chairmann Vloženo 27. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2011 (editace) Zdravím, hodím sem dva dotazy, prohledal jsem kdeco, ale žádná uspokojivá odpověď. Jezdím s HTP 1.2 47 kW sedan, najeto 60 tis. km. První dotaz: V letních měsících jsem měl spotřebu po městě do 6-ti litrů (cesta do práce trvá 5 - 10 minut). Takže v poho. Jenomže přišel podzim a ochlazení a nemůžu se dostat pod 7,3 litrů, ikdyž plyn jen šimrám a brzdím ke křižovatce motorem. Auto necuká, jede klidně, start taky v pořádku - prostě nepozoruji nic neobvyklého, jen ten údaj na palubovce s průměrnou spotřebou se mi nějak nezamlouvá. Může mít venkovní teplota (cca 5°C) až takový vliv na spotřebu??? Podotýkám že olej mám měněný asi před měsícem, na VAGu jsem byl také v té době a vše bylo v pořádku. Druhý dotaz: Po výměně oleje je lehce slyšet při prudším sešlápnutí plynu z motoru zasyčení (jako když prudce fouknete do plechové trubky). Nebo lépe řečeno jakoby zvuk prudkého nasátí vzduchu. Bohužel nevím jestli to dělalo i před výměnou, ale spíš ne. Takového zvuku bych si všimnul. Slyšet je to nejvíc při rozjezdu, za jízdy to přehluší šustění gum. Může to mít souvislost se zvýšenou spotřebou? Díky za tipy. Dodatek: taky jsem přezul na zimní gumy (letní: 185/60, zimní 165/70 R15), mají zimní větší odpor aby tolik ovlivnily spotřebu? Editováno: 27. Říjen 2011, autor: chairmann Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vulxy Vloženo 27. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2011 ja mam 40kw -vu a si myslim ze o liter viac v zime je v norme,hlavne si myslim ze tie zimne pneu su na vine .letne mam michelin a zimne barum rozmery rovnake ale ten rozdiel citim strasne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Braver Vloženo 27. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2011 (editace) Zkontroluj, jestli ti sedí dobře kryt s filtrem na škrtící klapce. Jinak zvýšená spotřeba při klesajících teplotách je úpně normální, mě šla taky o litr nahoru. Editováno: 27. Říjen 2011, autor: Braver Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 Podobné věci dělá děravý výfuk, hlavně tzv. "vlnovec" = dilatační díl těsně před katalyzátorem. Stačí úzká prasklina, která v klidu vůbec nemusí být vidět. Vlivem pulsací se v něm ale dělá podtlak, takže tou škvírou přisává čistý vzduch zvenčí. Lambda před katem to vyhodnotí jako příliš chudou směs a ŘJ "připrskne". Slyšet to je jen jako svistot. A auto pak žere jak ruskej tank, i když výfuk nebublá a auto parádně jede... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chairmann Vloženo 28. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 Vlnovec? To by bylo zlé, je tam asi 2 měsíce nový. Je možné že by odešel do věčných lovišť už tak brzo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 Tak to těžko - byl to jen tip na možnou příčinu. Ale pokud mechanik při převařování vlnovce nechal někde dírku... Jinak asi to sání - jestli nepodfukuje nasunutá příruba airboxu kolem hrdla škrticí klapky nebo jestli nejde falešný vzduch někudy jinudy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chairmann Vloženo 28. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 (editace) To sání by to dělat mohlo, nedávno jsem se tak trochu díval na cívky a kvůli tomu jsem musel sundat plastový kryt motoru se vzduchovým filtrem. Zítra jakmile dojedu do práce, tak se na to mrknu. Je to velká krize pro motor pokud by to podfukovalo tudy? Nemyslím tím momentálně spotřebu - spíš jestli se tím něco pomalu nelikviduje... Jo a tím nedávno vlastně myslím dobu kdy jsem měnil olej - to by odpovídalo. Editováno: 28. Říjen 2011, autor: chairmann Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chairmann Vloženo 28. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 Tak mi to nedalo, zaběhl jsem do garáže, mrknul na tu škrtící klapku, nasadil znovu vrchní plast a problém nadále setrvává. Tak nevím, při poslechu pod autem (rukou jsem mačkal plyn) mi připadá, že je to asi fakt od toho vlnovce. jak se to dá s určitostí zjistit? Napadl mě trik typu "já poslouchám pod autem a kolega rukou ucpává koncovku výfuku". Možná by bylo slyšet syčení jak by se tlakoval výfuk. Jenomže - to chce rampu, kolegu a hlavně čas... Co si o tom myslíš? Do servisu se mi s tím hned tak nechce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 Jo, s tím ucpáním je to používanej fígl - pokud je potrubí těsný, měl by se motor na volnoběh po ucpání po chvilce udusit. Přidávat plyn s ucpaným vejfuckem bych nezkoušel, přece jen by ty tlaky mohly něco vyvést - za roztrženou trubku nebo zničený kat to nestojí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chairmann Vloženo 28. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 OK, tak to zítra vyzkouším. Zatím díky za tipy a rady, posunul jsem se o kus dál. Pak dám vědět zda jsem něco zjistil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 To zasyčení je normální, už se to tu na foru probíralo: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slant Vloženo 29. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2011 nemam sice 47 kw, ale moj motor nesyci. segra ma 47 kw, tiez nesyci. moj syci jedine vtedy, ked ho mam natoceny bez vzduch. filtra, pri pridani plynu, to ano, ked sa pootvori skrtiaca klapka. vzapati sa zvysia otacky a potom ten sykot prehlusi hluk motora. mrkni este raz na gumove tesnenie medzi vzduch. filtrom a klapkou. ci ho tam vobec mas. ak ano, trebars je blbo nasadene prisava si vzduch zvonku. skontroluj ci nie je nejak nesumerne otlacene od skrtiacej klapky. mne raz filter blbo nasadili dokonca v servise. mas dobre nasadene olejove viecko?. cez odvetranie skrine vznika pod nim podtlak, trebars to taha vzduch tade. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sgar1 Vloženo 29. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2011 Podobné věci dělá děravý výfuk, hlavně tzv. "vlnovec" = dilatační díl těsně před katalyzátorem. Stačí úzká prasklina, která v klidu vůbec nemusí být vidět. Vlivem pulsací se v něm ale dělá podtlak, takže tou škvírou přisává čistý vzduch zvenčí. Lambda před katem to vyhodnotí jako příliš chudou směs a ŘJ "připrskne". Slyšet to je jen jako svistot. A auto pak žere jak ruskej tank, i když výfuk nebublá a auto parádně jede... 1.2 htp má vlnovec za katalyzátorom tieto motory majú kat a obe lambdy hneď za zberným potrubím takže tam keď je prasklina syčať môže ale na spotrebu to vplyv mať nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chairmann Vloženo 30. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 30. Říjen 2011 Olejové víčko sedí dobře, gumu nad škrtící klapkou jsem kontroloval také, je tam, sedí dobře a prasklá není. Takže to vidím fakt na vlnovec. Konečně budu mít trochu času, tak se na to mrknu. K té spotřebě: stoupla nejspíš opravdu díky chladnému počasí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.