Malta Vloženo 3. Duben 2011 Sdílet Vloženo 3. Duben 2011 jojo je to jednotka k DO Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tigr Vloženo 9. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2011 Vybíjení baterie - po dešti nebo při velké vlhkosti vzduchu došlo k vybití baterie a nemožnosti přes imobilizér (malé napětí pro spínání relé) nastartovat.Hledal jsem kde se dalo, odpojoval vše co kdo poradil. Bez valného úspěchu.Nakonec jsem to vyřešil jednoduše - namontoval jsem odpojovač baterie ( přerušuje - ) a mám po problému. Jediný zápor je ztráta nastavení hodin, ale radost z toho že zase nastartuji to přebijí.Náklady na řešení cca 200,-. Tigr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2011 Nemáš po problému - jen jsi ho "zamaskoval". Odpojením baterie jsi neodstranil načnutou izolaci nebo nevypínající se spotřebič, takže sice zamezíš průchodu ztrátovému proudu během klidu auta a tím omezíš i nežádoucí vybíjení baterky, ale pokud ten ztrátový proud je způsobený nějakým porušením izolace, může se ti stát, že se to dotyčné místo prodře dokonaleji někdy později, za jízdy - a bude z toho mnohem horší závada - skončit to může až velikým vohněm. Odpojovač si tam klidně nechej, radši ale najdi místo, kde se vinou vlhkosti dostává kladný pól do kontaktu s kostrou a vzniklý svodový proud vyžírá baterku. Po opravě takového místa budeš i za jízdy v daleko větším bezpečí. Doporučuju prolézt, vyčistit a případně přepájet pojistkový box dole pod palubkou nad nohama spolujezdce - jak u favoritů, tak u felin je to doslova hnízdo velkých bolestí a potenciálních závad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kikineek1 Vloženo 11. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2011 kdysi se mi to taky stavalo. po desti baterka v haji. zacinalo to tim ze vlhkost a voda se pres tesneni kolem okna dostala do pojistek a rele a zkoncilo to vymenou pred.okna, vodou v pojistkach a vyvarovanim rantlu kolem dolni casti rantlu. mrkni jestli nemas vlhky molitan nad pojistkama po desti. pokud ano tak zacni tahat okno ven. jinak ti po delsi dobe za jizdy vypece hl. rele a auto pojede bez steracu a blinkru,bez foukani atd. jen pojede jinak nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolousinek Vloženo 19. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2011 (editace) Ahoj kluci mám problém Koupil jsem Felicii a po nějakých 200 ujetých kilometrech se mi při stání vybila baterie. Ze začátku jsem jí jen nabíjel a měnil, ale bylo to pořád stejný. Pak jsem koukal na fórum a poslechl vaše rady, tak jsem zkoušel odpojovat. Mám tam zapojený jen základní věci, co potřebuji k jízdě, ale pořád stejný problém. Pak jsem vyměnil uhlíky a regulátor napětí u altíku, ale bylo to stejný, tak jsem před týdnem koupil novou baterku a dnes se mi to po celonočním parkování zase vybilo. Nejsem žádný mechanik, ale co jde se pokouším opravovat sám. Jen nevím, jestli to je špatné ukostření, sahara nebo budu muset vyměnit celý altík. Jestli jste někdo měl stejný nebo podobný problém, tak rady jen uvítám. Díky moc Editováno: 21. Červenec 2011, autor: Kolousinek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 19. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2011 Chce to zjistit jestli alternator vyrabi proud. A to tak, ze zmeris proud na pripojene baterii s vypnutym motorem. A pak motor nastartujes a zmeris to znovu. Pokud tam budes mit kolem 13,5V tak by to melo byt v pohode. Doufam ze jsem nepopletl volty? Kdyztak me opravte. Takze jestli ti altik vyrabi proud a nabiji ti baterii pri jizde, tak bych pak promeril odpor kabliku kdyz mas vypnuty klicek a nic nezapnuteho ani rosviceneho. Pokud to bude mit nejaky odpor, tak to znamena ze ti to treba nekde lehce skratuje baterii a tim se ti vzdy vybije. Jednoduse to jde i udelat tak, ze kdyz mas vse vyple, i klicek zap. Tak odpojis baterii kostru a kdyz ji z5 prilozis tak jestli to nejak zajiskri, tak tam mas nekde odber stavy. Pak by znamenalo zjistit kde se tak deje. So by to mozna postupne vytahovat ruzne pojistky z ruznych okruhu a premerovat to kde to bude ok. Snad nejsem moc vedle s mojima radama 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 19. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2011 prosím nauč se vyjmenovaná slova 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 19. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2011 Standis: Nevim jak ty, ale vecina lidi tady chce poradit a tak kdyz pise, tak treba nesledujou jake zrovna napisou i,y,s,z atp Ale jde spis o to, o cem pisou a ne jake hrubky u toho udelaji, nemyslis ?! Na to ze jsi Admin me neprijdes moc rozumny, kdyz tady misto rady ohledne tematu, radeji napises at se (Kolousinek) nauci vyjmenovana slova. Coz celkem hovori o tvojem zevnejsku a chapani ostatnich... Njn ted asi dostanu nejake napomenuti,nebo se to smaze ze jsem si dovolil Admina napomenout, ale jsi taky clovek a ne kazdy treba sleduje a dava duraz na to, aby psal tady nejake pravopisne slohovky. Takze upozornovat na tyhle chybky, je celkem ubohe zvlaste od nekoho, kdo to tady ma mit nastarosti Navic ten dotycny muze byt dislektik, a podobne narazky ho muzou odradit od dalsi pomoci Nekdy je lepsi vic pouzivat hlavu, nez.... 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2011 Standis: Nevim jak ty, ale vecina lidi tady chce poradit a tak kdyz pise, tak treba nesledujou jake zrovna napisou i,y,s,z atp Ale jde spis o to, o cem pisou a ne jake hrubky u toho udelaji, nemyslis ?! Na to ze jsi Admin me neprijdes moc rozumny, kdyz tady misto rady ohledne tematu, radeji napises at se (Kolousinek) nauci vyjmenovana slova. Coz celkem hovori o tvojem zevnejsku a chapani ostatnich... Njn ted asi dostanu nejake napomenuti,nebo se to smaze ze jsem si dovolil Admina napomenout, ale jsi taky clovek a ne kazdy treba sleduje a dava duraz na to, aby psal tady nejake pravopisne slohovky. Takze upozornovat na tyhle chybky, je celkem ubohe zvlaste od nekoho, kdo to tady ma mit nastarosti ... Atd atd atd... Kritizovat ostatní umíš, ale sám píšeš ještě větší pitomosti: Chce to zjistit jestli alternator vyrabi proud. A to tak, ze zmeris proud na pripojene baterii s vypnutym motorem. A pak motor nastartujes a zmeris to znovu. Pokud tam budes mit kolem 13,5V tak by to melo byt v pohode. Doufam ze jsem nepopletl volty? Kdyztak me opravte. Takze jestli ti altik vyrabi proud a nabiji ti baterii pri jizde, tak bych pak promeril odpor kabliku kdyz mas vypnuty klicek a nic nezapnuteho ani rosviceneho. Pokud to bude mit nejaky odpor, tak to znamena ze ti to treba nekde lehce skratuje baterii a tim se ti vzdy vybije. Jednoduse to jde i udelat tak, ze kdyz mas vse vyple, i klicek zap. Tak odpojis baterii kostru a kdyz ji z5 prilozis tak jestli to nejak zajiskri, tak tam mas nekde odber stavy. Pak by znamenalo zjistit kde se tak deje. So by to mozna postupne vytahovat ruzne pojistky z ruznych okruhu a premerovat to kde to bude ok. Snad nejsem moc vedle s mojima radama Vedle jseš - a jestli ne o parseky, o světelný roky určitě. Měřit "proud na baterii" je rada akorát dobrá pro kočku - na baterii se dá (jednoduše) měřit jen napětí. Nějaké zkoušení "jestli to zajiskri" je na hovno, protože jiskřit to bude (u felicie) VŽDYCKY - nabíjejí se filtrační a odrušovací kondíky, které jsou k rozvodu trvale připojené. Pokud se má měřit klidový proud auta (jen baterka a vypnuté zapalování), musí se to