zbek Vloženo 3. Duben 2011 Sdílet Vloženo 3. Duben 2011 Kolik km mělo auto najeto ? Když začali problemky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misiak Vloženo 3. Duben 2011 Sdílet Vloženo 3. Duben 2011 (editace) 5 km? Hned v prvy den ako som prevzal auto. 2 dni nato uz menili skrtiacu klapku. A potom stale nieco sa s tym dialo ale zas nemozem hovorit len zle, ten motor je na ten objem fantasticky,tah, rychlost, pruznost, spotrebovo do 6; 6-5l vo fabii sa dalo jazdit. Sice taku spotrebu mam aj na 1.4 TSI s automatom Ale ked bolo auto plne obsadene, tak to neslo vobec, preto som volil vo VW prave 1.4ku TSI, tomu je to jedno Editováno: 3. Duben 2011, autor: Misiak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 7. Duben 2011 Sdílet Vloženo 7. Duben 2011 tak mám po výměně turba nějaký fotky z akce jsou zde Turbo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 7. Duben 2011 Sdílet Vloženo 7. Duben 2011 Ešte šťastie, že ja som ozaj pokojný vodič, aj keď si nie som istý, či to pomôže, lebo neviem, neviem, či tá výmena nečaká mnohých z nás.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabaton Vloženo 7. Duben 2011 Sdílet Vloženo 7. Duben 2011 (editace) Ahoj všem. Mám tento stejný motůrek v OII a jelikož se o něm v této sekci mnoho nepíše ( nebo neumím hledat ), tak jsem prolezl Vaše sekce a při pročítání problémů Pawouka, lukysska a KoNGa mne polévá studený pot... Z motoru jsem stejně asi jako Vy nadšený, jeho zátah, zrychlení a zvukový projev mne okouzlili a užívám si každý kilometr jízdy. Je sice také hlučnější, ale to pouze při nastartování studeného motoru ( auto garážuji ) , kdy se otáčky drží nějakou chvilku na úrovni cca 1100. Po spadnutí otáček na cca 820 si motůrek krásně přede. Spotřeba je také úžasná, no spokojenost. Ale při představě, že budu trávit čas v servisech výměnou turba, nebo těch rozvodů apod. jsem mírně nervózní. Auto jsme pořídili s vidinou, že nás bude vozit x let ( odhaduji to na minimálně 6 let ) s ročním nájezdem cca 15tis. km. Nyní máme najeto cca 4350km a po kontrole motorového prostoru žádné netěsnosti, či vytékající olej neeviduji a doufám, že mne to ani nepotká ( ikdyž nevím, zda nedoufám marně ). Představa problémů, které nyní máte a jste nuceni řešit je věc, které bych rád předešel, k motoru se chovám s maximální mírou respektu, dochlazuji po jízdě a nevytáčím ho, když je studený, prostě se chovám stejně tak, jak se chováte k motoru i Vy. A jak smutně jste dopadli .... No, bylo to mrzuté čtení. Doufám, že nás tedy nebude více, co budou nuceni řešit závažné problémy s tímto motorem a Ti, kteří jej řešili, tak snad jen přání, ať už jen a jen jezdíte.. Editováno: 7. Duben 2011, autor: Sabaton Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukyssek Vloženo 8. Duben 2011 Sdílet Vloženo 8. Duben 2011 od výměny turba mam již najeto cca 4000km celkový stav tachometru je nyní okolo 15500km. Zatím stále spokojenost a doufám že problém umě s turbem byl nadlouho poslední. Roční nájezd mam okolo 30000km a doufám že mi auto vydrží aspon 6-7let(cca 200000km), tudíž jsem zvědav co sem za pár let napíšu.....posledních cca 5000km leju jen natural 98 a spotřeba se usadila okolo 6,3l, celková spotřeba od koupě je u mě okolo 6,6l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
