Přejít na obsah

Něco hučí O2 1,9 TDI


michalschejbal

Doporučené příspěvky

Ahoj,

už tady asi týden hledám odpověď, tak to zkusím takto. Mám O2 1,9 TDi 77 kw, naj. 185 tis. km. Při jízdě, hlavně na 4 a 5 něco při otáčkách 1900-2000 rpm zahučí. Hučení trvá pouze těch 100-200 rpm, pak je zase klid. To samé u 3000 rpm. Hučení je podobné, jako když jsou v háji ložiska, nebo když se jede po hlučném pásu namalovaným na silnici. Ložiska to určitě nejsou, všechna jsem měnil před 5 tis. km. Hluk vzniká pouze za jízdy, pod plynem více. Na místě není nic slyšet. Pokud vyšlápnu spojku za jízdy, je také klid. Je také zajimavé, že to začalo, když jsem přezul na zimní gumy (letní 17" hlína, zimní 15" hlína). Gumy si ale myslím, že to nejsou, protože bez tahu motoru to nedělá a je to pouze v určitém spektru otáček. Pokud to někdo už řešil a vyřešil, budu vděčný za každou radu. Nikde jsem se úspěšné řešení zatím nedočetl. díký předem. Michal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gumy to můžou být. Při záběru se mírně změní geometrie (proto se seřizuje na určitou sbíhavost/rozbíhavost).

Ale to by se projev hlučnosti neodvíjel od otáček motoru, ale rychlosti auta.

Třeba mně se kdysi stalo něco podobného na Feldě. Auto jsem koupil v létě, pak jsem na zimu přezul a na nových zimních gumách a na nových plech. discích (letní byly na hlínách) jsem vyrazil vlastně na první jízdu v této konfiguraci na dálnici.

Při rychlosti něco málo přes 130 to dost silně hučelo. Připomínalo mi to hluk káči. Při snížení rychlosti hučení přestalo. A tak furt dokola. Pak jsem se už v zimě na dálnici nedostal.

No a to byla taky jediná a poslední jízda s takovým projevem.

Jednak jen tuto zimu jsem měl zrovna tyto gumy s tímto vzorkem na autě nové. Každou další zimu gumy byly jinak sjeté, nebo když byly zase nové tak ale jiný typ/vzorek.

Já jsem to připsal právě gumám. Bylo to opravdu krátce po přezutí. Čili nový ostrý vzorek. Taky mně napadly disky. Tvar otvorů po obvodu mi nápadně připomíná právě káču z dětských let.

Tobě to taky může dělat převodovka. Právě kvůli tomu, že se to projevuje jen při určitých otáčkách. Taky to, že se to projevuje jen na některých rychlostních stupních. Příslušná soukolí jsou pořád vzájemném záběru", takže se točí všechno a furt, ale vždy pouze jeden "pár" přenáší sílu motoru na kola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak gumy a geometrie.

Anebo jen u letních není ten zvukový projev tak silný.

Geometrie protože jak píšu, ta se mění když auto jede volně nebo jsou kola v záběru. Může být něco volné a změny budou o to větší.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...