Přejít na obsah

Kabeláž vo dverách a jej lámavosť


JozefDrahovsky

Doporučené příspěvky

Jak co bude všechno potřeba udělat? Demontuješ starej a namontuješ novej, ne? 

Co si pamatuje, tak je potřeba demontovat obložení dveří a vycvaknout husí krk co je mezi dveřmi a konektorem co je připojenej v A sloupku. 

Pak samozřejmě odpojit všechny konektory ve dveřích - na některé je horší přístup, hlavně na ten u zámku. K diodě je konektor v tom molitanu.

Vytáhnutí svazku ze dveří a hlavně zpětná montáž vyžadují trpělivost a opatrnost aby se kabely nepoškodily o hrany plechu dveří - nedoporučuju to dělat na mrazu.

Je taky potřeba si opatřit pár těch nacvakávacích stahovacích pásek co drží svazek ke dveřím - jsou na jedno použití.

Taky si kup několik těch plastových příchytek co drží vnitřní výplň ke dveřím, vždy se nějaká ulomí. 

A nakonec připomenu, že svazky se liší podle výbavy, tak ať koupíš ten správnej, ale to asi víš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělal jsem to večer venku potmě, takže pořádné fotky nemám. Ale není to žádná raketová věda. Jestli jsi aspoň průměrně manuálně zručný a technicky zdatný, dáš to bez problémů.

 

Stáhni si dílenskou příručku Karoserie - montážní práce. Tam máš postup demontáže výplně dveří. Navíc tu o tom máme i vlákno a v něm odkaz na článek s popisem, fotkami, potřebným nářadím atd. Zbytek dobře shrnul Jarda-k. Jen ještě dodám, že po sundání dveřní výplně není od věci si ještě před demontáží původní svazek nafotit, ať potom případně zbytečně nespekuluješ, co jak mělo být, kudy vést a tak. Jednotlivé konektory jsou odlišné, takže špatně zapojit nic nemůžeš. Opravdu není potřeba se toho bát.

 

Správný svazek si můžeš sám najít po registraci podle VIN na skoda-dily.cz, kde pořídíš i případné příchytky. Nebo by ti měli podle VIN říct správné číslo dílu v jakémkoliv servisu Škoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, na Roomsteru řešíme jednu blbost. U spolujezdce občas nejdou otevřít dveře, až třeba na popáté. Pokud odemknu auto a otevřu dveře spolujezdce a zase je zavřu, auto se samo zamkne, jako když bych dveře neotevřel vůbec. Zkontroloval jsem komplet kabelový svazek a i prozvonil, vše funkční.

Mezitím se nám přidala ještě jedna věc, furt svítí kontrolka otevřených dveří, bohužel auto bez maxidotu, tak nevíme, které dveře.

Ale osobně si myslím, že to spolu nesouvisí.

To že ty přední dveře se občas nezamknou nebo auto vůbec nepozná, že dveře byly otevřené je chyba zámku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Losky83 napsal:

To že ty přední dveře se občas nezamknou nebo auto vůbec nepozná, že dveře byly otevřené je chyba zámku?

 

Ano, mohl by to dělat mikrospínač v zámku, už se to tu minimálně jednou řešilo v jiném tématu, např. zde. Ad demontáž zámku - stáhni si dílenskou příručku "Karoserie - Montážní práce", v ní skupina 57 (Dveře vpředu/vnitřní součásti dveří/centrální zamykání), článek 1.11 (Demontáž a montáž zámku dveří). Budeš muset demontovat výplň dveří, k čemuž najdeš mimo stejné dílenské příručky další info viz můj předchozí příspěvek.

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Tiez som sa v sobotu hral. Sestrin frajer sa stazoval na blbo hrajuci a nakoniec nehrajuci reprak a nemoznost stahovat okna. Vysledok? Tristvrte novych kablov. 5 ci 7 prerusenych uplne, dalsie narusene a dlho by nevydrzali. Vybral som zvazok von z dveri a hral sa vymenou jednotlivych vodicov

 

IMG_20190406_142924.thumb.jpg.6685366293e7da5bd00be992a20f77fc.jpg IMG_20190406_144836.thumb.jpg.de7d9072cab2f1a0e44cc3133d945765.jpg IMG_20190406_144839.thumb.jpg.a816aab64cf1d9f76c81ac30b309cfd7.jpg IMG_20190406_145821.thumb.jpg.f1bdf2b437fcea51f42b436450cca009.jpg IMG_20190406_151159.thumb.jpg.bf7c849b63b5b4e79d307bece670d1ec.jpg IMG_20190406_163310.thumb.jpg.bbdd67188834d8bce815b27efdb79bb5.jpg IMG_20190406_164955.thumb.jpg.b68e189c078155f5c21e41e97717920f.jpg IMG_20190406_164959.thumb.jpg.3eeb28e693403d18ceabaed480a9c4ac.jpg IMG_20190406_173252.thumb.jpg.8c8e2aec6cc3178376577fd8c4afad4b.jpg IMG_20190406_174333.thumb.jpg.9a25784ae0fa54b1ba9699160d829015.jpg IMG_20190406_174341.thumb.jpg.a7328d87bcc91a245319c744051c2b81.jpg

 

Nity som take nemal, prichytene samorezkami. Piny a vldice nebol problem, textilna izolacna paska uz vobec. Povodnu "gumu" alebo ako to nazvat na zamok dveri som nahradil novou. Je podlepena obojstrannou paskou, no pre istotu som okraje prelepil paskou. Stahovacie pasky nahradene novymi, prichytky to vydrzali :) 

 

Uz len cakam, ci nebude treba aj druhu stranu. No vraj to bolo firemne auto, tak bodic urcite casto vystupoval a nevydrzalo to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak ,jsem jeden z mnoha co řeší přetržené dráty (zatím) u 5.dveří.