svsv Vloženo 8. Duben 2011 Sdílet Vloženo 8. Duben 2011 Zdravím všechny majitele 1,2 TSI, rád bych se vrátil k původní otázce, která zazněla na začátku - a to k uvedenému "zařehtání" z motorového prosoru? Já asi řeším to samé, protože po každém nastartování motoru (je jedno studený nebo ohřátý) se po chvíli odněkud zepředu ozve celkem výrazný zvuk, těžko popsatelný "zaklapnutí" "zažehtání" "duté cvaknutí" nebo něco podobného - ptostě kratší tlumený zvuk, který tam nějak nepasuje. Auto mám velmi krátce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Duben 2011 Sdílet Vloženo 8. Duben 2011 Nemá to souvislost s tím, že si ŘJ těsně po naskočení motoru "kalibruje" nastavitelné lopatky v turbu nebo "osahává" výkonové členy regulace plnicího tlaku? 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zbek Vloženo 8. Duben 2011 Sdílet Vloženo 8. Duben 2011 Mam dotaz taky mě při nastartovaní motoru vyletií otáčky na cca 1100 a motor tak tvrdě jde po cca pulminutě spadnou na svých 800 což je normal co mě ale zaskočilo že cca do 5500km to vůbec nedělalo a otačky byly vždy na cca 800 teda dělá to jenom rano , ale divný je že celo zimu mu stačilo 800 a najednou se chce zahřát ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEFIANT Vloženo 8. Duben 2011 Sdílet Vloženo 8. Duben 2011 Myslím, že řešením bude 16.4.2011 vtrhnout do fabriky v rámci dne otevřených dveří a udělat jim tam pořádek. viz http://www.skoda-auto.cz/CZE/news/info/news/news/Pages/2011_49_den-otevrenych-dveri.aspx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sucky1 Vloženo 10. Duben 2011 Sdílet Vloženo 10. Duben 2011 Dnes vyšel ve SM první díl dlouhodobého testu Seatu Ibiza ST TSI 77 kW,není to sice Škoda,ale motor je stejný všude v koncernu. Při stavu tacho 1750 km absolvovalo vozidlo měření výkonu na válcové zkušebně. Zde jsou výsledky: Korigovaný výkon: 91.0 kW Výkon motoru: 86.5 kW při 6120 ot./min (udávaný od výrobce:77/5000) Nejvyšší toč. moment: 178 N.m při 4230 ot./min (udávaný:175/1550-4100) Závady: 621 km - nejde nastartovat motor,v servise se závada neprojevila a příčina nezjištěna 2x překousány zapalovací kabely 11 685 km - začal se ozývat divný zvuk při startu poloteplého motoru - blíží se nám přeskočení vytahaného rozvodového řetězu coby jeho pravidelná závada... Tie prehryzene kabely potrapili aj mna. Vsimol som si ze je trochu poskodena izolacia na jednom kably, ale auto islo normalne. Den nato pri akceleracii (okolo 2000ot/min) slo auto miestami na 3 valce hned nato zablikotali kontrolky a uz som stal. Po konzultacii so servisom a zisteni ze je auto pojazdne (ide na 4 valce) som sa v nejakom uspornom rezime doplazil do servisu. Tam auto napichli (chyba na druhom valci) vymenili kabel a auto slapalo v poriadku. Nasledovala cesta 240 km a ziadna zavada. Este stihli spomenut ze je to bezne, a ze existuju spreje proti hlodavcom no neucinkuju (skor im chutia), kable od vyroby neako maju v oblube :-) Skoda Roomster 7/2010, 1.2 tsi, 77kW, cca 14 200 km, zatial v pohode bez zavad, spotreba celkovo 7,0l (palubak) ( 50/50 dialnice/okresky) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zimmeler Vloženo 10. Duben 2011 Sdílet Vloženo 10. Duben 2011 Najeto 11.500 km s Fabií 1.2 TSI 63 kW. Občas jsem si v začátcích všiml nepravidelného chodu motoru při volnoběhu. Po shlédnutí některých příspěvků jsem si nechal preventivně přehrát SW řídící jednotky. Poté plná spokojenost, dokud jsem si nepřečetl příspěvky o tom, že motor nepatrně zlenivěl. Jako bych měl najednou taky pocit, že je na tom něco pravdy. Ve čtvrtek 7.4. jsem přezul ze zimních 14 palc. kol na letní elektrony 205/45 R16 a tady se mi to nezdá - auto sice líp sedí, ale pružnost je horší, zřejmě působí jak větší kola, tak i širší pneu. Jinak cca od 7.000 km tankuju 98 okt. benzín, konkrétně Verva 100. Akcelerace i pružnost je bohužel asi podobná, ale spotřeba klesla o cca 0.3-0.4 l/100 km. Ještě zkusím V-power racing, ale čistě jen ze zvědavosti. Jediná věc, která mi za tu celou dobu opravdu vadí, je zřejmě velmi malý (nebo žádný) obsah lebeční dutiny určitého procenta řidičů, většinou za volantem jedněch a těch samých vozů a jejich agresivní chování. Za to ovšem Škoda nemůže. FII 1.2 TSI 63 kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Abbi Vloženo 23. Duben 2011 Sdílet Vloženo 23. Duben 2011 Ahoj všem, já mám najeto cca 10.000km vyroben 07/10 Roomster a musím zaklepat žádné problémy, které zde píší. Jen mi jednou za čas při studeném startu motor jednou, dvakrát cukne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
