Přejít na obsah

Kabeláž vo dverách a jej lámavosť


JozefDrahovsky

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Fabia 1,4 combi, 2014. Přes nefunkční ovládání oken od řidiče (jen přední) jsem se díky tomuto fóru dopracoval k sundání měchu na kabeláži do řidičových dveří, prasklé oba silové dráty (červený a hnědý) a jeden tenký drátek (hnědý), další měly praskliny na izolaci. Přerušené jsem prostavil asi 2 cm kousky nových vodičů, spoje zaizoloval (smršťovačkou), praskliny na izolaci dalších jsem přeizoloval elektrikářskou páskou a jsem zvědav, jak dlouho to vydrží. Počítám s tím, že za pár let budu muset konektor se svazkem vyměnit. Jen ten přístup  k vodičům v mezeře mezi dveřmi a sloupkem, navíc při izolování páskou si vodiče ani člověk nemůže moc roztáhnout - obdivuji práci gynekologů, to musí člověka asi bavit ...  Nebo jste si někdo ještě i sundaval gumový měch mezi dveřmi a sloupkem, aby se dalo líp dostat k jednotlivým vodičům? Ono to asi stejně nejde přetáhnout ten gumový měch přes konektor. Měch jsem smáčknul ke dveřím, zafixoval kousky prkýnka a pak řešil vodiče. Zatím ušetřeno asi 3000 Kč za kabelový svazek do dveří, ale stejně mne to časem čeká.

 

Díky všem předchozím za rady a foto. Když to člověk může vidět předem, dělá se to líp.

Pavel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 20. 12. 2021 na 12:12, Pavel63 napsal:

Fabia 1,4 combi, 2014. Přes nefunkční ovládání oken od řidiče (jen přední) jsem se díky tomuto fóru dopracoval k sundání měchu na kabeláži do řidičových dveří, prasklé oba silové dráty (červený a hnědý) a jeden tenký drátek (hnědý), další měly praskliny na izolaci. Přerušené jsem prostavil asi 2 cm kousky nových vodičů, spoje zaizoloval (smršťovačkou), praskliny na izolaci dalších jsem přeizoloval elektrikářskou páskou a jsem zvědav, jak dlouho to vydrží. Počítám s tím, že za pár let budu muset konektor se svazkem vyměnit. Jen ten přístup  k vodičům v mezeře mezi dveřmi a sloupkem, navíc při izolování páskou si vodiče ani člověk nemůže moc roztáhnout - obdivuji práci gynekologů, to musí člověka asi bavit ...  Nebo jste si někdo ještě i sundaval gumový měch mezi dveřmi a sloupkem, aby se dalo líp dostat k jednotlivým vodičům? Ono to asi stejně nejde přetáhnout ten gumový měch přes konektor. Měch jsem smáčknul ke dveřím, zafixoval kousky prkýnka a pak řešil vodiče. Zatím ušetřeno asi 3000 Kč za kabelový svazek do dveří, ale stejně mne to časem čeká.

 

Díky všem předchozím za rady a foto. Když to člověk může vidět předem, dělá se to líp.

Pavel.

 

Tak jsem v klubu. Roomster 2012. Předevčírem byly mrazy a auto mě přivítalo tím, že nešel otevřít kufr a ani nezabzučel. Pojistky ok. Takže otevřít kufr zevnitř šroubovákem (díky bohu, že to je vůbec možné), odmontovat tapecírung z 5. dveří a přeměřit multimetrem napětí na kabelech. Do mikrospínače štáva šla, ale do zámku ne. Pak jsem naštěstí našel tohle vlákno a začalo mi být jasné co se děje (minulou zimu mi zůstalo otevřené PZ okno, ale po chvíli se naštěstí podařilo zatáhnout tak jsem to neřešil, ale asi mě to taky nemine). V příloze je foto kabelů od 5. dveří před a po mém neodborném zásahu. Pájka, nastavení prasklého kabelu + smrštovačka a obalení elektrikářskou páskou ostatních kabelů s naprasklou izolací.

