Přejít na obsah

Nabíjení bezůdržbové baterie


rx6

Doporučené příspěvky

to je možný ale ta baterka je dělaná aby vydržela určitou dobu a pak je konec ale takhle jí pomůžeš třeba na rok třeba na dva to se uvidí časem já použiju měřák když má malé hodnoty tak jde ven. ale každej to dělá jinak někdo až mu auto někde na horách vypoví službu tak to řeší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

................I bezudržbove baterie se dobíjejí pokud tam jsou zatky vždy vyšroubovat a skontrolovat hladinu destilky!!! Na co by tam jinak byla? Ja mam taky orig BEZUDRŽBOVKU VARTA staří 4roky a pod nálepkou sou zátky.Samozřejme hladina destiky byla už slabší takže dolito a nabito starty jako muj zahradní traktor.................

Ty zátky jak jsi správně uvedl opravdu k něčemu jsou. Jsou k naplnění baterie elektrolytem, který se plní jen ve výrobě. Zátky jsou poté utěsněny a zalepeny reklamním štítkem. Jak dobře víš tak při nabíjení se zahřívá elektrolyt a odpařuje se. Poté kondenzuje na stěnách baterie a zpět stéká. A ty jsi udělal to, že jsi již porušil uzavření baterie takže jsi jí protáhl život o něco málo a jak píše Spajky007 ve chvíly kdy ji budeš potřebovat nejvíc tak se odporoučí do věčných lovišť. Jinak jsem ti přidal obrázek návodu na údržbu baterie a něco jsem ti tam zvýraznil. Bezúdržbová baterie je opravu bez údržby - výrobce ví proč to klade na srdce prodejcům i koncovým zákazníkům.

post-53999-0-49127500-1326740987_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obchodník a výrobce totiž ví, že čeští "všeumělové" se v tom po vzoru Š120 budou hrabat a chrání se tím k případné reklamaci, která je stojí peníze a nedělá dobrou vizitku výrobku. :kol-27: Jinak mi není jasné jak může vyschnout hermeticky uzavřená nepoškozená baterie?? :kol-32: Aha už asi vím, leda, že by jí někdo otevřel a zpět již jí neutěsnil. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hermeticky uzavretá nie je z bezpečnostných dôvodov - pri prebíjaní príliš vysokým napätím sa voda mení na vodík a ten musí mať možnosť unikať. Pokiaľ je batéria bezúdržbová (zátky nie sú voľne prístupné) nie je potrebné dolievať vodu, keďže výrobca kompenzuje predpokladané straty počas životnosti zvýšenou hladinou elektrolytu od výroby.

Inak tá nabíjačka z Lidlu je údajne klon CTEKu takže pokiaľ nešetrili na nesprávnom mieste tak asi dobrá kúpa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska jsem si koupil taky tu nabíječku z Lidlu, a stavil jsem se ve škoda servisu a tam mi potvrdili že neni nutné odpojovat kabely od baterky. Budu to nabíjet v autě venku (na dvoře pod návratím), tak nevím jestli mám při téhle teplotě na nabíječce nastavit ten mód se sněhovou vločkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tady jde o to, že na "vločku" se baterka nabije na vyšší napětí.

Vzpomínám si, že kdysi jak se dělaly nejrůznější elektronické regulátory napětí (v dobách reléových reglerů) tak byly "modely" s přepínáním léto/zima. Právě na 14,4/14,7 V.

Jinak mám ji už taky. Trochu mně ale překvapila. Připojil jsem ji na baterku 74 Ah, která je v traktoru, traktor stojí v samostatné garáži ( je v ní tolik kolik venku, čili teďkom kolem nuly), traktor nejezdil cca měsíc, baterce jde 5-tý rok, a po připojení nabíječky jsem se byl na ní podívat tak cca po dvou hodinách a už svítila kontrolka ukončeného nabíjení a probíhalo pouze udržovací nabíjení, které je cca 50 mA.

Jsem teda předpokládal, že ji bude nabíjet o něco déle.

EDIT:

Jinak jsem proletěl web a zkušenosti veskrze pozitívní.

Jeden za všechny: http://www.motorkari...p=5#goto5760087

Tam ji dokonce jeden (1100Virago) rozkuchal a další (C.B.R) podrobil důkladnému měření. Oba ji vychvalují do nebes.

Ale taky je tam jeden na další stránce co má podobný problém http://www.motorkari...r=6#goto5761258

Nevím ovšem jestli úplně stejný.

Doufám, že ne a že ta moje baterka se opravdu dobila tak rychle.

EDIT2:

Tak jsem se tomu ještě trochu pověnoval, početl a pozkoušel.

Píše se tam:

"baterie je plně nabitá až když cvakne rele.

Ověříš to tak, že když sundáš svorku z baterie při "FULL", nemělo by už cvaknout rele..."

a je fakt, že FULL sice svítí, ale po odpojení svorky z baterky relé cvakne. Tudíž před odpojením se nabíjela tím nižším proudem 0,8 A

Ještě jeden test: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=42912 a tam se píše:

"Nabijeni 12V autobaterie probiha nasledovne -

1. zacina nabijecim proudem 3,8A

2. po dosazeni napeti 13,5V proud pada na 3A

3. po dosazeni napeti 14V proud pada na 0,8A

4. po dosazeni napeti 14,3V se nabijeni zastavi a nabijecka prejde do udrzovaci faze - proud 50mA"

Takže asi jo :kol-47:

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...