Zjistil jsem to již loni,když jsem dodělával osvětlení v kufru a potřeboval protáhnout dodatečný kablík pro LED modul na 5.dveřích.

Po té co jsem sundal gumový krk a viděl jak je u všech vodičů popraskaná izolace ,jsem žasl údivem.Nicméně jsem dodělal osvětelní,s tím že to nechám zatím osudu a nebudu na to raději ani moc myslet. No a nedávno to začlo,přestalo svítit 3.brzd.světlo,tak jsem věděl,že doba opravy nastala.Stáří přes 4 roky a asi 65k. km.

Kolega má o rok staršího Romika a už to dělal také.

Přerušené,či silně poškozené vodiče tak jako u mnoha jiných.

Opravu jsem zvažoval,jakým způsobem provést,nejlépe tak ,abych to už nemusel nikdy řešit.

Proto jsem u všech vodičů vložil asi 5cm nový vodič obdobného průřezu a barvy.Dva pájené spoje zaizoloval smrštitelnou bužírkou.

Nyní mám novou část vodičů hezky uprostřed gumového krku kde se ohýbá,tím to snad bude definitivně vyřešeno.

Vodiče co jsem použil jsem doma posbíral z letitých šuflíkových zásob a nedají se s použitými na autě vůbec srovnat !

Jsou daleko lepší,hezky ohebné a počítám ,že i samotná měd bude ještě poctivá.

 

DSC_6629.JPG

DSC_6635.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak u roomstera, ale u golfa se dala koupit opravná sada kabelu. Nemuselo se to tam tak bastlit.
Máš pravdu v tom, že je to lepší než ty zlomeniny cos tam měl nyní. Byť staré zásoby nebudou taky nic extra. Lepší je koupit za pár korun nové lankové kabely, když už by ta opravná sada neexistovala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5 cm je možná málo. Problém těch vodičů je odpařování změkčovadla a následné tvrdnutí a praskání izolace. Při opravě se to musí prohmatat a nahradit vše, co je tvrdé. Izolace se časem může rozpadnout i uvnitř dveří a může se to zkratovat. To ohýbání v průchodce není příčina problému, jen ho to urychluje. Správně by se také spoje, kvůli přechodovému odporu neměly pájet. Jsou na to napojovací dutinky, ve kterých se vodiče slisují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, to jsem nevěděl že se prodává i opravna sada, možná bych ji i zkusil,diky za info. 

No uvidíme jak se mi to bude dál chovat, provoz to prověří. 

 

Budu si muset zvykat, že Romik už je auto na opravování. To jsem si u předchozí Fabie I naprosto odnaucil. 

Měl jsem z toho při pořízení obavy, že Fabia nasadila laťku velmi vysoko. 

Jinak jsem s ním  spokojen, je to velký pracant, kterého potřebuji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak to mám taky, páté dveře, nefunkční zámek dveří a vyhřívání skla. Tři kabely ko. Vyřeším napájením novými kabely a smrstovackou.. Už mám opravovane oboje dveře.  Kabely na ***ota, když vemu, že ve facku a felde mi držely celou životnost auta a na fabii sotva 7let...

IMG_20191202_183703.jpg

IMG_20191202_183650.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 6. 2019 na 11:26, graun napsal:

Já se nechci přít, ale myslím si, že existuje.
Stojí 8stovek.
Nevím však přesný typ roomstra, proto je třeba dohledat.

https://m.automobilovedily24.cz/meat-doria/12885175

Na fabii 2 není, na f1 je.. Nevím, výrobce musel vědět, že ty kabely stojí za hovno a nic nedělal pro zlepšení, vždyť tento problém byl už na f1... Nehledě na to, že kabely praskají i na Octavii a  superbu.. Simply never.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No z pohledu výrobce si za to můžete sami když auto používáte déle než plánované 4 roky..a víc výrobce nezajima :( ale teď vážně dat tisíce za svazek který opět nic nevydrží tak opravím stávající a v místě zlomu jej Zdvojim pokud na to bude misto. Pájka smrstovacka a bude to kvalitnější!

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No budu to řešit krimpovanim v místě dveří, kam nakrimpuju nový kus kabelu plus smrstovacka  a směrem ke kastli dám samopajitelnou smrstovacku pac se tam nedostanu s krimpovackama.. Úplně pajet se mi to nechce, aby se to zase neurvalo. Nový svazek 3000plus práce.. Super. A sada pro opravu není.. To chceš.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...