km) a pak vyměnit? To než najedu těch svých 10000 km bude právě trvat s timhle mojim svátečním ježděním určitě tak přez 3 roky. Je to motor HTP 51kW 12V CGPA r.v. 2013
-
Ahoj. Omlouvám se. Jsem lempl. Pořád jsem se ještě k tej výměně kapaliny nedostal. Ale určitě to do prázdnin dám. Jak je to ale se životností brzdový kapaliny v originální neotevřenej lahvičce která ná na hrdle takovou tu natavenou hliníkovou vzduchotěsnou panenskou blánu. Mám totiž nakoupený dvě litvovky brzdový kapaliny z minulýho roku kde je už teď datum spotřeby jaksi prošlej. Vadí to moc?
-
Ahoj. Nemam otázku na to jak moc rezne nebo nerezne výfuk, ale na to jestli se tahle spojka dává už na fungl nové auto koupené z autosalonu. Nebo by měla od nového auta být část mezi prostředním tlumičem pod řidičem až k zadnímu tlumiči vcelku bez nějaký spojky. Jinak je to F2 HTP 12V 51kW CGPA combi r.v. 2013. Najeto 56000 km.
-
Lovosice-Jde to normálně rukou a nic kolem sundavat nemusim. Pokud nemáš ruku tlustou jak stehno u nohy tak se tam v klidu naskládáš. Nasadíš hadičku protáhlou uřízlým očkovým klíčem-myslim 12mm a za použití né tak velký síly (materiál pracovního spojkovýho válce i odvzdušňovacího šroubu je plast) to povolíš a můžeš začít s pomocníkem kmitat. V mém případě jsem si nechal na laseru vyypálit ozubený kolečko s vnitřní šestihranou dírou místo toho uřízlýho očkovýho klíče. Takže u mě ani tak nebyl problém se tam dostat, ale stát u toho a jak dva trumberové s pomocníkem furt dokola opakovat: našlap, drž, našlap, drž, našlap, drž..........
-
Ahoj. Vyndal jsem rádio z Felicie (kazetový Phillips) a místo něj bych chtěl dát klasickej kastlík-odkládací přihrádku. Slyšel jsem (jedna bába povídala) , že prý ve Feliciích s výbavou holobyt něco takovýho bylo. K mé smůle však objíždím vrakoviště a šrotiště a né a né trefit na tuhle věc. Všude maj buď rádio nebo díru bez rádia. Potřeboval bych aby se ta přihrádka přidělávala zespoda dvěma šroubama jak je to vidět na fotkách. Neválí se někomu doma? Nebo se ženu jen za bájným jednorožcem kterej ve skutečnosti neexistuje? Pavel
-
Jo. Tak jsem odzkoušel funkci a zdá se, že to stříká se silou a tak daleko jak má. Sundal plastovej kryt stěračů mezi víkem motoru a čelním sklem-tam jsou T kusu a spojkách do trysek styčný místa suchý. Pak jsem ještě sundal vnitřní kryt pátých dveří-taky suchá spojka. V autě-zatim-žádnej odér ostřikovací kapaliny. Ale kro klid duše se schválně někdy podívám kde je ta spojka jakou ty máš na FIII. Kdo je připraven-není překvapen. Ale dík za foto-nemusel si kvůli mě vydrbávat tapecírunk ve svojem autě. :)
-
Takže myslíš, že hadička od čerpadla vede po celým autě vcelku bez spojek až k zadním patým dveřím? Tim pádem v případě úniku hledat na začátku nebo na konci?
