Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Áno, myslím, že "největší průšvih" koncernu spočíval práve v nevhodnom spôsobe skladania reťaze, ktoré spôsobovalo jej zvýšené opotrebovanie. Je možné že segmenty prototypovej reťaze ktorá prežila testy boli vyrobené inou technológiou (napr. laser) a tam sa opotrebovanie a neprimerané predĺženie neprejavilo. Po prvých problémoch vydali vyhlásenie o tupom nástroji, časom zrejme dospeli k poznaniu, že zdanlivo neposrehnuteľná nesymetria plôšiek segmentov je vlastnosť výrobnej technológie a tomu prispôsobili jej skladanie a ako bonus pridali modifikovaný napinák. Ja osobne mám z pôvodného 1.2TSI ďaleko priaznivejší dojem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 16V se ještě v létě do Championů montoval. Vybíral jsem právě zda 1.4, nebo 1.2TSI. Po svezení se jsem vzal 1.2.

Prodlouženou záruku se snaží prodávat všichni. Je to dost slušný kšeft. Podmínkou je samozřejmě servis u nich. Když jsem si to zhruba spočítal, tak když mi nic neodejce, tak jsem vydělal. Když odejde jedna nákladnější věc, tak jsem na tom finančně cca nula nula. Když se to bude sypat, ta si budu nadávat. Prodlouženou záruku jsem si neobjednal a servis si budu dělat sám jako na všech ostatních autech.

Mi se prodlouženka kure.sky vyplatila. Týden po klasice mi kleklo turbo......... :kol-27: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

atnarfus taky mě 1.4 63kw překvapila jak je to líné, před tím jsem měl fabii 1.4MPI 50kw a ten motor jezdil mnohem lépe

Ani mi o tom nemluv, mám oboje, často je vystřídám během dne a jen kroutím hlavou, ještě bych dodal že ta 1,4 63 kw je snad i hlučnější. Není to na stěžování si, ale je to fakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano 1,4 63 kw je hodně hlučná, nejhorší je dálnice 100-120km/h ,nad 130km/h to bylo lepší. To bylo první po pár dnech od koupě na tomto motoru vadilo. Teď mám TSI a ten klid jaký je v autě, jdou slyšet jen pneu a ted co jsem vyměnil za zimní tak pneu jdou slyšet od dost víc. To máš pravdu je to fakt, když jsem si ten motor kupoval odešel jsem od 1.2Htp tak jsem se na motor těšil ale dost mě ten motor zklamal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka. V mojom prípade sú nálepky na motore iba zo zadu, a aby bola väčšia sranda, tak hneď dve rozličné. na jednej je označenie 03F145749B, čo bude samotný intercooler. Tam je dátum 19.8.2011, a na druhej nálepke s dlhým čiarovým kódom je dátum 29-11-11 06:53:03. Je to správna nálepka a dátum výroby motora? :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim.Stale nechapem preco ma byt po datume 18. 6. 2011 konecne riesenie problemov s TSI motormi ked v ETKE (ozaj na stranke http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 je online ETKA CZ, staci kliknut na Carprog 2 vybrat si jazyk a auto...) je sada rozvodoveho retezu do 23.10.2011 a od 24.10.2011. Co sa zmenilo 24.10.2011 oproti 18. 6. 2011?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tiež tomu nechápem, ale nie je to náhodou tak, že motor vyrobený 18.6.2011 sa namontoval do škodovky vyrobenej 24.10.2011?

Pri VW je prelomovy datum v Etke 7.11.2011

No ja mam motor vyrobeny 4.10.2011 a auto bolo uvedene do prevadzky 24.10.2011.

Editováno: , autor: Shodan135
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím jak Vy, ale máti má auto uvedené do provozu v říjnu 2011. Zajímalo mě, jaká tam je rozvodová sada, zajel jsem do škodováckého servisu ke známému, ten zavolal na technické oddělení do škodovky, a tam je nezajímalo výrobní číslo karoserie,ale výrobní číslo motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Četl jsem jen nejstarší a novější příspěvky. Auto měním po půl roce a už mám zkušenosti s 4ma TSI 63kw. Tak napíšu jen poznatky. První dvě Duben a Říjen 2011 byly takové, jaké je zná asi většina. Tedy nízká spotřeba (z práce jsem dojížděl kolem 5,6l room, 5,3l ve fabii) větší zátah už nevim cca 1700-1800ot. , tichý motor. Z negativ občas kopnutí z jedničky na dvojku a trochu neplynulé řazení. Nájezd na auto byl cca 6000km a zarachtání nebo problémy jsem nikdy neměl.

