Publikováno Leden 3, 201114 r hledal jsem zde na foru celkem dlouho a ... nenasel... chci vymenit cidlo teploty chladici kapaliny na moji 55kW 1.6 oktavce, ale vsude v obchodech maji X druhu techto cidel... na autokelly jsem nasel i nejake parametry odporu, ale nikde neni napsane, ktere cidlo je originalni... mam r.v.1997, SLX vybavu... v aute mam cerne cidlo s modrym pruhem, netusim, zda jiz bylo nekdy menene... diky predem za radu,
Leden 3, 201114 r těžko říct, když jsem čidlo měnil, ptali se mě v Mototechně na typ konektoru, starší čidlo má tuším čtvercové provedení konektoru a je modré, novější oválné a je zelené ...montovali se prý obě... koukni na typ konektoru a na např. skoda-dily.cz se můžeš podívat na čidlo, které ti bude pasovat P.S: já osobně mám starší provedení, tedy toto: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/059919501-cidlo-teploty-chladici-kapaliny-octavia.html Upraveno Leden 3, 201114 r od HanyZ
Leden 5, 201114 r Autor ja se z toho uz po*eru objednal jsem originalni cidlo, dle specifikace prvovyroba, modre, starsi provedeni a prislo mi nejake cidlo od nemecke firmy MEYLE, ale to pry neni original a navic neni modre, ale tmave zelene...
Leden 6, 201114 r starší provedení čidla - http://www.skoda-dily.cz/data/items/6/49838c57161b1.jpg novější provedení čidla - http://www.skoda-dily.cz/data/items/9/49c18bbfd23d1.jpg obě se montovaly do 1,6 55kW... koukni do auta, jaké tam máš... stačí otevřít kapotu a vykoukne na tebe barva čidla P.S:: Pokud jsi objednával originalni cidlo, dle specifikace prvovyroba, modre, starsi provedeni tak ti poslali špatné čidlo... to zelené je taky originál, taky prvovýroba ale zelené, novější provedení Liší se konektorem - jeho tvarem a taky tuším póly... Upraveno Leden 6, 201114 r od HanyZ
Leden 6, 201114 r není pravda, že podle barvy to poznáš. zelené může mít i čtvercový i oválný průřez. Nejlepší je si to přímo vyndat a kouknout jaký mám typ a podle toho pak koupit. Já měl v mojí octě modrý čtvercový, dle typu motoru tam mělo být ale zelené, tak sem kupil zelené, kupodivu, ale problém který to dělalo vyřešila až výměna termostatu, tudíš původní modré čidlo teploty asi fungovalo taky.
Únor 14, 201114 r Odpovídám na zamčený dotaz maltyho ohledně diagnostiky čidla teploty: - ahoj graf a měřené kontakty přikládám v obrázku - jinak teplota motoru je v bloku 01, 02, 03, ... já to občas kontroluju když auto stojí přes noc venku, pak mrknu na domácí teploměr, na teploměr v autě a pak zkontroluju VAGem kolik ukazuje čidlo - dále pak blok 131 a 132 se věnuje teplotě motoru, teplotě chladiče a řízení termostatu
Únor 15, 201114 r takže k měření odporu čidla nakonec nedošlo, kamoš má BFQ/75kW, takže přístup k čidlu je jak k penězům. Po odpojení konektoru nebylo piny v čidle ani vidět, ne tak je ještě změřit hrotz měřáku. Takže jsem prostříkl konektor kontoxem a opět napojil. Chybové hlášky ohledně čidla žádné. Takže jsme to jeli projet, zapl jsem si blok měřených hodnot 131 a 132. Asi po 5 min. jízdy kdy bylo skutečná teplota motoru cca 84°C začala ukazovat i ručka na budíku, nicméně několikrát padla, nebo poklesla a zase se vrátila. První printscreen je něco málo po 5 min.jízdy a termostat stále neotevřel, páč teploty vody z chladiče je nula. Tak jsme zastavili a zahřívali motor na místě, no ještě to nějakou chvilku trvalo, než jsme dosáhli rovnosti teplot požadované a skutečné a otevřel termostat (druhý prinscreen). I ručka ještě několikrát zakolísala, než se udržela v kolmé pozici. Je to tedy to čidlo? Já myslím že asi ano. Jen je mi divné že to neukazovalo žádné procentuelní řízení termostatu, ani poté co se zvedala teplota v chladiči. Ještě jsem se ho ptal, zda mu nestoupla spotřeba, tak mrkl na palubák a měl tam nějakých 12 litrů . Co si o tom myslíte?
Únor 15, 201114 r - 96°C po 5mim - záleží jak vypadala zkušební jízda a jestli už třeba motor před tím nebyl trošku prohřátý - i když je teplota motoru přes 90°C a tepota vody z chladiče stoupá je možné že regulace termostatu je 0% ten je ovládán ŘJ a při nízkém zatížení drží teplejší motor, při rychlé jízdě naopak reguluje na větší otevření termostatu pokud bys to pořádně ohřál a pak ještě tůroval na místě uidíš že termostat začne regulovat - spotřeba 12l - záleží na teplotě a jízdě - každopoádně já bych udělal log teploty motoru při zahřívání, pak podle grafu zkontrolovat jestli teplota padala stejně jako na budíkách pokud by byla křivka hladká stoupající, bude vadné čidlo okruh pro budíky, nebo samotné budíky - pokud by lítala i křivka teploty při logu bude v háji čidlo komplet - vyměňte ho, stojí pár K a je klid
Únor 16, 201114 r při testu akčních členů budík pro teplotu normálka fungoval. Vidíš ten log mě nenapadl a já furt přemýšlel, jestli nejde nějak nahrát celý ten průběh. Ještě si vybavuji, že asi 2x nebo 3x problikla i jiná požadovaná teplota jednou to bliklo myslím na nějakých 64°C a dvakrát asi na 106,5°C. No známý s ní teď moc nejezdí, spíše jeho manželka do práce a z práce (cca 20km), tak to možná bude asi adekvátní spotřeba. jojo to jsem mu říkal, že tři stovky nejsou žádná hrůza, ať čidlo koupí a vymění (ukázal jsem mu jak, a že si má koupit zelené) a pak že by se to když tak řešilo dál. Dík za pomoc
Únor 23, 201114 r tak jen pro zajímavost, čidlo si nakonec sám neměnil a dal to do škodovky. Když mi pak poslal mailem tu fakturu, tak jsem myslel že mě picne ... další důkaz toho, proč si mám maximum věcí opravit sám. Takže kdo by si to nechtěl opravit sám, mrkněte na přiloženou fakturu a myslím že se do toho směle pustíte sami
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.