-
Ahoj. Dost často čítám o rozpojených spojích hadiček ostřikovačů u Fabia 1 generace většinou při situace kdy jsou trysky zamzlé a spoje nevydrží tlak kapaliny. Jak je to ale u dvojkový Fabie ( Combi r.v. 2013 )? Je to častá závada? Moje pani jela v -15 tupních a mermomocí si chtěla ostříknout a očistit pření i zadní sklo. Z trysek ani kapka, ale motůrek v nádržce při pokusu o ostříknutí čelního i zadního skla normálně "vrčel". A myslim, že tomu čerpadýlku dala pěkně zabrat než to vzdala. Holka no. Čekám na teplo abych to znova odskoušel. Jde mi o to abych případně věděl co mě čeká-jestli bude někde v autě v případě vedení k zadnímu ostřikovači pod plastovýma krytama v autě nějaká spojka co může povolit a nebo je ta hadička vcelku bez spoje vedená až do zadních pátých dveří. Stává se jako F1 že prý sice ostřikovače stříkaj, ale i tak si kapalina ucintne někde ve spoji? Nedávaj třeba do dvojkový Fabie po poučení z jedničkový do nádržky nějakej přetlakovej pojistnej ventil kterej když cítí, že se kapalině nechce správnou cestou do trysky, tak pustí kapalinu zas do nádržky?
-
Ahoj. Jelikož je moje F2 takovej můj mazlík a naježdění v zimních měsících a prosolených silnicích mám otloukánka Felicii, tak přemýšlím jestli mám dostatečně uloženou Fabii k zimnímu spánku. Ale aby byla vždy v pohotovosti pro případ, že by Felicie byla z nějakého důvodu(havárie, technická závada)mimo provoz. S Fabií přes zimu vyjíždim jen a pouze v případě suchých silnic a předpovědi krásného počasí. Fabie je jinak zavžená v suché nevytápěné garáži s větracíma průduchama kterýma se však do garáže nedostane žádná myš ani jiná větší kousací havěď. Baterie je napojená na udržovací proudíček. Jak je to ale s motorem (HTP CGPA) , převodovkou a klimatizací? Nebylo by záhodno nastartovat, nechat ho tak 10 vteřin bublat na volnoběh, pak zapnout klimatizaci, pošimrat otáčky motoru pozvolně na 2500ot/min a pak ještě po dobu pěti minut se zaplou klimatizací motor polechtat tak čtyřikrát? A pak to chcípnout? Motorový se ještě tolik neprohřeje a díky tomu snáz ulpí (konzervuje) na všech součástkách a válcích téměř studenýho motoru a nebude tak snadno stejkat do vany. Pro klimatizaci by mělo stačit těch 5 minut k tomu aby klimakompresor rozehnal mazací část média do všech gufer a těsnění klimatizačního okruhu a promazal/nakonzervoval je? Převodovka je schopná si v sobě rozšlehat a roztříkat olej i při zařazeným neutrálu? . Jsou moje teorie správné? Nebo to nemá cenu dělat?
-
Ahoj. Mě to zas dělá následující věc- Normálně když zamknu auto na dálku, tak zabliká rychle a potom začne klasicky blikat po tak 2 vteřinách tak jak to dělalo od novýho auta už 7 let. Doteď je to dobrý. Ale když k autu přijdu druhej den, tak je auto sice zamčený, ale červená kontrolka v rohu plastový výplně dveří řidiče nebliká. Tak auto jen z dálky odemknu a počkám až se zas po 30 vteřinách nečinnosti a neotevřených dveřích zas samo zamkne-opět stejná situace-normálně bliká-co sem koukal i hodinu a půl po zamčení, ale druhej den zas nebliká... . Už jsem se vrtal ve dveřích kvůli reproduktorům, ale poté jsem při vracení výplně dveří vždy pečlivě zkontroloval jestli neni nějakej kabel zlámanej, jestli jsou všechny konektory ve dveřích řádně připojený a jestli při usazení výplně dveří neni někde nějakej kabel nějak skříplej. Mimoto ty reproduktory jsem dělal už před dvěma lety. Ta kontrolka blbne tak týden. . Auto neni bouraný a žádnej zásah do elektroinstalace jsem neprováděl. Jen jsem byl párkrát v neautorizovaným servisu vynulovat servisní intervaly a výměnu LL oleje. . A jednou se mi při seřizování geometrie připojil na diagnostiku když hledal na ose volantu nulový bod polohy ESP kvůli přímému směru jízdy. To taky ale dělal známej mistr na učňáku kterej spolupracuje se Škodovkou na diagnostice jakou mu škodovka schválila. . Tak jsem z toho jelen.