flacek Vloženo 24. Duben 2011 Sdílet Vloženo 24. Duben 2011 (editace) Teď tady náhodou pročítám tuto diskusi, tak přidám taky trošku informací. V práci máme Yeti 12tku TSI cca 2roky a v tuto chvíli nájezd cca 35tis km a co je na autě závada, že to občas má tendenci cukat. Už se dělá to nějak od začátku a teď se to začalo nějak řešit, jinak s tím nebyly zatím žádne problémy. Editováno: 24. Duben 2011, autor: flacek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lid1 Vloženo 25. Duben 2011 Sdílet Vloženo 25. Duben 2011 ten zvuk pri startu mam taky , jakoby na chvily hned po nastartovani to dela takovy divny hlasitější zvuk, jak kdyby šel naprázdno nebo nevím jak to popsat , ale max 2 sekundy, pak hned do normalu, děje se to vetšinou když je motor studený nebo lehce zahřátý, na zahřátý to pozoruji jen ojediněle, taky to tak máte ? :-) Moje 1.4 tsi to udělala zatím jen dvakrát - pouze tak 3 - 4 hod.vychadlý motor. Studený (třeba -10) nebo horký motor to neudělá. Je to hodně divný plechový zvuk, jako když je moc bohatá směs a prská do výfuku. Dělá to tak 3-5 s hned po startu, otáčky jsou 1100-pak přejde do normálu tj. 900 ot. a téměř neslyšný chod. Mám zatím najeto jen 1800 Km záběhovým tempem. (Yeti 1.4 tsi.) Možná by se měl vyjádřit výrobce, jesli je to závada nebo nějaká specifická vlastnost tsi motorů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubikSK Vloženo 25. Duben 2011 Sdílet Vloženo 25. Duben 2011 Mne 1.2 TSI po naštartovaní 3-4h od vypnutia vybehne na 1200 n/min a tam si to drží presne 30s, potom otáčky ako keby chceli vybehnúť hore a v zápätí padnú na cca 800, je jedno či sú 3°C alebo 25°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lid1 Vloženo 25. Duben 2011 Sdílet Vloženo 25. Duben 2011 Mne 1.2 TSI po naštartovaní 3-4h od vypnutia vybehne na 1200 n/min a tam si to drží presne 30s, potom otáčky ako keby chceli vybehnúť hore a v zápätí padnú na cca 800, je jedno či sú 3°C alebo 25°C. A má normální zvuk nebo je o hodně hlasitější, jako kyž je prožraný tlumič? A dělá to i při úplně studeném motoru ráno? Mě to dělá právě jen pří částečně vychladlém motoru. Ráno, nebo při vypnutí motoru na 10 - 20 min. a znovu nastartování to neudělá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chillike Vloženo 25. Duben 2011 Sdílet Vloženo 25. Duben 2011 Mne 1.2 TSI po naštartovaní 3-4h od vypnutia vybehne na 1200 n/min a tam si to drží presne 30s, potom otáčky ako keby chceli vybehnúť hore a v zápätí padnú na cca 800, je jedno či sú 3°C alebo 25°C. 30s ????...to si stopovoal ci len odhad???..bo mne sa zdalo ze startujem 3-5s a bola to nakoniec 1 ))) ...lebo mne tie otacky vyskocia na max. 5s a potom klesnu na 800 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 25. Duben 2011 Sdílet Vloženo 25. Duben 2011 taky pozoruji zajímavé chování zahřátého motoru a otáčky letí k 1200 i když je venku 25 stupňů ale jak dlouho se tam drží jsem nestudoval jelikož většinou poutám pás a jedu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misiak Vloženo 26. Duben 2011 Sdílet Vloženo 26. Duben 2011 (editace) Chlapi, nerieste tie otacky. Je to uplne normalne, trva to tak cca 20-30 sekund a je vypalovanie katalyzatora alebo take nieco kvoli emisiam - povedal mi to veduci servisu v Skode aj vo VW. Robilo mi to aj na Fabii 1.2 TSI 77kw a robi mi to aj na Golfe 1.4 TSI 90kw - nepravidelne, ako kedy. aj ked je zahriaty, aj studeny Editováno: 26. Duben 