Přejít na obsah

Výměna motorového oleje 1.4 MPI


Valach

Doporučené příspěvky

Přátelé okřídleného šípu,

tak nám to tady začíná nějak houstnout a to číslo po Wé je maximálně možné. Osobně nalévám do motoru olej dle specifikace pro daný motor. Co se týče výrobce, je to na každém z Vás. Já zatím nalévám Shell. Proč? Mám ho levněji. Jestli je lepší, či horší nežli Mogul, to nevím. Vše je to asi hodně o reklamě. Přeji optimálmí výběr. Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já považuji za podstatné číslo před W.

Jestli 0W-něco, nebo 5W-něco, nebo 10W-něco.

0W nebrat,

5W možná,

pokud má olejové čarpadlo a vůbec motor už něco významného najeto, radši 10W.

O úroveň diskuze strach neměj.

Co si tom myslím jsem řekl, zdůvodnil a kde to nebylo možné nebo potřebné, napsal jsem aspoň jak postupuji.

Pokud s tím někdo nesouhlasí, nebo postupuje jinak, o nic hrozného nejde - to je asi tak vždycky s názory - rády se různí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted sem byl v servisu měnit olej.Kdyz sem jim rek at mi tam nalejou 5w-40 tak na me koukali jak na vola,že do tehle motorů 5w-40 nepatří že jedině 10w-40 zvlášť když už má něco najeto,že nejde dávat řidčí olej jedině potom až začne ten motor olej žrát tak přejít na 15w-40.5w-40 by prý rozpustil karbon,zvětší se vůle,můžou se ucpat mazací kanálky protože je to plná syntetika a když motor jezdil na polosyntetiku tak mu nejde "přilepšit" tím že mu najednou naleju plnou syntetikou .Takže nejlepší bude pokračovat v lití toho co tam bylo doteď..... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No presne tohleto co popisujes se stalo rodicum pritelkyne na peugeotu 307 .. koupili jej ojety taky znacne asi 150 000 km mel dovoz z italie a dali jej do servisu oreginal na vymenu oleje a vsech filtru.. no po 3 mesicich dojezdili .. nastesti jim to vzali na zarucni opravu (asi) a vycistili komplet motor a rikali to same co ty tady pises ze tam dali moc dobry olej a on rozpustil karbonove usazeniny a zanesl motor tak ze malem nejel :) takze asi fakt 10W-40 .. ale do HTP nam lijou oreginalne Shell 5W-40 ale to je jinej motor no..

A stalo se uz nekomu ze motor 1.4 MPI zacal zrat olej? Pri kolika tkm? Diky :)

A kolik te stala vymena oleje,olej,filtry a prohlidka? Diky

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze tvrdite, ze pokud auto 10 let jezdilo na vymeny oleje do Skoda servisu, kde dostaval 10W-40 nejspis polosyntetiku, tak nema cenu nebo bydokonce mohlo byt nebezpecne tam ted dat 10W-40 plne synteticky? Mohlo by to uvolnit nejake usazeniny a zasmolit motor? Z tech deseti let jezdi 9 let na LPG a momentalne najeto 104 000km

Editováno: , autor: Manek88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele a jak poznam ze je to polosyntetika nebo plna syntetika? Ja tam mam Castrol nejaky extra formula RS co tam dal predchozi majitel .. 10W-40 nevim co to je zac :( potom tam dam 10W-40 a je to ne? Nebo kde poznam polosyntetiku?:X

Vy me tak strasite ze to nakonec dam do autorizovaneho servisu at vim co tam patri :( Vsichni rikaji neznicitelny motor a ja budu prvni co ho odrovna :D

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5W40 je plna syntetika 10W40 polosyntetika a 15W40 je mineralny olej v skratkosti . Pozri na internete je toho viac popisane http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko .Pokial je v aute uz polosyntetika tak urcite sa tam nebude liat plna syntetika motor by to nemusel rozbehat ;)

Editováno: , autor: stukator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo přesně tak pokud tam 10let liješ 10w-40 a najednou tam das 5w-40 tak to nemusi rozdejchat protože ti to rozpusti ty karbonový usazeniny a může to ucpat mazací kanálky,vzniknou ti vůle a může ztrácet kompresi.Ten 5w-40 rozpouští líp usazeniny a je i řidčí takže prý i čerpadlo hůř stíhá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vas tady poslouchat je maras, prostě když tam liješ 10w40 tak ho tam nalij zpátky, já koupil fabi už jetou a nevěděl jsem že jezdí od výroby na polosyntetiku nalil jsem plnou a po 8tis. začali třískat hydrozdvihátka, všude plno karbonu, tak jsem vyliil vypláchl a jezdím už 5let na minerál a je to. měním cca po 7-8tis. a mám klid. a jak motor hezky šlape v zimě staarty jak vlétě :-).

