Přejít na obsah

Výměna oleje 1,2 HTP


Promy

Servisy  

132 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Tak na Jandu jsem taky slyšel své. Pyšní se softem na zakázku a jsou to jen nalejvači uni softwaru. Kdo je podle mě profík, je firma TDI FUN. To jsou borci.

Jinak co ale udělám, že tam budu lít ten 5W-50. Nic se tím nezkazí. Je sice dražší, ale né zas tak moc. Známej co dělá motory, tak mi taky kdysi říkal, že HTP

trpí přehříváním oleje a je dobrý olej měnit tak okolo 10tis km. Dýl ne. Kdysi si pamatuju, že s HTP jel soused do Chorvatska dost naloženej a pokud si

dobře pamatuji, tak motor utavil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

5W40 tam dej,na servis nespoléhej,na normu se nespoléhej,nějaký oleje to nemají,ale jsou třeba kvalitnější.Reklama je pěkná věc,důležitější je norma API S-benzín/C nafta a druhý písmeno značí kvalitu,když tam dáš SF-SG neuděláš žádnou škodu.Hlavně aby tam bylo to S

Mam iste pochybnosti ze do takeho neveho motora extremne zatazovaneho može ist SF co je specifikacia niekedyy zo 70rokov vhodne do LADY. Treba citat co pišu v knihe ... tušim tam je že to ma splnať normu VW502.00, nebo 501.01 a na zaklade toho zvoliť. POdla tej normy to bude určite vecsie pismenko ako je F. A uvažoval by som o hornom rozsahu 50(40 je nutnosť ked chcete jazdit v lete :D)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

chlapi, mne v servise povedali aby som do mojej fabie dal 5W30 a uz mam 4l bandasku castrolu a teraz ako tak pozeram vsetci radite aby sa tam liala 5W40

mam FII 1,2l HTP 51kW Combi a dost namaham motor tak a zacinam sa obavat ked to tu tak citam, prosim poradte co a ako lebo som vazne v koncoch,

zajtra mam ist menit olej a zbytocne 40€ v prdeli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som si na faktúre po tretej garančke všimol, za akú cenu mi do 40kW HTP lejú cca 3L oleja Castról 5W30, to som na tom bol v chorvátsku, teda cca 10 hodín cca 4200n/min s boxom na streche. Od vtedy som menil sám Fuchs 5W40 Titan SuperSyn + za polovicu, no a vždy sa mi tam vošlo tak max 2,3l do cca 3/4 mierky, menil som to po 15t, vždy bol nad polovicou mierky, ja by som už nič iné ako syntetiku min 5W40 do auta nedal.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som si na faktúre po tretej garančke všimol, za akú cenu mi do 40kW HTP lejú cca 3L oleja Castról 5W30, to som na tom bol v chorvátsku, teda cca 10 hodín cca 4200n/min s boxom na streche. Od vtedy som menil sám Fuchs 5W40 Titan SuperSyn + za polovicu, no a vždy sa mi tam vošlo tak max 2,3l do cca 3/4 mierky, menil som to po 15t, vždy bol nad polovicou mierky, ja by som už nič iné ako syntetiku min 5W40 do auta nedal.

taze teraz pokial vymenim olej a dam tam 5W30tku nic by sa nemalo stat nie? aj ked mam este len 16tis. km na garancku z vysky kaslem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daj to co tam lial servis a nemusis riesit... ale inak napr:

Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení použit olej SAE 40 nebo SAE 50.

CO naprikad u 3valca pri jazde na dialnici vysoka zataz je

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daj to co tam lial servis a nemusis riesit... ale inak napr:

Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení použit olej SAE 40 nebo SAE 50.

CO naprikad u 3valca pri jazde na dialnici vysoka zataz je

Tak to, moje auto od vyroby este nemalo meneny olej kedze estelen teraz mam cez 15tis. km nabehane, pouzivam to na taxik a teraz ked mam na nom dalsich soferov zataz je tam velmi velka, takze asi tam dam teraz ten 5W30 ale po nejakych 10tis. budem menit na 5W40 vdaka za odpovede chalani, dufam ze nic sa nedodzube,

a este v servise mi povedali ze 5W30 je v klidku, aby som tam dal toto ale teraz neviem, no uvidime co a ako

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

FII 1.2 12V 51kW (bez VIW senzoru), měním po 10 tis.km (dle návodu k obsluze - přizpůsobení podmínkám a provozu)

náplně:

1 - orig. dle VW502.00 Castrol 5W40

2 - servis tam dal VW502.00 Agip 5W40 - spotřeba bemzínu mi šla o 0,3-0,4 l/100km nahoru (jo místo 3 litrů přelili na 3.3)

3 až 5 nápln dle VW504.00 Castrol 5W30 LL3, spotřeba nižší než u první náplně a hladší chod, líp jde do otáček

Pozn. do motorů s prodlouženým intervalem (až 30tis.km), ty se liší jen instalací VIW senzoru (hladinoměř-teploměr)

se jako první nápln dává dle VW504.00 Castrol 5W30 LL3.

