Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

tak problém vyřešen :palec2: .... Jsem :kuk: blb a tak jsem si nevšiml, že kloub dole na podlaze, který spojuje tyč řízení od volantu s převodkou řízení, je povolený. :smich: Stačilo dotáhnout šroub a je klid.

Seřizoval jsem i tu převodku řízení...a řízení tuhlo nebo chodilo "normálně", ale jak ho seřídit netuším. Co to vlastně ovlivňuje????

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

když jsi pod autem a koukáš na servořízení ze zadu (když půjdeš od kola řidiče po čepu řízení přes gumový vlnovec-..) tak přímo pod tyčí od volantu je takový vnitřní šestihran o průměru cca 22 mm (tím rozměrem si nejsem jistý). No a tím když točíš - povoluješ / utahuješ, tak vymezuješ vůli pastorku a hřebene.... Stačí takhle? :)

Vloženo

jo prima diky :-) a jeste jedna věc: posilovač řízení mi pracujes v porádku...ale když jedu trošku sportovněji (ryhlejší jízda s častým točením volantem) tak učínek posilovače začne pomíjet... čim by to mohlo být???

Vloženo

prvně skontroluj hladinu kapaliny v servu... někdy je jí méně a pak to do serva tlačí vzduch. Pozná se to nejvíc přávě při ostřejší jízdě zatáčkami.. jinak ztrácí se Ti kapalina ze serva?

Vloženo

mnoo, že by to bylo zavzdušněné, tedy asi padá. jinak stačí párkrát s běžícím motorem zatočit na doraz vlevo, vpravo a vzduch je pryč... :kuk: Tak to nevím. servo je hnané řemenem, ten máš OK? Slyšel jsem, že odejde pumpa, ale já to nezažil, tak nevím jak Ti to přiblížit..

Vloženo

normálně jsem zkoušel jen čerpadlo na zahradě tak že jsem hadici z čerpadla přiškrtil a koukal a poslouchal, co se stane. Pokud čerpadlo neprotestuje, je v riti....ALe nevím, jestli by se to dalo udělat i tady...:kuk:

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Ahoj Kluci

vytekl mi simering z převodky řízen na O1, 97, AGR,naj. 167 t.km. Nové řízení je otázka 15 litrů :( tak sháním z jetýho, tak se chci zeptat na co si dát POZOR?

diky za rady

:help:

Vloženo

Nekupovat čínu apod. JInak zkontrolovat vůle v tyčích a jestli chodí řízení lehce, když zatočíš volantovou hřídelí. Kouknout pod prachovku, jestli není proteklý gufero. Víc poznáš jedině po montáži na auto.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Zdravím,

v Octavii 81kw rok výroby 2001 mám již dost značnou vůli v řizení, řekněme že cca 1,5 cm na každou stranu můžu zatočit, než auto začne opravdu reagovat? Co může být v háji? Co hlavně vyměnit?

Myslíte že to je na celé komplet řízení repas? Nebo stačí jen nějaké čepy či tyč řízení? Děkuji

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Nejspíš bude pěkně jetá převodka jinak jestli to nespěchá tak počkat až pojedeš na technickou tam by ti měli říct co stim nebo jak rikal prede mnou LIBERO zajet do servisu nebo k nějakému mechanikovi a tam by ti měli poradit taky

  • o 1 rok později...
Vloženo (editace)

Je to to už trochu uleželé, ale přihodím to sem. Mám na O1 TDI 1998 (najeto 300..400 k) taky cca 12 mm na volantu vůli. Někdy už to docela vadí. Zafixoval jsem hřídel dole u pedálů a vůle klesla na cca 7mm, takže půlka vůlí je před převodkou. Pokusím se zamozřejmě najít vůle na čepech řízení, ale nějaké mi loni měnili.

 

1. Dá se trochu seřídit vůle samotné převodky? Nějaký šroub, kterým by se přitáhl hřeben?

2. Odhadem cca polovina z vůle způsobené volantovou tyčí nevzniká v klobech, ale v takovém tom zbytečném  zakulaceném čtyhranu, který zřejmě umožňuje "prodlužování" té tyče. Vzhledem k tomu, že volantovou tyč asi není možné sehnat pod 12 tis., tak pochopitelně přemýšlím o jiném řešení. Třeba ten kulatý čtyhran, dá se úplně vysunout? Nechat ho třeba pochromovat a vymezit tak vůle?  Nebo ho nějak zafixovat?

3. Mám možnost jednu jetou tyč koupit. Mám šanci pomocí svěráku a dlouhých kleští odhadnout v jakém je stavu?

 

EDIT: Tak jsem vybral ze tří tyčí tu s nejmenšími vůlemi. Je to jen ta samotná kloubová hřídel bez držáku a zámku. Poradíte mi nejsnažší způsob výměny? Když sejmu volant a uvolním ten tisícihran dole u pedálů, půjde to vysunout bez demontáže zámku  apod?  

Editováno: , autor: Tomkk
  • o 7 let později...
Vloženo

Nechci zakládat nové téma,ale nikde nic jsem nenašel.Povšimnul jsem si,že při točení volantem mám vůli(mrtvý chod) 1stup.,cca 4mm po obvodu,nežli začnou reagovat kola.Nevím,zda-li to tak má být.Veškeré čepy,uložení nápravy mám nové,geometrie udělaná,vloni repasovaná řídící volantová tyč.Na internetu jsem se dočetl,že povolená hranice je do 18 stup.,což je pomalu 1/3 otočky volantem a přijde mně to pomalu ve vysoke rychlosti o pěkný karambol.Jaké máte zkušenosti u vašich volantů.Děkuji

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...