Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

.....Setkání ventilů s písty

Nepravidelný volnoběh tedy mívá až

tři běžné příčiny – dvě na ventilech

a jednu na škrticí klapce. Žel není jediným

technickým problémem motorů

1,2 HTP. Selhat hned z několika příčin

umí též pohon rozvodů řetězem. Přitom

právě fakt, že rozvody jsou poháněny

pro VW netypicky řetězem, který

bývá obvykle bezúdržbový, nikoliv

ozubeným řemenem, který je potřeba

pravidelně a draze měnit, nás svého

času nenadchnul. Majitelé vozů Škoda

totiž nebyli zvyklí hlídat intervaly

výměn rozvodů, jelikož mladoboleslavské

čtřválce měly rozvody poháněné

řetězem, jak je nakonec pro

starší systém OHV typické. Bohužel

se však časem projevilo, že základní

principiální výhoda řetězového pohonu

rozvodů, tj. jeho provozní spolehlivost,

byla u motoru 1,2 HTP zmařena

nedůslednou konstrukcí. „Hydraulický

napínák má příliš dlouhý chod a bez

tlaku oleje umí vytvořit takovou vůli,

že řetěz při startu přeskočí. Zejména

je-li již olej vysokými teplotami zdegradovaný,

takže hustý, a čerpadlo jej

nestihne do napínáku dopravit včas.

Výrobce nadvakrát prodlužoval vodicí

lišty, takže místo nahoře na vačkových

hřídelích začal řetěz přeskakovat

dole na klice,“ nesouhlasí opět

Ing. Janda. „Pokud někdo zaparkoval

fabii do kopce a proti pohybu ji zajistil

jen zařazením převodu, tak opačný

tah na motor mohl způsobit přeskočení

rozvodu. Zjevnou konstrukční

chybu jsme začali odstraňovat úpravou

napínáků na menší zdvih a po

čase zjistili, že automobilka to už dělá

také tak,“ doplňuje popis problému

Ivan Kasl.

zdroj: auto-moto

Pořád tu lamentujete a nadáváte na ŠA a na způsob jak řeší zmíněné výměny.... Chvíli jsem se v automobilovým průmyslu pohyboval a tak způsob jakým to řeší ŠA mi přijde normální a rozumnej... Pánové, je zcela běžnou praxí všech výrobců, že drobné korekce nedostatků se řeší "po tajnu" v rámci předepsaných servisních prohlídek... Byste se divili... Vyvolat paniku okamžitýma svolávačkama je naprosto kontraproduktivní a tak se oficiálně svolávají jen skutečně závažné věci... Problém s rozvody se při tom počtu vyrobených motorů pohybuje v řádech jednotek procent, a není to nic, co by ohrozilo bezpečnost cestujících... Čili rozhodnutí vykonat opravu v rámci servisních prohlídek považuju za správné... spousta z těch kteří tu nadávají a stojí o výměnu přitom ani žádný problémy nemají a přesto to způsobuje vlnu... dovedete si představit jaký reakce by to vyvolalo při veřejný nabídce na opravu?? Zástupy lidí u servisů, servisy zacpaný a všichni nervózní a nespokojení... V neposlední řadě to stojí obě strany další čas a škodovku samozřejmě i peníze a to taky není nepodstatnej argument.. (vy na jeho místě byste to udělali stejně).

Souhlas, souhlas, souhlas.

Bratr měl kdysi nové BMW 735i. A když řešil reklamaci u jednoho pražského prodejce, nepřál bych Vám vidět ten kolotoč, potažmo arogantní chování. Okamžitě při příjezdu ze servisu napsal email do Mnichova se stížností na jejich oficiálního prodejce pro ČR. Odpověď zněla, že jejich prodejce je proškolený a oni se staví za něj. Tak že f..k o.. celé BMW.

Upraveno od Abbi

Ví někdo kolik ta celá rozvodová sada stojí?

kolem 1500kč asi akčni cena když se tak často mění :) Bez Dph

což je supr

Upraveno od zbek

TO jira lyc:

príspevok č.12

skús poslať VIN-ko či sa zhodnem so ŠA lol

Libero mi potvrdil, ze by mi podla VIN mali menit rozvody. V IMPA BA mi prijimaci technik tvrdil, ze v ELSA nic nie je a tvaril sa, akoby som od neho chcel recept na Coca Colu. Tak som napisal do SA Slovensko a ti mi tiez potvrdili, že podla VIN sa na mojom aute nema robit nic. No tak neviem. Mal som raz problem na jednom valci, preflashovali soft a zatial to ide O.K. Ale obcas mam hlucny start. V servise sa vsak hlucny start neprejavil.