Viskozita W30 nesouvisí s teplotní odolností oleje, to je dáno typem oleje a aditivy.

Pozn. samolepka pod kapotou zní v CZ (že je doporučen Shell),

proč tam je dáno akciovým podílem VW AG v Shell.

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používám benzín i oleje jen od OMV (a filtry pouze MANN). Olej Bixxol Premium 5W40. Někde jem četl, že ideální je používat olej i benzín od jednoho výrobce, nevím, vývoj olejů i benzínů je přece jen v "jednom baráku", nicméně jsem plně spokojen. Jo a olej si měním sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DEFIANT-kdo ti to nakukal,že teplota nesouvisí s viskozitou.?I na obyčejné sekačce máš návod co tam léjt za olej.Jestli jedeš jednou za čas nakupovat,tak to neřeš,ale jestli někdy jedeš po dálnici ve 30 stupnách 140,tak ta XW40 už je na hraně a divým se tym co nalívají XW30 a potom fnukají,že z motoru mají olejničku.Přečti si jakou má hustotu ten tvůj olej třeba při 160 stupnách,kdybys tam nalil vodu,tak ušetříš a motor se nemusí trápit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DEFIANT-kdo ti to nakukal,že teplota nesouvisí s viskozitou.?I na obyčejné sekačce máš návod co tam léjt za olej.Jestli jedeš jednou za čas nakupovat,tak to neřeš,ale jestli někdy jedeš po dálnici ve 30 stupnách 140,tak ta XW40 už je na hraně a divým se tym co nalívají XW30 a potom fnukají,že z motoru mají olejničku.Přečti si jakou má hustotu ten tvůj olej třeba při 160 stupnách,kdybys tam nalil vodu,tak ušetříš a motor se nemusí trápit.

viskozita souvisí s teplotou,

ale tepelná odolnost s třídou viskozity nesouvisí !!! Ta je dána tím co je to za olej.

Navíc ta 5w30 splenuje jak VW504.00 tak VW502.00 - žádný problém.

Všichni mají strach jak je degradován olej v HTP,

ale v 1.2TSI dostává olej (viz výše zmíněný 5W30) na frak ještě více,

on totiž lokálně dostane na frak v turbu a taky od pístů, které jsou hlazeny ostřikem oleje (jako by to byl závodák).

To že tam je výměník olej-voda na chlazení nezabrání těm lokálním ohřevům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DEFIANT-kdo ti to nakukal,že teplota nesouvisí s viskozitou.?I na obyčejné sekačce máš návod co tam léjt za olej.Jestli jedeš jednou za čas nakupovat,tak to neřeš,ale jestli někdy jedeš po dálnici ve 30 stupnách 140,tak ta XW40 už je na hraně a divým se tym co nalívají XW30 a potom fnukají,že z motoru mají olejničku.Přečti si jakou má hustotu ten tvůj olej třeba při 160 stupnách,kdybys tam nalil vodu,tak ušetříš a motor se nemusí trápit.

5W30 má lepší teplotní odolnost, než 5W40 a 5W50. Nesouhlasím ovšem s tím, že by olej byl více přetěžován v TSi než v HTP a to ani lokálně!

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

defiant-ted nevím co ti napsat,pro mně za mně si tam lej co chceš,jestli jezdíš v lehkém provozu-ano oleje se dělí pro lehký provoz a těžký,díval jsem se do technických listů,co máme oleje v práci a na začátku je tabulka,že xW30 je do teploty okolí-tj.teplota vzduchu, kde auto jede a po dálnici to je tak o 10 stupnů víc je MAX 32 stupnů.Jestli jsi sváteční řidič a jezdíš jen ráno,tak si tam lej 30,ale je slušností při prodeji to oznámit kupujícímu.A k tomu ostřiku pístu olejem,pokud vím,tak je to u všech motorů(čtyřtaktních) a olej u tsi v turbu není tak degradován,protože má vodní chlazení a ještě nucený doběh.

