Přejít na obsah

výdrž baterie


mbaud

Doporučené příspěvky

Koupit novou, baterka vydrží cca ty 4 až 6 let, samozřejmě je potřeba vyloučit, že není třeba vadnej alternátor a třeba nedobíjí nebo naopak nepřebíjí, ale pokud ne, určitě novou baterku. A navíc pochybuju, že ju dobiiješ nabíječkou, když se nedobije v autě sama......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A navíc pochybuju, že ju dobiiješ nabíječkou, když se nedobije v autě sama......

Baterie se v autě sama dobíjí aby byla stále v plné kondici? Pokaždé jedeš tak aby byly splněny podmínky pro její úplné dobití? To asi těžko a kdo chce aby mu baterie sloužila déle tak se oni postará obyčejným dobitím, tak jak se má, několikrát do roka, jak na tom baterie je se dá lehko zjistit ale ne tak že když dobře startuje tak je na 100% OK. Slušná baterie se dá nenávratně zlikvidovat třeba za tři roky ale ta samá může posloužit i sedm let, záleží na tom jak se o ni majitel stará, takže já radím dobít, jenže pokud to bude její první dobití tak už bych na ní nespoléhal.

btw O I bude asi v jiné sekci než je sekce o O II

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterie se v autě sama dobíjí aby byla stále v plné kondici? Pokaždé jedeš tak aby byly splněny podmínky pro její úplné dobití? To asi těžko a kdo chce aby mu baterie sloužila déle tak se oni postará obyčejným dobitím, tak jak se má, několikrát do roka, jak na tom baterie je se dá lehko zjistit ale ne tak že když dobře startuje tak je na 100% OK. Slušná baterie se dá nenávratně zlikvidovat třeba za tři roky ale ta samá může posloužit i sedm let, záleží na tom jak se o ni majitel stará, takže já radím dobít, jenže pokud to bude její první dobití tak už bych na ní nespoléhal.

btw O I bude asi v jiné sekci než je sekce o O II

jsem omylem najel na Oct II,ale i tak díky za rady. koupím radši novou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterie se v autě sama dobíjí aby byla stále v plné kondici? Pokaždé jedeš tak aby byly splněny podmínky pro její úplné dobití? To asi těžko a kdo chce aby mu baterie sloužila déle tak se oni postará obyčejným dobitím, tak jak se má, několikrát do roka, jak na tom baterie je se dá lehko zjistit ale ne tak že když dobře startuje tak je na 100% OK. Slušná baterie se dá nenávratně zlikvidovat třeba za tři roky ale ta samá může posloužit i sedm let, záleží na tom jak se o ni majitel stará, takže já radím dobít, jenže pokud to bude její první dobití tak už bych na ní nespoléhal.

btw O I bude asi v jiné sekci než je sekce o O II

Tak samozřejmě, že uplně 100% se to ne vždycky nepodaří, pokud jedu 1km do supermarketu tak se to nedobije na 100%, ale stejně jednou uděláte delší cestu, na dovolenou nebo já nevím kam a baterka se dobije. Jako abych v dnešní době vymontoval baterku, nabil baterku, zamontoval baterku a udělal to řekněme 4x do roka, tak já osobně baterku raději vyhodím o rok dřív. Nevím jak Vy, ale já mám dost práce a rýpat se s baterkou na to opravdu nemám čas. Navíc prodělám cca 500,-Kč a to mi za ušetřený čas stojí, ale proti gustu žádnej dišputát. Ano, co se testu baterky týče, 100% stav baterky se pozná nejlépe měřákem se zátežovým testem.......

Navíc pochopte, že auto je spotřební materiál, (beterka taky) a v každý rozumný zemi koupíte nový auto, za 3-4 roky prodáte do ČR (nebo jinam na východ), koupíte další auto atd atd.... Kdo by dobíjel baterku že? Bohužel to tady tak nefunguje, bohužel ani u mě......., ale na dobíjení baterky jsem rezignoval.......

Navíc, já osobně bych baterku měnil po 5 letech preventivně, pak se někde po.... (vypadne článek) a sehnat odtahovku, případně servis vozítko vyjde 5x dráž než nová baterka (která mohla fungovat v průměru třeba o rok až dva déle), a volat po známých a někoho prosit, aby dojel, baterku vyměnil... ne děkuji.........

Když chcete opici , musíte mít na banány ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak panove ....Vcera som pochoval moju 6 rocnu battery(Orig od vyroby VARTA 44mAh) :rip: .

Popisem co sa dialo: V piatok minuly tyzden pridem k autu odomykam, a ejhla alarm niejak cudne zapipal(ako keby sa niekto snazil dostat do auta) . Dalej vcera idem konstantnou rychlostou a zrazu zlta ikonka a info "Emise - Motor do dilny" . Tak pridem do servisu, a na pocitaci hned dve sporadicke chyby(airback, predna lambda) . Chlapik este zistil, ze tam je niejaky pokles napatia tak odmeral battery a ejhla nemala potrebnu kapacitu. Takze doporucil mi 61mAh origo Skoda baterku za 80€. Vynuloval chyby a vsetko slape ako ma. Snad nebude ta lambda v cudu ...nova origo stoji cez 230€.

Cize ak vam zacne blbnut elektronika v aute, tak to moze byt kludne aj vadna baterka .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám v autě ještě originál Akumu, 61Ah. Magické oko je červené, ale nikde se nemůžu dočíst, jestli to znamená, že je vybitá nebo nabitá. Všude se píše o zeleném, černém ale o červeném ne. Na baterii je napsáno, že pokud je oko žluté nebo průhledné má se vyměnit. Dál bych se chtěl zeptat, zda je lepší dát v případě výměny silnější baterii nebo zas 61Ah. Jedná se o 1.9 Tdi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Červená by měla znamenat "ihned dobít" - je to signalizace nízké hustoty elektrolytu. Chtělo by to baterku změřit a případně rovnou vyměnit. Do dieselu bych doporučoval baterii nejméně 72Ah - ale obecně bych nejdřív vzal páskový metr a změřil si prostor pro baterii = "kastlík" a pak šel koupit baterii s co největší kapacitou, která se tam ještě rozměrově vejde. Nekoukat na to, co říká nějaký konfigurátor nebo co tam bylo původně - vyšší kapacita se vždycky kladně projeví na startech. O dobití není potřeba mít strach, i alternátor s nižší hodnotou maximálního proudu je schopný dostatečně dobíjet baterii s velkou kapacitou - ty ampéry v označení alternátoru jsou důležité hlavně proto, aby se dalo posoudit kolik spotřebičů neboli jak velkou zátěž utáhne SOUČASNĚ - tedy spočítat spotřebu motorové elektroniky, světel, topení & klimy, výhřevu sedaček, skel, rádia... a to co zbyde do maximálního proudu altíku, to je k dispozici pro baterii. Množství energie odebrané při jednom startu je relativně malé, pokud je motor v pořádku - jde o řádově tisíce ampérsekund (odvozená jednotka pro náboj = množství elektriky) při jednom startu, což dobře nastavená dobíjecí soustava doplní za několik minut běhu motoru. Celkově je v každé baterii 3600x více ampérsekund, než je údaj v Ah...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně baterku v OII nedobíjim,protože jezdím jednom na delší cesty(víc jak 20 km).Ale ve Feldě,kterou mám hlavně na popojíždění a na 5 km do práce a zpátky,tak tu dávám teď v zimě jednou týdně dobít.Používám na to nabíječku co mám na mašinu na dobíjení gelovek a pouštím to tam přes zásuvku zapalovače.Baterka už maká 6 let a v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...