2011, autor: Misiak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lid1 Vloženo 27. Duben 2011 Sdílet Vloženo 27. Duben 2011 (editace) Chlapi, nerieste tie otacky. Je to uplne normalne, trva to tak cca 20-30 sekund a je vypalovanie katalyzatora alebo take nieco kvoli emisiam - povedal mi to veduci servisu v Skode aj vo VW. Robilo mi to aj na Fabii 1.2 TSI 77kw a robi mi to aj na Golfe 1.4 TSI 90kw - nepravidelne, ako kedy. aj ked je zahriaty, aj studeny Dík za informaci, to se mě docela ulevilo. Ale je to dost důležitá věc, mělo to být uvedeno v návodu k používání. Není to ani v dílenské příručce pro mechaniky. Ještě by bylo dobré zjistit, jestli je lepší počkat a nechat motor běžet na volnoběh nebo normálně vyjet. Stejně by mě zajímalo, jak motor pozná kdy se má čistit. Nejdřív 1500 km nic a pak se během 200 km vypaloval dvakrát (pořád stejný styl jízdy). Ještě je divné, že se kat.vypaluje hned po startu při studeném mtoru a jen pár vteřin, když nějakou dobu trvá, než se vůbec zahřeje na provozní teplotu. Už dávno přeci platí, že se má zahřátý motor občas při jízdě vytočit až k otáčkám max.výkonu a chvilku to podržet, aby se vypálily saze (v motoru i kat.).- zvláště ten, kdo jezdí moc opatrně. Editováno: 27. Duben 2011, autor: lid1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KennyMc Vloženo 27. Duben 2011 Sdílet Vloženo 27. Duben 2011 (editace) Já to v podstatě neřeším. Dneska jsem to tedy sledoval ale přijde mi divný, že ráno při 8°C se otáčky téměř hned po nastartování usadily na volnoběhu. Odpoledne 20°C a držely vysoko 30s (poprvé mě napadlo to změřit - ale asi to není vždy stejně) a pak teprve šly dolu. Editováno: 27. Duben 2011, autor: KennyMc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misiak Vloženo 27. Duben 2011 Sdílet Vloženo 27. Duben 2011 (editace) Osobne si myslim ze je lepsie pockat, tych par sekund nikoho nezabije. A navyse ja mam DSG a ked su po starte vyssie otacky a zaradim tam R alebo D a pustim brzdu tak mi to prave kvoli vyssim otackam slabsie vystreli, takze radsej cakam. Editováno: 27. Duben 2011, autor: Misiak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Duben 2011 Autor Sdílet Vloženo 27. Duben 2011 Jak to funguje u DSG nevím,ale u manuálu není na co čekat,nakopnout motor,zařadit kvalt a jedu. Proboha,snad ještě nebudu čekat až spadnou otáčky ze zvýšeného volnoběhu na normální? To bych např. u své FI,kde to padá daleko pomaleji než u TSI,vystál na silnici ďolík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Duben 2011 Sdílet Vloženo 27. Duben 2011 (editace) Já bych neřekl, že to "vypaluje saze" v katalíku (to trvá mnohem delší dobu než popsaných 30 sekund) - spíš bych se přikláněl k tomu, že se tak soft v ŘJ snaží dosáhnout rychleji pracovní teplotu jak lambda sondy, tak katu - protože ví (z čidla teploty chladicí kapaliny), že má motor relativně ohřátý a může ho provozovat na chudší směs, která ale vyžaduje lambdu i kat v provozní teplotě - tak si prostě obě části "přihřeje" - pokud nemá ŘJ od řidiče pedálem plynu zadaný povel "jeď", prostě si sama "přitopí", aby co nejrychleji dosáhla pracovní teplotu ve výfuku. Pokud je celý motor studený, pracuje vstřikování v režimu bohatší směsi standartně (elektronický "sytič") a postupně jak se celý motor ohřívá, ŘJ ubírá objem dávky. Když se ale motor zastaví, blok vychládá pomaleji než výfukové potrubí s katem - tak si do nich při opakovaném startu nebo když je celková teplota agregátu nad nějakou mezí, "připrskne pár stupňů" a hotovo... Je to můj odhad - neberte to jako tutově bernou mici - bylo by potřeba, aby to potvrdil nebo odmítl někdo s vědomostmi přímo ze Škodofky... Editováno: 27. Duben 2011, autor: Ekkar_z_Bastlírny 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.