 

IMG_20211229_181451.jpg

IMG_20211229_155256.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak po třech a půl letech od výměny svazku ve dveřích řidiče začalo auto za jízdy cvakat pokaždé při překročení 15 km/h, po zamknutí zůstala chvíli svítit dioda ve dveřích (závada v centrálním zamykání), po napíchnutí na diagnostiku jednotka 09 vypsala:

03302 - Response Closing Status of Passenger's Door 
            008 - Implausible Signal

Zkusil jsem tedy po zamknutí dveře spolujezdce a byly odemčené. Při zamykání/odemykání auta v nich lehce cvakalo, ale silnější cvaknutí zámku se od nich neozývalo. První mě samozřejmě napadl zámek, ale vzhledem k pověstné lámavosti drátů jsem nejprve zkontroloval průchodku. Modrý přerušený, několik dalších načatých, takže výměna.

 

polamany_svazek_dvere_spolujezce.jpg

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po 3 letech? Si děláš srandu? Z čeho ty izolace dělají? Je to takhle i u jiných značek aut?

Jestli ale stojíš venku, tak ty teplotní rozdíly se na tom asi podepisují. V létě v poledne +70, v noci +10, a pořád to kolísá. A v zimě mrazy.

Já garážuji a neděje se mně to.

Mám z roku 2011, a na podzim jsem se připojil na diagnostiku. A ejhle, chyba předního hloubkového reproduktoru (ve dveřích). Ale hrál. Tak jsem si řekl, že je to jasné, že se občas přerušil drátek. Stáhl jsem průchodku s hrůzou, co tam najdu.    A překvapení. Drátky, jako by sjely z výrobní linky. Asi mám štěstí na kvalitu, nebo je to tím garážováním.

Chybu jsem vymazal a od té doby jsem chyby nečetl. Repro hraje. Tak nevím co si vymýšlí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, JayBee1 napsal:

Tak po třech a půl letech od výměny svazku ve dveřích řidiče začalo auto za jízdy cvakat pokaždé při překročení 15 km/h, po zamknutí zůstala chvíli svítit dioda ve dveřích (závada v centrálním zamykání), po napíchnutí na diagnostiku jednotka 09 vypsala:

03302 - Response Closing Status of Passenger's Door 
            008 - Implausible Signal

Zkusil jsem tedy po zamknutí dveře spolujezdce a byly odemčené. Při zamykání/odemykání auta v nich lehce cvakalo, ale silnější cvaknutí zámku se od nich neozývalo. První mě samozřejmě napadl zámek, ale vzhledem k pověstné lámavosti drátů jsem nejprve zkontroloval průchodku. Modrý přerušený, několik dalších načatých, takže výměna.

 

 

Toto bych rozhodně neměnil, oprava na 1 hod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jipol57 Pozor, před třemi lety odešel svazek u řidiče, teď u spolujezdce. Oba originály z výroby. Letní teploty problém nebudou, ale ztvrdnutí izolace v mrazech.

 

@Domio To jo, no, jenže 1.) to by se zase nesměl zlomit zobáček držící průchodku v A sloupku. Ty původní svazky měly jištění fakt udělané blbě. Novější jdou stahovat bez poškození úplně v pohodě. No a za 2.) opravený drát už nevydrží tolik, co původní. Sice tady to nebylo tak špatné jako předtím u řidiče, ale i tak... Když jsem to vyměnil, tak vím, že už to u tohoto auta v životě nebudu muset řešit. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

Kluci, že se kabely lámou to vím  ale švárovi  se stalo, že kabely na 99%  řekli ano při  zamknutém autě, teď  nejdou otevřít  dveře spolujezdce co teď,  jak ty dveře  otevřít  abych mohl dveře rozebrat a svazek opravit.

