Přejít na obsah

Problém na emisích HTP


Roman Fabian

Doporučené příspěvky

Vysoké CO ešte chápem. Ale prečo by malo vadiť že je voľnobeh nad 820? Ja mám cca 960, len už neviem či to takto niekedy prešlo STK.... Ale je to 3valec tak nízke otáčky mu moc nesedia. 

Dúfam že to nejak vyriešiš. Než nový kat to už je lepšie niečo dať tomu technikovi....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozsah volnoběžných otáček pro STK určuje výrobce a pokud jseš mimo, tak emisemi neprojdeš nebo spíš neměl bys projít...

Moderněji vybavené STK má měřící zařízení, které přímo tiskne protokol a když něco nesedí, tak emise zkrátka nedostaneš.

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rkonf: je to přesně tak, jak píšeš. Prostě mu to tam svítí červeně a hotovo. Chvilku zkoušel otáčky snížit při zatažené ruční brzdě a trápením spojky na jedničku, ale stejně to těch 30sec. nevydržel. No nic.....k věci.

 

Konečně jsem se dokopal k měření tlaků ve válcích. První válec(od převodovky) 7, druhý 7.5, třetí 11. Fórum mám pročtené, je mi jasné, že mě čeká repas hlavy.

Na rychlo jsem zkouknul nabídky na netu, cena cca 3000 - 3500Kč. Ovšem pouze repas dodané hlavy. Nemáte někdo tušení, kolik by stála demontáž a montáž na autě?

 

Do 3000Kč bych do toho šel, ale pokud to bude víc, tak sice s velkou nechutí, ale udělám to sám.

 

A ještě jeden dotaz, nějaký tip na důvěryhodný servis v okolí Frýdku-Místku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Repas hlavy dělají v ostravě u rudné .. odbočíš do té cigánské čtvrti ještě před nájezdem na most směrem na avion při přjezdu z frýdku z dálnice .. je to myslím že hned za servisem peugeot .. ale nejsem si 100 % jist místem. Mechanik mě před 3 měsící říkal že tam posílají všechny servisy hlavy .. i v práci mě to lidi říkali. Jinak prý je dobrý servis na repas hlav i s montáží a demontáží u Billy ve Frýdku .. hned vedle ní mezi glovisem a billou je vjezd do vrat. Napravo je hned autoservis tak se poptej kolik by za to chtěli. Rodičům to kdysi dělali v autorizáku škodovka dala slevu ale nevím už jestli stála oprava 8000 nebo 16000 a ani nevím jesti jsme platili 4000 nebo nic .. :/

 

Rodiče ale měli na fabči v té době snad jen 54 000 km .. a i tak to trvalo než škoda odpustila nějakou korunku ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rkonf: je to přesně tak, jak píšeš. Prostě mu to tam svítí červeně a hotovo. Chvilku zkoušel otáčky snížit při zatažené ruční brzdě a trápením spojky na jedničku, ale stejně to těch 30sec. nevydržel. No nic.....k věci.

 

Konečně jsem se dokopal k měření tlaků ve válcích. První válec(od převodovky) 7, druhý 7.5, třetí 11. Fórum mám pročtené, je mi jasné, že mě čeká repas hlavy.

Na rychlo jsem zkouknul nabídky na netu, cena cca 3000 - 3500Kč. Ovšem pouze repas dodané hlavy. Nemáte někdo tušení, kolik by stála demontáž a montáž na autě?

 

Do 3000Kč bych do toho šel, ale pokud to bude víc, tak sice s velkou nechutí, ale udělám to sám.

 

A ještě jeden dotaz, nějaký tip na důvěryhodný servis v okolí Frýdku-Místku?

 

 

ten repas hlavy budeš dělat zbytečně protože hned poté začne motor žrát olej ve velmi velkém množství, zahazovat svíčky, zničíš katalyzátor pokud ješte není ..

pokud to chceš opravit tak bude muset motor z vozu ven, a udělat i komplet spodek, jiné řešení není..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..je,. je to odporne, ale je-emise pres znameho, auto do bazaru a prodat... nebudes ani prvni ani posledni, ktery to prodal v takovem stavu.. nejaky patek to novemu majiteli vydrzi a pak at si radi on.. je to hnusne ja vim, ale staceni km o 100 000 neni o nic horsi...

