Přejít na obsah

Nový motor?


Under

Doporučené příspěvky

Ahoj, dnes jsem na parkovišti nastartoval, v motoru něco prasklo, ozvala se rána a začalo to od motoru kouřit. Odtáhl jsem to na laně do servisu. V servisu mi řekli, že je to prasklý závit v místě, kam se dává svíčka, že by museli vyměnit celou hlavu atd. atd. Může mi někdo říct, kolik to tak může stát? Stalo se to někomu? V servisu mi řekli, že cca 10 - 15 tisíc. Už je tam trochu znám, a prý by mi mohli sehnat celý "nový" motor, který má najetých 65tisíc km. Tento motor prý můžou sehnat za 6tisíc. Mám O1 1.6 AEE 55kw, r.v.98. Auto mi žere olej (800l/km) a můj motor má za sebou (na tachometru) 200tisíc, ale reálně si myslím, že to může mít tak 300tis. Na tomto "novém" motoru by mi pak samozřejmě museli ihned udělat rozvody, olej, dát nové svíčky atd...Cenově prý i s prací by to vyšlo taky na nějakých 13 - 14 tisíc. Jak mám teď postupovat? Co zvolit a co říkáte na ty ceny? Díky všem za rady!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10-15tis za vymenu hlavy :feve: Ja teda padam, jak je videt to ze je znas asi pro ne znamena, ze s tebe chcou vyzdimat kazdou korunu. Jestli by sehnaly motor za 6tis. tak to je uz celkem rozumne. Ale nevychazi me zase ta cena te vymeny + rozvody, olej atp.

Kdyz beru ze na tenhle motor se daji rozvody+kladka sehnat kolem 1tis Kc a jelikos motor jeste nebude namontovany, tak vymena je klidne za 1h s kafickem a cigarkem ;) + 10min vymena oleje. Olej+filtr rozumne znacky kolem 550,-kc a vymena svicek dejme tomu 15min. Cena ruzna, podle znacky, ale kolem 400,-kc +- za sadu.

Takze at pocitam jak pocitam, tak maji celkem dobrou palbu za montaz motoru, a kdo vi, jestli ti jen treba nevymeni tu hlavu a reknou ze menili cely motor.

Ja bych auto z tama dal okamzite pric a poohlidnul se po nekom rozumnem, kdo si nechce jen namazat kapsu.

Jinak ten motor sikovny mechanik zvladne za 1den vymenit, kdyz bude mit nejakeho pomocnika tak neni vubec problem.

Ty opravne sedy existujou,ZALEZI JAK MOC JE TO NAPRASKLE, ale jsou i nejaci manici kteri to specialne zavaruji a pak se tam vytoci znovu zavit a je to, ale mozna by bylo rozumejsi sehnat nekde hlavu a jen to nechat prehazet, + vymenit gufirka aby to nezralo ten olej.

Zalezi v jakem stavu je motor, jestli nebyl zdechli a mel jeste zatah!? Jestli uz byl liny, tak bych asi resil jiny motor a proste ho prehodil. Tohle dokaze prehodit i garazovi mechzanici, za podstatne mensi penize nez ti nabizi ti tvoji udajni znami .

Edit:Jeste me nejde do hlavy ta halska, ze motor ma najeto presne 65tis. A pak ta dalsi ze by na nem museli urcite udelat rozvody. Kdyz am najeto pouze 65tis. jak tvrdi, tak do 90tis jeste daleko, takze to jsou takove keci ze bych je poslal do pr***At to zkousi na nekoho jineho.

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poradí někdo? Prý existují jakési opravné vložkovací sady a lepidla. Má s tím někdo zkušenosti?

Opravný asdy existují. Já třeba jsem si to nechal dělat u faltýna ten dělá jenom hlavy válců a měl to za jeden den hotové. Platil jsem mu 350kč za jeden válec. Nechal jsem si rovnou udělat i ventyli atd... celkem mě hlavas vyšla na 2300Kč ale v tvím případě když to žere olej šel bych ještě do kroušků na pístech a nebo celej motor ale nemáš záruku toho že to bude to samé....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Grym: Ten můj motor vypadá sice docela žalostně, ale zátah to má dost dobrej. Když v tom někdo jede, vždycky se diví, že to má dobrej tah. Zítra to vezu mechanikovi, u kterého si to běžně nechávám opravovat, akorát je to 30km od místa, kde mi stojí auto, tak snad to na laně zvládnu. On mi taky řekl, že to záleží na tom, jak moc je to naprasklé a že prý to vyvložkuje. Určitě to je levnější varianta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je urcite rozumnejsi reseni. Jinak kdyby nahodou menil hlavu, ci ji vytahoval, tak urcite vymenit ty gufirka ventilu, pak ti to ten olej nebude tolik zrat, pokud to neni pistnima krouzkama.

