Přejít na obsah

Kompletní repas přední nápravy


Miller

Doporučené příspěvky

Všechny zdravím a prosím o radu. Vlastním necelé dva měsíce mojí škodu Fabii combi 1.9 TDI 74kw. Je kupovaná z Německa, kde se stav jejich a našich silnic nedá srovnávat, a proto počítám, že na nápravě je asi vše původní, když se mi to po cca 2 měsících začalo sypat (vibrace, chvění, hluk atd). Nejdříve jsem udělal komplet brzdy aby ustaly vibrace při brždění (odstraněno), po- té se oběvili větší vibrace další při vyšších rychlostech, tak jsem na radu vyměnil oba spodní čepy na ramenou po tomto zásahu se auto hodně uklidnilo, ale nedávno se oběvily znova při vyšších rychlostech kdy se auto jakoby celé chvěje a člověk cítí i jemné vibrace do volantu (podotýkám, že kola mám vyvážená) do toho se přidalo hučení ložiska nevím zda-li na levém kole nebo pravém, ale to je stejňak jedno, protože bych měnil obě, ale zpět k dotazu...Je vidět, že je nejspíš podvozek za zenitem a potřebuje větší částku k opravě a já Vás prosím o radu co mám krom těch ložisek a věcí co už jsem měnil ještě vyměnit aby vibrace zcela ustaly a já si zase užíval tichou jízdu. V autech se moc nevyznám a nerad bych to dal do prvního servisu s tím, že mi tam údajně vše vyměnily já vysolil 10 tisíc a víc a ona by žádná změna nenastala. Jde mi o to mi poradit jaké díly mám vyměnit, protože si hodlám vše zakoupit na internetu (http://www.cc-autodily.cz/) a s těmito díly teprve jít do servisu aby mi je vyměnily. Nevím jestli koupit silnetbloky (kamarád co mi dělal na převodovce, tak říkal, že mám v prdeli silentblok co vypadá jako psí kost a je přidělaná ze spoda k převodovce, ale to je asi jen kvůli chvění převodovky, ne?), kostice, prej jsou i nějaké čepy nebo tak něco na řízení to by prej taky mohlo způsobovat vibrace, homokineťáky (ale to by prej lupalo a to se ,,zatim,, neděje,, :-)) atd...Budu moc vděčný za rady a pomoc o popřípadě i na cca peníz, který si mám připravit. Děkuji moc...Fábka má najeto 155 tisíc km....

Editováno: , autor: Miller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vibrace může způsobovat silenblok ramene, ložisko, čepy, musíš to zvednout a zkouknout. když chceš kompletně repasovat přední nápravu, tak musíš vyměnit všechno od tlumičů přes siletbloky, kosti stabilizátoru po silentbloky ramen. Dobrý ceny jsou též na www.autodílycz.cz,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příklad cenovýho srovnání : Já pouze koupil zesílený silentbloky a vyměnil jsem je sám( viz přípravek na foru) u mojí fabky to šlo dobře šrouby u předních silentbloků jsem neurval ( protože jsem ji garážoval) ale u bráchovo oba urval Byly zažraný v konzoli ( auto stálo furt venku) a cena asi 1000,- Kčnebo 1200,- Kč. To je rozdíl. :kol-24:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v první řadě musíš zjistit, co na autě už dosloužilo - a to přes internet fakt neuděláš. Zajeď na STK a tam si nech protřepat přední nápravu - měli by poznat vadné silentbloky, kosti, stabilizátor, vůle žízení apod (o silentbloku převodovky už víš). Nepoznají vadná ložiska či klouby s tím budeš muset na diagnostiku do servisu, pokud se v tom sám nevyznáš.

Jedna důležitá zásada: To, že jsi něco před měsícem měnil, neznamená, že se to znovu nepodělalo!

Co se cen týče - na zavěšení náprav, zejména jak je v tom guma, se nevyplatí šetřit - preferuj díly jako "originál" či "prvovýroba" případně renomovaná značka. Pokud půjdeš jen po ceně (klidně může být i čtvrtinová), tak to budeš měnit furt dokola a obtíží se nikdy nezbavíš.

Jo a pak si taky někde nech otestovat tlumiče - příčin vibrací je zkrátka hodně. Pokud by jsi měl měnit vše, co ti sem kdo napíše, tak by tě nové auto vyšlo určitě levněji :-)

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Nechci zakládat nové téma, tak se natlačím sem. Měl jsem problém s kmitáním volantu a postupně i vibracemi celého auta.

O víkendu jsem dělal GO přední nápravy. Měnil jsem převodku řízení (kvůli vůli na hřebenu), vč. čepů a spojovaček. Nové silentbloky ramen, nová ramena + spodní čepy, nové tyčky stabilizátoru. Uložení stabilizátoru jsem nechal původní, protože mi dorazily špatné-větší silentbloky, ale to původní uložení má jen 45000 km a je OK. Kotouče+destičky nové před 2000 km, pneu před 1000 km. Tlumiče včetně uložení jsem dělal loni na jaře, mají cca 20000 km.

Takže kromě ložisek a poloos prakticky vše nové. Měřil jsem házivost ložisek a kotoučů - obojí v normě. Dnes jsem byl na geometrii + převážení předních kol.

Ty velké vibrace volantu jsou pryč, řízení je úplně o něčem jiném. Ovšem vibrace celého auta zůstaly. Jsou daleko mírnější, jakoby vzdálené, ale jsou tam. Projevují se hlavně mezi 110-120 km/h, ale jsou tam i ve vyšších rychlostech. Jsou mírně cítit i ve volantu. Je jedno jestli jedu konstantní rychlostí, brzdím motorem či akceleruju nebo vyřadím.

Kola bych vyloučil - jsou dvakrát vyvažovaná ve dvou různých pneuservisech a třásla by podle mě jen volantem, ne celým autem. Ložiska nehází, takže zbývají asi jen poloosy. V rejdu nic necvaká. Když chci otáčet pravou poloosou (sem a tam), tak tam je drobná vůle, ale fakt minimální. Jak se dají zjistit vůle na vnitřních kloubech (u převodovky)? Mohou se projevovat takto, tedy i vibracemi při jízdě na neutrál? Ještě mě napadlo, že změřím házivost zadních ložisek (bubnů)...

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...