V dubnu 2012 přišla změna. Z pozitiv už nekopalo z 1 na dvojku a celkově bylo řazení plynulejší. Plynulejší zátah na vyšší rychlosti kde nabíhal od těch asi 1600 do cca 2100ot což někdo hodnotí kladně někdo opak. Ale spotřeba o asi 0,5l šla nahoru.

Konec Října 2012 a tedy ty co se prodávají teď. Tak opět spotřeba se vrátila, dokonce i lepší, dojíždím za 5,4l. Zátah je také větší, ale stále nabíhá pozvolnějc. Vrátilo se cuknutí z 1 na 2ku a řazení není tak plynulé. Chce to zase trochu citlivějc na spojku, jelikož jsem si odvykl z toho předchozího. A motor je hlučnější/hrubší. Nemám moc najeto něco přes 400km takže by se to dalo svést nato. Ale po předchozí zkušenosti byl tichý už vždy od začátku. Na volnoběh rozdíl ani není ale při potřebě výkonu je víc slyšet. A kolem 200km když jsem ho ráno v chladnu startoval, jsem poprvé uslyšel to "zařechtání" na cca 1-2s. Po dalších 200km nic. Nečekám, že by byl vytahaný řetěz. Nevím čím to bylo ale taky sem čučel.

Ale jak říkám zatím jen 400km najeto. Řazení se většinou po první nádrži nebo 1000km zlepšilo akorát stou vyšší hlučností nevim ale třeba taky se zklidní. Ale už nečekám ani, že na něm ještě proběhnou nějaké úpravy.

Editováno: , autor: kuprt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta online ETKA je udělaná pěkně. Hlavně už je tam i TSI, které v té své v počítači nemám.

Vždy na obrázcích TSI mne zaráželo, že spodní ozubené kolo rozvodů je již nasazené na klikovce, zatímco ostatní díly rozvodů jsou rozstřelené okolo. V ETCE jsem se přesvědčil, že spodní kolo je součástí klikovky. To je teda mazec. Až se opotřebuje (s nataženým řetězem rychle), tak je konec. Klikovku samotnou neprodávají. Pouze polomotor a to bude balík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám síce presne 14 dní len novú rozvodovú sadu 03F198158A menenú pri 20kkm, od vtedy mám zhodou okolností najazdené tiež cca 400km, mám podobný pocit, pred 24W6 spotreba bola nižšia (6,2L/100km) a záťah neporovnateľný, ten "kopanec" šlo pekne ovládať plynom, no cez tempomat nie. Po novom FW motor totálne otupel a napriek všetkej mojej snahe nebol v prípade akútnej potreby ani náznak "kopanca", spotreba vyletela o +0,6L, na 6,8L/100km. Teraz s novým rozvodom moment ako keby išiel na želanú hodnotu o čosi rýchlejšie, je živší a dravejší, no stále to nie je ako s pôvodným FW. Prvá vec co som si všimol bola jeho vyššia hlučnosť pri vytočení v záťaži, ale zvuk sa mi príde celkom príjemný. Taktiež po naštartovaní sú cca 2s stále zvýšené otáčky, ale zvuk je taktiež taký príjemnejší a dunivejší, to aj v porovnaní s "tichým" štartom, so starou reťazou boli aj otáčky tesne po štarte vyššie. Spotreba sa pravdepodobne znížila, no presne to budem vedieť po pár tis. km. Nakoľko Firmware RJ nemenili, tak všetky zmeny pripisujem "drobnej" zmene časovania po výmene reťaze, napína sa totiž nesymetricky na jednej strane (ako takmer všade), pri vyššom natiahnutí sa môže čiastočne zmeniť vzájomné časovanie vačkovej a kľukovej hriadele, navyše reťaz z novej sady by mala byť o článok kratšia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta online ETKA je udělaná pěkně. Hlavně už je tam i TSI, které v té své v počítači nemám.

Vždy na obrázcích TSI mne zaráželo, že spodní ozubené kolo rozvodů je již nasazené na klikovce, zatímco ostatní díly rozvodů jsou rozstřelené okolo. V ETCE jsem se přesvědčil, že spodní kolo je součástí klikovky. To je teda mazec. Až se opotřebuje (s nataženým řetězem rychle), tak je konec. Klikovku samotnou neprodávají. Pouze polomotor a to bude balík.

Shortmotor do 23.10.2011 stál 142 700 Kč... U nového nemám cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebo se to někdo naučí opravovat, tak jako se dnes opravuje šestihran na 2.0TDI. To řetězové dvojkolo je pravděpodobně na klice nalisované, tak při běžném vybavení nebude problém ho vyměnit. Že s tím ale nepočítá škodovka, to mne opravdu šokuje.

Pamatuji doby, kdy jsme ve fabrice vložkovali vodítka ventilů, rovnali hlavy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...