Jinak tusim ze operace kterou pise motorar je neco kolem 10-15t korun??  V podstate 4tina ceny auta...+pokud ma vysypany kat tak jeste vic

Mne by to teda za to nestalo...

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je k zblití.... pak je tu ještě možnost někomu na ulici ukradnout 15 000 a z toho zaplatit opravu. Také lze šlohnout pár autorádií či airbagů. Je to podstatně férovější, než to šoupnout do bazaru - poškozený alespoň hned ví na čem je a pachatel se zbaběle neschovává za autobazar. Takhle fakt může jednat jen pračůrák všech čůráků. Omlouvám se za sprostá slova, vím, že se to tady nesmí, jsem připraven nést si všechny důsledky. 

 

A možná by neškodilo, kdyby motorar trochu rozvedl teorii, proč bude problém i s připečenými pístními kroužky (alespoň tedy usuzuji, že by tohle dělali kroužky)

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to k zbliti.. bez do AAA a tam se muzes zblit u kazdeho auta.. tak to proste funguje... tim nerikam ze to tak musi udelat... vsak jo, columbusy, svetla airbagy, vse se coruje.. az naboris auto a tvuj mechanik ti rekne bud to udelame z novych dilu za 90 000 nebo sezeneme ,,jete,, za 40 co mu asi reknes..

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten repas hlavy budeš dělat zbytečně protože hned poté začne motor žrát olej ve velmi velkém množství, zahazovat svíčky, zničíš katalyzátor pokud ješte není ..

pokud to chceš opravit tak bude muset motor z vozu ven, a udělat i komplet spodek, jiné řešení není..

 

V mnohých prípadoch repas hlavy stačil a auto fungovalo....

Ale kompresia 7 už je fakt málo. Ten motor sa nemohol chovať normálne, čakal by som že keď  má 1 valec 7 a iný 11, tak bude nestabilný voľnobeh, vysoká spotreba a problémy so štartmi.... Jedine že by ti to merali nejakým padnutým tlakomerom a tie tlaky budú v skutočnosti nejakých 9, 9, 13. Ale nechcem vyvolávať nejakú falošnú nádej. Keď sa táto závada neodchytí hneď na začiatku tak repas hlavy nestačí :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..je,. je to odporne, ale je-emise pres znameho, auto do bazaru a prodat... nebudes ani prvni ani posledni, ktery to prodal v takovem stavu.. nejaky patek to novemu majiteli vydrzi a pak at si radi on.. je to hnusne ja vim, ale staceni km o 100 000 neni o nic horsi...

Jinak tusim ze operace kterou pise motorar je neco kolem 10-15t korun??  V podstate 4tina ceny auta...+pokud ma vysypany kat tak jeste vic

Mne by to teda za to nestalo...

 

KOVOHUTĚ už si na to dělají chutě :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to k zbliti.. bez do AAA a tam se muzes zblit u kazdeho auta.. tak to proste funguje... tim nerikam ze to tak musi udelat... vsak jo, columbusy, svetla airbagy, vse se coruje.. az naboris auto a tvuj mechanik ti rekne bud to udelame z novych dilu za 90 000 nebo sezeneme ,,jete,, za 40 co mu asi reknes..

 

tak to je něco jiného, v tomto případě bych se žádného podvodu nedopustil. A zdaleka ne všechny díly z vrakoviště jsou kradené. Konec konců kradou se i nové díly. Nicméně i tak bych mu řekl, že auto je pojištěné, takže ať tam dá to nejlepší, co má a že na opravě nehodlám vydělávat. A aáčka bych do toho moc netahal, ty auta tam vždy dávají konkrétní lidé, kteří moc dobře znají stav daného vozu a bazar nemá čas zjišťovat všechny zakopané psy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motorar: mohl bys mi prosím stručně objasnit, co s tím motorem stane, že začne žrát olej? Díky.

Chlapi není to už trošku přehnané? To auto je mimo toho motoru v naprosto perfektním technickém stavu. Karoserie jako nová, bez skrabancu, interiér to samé, podvozek bez jakýchkoliv vůlí, nic nehuci, neklepe, doložená servisní historie včetně všech faktur. Nikdy nebourane, výbava tak akorát přesně dle mého gusta.

