Přejít na obsah

Superb 1.8 T rok 2003


kamil1503

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny chytré hlavy. Mám problém. Na Supíku 1.8 T benzín rok 2003 mi na volnoběhu začal motor zadrhávat s mírným otřesem, jako by škytal jeden válec. Jinak akceleruje normálně, ale při konstantní jízdě pořád cítím, jako by motor jemně zaškobrtával na válci. Včera mi naví začaly otáčky na volnoběhu přidávat až na kolem 12000. Svítí oranžová kontrolka motoru. Byl jsem s tím na proměření a zjistili chybu, která hlásila něco jako více vzduchu (falečný vzduch) mezi škrticí klapkou a Turbem? Říkali, že to ukazuje na nětěsnost nebo prasklinu v hadici. Nato mi údajně prokontrolovali všechny hadice a prý jsou v pořádku, ale sami přiznali, že motor na volnoběhu kope. Tak to znovu proměřili a kromě výše uvedené závady jim to začalo ukazovat špatné zapalování, a to postupně na všech válcích. Vynulovali paměť a auto mi vrátili, ať s tím dále pojezdím, že se to možná projeví více nebo konkretněji. Nevíte někdo co to může být a jak tedy mám dále postupovat?

Kamil

Editováno: , autor: kamil1503
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mel jsem totez, na Vagu to hodilo jeste nejaky chybi navic, ty spatny zapalovci moduly nahlasi. Pokud ti to na vagu hlasi hadice mezi turbam, tak jsou zanesene jeste nejake ventily na tech hadicich.

Me tam mechanik menil 3 ventily nekde na tech hadicich. Menil odpousteci za turbem, dalsi byl na odvzdusneni klikovky a ten treti nevim. Rikal, ze to bylo zanesene spatnym olejem.. zrejme predchozi majitel pouzival polsky castrol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny chytré hlavy. Mám problém. Na Supíku 1.8 T benzín rok 2003 mi na volnoběhu začal motor zadrhávat s mírným otřesem, jako by škytal jeden válec. Jinak akceleruje normálně, ale při konstantní jízdě pořád cítím, jako by motor jemně zaškobrtával na válci. Včera mi naví začaly otáčky na volnoběhu přidávat až na kolem 12000. Svítí oranžová kontrolka motoru. Byl jsem s tím na proměření a zjistili chybu, která hlásila něco jako více vzduchu (falečný vzduch) mezi škrticí klapkou a Turbem? Říkali, že to ukazuje na nětěsnost nebo prasklinu v hadici. Nato mi údajně prokontrolovali všechny hadice a prý jsou v pořádku, ale sami přiznali, že motor na volnoběhu kope. Tak to znovu proměřili a kromě výše uvedené závady jim to začalo ukazovat špatné zapalování, a to postupně na všech válcích. Vynulovali paměť a auto mi vrátili, ať s tím dále pojezdím, že se to možná projeví více nebo konkretněji. Nevíte někdo co to může být a jak tedy mám dále postupovat?

Kamil

Tak kdo by chtěl vědět co výše uvedenou závadu dělalo, tak to bylo opravdu polským olejem castrol edgee (díky HonzíkoviP). Vyměnil jsem ho teď na Shell Ultra Extra a už jsem ujel cca 5 000 a problém zmizel. Objevuje se však ještě jeden. Sem tam při zahřátem motoru na volnoběhu dojde k takovému malému zaškytnutí motoru, jako by na zlomek vteřiny vynechal nějaký válec (nebo vstřikování paliva?) a zas to běží dál OK. Po chvíli se rosvít kontrolka "žluté ponjorky" a je zapsána chyba "Příliš chudá směs". Už jsme vyměnili všechny svíčky i zapalovací cívky a ne se toho zbavit. Nesetkal se s tím někdo? Neporadíte na co se ještě zaměřit? Editováno: , autor: kamil1503
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Tak zhruba lednu 2011 mi vyměnili jednu zapalovací cívku a byl klid :)

V červen 2012 to začalo - pří jízdě všechno v pohodě, při volnoběhu otáčky kolísaly 800-1200 a auto se "třepalo" jako by jelo na méně válců. Měl jsem to u známeho, 14 dní to řešil hledal, diagnostikoval, volal tam známeho z "autorizovaného servisu" a nic nenašel, jen že problém u nasávání vzduchu.

Tak jsem to hodil do Hellera v Ostravě, tam udělali všechno možné (a taky si za to řekli balík peněz) a přišli na to, že nějaka součástka ohledně vzduchu má zničenou membránu (jsem laik, ukazovali mi součástku a vypadalo to jako menší plastové kolínko z vodovodního potrubí a uvnitř byla zničená membrána).
Měl jsem radost že to našli a moc jsem se nehádal ohledně ceny.

V říjnu 2012 (cca po 4 měsících) opět to samé, v Helleru zadarmo vyměnili "to kolínko s membránou" a řekli, že asi bylo to puvodní špatné. Ok, bylo to hned (1 den) a zadarmo, neřešil jsem to.

Bohužel na konci května 2013, opět to samé. Takže zase mi to v Helleru vyměnili (zase zadarmo), opět byla zničená membrána, ale co s tím nevědí - my se budou ptát na nějaké technické konferenci či co.