Editováno: , autor: Petrzi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Řešil jsem má rodinné Fabii 2 combi facelift MR2012 (výroba 09/2011) nefunkční stahování obou pravých oken. Kontrola svazku v pravých dveřích nic neobjevila. Ale řidičovy dveře, tam byla izolace prasklá celkem u šesti vodičů, z toho k oknům tři: T28a/16, 24 a 25. T28a/13 je vyhřívání zrcátka řidiče, T28a/4 a 23 od centrálního zamykání. Šedobílý vodič T28a/5 a T28b/5 propojení dveří s LIN je v pořádku, tak uvidíme.

Opraveno mačkacími spojkami se smršťovací dutinkou s lepidlem https://www.autokabel.cz/kabelova-spojka-cervena-smrstovaci-do-15-mm https://www.autokabel.cz/kabelova-spojka-bila-smrstovaci-do-05-mm

IMG_20231104_141958.thumb.jpg.55e879960ebde5db9638c5251be0e71f.jpgIMG_20231104_142521.thumb.jpg.d51fa8104c010a2c2a44ddac697ee6b8.jpgIMG_20231104_152238.thumb.jpg.5cafb4fb09ce49c58453ae9397566eb5.jpg

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Problem sposobuje "eko" izolacia. Je vykradnuta na kvalite. To je 1. dovod zavad. 2. zavadu sposobuje vykradanie poctu zil v jednom kabliku.

Automobilky si vyratali, ze zminimalizuju kg v elektrike. Preto dolny limit na prenos prudu v zile vodica dali na minimum.

Takze zlodejina vyrobcov je prenesena na zakaznikov pod ruskom ekologie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 5. 11. 2023 na 14:53, miklisek napsal:

Řešil jsem má rodinné Fabii 2 combi facelift MR2012 (výroba 09/2011) nefunkční stahování obou pravých oken. Kontrola svazku v pravých dveřích nic neobjevila. Ale řidičovy dveře, tam byla izolace prasklá celkem u šesti vodičů, z toho k oknům tři: T28a/16, 24 a 25. T28a/13 je vyhřívání zrcátka řidiče, T28a/4 a 23 od centrálního zamykání. Šedobílý vodič T28a/5 a T28b/5 propojení dveří s LIN je v pořádku, tak uvidíme.

Opraveno mačkacími spojkami se smršťovací dutinkou s lepidlem https://www.autokabel.cz/kabelova-spojka-cervena-smrstovaci-do-15-mm https://www.autokabel.cz/kabelova-spojka-bila-smrstovaci-do-05-mm

IMG_20231104_141958.thumb.jpg.55e879960ebde5db9638c5251be0e71f.jpgIMG_20231104_142521.thumb.jpg.d51fa8104c010a2c2a44ddac697ee6b8.jpgIMG_20231104_152238.thumb.jpg.5cafb4fb09ce49c58453ae9397566eb5.jpg

 

Prosimtě můžeš poslat foto krimpovacích kleští se kterými jsi tyto dutinky secvaknul. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pájí se max. elektronické součástky na plošňáky. Vodiče, co se pohybují, je totální nesmysl pájet. A v autě, kde jsou vibrace, pájený spoj nic moc nevydrží. 

Já mám krimpovací kleště z Alíku, které mají jako příslušenství čelisti i na klasické fastony, těma jsem to dělal. Jde to i obyčejnými odizolovacími kleštěmi zab150Kč, které mají možnost mačkat fastony. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná je to trochu mimo téma, ale zajímá mě to. Jak jsi přišel na to, že lisované spoje jsou při vibracích odolnější než pájené?

Máš vlastní zkušenosti nebo jsi se o tom učil? Já se specializuji na slaboproud a datové komunikace, kde se obvykle považuje pájení za nejlepší z hlediska přechodového odporu.