Hlavně ta viskozita při 100 stupnách mluví ve prospěch XW40.Prostě to zhrneme XW30 nedávat ani do sekačky na trávu a nedávej tam ani jednostupnový,nebot rno je i někdy pod 10 stupnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-> petrumr

- nemám tam žádný rozpor s údaji výrobce nebo postupy výrobce

- nepsal jsem o tom jak se mažou vložky-versus pístní kroužky, ale u 1.2TSI jsou v bloku motoru namontovány pod každým pístem tryska co to pere olej na spodní dno pístu (kvůli chlazení - to je konstrukční prvek co se používá u závodních vozidel a zde je v sérii)

- 1.2TSI je výráběn pouze s olejem VW504.00 (Castrol 5W30 LL), jestli má cílové vozidlo s tímto motorem pevný nebo prodloužený interval je pouze marketing

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím pánové,

tohle téma jsem tu ještě nenašel a protože jsem zrovna včera byl měnit v autorizovaném servisu olej tak bych chtěl porovnat jak se to má kolem dokola po republice jaké jsou zkušenosti a kolik za výměnu u tohoto motoru platíte v autorizovaném vs. neautorizovaném servisu případně na kolik vás to vyjde doma v garáži olej+filtr.

Tak a já sem v autorizovaném servisu platil za výměnu oleje jako takovou včetně filtru atp. 1400Kč

Tak pište jak se to má u vás.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnil jsem v červenci u souseda v autodílně.Celkem : olej-plná synt. + filtr,

zapalovací svíčky-orig.,

diagnostika-vynulování serv. intervalu + přečtení paměti závad,

razítko do servisní knížky.

(bez faktury + všimné do kap) = 2000Kč. nevim jednotlivé položky ani mě to nezajímalo - za tu cenu :palec2:

Jinak předtim v autor. servisu: olej-plná synt. + filtr

vynulování serv. intervalu,bez přečtení paměti závad(to si účtujou zvlášť)

razítko do servisní knížky

(na fakturu - zákaznická sleva) = 1974Kč (v Praze)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

Chlapci, do motoru 1.2HTP (všech výkonových verzí) je nejvhodnější olej Shell Helix ultra 5W-40,nebo Castrol 5W-40 C3 nebo Mobil 1 rally formula 5W-50, nebo Mogul 5W-50 EXTREME. A pokud chcete, aby motor vydržel co nejdéle a měl jakousi péči, měňte olej maximálně po 10 000km !! ( Nebo každý rok,podle toho co nastane dříve) Je to rada odborníků

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

V servisu se stím nemazlí, není to pečlivá práce. Přijede auto, otočí šroubem, olej vyteče, ani ne celý, vymění filtr nalejou nový a pojďme další. Kdyžto doma, když si stím vyhrajete,tak je to mnohem lepší. Odborníci radi, před výměnou oleje, se jeďte projet aspoň 20kilásků. Jeďte celou dobu na spotřebu, pomalu, nevytáčet motor, a 2-3 kilásky před barákem tomu dejte řádný kartáč, pořádně na maximum vytáčet,podrřazovat. Po příjezdu se na to vrhněte. Nejlépe uděláte, když koupíte litr oleje navíc, a až vyjetý olej vyteče, nalijte aspon 3 deci nového a nechte taky vykapat. Nový olej rozpouští škodliviny a usazeniny. Udělejte to ještě jednou a pak nalijte všechen. (Počítám i s novým filtrem :) ) Po dokončení práce se znovu projeďte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to richiis-.. bez urážky.. bud mám dobrého mechanika, nebo nevim.. na feldě najeto 250 tisíc km, auto jezdí do autorizov, servisu, vše OK.. olej castrol 5W30., myní jsem přešel na 10W40... myslím, že to chlapci moc řešíte... základ je nevytáčet motor za studena, ale řešit tu jestli jet s autem před výměnou 2Okm, 3 km před cílem to vytáčet atd atd.. hej... to mi přijde úsměvně fakt...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To projetí má smysl. Olej se ohřeje, je řidší a líp a víc ho vyteče. Ikdyž to vytáčení poslední 3 km? Nevím. Samozřejmě se nesmí ujet 3 km aby se ručička teploměru dostala na 90°C a jít na to. To by nic neřešilo, bo měří teplotu vody a ne oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...