Jinak 30km na lane je pohoda, ja kdysi tahnul na lane v totalni chumelenici auto 120km a tech 120km bylo opravdu hooodne dlouhych, kdy nekolikrat to vypadalo opravdu spatne a i kdyz nejsem verici tak sjem se v duchu modlil ;)

Dej pak vedet, jak oprava probehla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak mi ten prasklý závit vyvložkovali, oprava stála 1700,- Kč. Akorád mi tam mechanik dal (kretén) nějakou starou svíčku a prý to byla svíčka pro diesely. Na volnoběh to celý vibrovalo a netáhlo to. Tak mi ještě místní mechanik vyměnil tu svíčku a dal mi tam nový kábly. Teď už to zase valí tak, jak má. S tím olejem jsem to zatím neřešil, potřebuji teď něco ušetřit. Mechanik mi doporučil lít tam místo 10W 40 raději 15W 40, že prý to pak bude žrát míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

_icon_smich2.gifsleduju ze snad vsichni tvoji znami pres auta jsou uplne paka, narvat tam zhavici svicku pro diesel, no potes koste takovou debilitu jsem jeste nevidel... Spis bych si ted kladl otazku, jak kvalitne bude udelana ta oprava, kdyz mel ten mechanik problem se svickou ?!

Nejaky kvalitnejsi olej 15w40 by motoru nemel uskodit, a spotreba by se mela kapanek zmensit. Ale spis bych si zmeril tlaky valcu, a jestli budou OK, tak by to melo bastit prave pres ty gufirka vetilu a to neni zase zadna veda to vymenit a olej to uz nebude takrka papat.

Edit: Jeste jsi psal toto: Mám O1 1.6 AEE 55kw, r.v.98. Auto mi žere olej (800l/km) a můj motor má za sebou (na tachometru) 200tisíc,

Z cehos jsem opravdu trosku vedle, jako ze ti zere 800litru oleje na 1 kilometr ?

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cena za opravu slušný,nějak bych neházel špínu na mechanika bo diesel svíčku do toho nedá ani velkej frajer,spíš ty kabely dělaly bordel,na ně se špatně člověk podívá a probíjej přez ty kovové stínění. Tyhle AEEčka po 150tis. rádi baštěj olej,klidně 1L na tis.km,dal bych kroužky,gufera ventilů,hydroštely a zase bude čipera,to co se válí po vrakáčích je na tom stejně nebo hůř,slušnej servis nebo mechoš by to měl do 12tis slepit v pohoě je to jednoduchý motor a když tam budeš lít 5W40 co tam patří tak to i vydrží dalších 200tiskol-33.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsou dvě možnosti:

1. První mechanik tam skutečně narval žhavičku.

2. Nebyla to žhavička, ale druhý mechanik, který ji po tom prvním vymontoval, vůbec neví co to jsou žhavičky a jak vypadají nebo ještě hůř, nezná rozdíl mezi zážehovým a vznětovým motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Grym: Myslel jsem 1L/800km, resp. 1L/1000km :) Kdyby to žralo 800 litrů na 1km, tak bych na ten olej musel mít nějakej sklad, a ten právě nemám zatím :kol-31: To stk: 12 tisíc za opravu toho, že to nebude žrát olej je u tohohle motoru vyhozený peníz. Zhruba za 6 tisíc máš "nový" motor. Dolívám nejlevnější mogul (cca kolem 100kč/L) a až motor odejde, tak odejde a pak už lepší koupit nové auto. Pokud to budou třeba jen ty guferka, tak by to bylo levnější, ale zatím tuto závadu neřeším. To Wojnar: Možná to ten druhý (místní) mechanik nepoznal, ale byl u něho ještě jeden týpek a oba dva na to zírali jak kdyby takovou svíčku nikdy neviděli :kol-47: Prej kdes to vzal? xDD Nejlepší je, že když něco potřebuju, vždycky mi tak čtvrt hodiny vysvětluje, jak si to mám opravit sám. Nejsme kua žádnej servisák, proto k němu chodím. To mu říkám pořád. Asi si nechtějí vydělat Ti mechanici nebo co :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase kdyby mu ten zavit vyvlozkoval na rozmer zhavici svicky, tak by tam pak zase nenarval uz normalni svicku. Takze kdyz se nad tim clovek zamysli, tak asi ti co to potom menili nepoznali zhavici svicku od normalni. Mohla mit ulomeny ten zahnuty kontakt a pak to vypadalo jako svicka do dieslu, kdyz se na ni jen tak zbezne podivali a diky tomu to taky ani nehazelo jiskru. Takze bych rekl ze jsem udelali spatny usuden pred casne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...