Inac servis IMPA BA - reklamoval som cvrlikanie v opierkach prednych sedadiel, ak nie su zatazene. Aj prijimaci technik to pocul a potvrdil. Ale "zistili", ze to robia zamky dveri a namazali ich tak, ze mi vyteka biele mazivo. A opierky si cvrlikaju dalej.

Ked som to reklamoval druhy krat, podla nich je to vyrobna vada a mam si ich zasunut, vtedy to nerobia.... Bozska (s)prostota.

Upraveno od Alice18

Tu je jasný príklad toho, že nie je predajca ako predajca aj so servisom.. :feve: Skúsil by som možno zmeniť toho doterajšieho za iného, snáď aj podľa referencií ľudí..

Upraveno od galeo

kolem 1500kč asi akčni cena když se tak často mění :) Bez Dph

což je supr

To jsem myslel že to bude dražší to je celkem v pohodě.

To by šlo, ale koľko si zapýtajú za výmenu...

TO Alice18:

taktiež som každému aj v SS písal,že rozhodujúce slovo bude mať servis,ktorý si dané VIN-ko overí v ELSA systéme...teraz to bude vyzerať,že som si z toho spravil živnosť :smich: a zavádzam tady ľudí..

Dost zaleží na servisu mam asi štěsti na servis během dopoledne vyměněn rozvodak přehranej soft auto vysate ještě se omluvili že jim tedka nejede myčka tak že ho neumyli jestli si chci počkat .

Von se ten motor nerafne za jízdy - aspoň nevím o případu, kdy by se to skočení rozvodu na TSI stalo za jízdy. Stane se to vždycky buď při startu nebo při chcípnutí - prostě v momentě, kdy má motor otáčky menší než volnoběžné - což zároveň znamená, že má nižší než normální provozní tlak oleje a rozvodový napínák už nebo ještě nedrží plné napnutí - a pokud je v ten moment rozvodový řetěz na ultimo vytahaný jako starý kšandy, přeskočí. Následně se pak buď jen nedá nastartovat (protože řetěz skočil jen o 1 nebo 2 zuby a snímač polohy vačky nemá správný synchron s polohou pístů = zapalování nezapaluje ve správný okamžik), nebo skočí o víc a ventily se pak jednoduše "potkají" s písty... Takže fyzicky pro zdraví majitele a cestujících to je nebezpečný jen potud, že hrozí akutní trefení šlakem, když se taková havárka rozvodu projeví. O to je to pomyšlení votravnější - muset někam jet a furt se klepat, jestli se mi skoro nový auto náhodou neposere, to by fakt jednoho trefilo...

Pod poslední myšlenku pak nelze nic víc než se podepsat...

zdarec Ekkare, poslal jsem ti soukromku.

TO Alice18:

taktiež som každému aj v SS písal,že rozhodujúce slovo bude mať servis,ktorý si dané VIN-ko overí v ELSA systéme...teraz to bude vyzerať,že som si z toho spravil živnosť :smich: a zavádzam tady ľudí..

Jasné viem, nemyslel som to v zlom. Predpokladám, že zdroj informácií je jeden a preto som bol prekvapený "ochotou" a verdiktom prijímacieho technika. Po mojich skúsenostiach s IMPA BA už pomaly neverím ani ich otváracím hodinám.... :p

PS: Koľko peňazí a kde ich mám poslať? lol

to Ekkar: Ty jezdíš s vozy TSI? (ve Tvém profilu je uveden Roomster 16V 2008)

Von se ten motor nerafne za jízdy - aspoň nevím o případu, kdy by se to skočení rozvodu na TSI stalo za jízdy. Stane se to vždycky buď při startu nebo při chcípnutí - prostě v momentě, kdy má motor otáčky menší než volnoběžné - což zároveň znamená, že má nižší než normální provozní tlak oleje a rozvodový napínák už nebo ještě nedrží plné napnutí - a pokud je v ten moment rozvodový řetěz na ultimo vytahaný jako starý kšandy, přeskočí. Následně se pak buď jen nedá nastartovat (protože řetěz skočil jen o 1 nebo 2 zuby a snímač polohy vačky nemá správný synchron s polohou pístů = zapalování nezapaluje ve správný okamžik), nebo skočí o víc a ventily se pak jednoduše "potkají" s písty... Takže fyzicky pro zdraví majitele a cestujících to je nebezpečný jen potud, že hrozí akutní trefení šlakem, když se taková havárka rozvodu projeví. O to je to pomyšlení votravnější - muset někam jet a furt se klepat, jestli se mi skoro nový auto náhodou neposere, to by fakt jednoho trefilo...