udělat BEZ PŘERUŠENÍ OBVODU - už jsem to tady na fóru popisoval, je to myslím u fáčkařů, jak se to musí udělat - jinak hrozí buď poškození měřáku, nebo nastane stav, kdy po přerušení obvodu a jeho novém spojení pro měření se závada "opraví" a nebude se dát najít. Kontrola dobíjení se dělá tak, že se měřák přepnutý na MĚŘENÍ NAPĚTÍ (ve voltech) se připojí k baterce V KLIDU - a pokud je baterka OK, měl by ukázat napětí kolem 12,3 až 12,5 V. Měřák se neodpojuje a nastartuje se motor - během startování nesmí napětí klesnout pod 10V, jinak je něco špatně s baterkou - stará, málo nabitá, poškozená sulfatací po předchozím ponechání delší dobu ve vybitém stavu. Po naskočení motoru a naběhnutí motoru na volnoběh (kolem 850-900rpm u ohřátého motoru) by se napětí bez zapnutí dalších spotřebičů mělo ustálit na hodnotě minimálně 13,5V - a zároveň by nemělo překročit 14V. Napětí 14,5V by pak měl být naprostý strop i při motoru v otáčkách kolem 3000rpm (výš nemá cenu chodit). Pokud není napětí v uvedených mezích, je něco s regulátorem nebo s altíkem - uhlíky, ložiska, samotná elektronika regulátoru, ale může to být i nerovný vypálený povrch kroužků (uhlíky odskakují) nebo nevodivá, případně proražená některá z usměrňovacích diod. Můžou to být i ložiska - když se přidírají, altík nestíhá dobíjet, i když je zbytek v pořádku. Jinak osobně doporučuju sám se v tom nevrtat, bez potřebných znalostí elektrotechniky a elektroniky je to šmátrání naslepo - lepší je s autem zajet k někomu, kdo elektronice hoví a má na měření i potřebnou techniku a hlavně znalosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolousinek Vloženo 28. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2011 (editace) Díky moc, aspoň vím, že je to altík. Baterka je úplně nová. Jinak prosím tě přes víkend jsme jezdili a asi po 30 nebo 40 najetých kilometrech nám nejprve spadli otáčky, pak nereagoval plyn a když jsme zastavili, tak to chcíplo a byl konec. Úplně vyšťavená baterie. Když jsem to auto koupil, tak jsme vyměňovali s tchánem spojku a když mi to dodělával, protože jsem musel do práce, tak mi prý musel zkřivit spodní krycí plech, aby ho tam napasoval a od té doby začala vrtulka altíku brousit ten plech. Když jsem ten plech sundal, tak po chvíli znova, tak si myslím, že se lopatka nejspíš zkřivila. Co myslíš? Musím si sehnat nový altík nebo to půjde opravit, abych věděl až pojedu k mechanikovi. Díky moc Editováno: 30. Červenec 2011, autor: Malta citace předchozího příspěvku. Citace smazána. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2011 Protože to nevidím, doporučuju opravdu radši toho mechanika - zkusí to odmontovat a změřit. Jsou věci který bez osobního podívání radši neradím - obzvlášť někomu, o kom nevím jak dobrý je v mechaničině nebo v elektrice. Může to klidně být i tím plechem, který brzdí altík - řemen prokluzuje a altík nedává "dost šťávy". Pan tchán asi něco zkřivil jinak než bylo zdrávo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolousinek Vloženo 29. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2011 (editace) No blbne to od té doby a protože jsem to nesundal už dřív, tak to blbne i bez toho plechu. Já mám známého mechanika, tak jsem se s nim domlouval. Takže myslíš, že to půjde zpravit i bez koupi nového altíku? Jsem rád, že tady radí i nějací odborníci:-) Díky moc a mohl by jsi mi ještě poradit s těmi budíky. Je to téma hned pod tímhle ode mě. Dík moc Editováno: 30. Červenec 2011, autor: Malta citace předchozího příspěvku. Citace smazána. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 29. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2011 Alternator sa da aj zrepasovat -opravit. Netreba kupovat NOVY. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 30. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2011 Kolousinek, používej pro odpovědi to spodní zelené tlačítko "přidat odpověď" a NE to šedé odpovědět s citací Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stoupa1980 Vloženo 22. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2011 prosím nauč se vyjmenovaná slova Co tady okřikuješ a napomínáš s vybranýmy slovama. Sakra jde o pomoc a né češtinu. Jdi ty urejpanče někam. Člověk chce pomoct a ty ho takle drtíš kurňa.Neštvi. Bych chtěl vidět co jsi za matroš. Beztak nějaká batika s s phdr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimit Vloženo 28. leden 2012 Sdílet Vloženo 28. leden 2012 Zdravím,mam felicii 1.3 mpi a něco mi vybíjí baterku. Baterie je asi vpořadku protože když ji odpojuji,tak vydrží a když ji necham zapojenou tak se mi za tři dny vybije.Radio to není to se zkoušel odpojit.Nemate stím někdo zkušenost? nebo jak tjistím čím to je? a slyšel sem že v alternatoru jsou nějaky diody nemuže špatna dioda propouštěd proud? děkuji za odpovědi s pozdarvem Tomáš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 28. leden 2012 Sdílet Vloženo 28. leden 2012 Ahoj, alternátorem to může být, začalo vybíjení z ničeho nic? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimit Vloženo 28. leden 2012 Sdílet Vloženo 28. leden 2012 ano začalo to z ničeho nic!!myslíš ty diody nebo celej alternator a poznam to když ho odpojím? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 28. leden 2012 Sdílet Vloženo 28. leden 2012 Alternátor odpoj a nech si ho proměřit, zda nemá proražené diody. Jinak kromě alternátoru to dělá i rádio, ale pokud se neměnilo, tak by to nespíš mohlo být alternátorem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 28. leden 2012 Sdílet Vloženo 28. leden 2012 koukni jestli ti nesvítí světlo v kufru. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimit Vloženo 28. leden 2012 Sdílet Vloženo 28. leden 2012 koukni jestli ti nesvítí světlo v kufru. nesvítí nemam tam ani žarovku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 29. leden 2012 Sdílet Vloženo 29. leden 2012 může to dělat i voda v pojistkovém bloku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 30. leden 2012 Sdílet Vloženo 30. leden 2012 zdravím,mě to dělal alarm s dálkou,musel jsem ho dát pryč a byl klid.Ale musím přiznat,že nebyl značkový,přítelkyně si ho koupila někde na burze a podle toho to dopadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukáš Klazar Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 Mám problém a nemohu přijít na to kde a jaký. Před měsícem jsem měnil baterku za novou a taky modul zapalování. Jenže mi nedobíel altík tak šel taky vyměnit. Teď už to snad dobíjí, jenže jakmile to stojí déle než jeden den, tak přijdu k autu a nejde nastartovat (točí ale dosti mrtvolně) . Jakmile nabiju baterku, tak vše naskočí jako by se nechumelilo. Nevíte čím to může být? Podotýkám že používám vyhřívání zadního okna a páte dveře jsou již značně napadené rzí, tudíž dle verze kterou jsem slyšel to může být ono. A nebo prý regulátor napětí na alternátoru. Co myslíte? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 co to je snad dobíjí ... proměřit ať je jistota ... pak bych určo změřil klidový odběr při zamklém autě, tak půl hoďky po zamčení. Pokud tam budeš mít větší odběr jak 50mA tak nebude něco v pořádku ... pak jedině zkoušet odpojovat spotřebiče (rádio), vytahovat různé pojistky a měřit, aby jsi zjistil co to odebírá. V neposlední řadě prověřit (nejlépe úplným vyndáním) pojistkový box, zda v něm není voda ... takže pro začátek úkolů dost , prověřit a pak se ozvi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.