A to se mám auta zbavit jen kvůli dvou ventilů co vypadají jako kopretina?

S tím autem jezdí manželka ročně cca 3 - 4tkm. Pokud budou rozvody a kat OK, oprava je za cca 5000Kc. Fakt mi chcete tvrdit, že to po opravě nevydrží najet aspoň dalších 40tkm, tj. cca 10 let? V to případe, by to byla poslední škodovka co jsem měl v baráku.

K tomu dosavadnímu provozu. Výkon neposoudim, nemám možnost srovnání. Je to prostě slabota, ale s tím jsem počítal a manželka je spokojená. Spotřeba ve městě kolem 7 litru. Volnobeh pravidelný. Studené starty OK, teplé špatné, občas chytne až napodruhé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nenech se vyděsit, na umírání je vždycky dost času :) Teoreticky to jsou ventily nebo kroužky, případně těsnění pod hlavou, a nebo kombinace všeho. Zkušenosti s HTP napovídají, že to budou ventily. Ty kroužky se údajně dají poznat (nikdy jsem to nezkoušel), když se do válce nalije přiměřené množství oleje a změří komrese - pokud to nějak výrazněji pomůže (ono to tedy vždy trochu pomůže), tak jsou v háji i kroužky. Těch metod na rozpoznání přesného problému je víc, dej to někam do servisu a oni ti už řeknou. Přes internet se zjistit nedá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Wittmann, nenech se vyděsit. Osobně bych taky v první řadě udělal jen hlavu. 1) je to méně práce (motor nemusí ven z auta) a za 2) když se potvrdí problém s kroužky (jako že tomu moc nevěřím) tak se dá vytrhnou motor z auta a udělat jen kroužky, hlavu už nechat tak jak je. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám hotovo. Oprava proběhla v autorizovaném servisu Škoda (dělá tam známý).

  • výměna hlavy za repasovanou (z Ostravy) - výfukové ventily na 2 a 3 válci v háji - 3500Kč
  • výměna sady rozvodů (řetěz, napínák, lišty) - řetěz volný jak kšandy - 2400Kč
  • těsnění pod hlavu + přírubu výfuku - 783 + 179Kč
  • práce - 2115Kč

Celkem včetně pár drobností 11000Kč.

 

První překvapení hned u startování, chytá to na první šup. Předtím měl teplý motor problém, točil déle.

Zmizelo takové jemné kovové klepání, motor jede tišeji.

Znatelný nárůst výkonu, můj odhad +  15-20%

 

A díky všem za rady, Dan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To asi u naši fabie bude obdobné. Na emisích nám pravidelně chlápek říká, že máme motor sem tam protočit, že se drží v červeném poli, přitom si myslím, že to točím až až. Rok 2006 (?),  najeto 60tis, ale zatím startuje v pohodě, nechcípá, .... Tak nějaké měření komprese nechám až na příští rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím, popřadě - koupil jsem auto, s motorem 1.2 mpi 40kw 6V, po zjisteni, že majitel nekolik mesicu jezdil jen na dva valce misto tri cekala motor prebrouseni hlavy, nove tesneni a nove rozvody. Po této investici bylo v planu udelat stk,, i kdyz svitila kontrola motoru s chybou, ze kat ma nizky ucinek.  na emisích bylo naměřeno CO2 1,60 misto 0.50. Tam mi bylo sděleno, ze je potreba vymenit katalyzator. Kat jsem tedy nechal vymenit a nyní už to nehlásí chybu katu, ale pro změnu to hlásí P0133 - slabý signál labda sondy 1. Lambdu vymenim, ovsem nova prijde za cca 10 dni  a ja s autem potrebuji jezdit. Je nejaka sance, ze to na emisisch projde, nebo stale budou problem? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mirek, servis, ale teĎ mají plno tak musím počkat do příštího týdne.

 

Ano, to vím, i tak mě ale pustili a právě technik říkal, že to chce vyměnit kat že bude plný oleje z toho, jak to jelo jen na dva válce, tak jsem ho nechal vyměnit, chyba s katem zmizela, ale objevila se s lambdou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...