Pod poslední myšlenku pak nelze nic víc než se podepsat...

Tak mám po výmene. Cena pre importera SA: opravna sada 34 €, kryty (veka) 45 €, praca 19 €. Celkovo je auto tichsie, starty ako maju byt, ziadne cvrlikanie pri rozbehu ako predtym.

Vieš napísať celý príbeh ?

t.j.

Auto vyrobené

Aké príznaky

Počet km

a pod.

Díkes

TO akubus:

akých 19 € za prácu,veď to máš v záruke nie?? :kuk:

to Ekkar: Ty jezdíš s vozy TSI? (ve Tvém profilu je uveden Roomster 16V 2008)

V podpisu mám to, co VLASTNÍM - kdybych měl mít v podpisu všecko, s čím jsem kdy jezdil a jezdím, potřeboval bych na podpis půl stránky - asi jako hodně lidí tady. A přesně o tom to (někdy bohužel) je - autí pro svoje vlastní ježdění si každý vybírá (a většinou i kupuje) SÁM PODLE SVÝCH ZÁJMŮ, DOJMŮ A ZKUŠENOSTÍ. To s čím DALŠÍM potom kromě vlastního vozidla musí jezdit, ovlivňuje v drtivé většině někdo jiný...

Tak mám po výmene. Cena pre importera SA: opravna sada 34 €, kryty (veka) 45 €, praca 19 €...

TO akubus:

akých 19 € za prácu,veď to máš v záruke nie?? :kuk:

Myslím žes to špatně pochopil - to celé je vyfakturováno dovozci jako účet za záruční opravu, včetně platby za práci - přece nebudou dělat servisní činnost grátis...? Jim je buřt, kdo jim ty hodiny zacáluje, hlavně že jsou bubáčiky doma... lollollol

pochopil som to v pohode,viem,že si to servis vyúčtuje cez ŠA...len neviem ako prišiel k tej cene,hlavne keď to ide cez záruku (jedine,žeby mal dobrého kámoša záručného technika a ten mu povedal koľko ŠA za tú výmenu vyplatí servisu) :p

Prijimaci technik mi v pohode ukazal fakturu, dokonca sa mam o den zastavit pre kopiu, aby som o tej vymene mal nejaky dokaz, ze sa to menilo. Cele aj s pracou to hradi importer SA.

Vieš napísať celý príbeh ?

t.j.

Auto vyrobené

Aké príznaky

Počet km

a pod.

Díkes

Auto vyrobene: 05/2010

Priznaky: od cca 5000 km, sporadicky sa prejavujuce hlucne starty

Rozvody menene na 11200 km

Novy soft sa nenahral, vraj je to pre tych co maju problem s volnobez. otackamy alebo komu drnci tycka od turba. U mna je toto OK.

Prijimaci technik mi v pohode ukazal fakturu, dokonca sa mam o den zastavit pre kopiu, aby som o tej vymene mal nejaky dokaz, ze sa to menilo. Cele aj s pracou to hradi importer SA.

U mě to same :) Akorat ten olej ten se neměnil :feve:

Ako som uz pisal, SA olej nepreplaca, takze tam ide povodny, ja v tom osobne problem nevidim. VW olej preplaca.

Auto vyrobene: 05/2010

Priznaky: od cca 5000 km, sporadicky sa prejavujuce hlucne starty

Rozvody menene na 11200 km

Novy soft sa nenahral, vraj je to pre tych co maju problem s volnobez. otackamy alebo komu drnci tycka od turba. U mna je toto OK.

Ako často sa tie hlučne štarty prejavovali ?

Mne sa to stalo dokopy asi 4-krát, naposledy ešte v auguste a odvtedy nič.. mám to reklamovať?

Určitě reklamuj, dokud je to vzáruce. Není proč otálet.

galeo: napis tu nieco o svojom aute, kod motora, kilometre, mesiac vyroby atd. Udajne sa hlucnejsi podotykam hlucnejsi, nie rachotiaci start moze stat na ktoromkolvek TSI, kde je rozvodova retaz, hlavne ak auto dlhsiu dobu postoji bez startovania a znizi sa tlak oleja na napinak. Takze u teba to nemusi hned znamenat vymenu. Mne to rachotilo kazde startovanie.

Host
Toto téma je nyní uzavřeno pro další odpovědi.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.