Nyní je konec června a byť to nedělá pořád (jako to dělalo předtím) tak mi opět svítí oranžová ponorka a sem tam 1/10 pokusů to na volnoběh kolísa a navíc jako novinka se mi zdá že při jízdě kope (jako bych jel po hrbolatá cestě) jako by to šlapalo špatně.

Kdyby měl někdo tip, tak mu budu vděčný.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zhruba lednu 2011 mi vyměnili jednu zapalovací cívku a byl klid :)

V červen 2012 to začalo - pří jízdě všechno v pohodě, při volnoběhu otáčky kolísaly 800-1200 a auto se "třepalo" jako by jelo na méně válců. Měl jsem to u známeho, 14 dní to řešil hledal, diagnostikoval, volal tam známeho z "autorizovaného servisu" a nic nenašel, jen že problém u nasávání vzduchu.

Tak jsem to hodil do Hellera v Ostravě, tam udělali všechno možné (a taky si za to řekli balík peněz) a přišli na to, že nějaka součástka ohledně vzduchu má zničenou membránu (jsem laik, ukazovali mi součástku a vypadalo to jako menší plastové kolínko z vodovodního potrubí a uvnitř byla zničená membrána).

Měl jsem radost že to našli a moc jsem se nehádal ohledně ceny.

V říjnu 2012 (cca po 4 měsících) opět to samé, v Helleru zadarmo vyměnili "to kolínko s membránou" a řekli, že asi bylo to puvodní špatné. Ok, bylo to hned (1 den) a zadarmo, neřešil jsem to.

Bohužel na konci května 2013, opět to samé. Takže zase mi to v Helleru vyměnili (zase zadarmo), opět byla zničená membrána, ale co s tím nevědí - my se budou ptát na nějaké technické konferenci či co.

Nyní je konec června a byť to nedělá pořád (jako to dělalo předtím) tak mi opět svítí oranžová ponorka a sem tam 1/10 pokusů to na volnoběh kolísa a navíc jako novinka se mi zdá že při jízdě kope (jako bych jel po hrbolatá cestě) jako by to šlapalo špatně.

Kdyby měl někdo tip, tak mu budu vděčný.

Díky

Zdravím,

tak jak to popisuješ se mo přsně děje i s mým SUPREM. To kolínko co říkáž je tlakový ventil, který řídí podtlka v systému. Já ho už měnil cca 10 x, vždycky tak po 4000 km. Začíná to tím, že se po jeho výměně a vymazání paměti za nějakou dobu ucítím na volnoběhu lehké kopnutí, jakoby vynechala cívka a za nějakou dobu se rosvítí žlutá ponorka a v paměti se uloží hláška, že je příliž chudá směs. Pak se nic neděje i ponorka po nějkaém čase sama zhasne, pak zas na volnoběhu pocítím buď lehký pokles otáček a motor jakoby chtěl zhasnout nebo opět lehké škytnutí a zas se rosvítí žlutá ponorka. Jinak motor běží jak hodinky. Po těch cca 4000 km (nejčastěji to mám vypozorované, že buď po výměně oleje nebo po jeho dolití na rysku) na volnoběhu začnou otáčky samy vybíhat nahoru a pak se zace propadnou (kolisíní). To už vím, že je membrána podtlakového ventilu prasklá (vždycky se objeví malá dírka v membáně, jako by ji někdo propíchnul). Vyměním ventil za 600 Kč a zase jezdím cca 4000 km a tak dokola. Stejmě jako ty jsem to měl asi u 5 různych automechaniků (servisů) a nikdo si s tím neví rady. Zkus prosím tě tlačit na ty Hellery, jestli oni něco nezjistí a dej mi vědět.

 

Kamil1503 e-mail: objednatel@email.cz

 

Čau

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

ja ti s tim nazvem (fotkou) neporadim - v autech se nevyznam, ten popis byl laicky, dle toho jak si to pamatuji, ale snad kamil1503 bude vedet jak se ta soucastka jmenuje.

Dneska jsem dal auto do servisu, tak uvidime, jestli odhali "opravdovou" pricinu, diky ktere dochazi k poskozeni te membrany v tom "kolinku".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vyzvednul jsem si auto - zaplatil jsem ~550,-

Chybu mela zpusobovat soucastka 035103245G tj. ventil odvzdusnovaci http://www.skoda-dily.cz/eshop/035103245g-ventil-odvzdusnovaci.html - obrazek je v priloze.

Doufam ze tomu tak bude a chyba se neobjevi.

Snad vam to pomuze a pokud ano tak mi dluzite pivo :kol-47: (me ta sranda celkem vysla na ~11.000,- a pritom je to soucastka za 200,-) :kol-27:

 

post-68289-0-77893700-1372927638_thumb.j

Editováno: , autor: VladaM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

jo pred 2 lety me ten ventilek taky potrapil a pamatuji si ze v nem byl takovy plisek, ktery byl vychozeny a delal si co chtel, nakonec jsem si to vymenil sam, bylo to nekde po prave strane od bloku motoru, od te doby excelent....dusledky byly podobne, nepravidelny chod pri volnobehu a motor se choval jako by jel na 3 valce...

dsc_9175.jpg

Editováno: , autor: ombre73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...