 

Nejefektivnější metodou pro měděný kabel je kroucení, namočení do tavidla a pájení, zatímco u hliníku je potřeba použít leptadlo. V datových komunikacích se často z časových důvodů používají lisované spoje s vodoodpudivou hmotou.

Vím, že hliník a cín se těžko spojují bez leptání, takže v tomto případě může být lepší dát přednost lisovaným spojům. V autě se ovšem většinou používá měď, která se s tavidlem spojí perfektně, a správně provedené letování by vibracemi nemělo být narušeno, navíc auto používá lankové kabely, kde lisované spoje nejsou tak efektivní.

 

Děkuji za sdílení tvých zkušeností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to OT, snad to admini nesmažou.

Pájený spoj způsobí, že lankový ohebný vodič za pájeným místem ztvrdne a je pak náchylný na zlomení buď pohybem svazku nebo vibracemi. Ona i malá prasklinka ve spoji pak způsobíprave ten přechodový odpor a elektronika auta to pak výhodnotí jako chybu. Proto se nesmí v autě vodiče opravovat pájením. 

Screenshot_20240323_122420.thumb.jpg.ba64faa1009690222c4ca2b04b676543.jpg

A ono je taky pájet a pájet. Ne každý to totiž umí. Spojení lisováním je více blbovzdorné, pokud máš správné kleště. A i obyčejnými plochými kleštěmi piny vždycky zalisuješ líp, než zapájíš. A i v chladu venku. S tím mám letité zkušenosti. Své úpravy aut dělám na ulici nebo na dvoře u panímámy. 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se teď cca 2 roky po opravě polámaly ve svazku další vodiče (nefungoval zadní stěrač a ostřik a 3. brzdové světlo). Zkoušel jsem to opravit pomocí doporučených dutinek

V 5. 11. 2023 na 14:53, miklisek napsal:

ale bohužel jsem měl jen tyto KLEŠTĚ STANLEY se kterými jsem se tam prostorově nevešel. Tak jsem to spájel cínem a nastavil délku drátů jako při poslední opravě. Paradoxně se mi přitom stalo, že drát který jsem před dvěma lety takto opravil (otevírání kufru) se při manipulaci s ostatními dráty zlomil těsně pod letovaným spojem.

Tak bych potřeboval doporučit krimpovací kleště, které se tam vejdou. Dutinky jsou určitě snadnější, zvlášť když s pájkou neumím tak dobře. Nebo můžete tady někdo doporučit výukové video jak správně letovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Tak já též vítám v klubu 😀

 

Jal jsem se opravovat nefunkční ovládání oken, přičemž jsem zároveň pravděpodobně objevil dlouhodobě ignorovanou příčinu nevyhřívajícího zrcátka 😀

 

Měl jsem v plánu pájet, ale po přečtení zdejší diskuse doslova za pět dvanáct jsem sehnal dutinky a krimpovací kleště a spoje jsem na závěr zaizoloval smršťovací bužírkou. Doufám, že to nějakou dobu takto vydrží. 

 

4 kabely KO, velká část ostatních porušená izolace, no prostě klasika. 

 

Přístup k tomu teda není vůbec dobrý, nejvíce času mi zabral boj s husím krkem. Podařilo se mi jej dostat ven úplnou náhodou až v momentě, kdy už jsem měl většinu vodičů opravených. Spoustu času pak zabralo jeho opětovné nasazování. Zároveň jsem si stihl krásně zanadávat na inženýry ze Škodovky, že reproduktor je přišroubovaný zevnitř dveří, nikoliv od tapce interieru. Kdyby šel vyndat, bude tam krásně místa pro manipulaci s kabely a přístup k průchodce zevnitř. 

 

Ale jo, pokud máte volné odpoledne, dá se s tím poradit svépomocí a nemusíte otravovat servis a svoji peněženku 🙂 Díky všem za rady. 

IMG_20240714_160145.jpg

IMG_20240714_162753.jpg

IMG_20240714_170514.jpg

IMG_20240714_193515.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...