Olej: většinou Mogul Extrem 15w40

svíčky: NGK BKUR 5ET měl jsem brisk a nejezdilo to, jinak mě dostala ta cena na ob autodíli, já platím 150kč za ks, a teď po ujetí cca50tis jsem měnil již po druhé ale né zduvodu že by to nejezdilo ale z důvodu jenom pro dobrý pocit že jsem udělal něco pro budoucnost motoru :-), a ted jsme s pani v prodejně přišlii na to že tento typ svíček je do silnější verze tedy 50kW že tam mají být tuším BKU6ET nebo tak nějak ale já vzal zase ty co prvně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...svíčky: NGK BKUR 5ET ... já platím 150kč za ks, ... a ted jsme s pani v prodejně přišlii na to že tento typ svíček je do silnější verze tedy 50kW že tam mají být tuším BKU6ET nebo tak nějak ale já vzal zase ty co prvně.

Ten rozdíl je v tepelné hodnotě - odlišnost o jedno číslo by neměla dělat problém, pokud se do motoru s výkonem nižším nasadí "studenější" typ svíček, určený pro výkonnější motor. Znamená to, že svíčka lépe odvádí teplo a je u ní menší možnost rozžhavení a z toho vzniklých samozápalů. Naopak může dojít ke zhoršení chodu motoru v případě, že se namontuje svíce "teplejší", která je určená pro motor pracující s menším zatížením do motoru s vyšším výkonem. Při rozdílu 2 a více čísel už nastanou problémy téměř vždy - ať se jedná o odchylku nahoru nebo dolů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni to trochu drahy? jedna svicka 150 kč? Na skoda dily je za 94 :) .. NGK BKUR5ET-10 ..

Za BOSCH +51 FR7 HC+ yttrium plus jsem V NEZNAČKOVÉM SERVISU dal 120,- Kč za kousek i s daní. Původní sériové měly na izolátoru potisk BOSCH VW AG a na kovovém dříku pod šestihranem vyraženo logo Bosch a nápis "DE BOM 101905601F R1 7K " (neznám konkrétní význam toho kódu)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Motorové oleje existují v zásadě tři:

- minerální

- polosyntetický

- syntetický.

Pokud zkusíme vyjádřit jejich celkovou kvalitu jedním číslem, je kvalita minerálního 100 a plně syntetického 200.

Polosyntetický olej (syntetic fortified) je blíž minerálnímu než syntetickému (fully syntetic) oleji s kvalitou cca 130.

Když koupíš hodně dobrý minerální olej, bude mít kvalitu třeba 104, nic moc dobrý bude na 98.

Ale nikdy to nebude takový rozdíl, aby se minerální olej vyrovnal polosyntetickému nebo plně syntetickému oleji.

Nikdy jsem ve svém motoru neměl jiný než plně syntetický olej, ale jeho cena je nejvyšší.

Olej měním po 10 000 km.

Je na tobě abys zvážil celkový najetý počet kilometrů, intervaly výměny a cenu.

Měl bys zvážit i viskozitu oleje.

Určitě nekupuj dnes moderní olej 0W-něco.

Fábie má sice výkonnější olejové čerpadlo než měla Felicie, ale takhle řídký olej není žádné štěstí.

Aspoň 5W-40 nebo 10W-40 bude určitě fajn.

Na druhou stranu není třeba kupovat olej 10W-60 (i když můžeš, pokud bude mít dobrou cenu), protože po 1000 km už bude mít olej parametry stejně 10W-40 (kdybys ho dal do laboratoře na otestování). Tak neplať navíc za něco, co bude stejně za chvíli pryč.

Oleje budeš potřebovat 4l, když měníš i olejový filtr - jak je vhodné.

Ve vaně by žádné piliny být neměly a co se týče otěru železného i neželezného, ten už by měl dávno být ve filtru.

Olejový a vzduchový filtr je třeba koupit zvlášť.

Svíčky používám Bosch Platin FR6DP.

Mohu se jenom zeptat po jak dlouhé době by se měli svíčky měnit? už mám na tachometru 68 tisíc a ještě jsem je neměnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som kupil ojetinu 44kw mala nabehaných 38000 po jednej pani, pôvodne tam bol olej 10/40 nejaky lacny castrol, ked som ho menil, bol totalne cierny a tak ako keby prihustený, nevedel som sa rozhodnuť, či tam naliať 10/40 alebo 5/40 nakoniec som dal 5/40 http://olejposta.sk/r_48.html a myslím že som spravil dobre, motor ide tichšie a aj štarty su lahsie a ma pekný volnobeh aj za studena

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Achjo ahoj lidicky .. uz se tady dost dlouho trapim a hledam na netu olej pro tu 1.4 MPI .. bojim se abych nerozpustil usazeniny v motoru a nemusel ho cistit .. ted tam mam od minuleho uzivatele Castrol Edge Formula RS 10W-60 .. chtel bych tam Castrol 10W-40 .. jenze nasel jsem same Castrol Magnatec 10W-40 na strankach tady z fora jsem nasel ze pro ten motor jsou normy: pro benz. motory- 502.00, 503.00, 503.01 nebo pro diesel motory

505.00, 505.01, 506.00, 506.01 ...

Jenze ja vsude nachazim jen normu 505.00 a to je pry pro diesl a pritom na oleji neni napsane ze by byl jen pro naftu ani v popisu nic nerikaji .. Nevim poradte mi prosim :( Dekuju v pondeli ho musim shanet :( a kdyz splnuje normu A3 .. staci to? Diky

Jeste by me zajimalo .. obednal jsem tento filtr i s rozvodovou sadou bude dobry,bude sedet? Diky

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...