Přejít na obsah

Dlohodobý test 1.2 TSI 77 kW


Pawouk

Doporučené příspěvky

(Trošku nostalgie kvůli nízkým nákladům na údržbu je použit rozvodový řetěz s garantovanou životností 10 let nebo 160 000 .  to piše  KIA )No něco takoveho řikal už škodovka ,  Pokud to zvladnou  tak přiští auto bude asi korejec . Zatim mam najeto  přes 40tkm a neměnit řetzy tak sem s motorem maximalně spokojen .  

Editováno: , autor: zbek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Dnes som isiel v taxiku Octavia 1,2 TSI 77 kW DSG rok vyroby 05/2011. Aktualne mala najazdene 121500 km. Ukazal mi aj motor, klasika akcia 24W6 (podlozka pod turbom) a jedenkrat meneny retaz. Dlhodobu spotrebu podla PP mal 5,9 l.

Editováno: , autor: akubus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Pěkné, také jsem nedávno měl stejné číslo  :kol-28: ..

Ale když už píšu do tohoto tématu, tak jsem tento týden viděl Roomstera Face 1.2 TSI 63 kW, je to služebák, jen teda střídá řidiče jak ponožky (podle toho kdo má pohotovost) a ten měl lehce přes 110 tisíc.. Jezdí bez problému, ale jediné co sjem zjistil, že olej má prodloužený interval... A krom údajně občasného zarachocení řetězu je auto v pohodě. Ve firmě nahradil před lety benzínovou Feldu, která se při asi 600 000 km opřela o strom... Takže Roomstera čeká ještě hodně co dohánět co se týče nájezdu km  :D

Editováno: , autor: Galvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

môj tato bude mať za 3 týždne rok fabiu combi 1,2tsi 77kw  a v pondelok ide na výmenu oleja a sevisnú prehliadku po 45tkm keď to bude takto pokračovať tak keď bude končiť lizing tak bude mať 180tkm a to som zvedavý v akom stave bude motor, čo už nebude druhý a ostatné veci v akom stave budú. Doteraz nemal žiadne problemy spotreba myslím v norme dlhodobú spotrebu má 5,7l a to jazdi ako sa mu chce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Přidám zkušenost.... zatím na yetině 1,2Tsi najeto cca 176 tis km... a vše šlape jak má, řetěz měněn jednou při 126 tis. Občas si to zavrčí při studeném startu tak na vteřinu, ale to je tím, než se to promaže. No krom 5x napadení kunou a jedné závadě upáleného přepouštěcího ventilu (popsáno viz motor 1,2tsi v sekci yeti). Je všechno v naprostém pořádku. Není si na co stěžovat.... :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám zkušenost.... zatím na yetině 1,2Tsi najeto cca 176 tis km... a vše šlape jak má, řetěz měněn jednou při 126 tis. Občas si to zavrčí při studeném startu tak na vteřinu, ale to je tím, než se to promaže. No krom 5x napadení kunou a jedné závadě upáleného přepouštěcího ventilu (popsáno viz motor 1,2tsi v sekci yeti). Je všechno v naprostém pořádku. Není si na co stěžovat.... :kol-31:

 

Nájezd krásný  :kol-47: .. 

Mohl by ses prosím rozepsat, jak z autem jezdíš..

 

Zajímalo by mě jaké trasy, jestli hlavně delší trasy ustálenou rychlostí - dálnice a podobně, nebo třeba více ve městě..?

 

Pak jak to máš s průměrnou spotřebou za celou dobu co Yetiho máš, jestli si ji teda kontroluješ, případně u jaké čerpačky nejvíc tankuješ, nebo to neřešíš..?

 

A nakonec ještě dotaz na to jak to máš se servisem, jak často jezdíš? Pravidelně po 15 000 km, nebo máš dlouhodobý interval a jezdíš až si auto řekne? Případně jestli si vozíš vlastní olej do motoru, tak jaký dáváš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Galvi:

