Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

F1 40kw, 2006, 181t km, Převdový olej z výroby, chladící kapalina také. O výměně kapaliny přemýšlím už od 150t km, ale stále to nějak odkládám :t. S čím bych se ale asi chlubit neměl, je moje první výměna brzdovky v 175tkm :feve:. Jinak olej (5w50 Mobil1) a filtry každý rok. 

před 1 hodinou, Xp3 napsal:

menili jste nekdy preventivne chladici kapalinu, a prevodovy olej, nebo povazujete oboji za dozivotni?

 

Ale když on výrobce auta, ani náplně neplánuje životnost na 15 let. ;-)

chladicí kapalinu 2x, jednou nedobrovolně, kdy jsem nedobrzdil a odnesl to chladič a voda vytekla a podruhé když jsem měnil vyrovnávací nádobku (skrze pískající čidlo v chladných měsících), tak jsem vypouštěl komplet. Převodový olej jsem se chystal vyměnit tak dlouho, až to došlo do stádia, že už to nemá cenu :D

@Lupen_cz Tos mě potěšil.:lol: U Fabie 2008/110 tkm marně vzpomínám, kdy se brzdovka naposled měnila, a mám z toho nervy. Více než 5 let to snad není. Chladící kapalina to samé (v servisním plánu jsem zmínku o výměně nenašel, ale 15 let s ní určitě jezdit nechci). Převodový olej bych vyměnil (přijde mi, že už to neřadí jako za mlada), ale před časem sám od sebe přestal blbnout synchron a já ho nechci dráždit.:D

Fl, 2003. Nová chladicí kapalina loni. Brzdovku si netroufnu vyměnit déle než za 2 roky. Brzdy jsou základ. Olej v převodovce původní. 

FI 2004 183T vše podruhé vyměněno, loni brzdovka při celkové výměně zadních brzd a chladící kapalina, letos olej v převodovce Shell spirax.

Upraveno od psurn

co budu teď maximálně měnit dceři v 375t km (chybí jí nějakých 400 kiláků) tak olej :)

HTP 40kW brzdovka klasicky po dvou letech, chladící kapalina spolu s olejem v převodovce měněny při 240tis :) 

V 13. 10. 2017 na 10:39, Martin AZQ12V napsal:

Auto jezdilo na olej 10w40, který byl měněn kolem 9-11tkm každý rok. Motor byl po rozebrání silně zakarbonovaný.

Jaky konkretne olej to byl, prosim?

 

501.01 nebo 502.00?

Xp3 - Podle štítku to byl OMV bixxol extra 10w-40. Normu však nevím. Mechanik to má v kanystrech, a dává to do všech aut jezdících na olej této specifikace. Nyní jezdím na Castrol Edge 10W-60 FST.

podle internetu VW 502.00 má, jsem zklamany

  • 4 měsíce později...
V 25. 1. 2012 na 21:57, radiss33 napsal:

Zdravím,taky přispěji : včera se mi taky zhroutila Fabia 1.2 47 kw.Dnes mi v servisu řekli,že je přeskočeny řetěz.Normálně jsem ji nastartoval,vycouval a zhasnul.Pak po 5 minutach šel do auta startnout a nic.

Tak takto to začíná.

Nevím co to bude koštovat,ale nechci se sní loučit,tak snad pojede dal.

Jak to tu čtu,tak mě nic moc již nečeka za překvápka.Vše jsem již měnil,jo mam najeto 98000 km.

Mějtese a přeji mnoho najetých km

To isté sa stalo mne Fabia 1 -1,2 htp .Večer som odstavil auto a na druhý deň ,pretočím kľúčom naťahá benzín motor pretočí a nenaskočí. Tak mám dilemu,oprava motora,výmena motora,alebo predaj auta na súčiastky v celku.

 

  • 6 měsíců později...

mám najeto 460 000km z toho 250 000 s čplynem a pořád jede..suká

  • 4 měsíce později...
  • Autor

Zdravím řešil někdo podruhé podpalene ventily? 1. Při 60 000km opravu platila škoda, oprava opravnou sadou. Nyní 153 000km, opět podpalene ventily. Jezdí s tím většinou krátké trasy 5km rodiče, občas si to vezmu já na pár dní a proženu pavouky. Roční nájezd je zhruba 5000km. Tata to ale hrozně podtáčí. Může to být příčinou? Nedokážu jej přesvědčit, že to je tím jeho stylem jízdy. Jezdí mnohdy na 1500ot., občas se rozjíždí na 2. RS :/ hrůza. 

Jasně že je to stylem jízdy. Měl jsem HTP 40 kw, najeto 120000km. Potom HTP 47 kw, najeto 193000km. Nyní mám HTP 55 kw, zatím 39000. Všechny motory naprosto bez problémů. Pod 2000 ot se podívali jen na volnoběh a kařdá akcelerace do 4000 až 4500 a poté přeřazení. 

120 000 km je u 40kW je nájezd, který rozhoduje, zda se to posere nebo ne. Já do toho dával aditivum, jezdil podobně jako Ty a ve 125 tisících se podpálil jeden ventil. Ono je to s tím motorem takové... no... asi jako když na sebe v zimě vyleješ kýbel vody, vyskočíš z okna a tančíš u toho sambu. Prostě hrůza. 

Může se podělat i kdykoliv potom. Žádná hranice v praxi neexistuje.

Co jsem slyšel, právě podtáčení tomu 6V HTP těžce nesvědčí.

Naštěstí jsem to za včas prodal. 

 

Namísto toho znám udatňáka,  který má najeto 60 a 2x generálkoval hlavu. Mimochodem tento člověk miluje podtáčení. Nevím jak může vydržet ten zvuk 

Upraveno od Clerfayt

Ten, komu se nic nepodpálilo, bude říkat, že záleží na stylu jízdy, a ten, komu se podpálilo, bude říkat, že na stylu nezáleží.

sere se to všem ať podtáčejí, přetáčejí, nebo jezdí tak akorát. A dokonce i těm, co mění olej každých pět tisíc

Martabovi se to 230+ tkm nesere. :-)

Říkám, dobrý kus. [emoji23] 120 tisíc km rozhoduje. [emoji23]

Teď už 265xxx km, za mě spokojenost. Auto jezdí vesměs dálnice a spíš svižně (vyšší otáčky nejsou problém, spíš těm pod 2tis. je snaha se vyhnout, na druhou stranu ve městě to někdy na 3rs spadne i k 1,5tis.) Olej se měnil po 15tis. od 200tis ztraceno na 10tis. [emoji846]

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.