Už jsem to tu sice několikrát prezentoval, ale klidně znova.  :kol-31:  Auto jezdí všude, ale pravdou poslední pul rok jen kratší trasy, město, vesnice. Jinak jezdilo i dálnice v Německu a Dánsku, občas se podívalo do Norska a na jih Evropy. Prostě všehochuť. Styl jízdy podle předpisů, na rychlost mám jiné vozítko. A z pokut jsem vyléčený :). Jinak preferuji ekonomický styl jízdy. Takže řazení podle ukazatele a zbytečně nevytáčet. Spotřeba dlouhodobá kolem 5,8-6,1 litru. Dokonce jsem jednou jel cca 700km za 4,9. Ale to byla skoro rovina a vítr v zádech :). Jinak co se týká paliva. Hodně dlouho jsem tankoval v Německu, mám to kousek ,takže ARAL a jiné německé benzínky. Je to úplně jiný level. A u nás OMV, Luk Oil i ONO :) a Benzina a ta je asi nejlepší. Zásadně se vyhýbám Shellu, hodně kolem mě lidí mělo problémy s motory kvůli jejich palivu a hlavně s naftou... Ale na druhou stranu na jejich oleje si nemohu stěžovat. Do všech aut co sem měl, sem lil zásadně Shell. Olej měním po 15 -17 tis km i když je to olej long-life. Ono totiž oleje možná na long-life jsou, ale filtry rozhodně ne, ty jsou po smrti už při 15tis... Takže doporučuji měnit po 15 tis... No jinak auto má pravidelný servis. Svíčky vyměnit po 60tis... u těchto TSi motoru jsou ty iridiové svíčky taky pomalu po smrti... sice pálí, ale není to ono. No a to hlavní, z určitých důvodů v minulosti (hodně špatné zkušenosti) nejezdím do autorizovaného servisu. Máme servis v rodině, takže všechno tam. O záruky nepřijdu. Jinak asi dvakrát jsem měnil olej asi po 25tis km. a vždy sem doléval asi při 20tis cca 500ml oleje. Takže vše v normě. Co se týká, řetězu, vyměnil se při 126tis km no a preventivně ho vyměníme asi při 180 tis. On občas zarachtá, ale jen při startu na jednu či dvě vteřiny. To je tím, než se promaže....  Auto má taky už nové tlumiče, stabilizátory a komplet celé brzdy. Problém se řešil u panoramatické střechy kdy mi do auta zatékalo, to jsem tu taky popisoval. A chyba byla u ucpaných odtokových kanálů a taky z výroby kdy hadice odtoků jsou jen lehce nasazené a je třeba je přilepit, protože při větším tlaku vody se rozpojí.... Pak se jednou rozbil ventilátor u klimatizace, vada čidla v kabině, výměna za 500kč. Čidlo je umístěno po schránkou spolujezdce. No a naposledy upálený přepouštěcí vzduchový ventil k motoru, ten je tu taky popsán i s foto. Cena opravy asi 300kč. Jinak si nemohu stěžovat, vše chodí jak má a jsem s autem spokojen. V rodině máme samé škodovky jsou  Fabie 1,2HTP 51kw, 1,4MPI 50kw 1,4Tdi 55kw, 1,9Tdi 74kw a 1,2Tsi 77kw. Octavie 1,6Mpi 77kw a 2,0Tdi 104 kw a zmíněný Yeti. Co musím vyzdvihnou je ta 1,9 Tdi už má najeto přes 300tis a je tam ještě původní turbo a šlape jak hodinky. No a na podzim možná přibude něco nového, ale vše záleží na cenách a výbavě, na motoru nezáleží ale co mi nesmí přes práh je automat. Bud to bude OIII nebo Yeti. 

Jestli ještě nějaké info stačí se zeptat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pekne si to zhrnul. Aspoň to vyvracia niektoré špekulantské teórie

Prečo by dalšie nemohlo byť s automatom ? Ja keby som si teraz mal vybrať nejakú škodovku tak si asi vyberiem s DSG. Raz som sa viezol a páčilo sa mi.

Inak u tej 1.9 TDI, ak je to PD tak to máš pravdu. Otec ho má v služobnej Octavii, má to asi 260 000, a len bežný servis. Síce zvuk už nieje to čo bývavalo ale to je pochopiteľné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ta Fabie je 1,9 PD rv.2004  Combi. A že to zní jako traktor to vůbec nevadí ta 1,4Tdi je jak splašený traktor a podle toho taky jede. Jinak to byla jedna z nejlépe vybavených Fabii co sjela z linky ve škodovce. Cena z oficialního ceníku byla 660tis kč, prostě plná výbava krom kůže, xenony, navi, bufik, šíbr, handsfree atd.... Prodejce dal přes dlouhém přemlouvání 200 tis slevu, pač to auto nikdo nechtěl a dlouho jim stálo na salonu v té době vylezla OII a byl to prodejní hit...

 

Jinak tomu automatu. Za prvé nemám je rád už tak nějak ze zásady, není to požitek z jízdy i když máte dneska pádla pod volantem, prostě to není ono a platí to hlavně u těchto malých obsahů a malých výkonů. Za druhé nebydlím ve městě, takže to ani nevyužiji. Za třetí s automatem neuděláš super spotřebu. No a pak je to hromada problémů navíc... výměny oleje, které nejsou zrovna někdy levné. Ta převodovka nedá životnost auta a když se s ní neumí jezdit, tak to vydrží ještě méně a pak pořizovací hodnota nového dílu, to je sakra balík. No a u některých aut (značek)  jsou ty převodovky fakt šíleně poruchové, strýc by mohl vyprávět už jich měl v servisu nespočet. Manual je manual. A to ještě nemluvím o tom, že se musí připlácet v ceníku, když si kupujete nové auto. To si raději připlatím na něčem ve výbavě.... Ale to je jen můj názor, někdo nedá na automat dopustit.

Třeba kdyby Fabie II RS s tou 1,4 TSFI byla v manualu, byl to prodejní šlágr, ale udělat to jen s automatem, velká chyba. Kolik lidí tady na foru to auto má, já  se třeba ptal ve 4 prodejnách a nikdo ji nikdy neprodal... jen jednom byla objednávka na combi verzi a nakonec byla stažena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To stym automatom to ma zaujima tiez, ja uz inak nez "automaticky" jazdit nechcem :) inak rozvody menene automobilkou pri 18000,aktualne 50t a obcas to zadrnci na sekundu. Inak ale poslednych par tisic sa snazim brat 98-100 octanovy benzin, pretoze motor ma podla mna prijemnejsie serviruje vykon a je tichsi,taky hutnejsi, spotreba mozno trochu nizsia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Galvi:

Jak se k tomu auto člověk chová tak mu to vrátí, prostě dělat pravidelný servis a měnit vše co se měnit má. Tyhle motory 1,2 a 1,4 nejsou na závodění, ale na pohodovou jízdu. Teď po vánocích si kamarád koupil VW Golf VII variant s novou 1.4 TSI 90kw, tak jsme zvědaví jaký ten motor bude. Zatím má najeto 5tis. Když jsme četli německá fora, hodně lidí řešilo, že to žere olej při zájezdu (a to se řešilo i tady u 1.2) a on zatím nic nedoléval a stav je pořád stejný. Tak jak se k tomu ty lidé chovají když je to nové.... těžko říct. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...