Přejít na obsah

Koupě ojetého Superba II


Jims Sanders

Doporučené příspěvky

Superb vypadá pěkně, stejně jako všechny auta v tomto bazaru. Je to obrovský bazar ve Voticích. Mám zkušenost (ne osobní). Před asi 8mi lety si tam kamarád kupoval octávku I. Vše v naprosém pořádku  pohodě, ale to byl ještě malý a ne tak známý bazar .. před rokem se tam ten stejnýkamarád byl podívat na 2 auta a nic nepřivezl, velký nátlak od prodejců, VIN si prověřil, měl k tomu nějaké dotazy, nebyly schopni odpovědět, byly ty kilometry málo dohledatelné, moc se s ním nechtěli vybavovat, tak raději odjel a koupil jinde...stačí jet okolo, mají tam stát snad 100 fábií, je jasné že to nemůže být všechno 100% prověřené a ověřené ... byl z toho zklamaný, protože octávku měl asi těch 6 let a vše bylo v pohodě, auto fungovalo, prodejci byli dobrý, ale oni už ty původní lidi co to dělali jsou jen šéfové někde v kanclíku ... bud si auto dovez sám a nebo od někoho, kdo třeba vozí 3-4 auta za měsíc ... bývá to o lepším přístupu atd... sám jsem takto koupil už 3 auta, vždy od nějakého menšího dovozce, který nenabízí víc než 5 aut najednou .. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem se rozhodoval, zda nové či jeté, tak jsem se byl taky podívat ve Voticích, aut opravdu hodně, ale nic zajímavého jsem tam pro sebe nenašel...

Po nějaké době se na mě přilepil prodejce...

mluvil semnou jako s jitrnicí, tak jsem po ukázce krásné  nebourané a jistě nestočené Fabie (lak hrbatej jak prase z  boku) rychle vycouval...

a utvrdil se v tom, že nový auto bude lepší volba. Jedna výhodná koupě auta dotaženého z D mi stačila :-).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevozi nahodou Davocar "jemne" burane auta?

 

Pozri, pokial budes mat jasnu historiu a diagnostika, hrubka laku, technicka kontrola vozidla ti ukazu, ze je vsetko ok, tak nevidim dovod nekupit ho.

 

Je to pekny kusok, len aby nebolo nieco skryte a zanaskovane. 

Treba dobre skontrolovat a hlavne neverit recickam predajcu.

Samozrejme dlasia vec je zmluva. Nech ti daju kopiu zmluvy s tym, ze si ju ides prejst najprv so svojim pravnikom. Ak sa budu vykrucat, tak je tam nieco skryte...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechtěl jsem už do toho vstupovat, ale zde musím, mám rozhodně co říct k tématu. Před pár měsíci jsem se rozhodnul, že nové auto koupím Superb II a vyšší, potřeboval jsem víc místa. Do teď jsem jezdil v OII a na zadních sedačkách a v kufru nebylo dost místa pro dvě děti. OII combi by nevyřešila místo na zadních sedačkách. Navíc najít dobře vybavenou OII byl celkem problém, tam kde Superb s výbavou začíná tak končí ty nejlépe vybavené Octavie. Můj rozpočet byl posazen mezi 300-400 tisíc.

 

No a když jsem v rodině i u známých přednesl mojí myšlenku velice často jsem slyšel "to si radši kup nový, za 350 tisíc budeš mít krásný nový auto a ne nějakej ojetej  krám po někom..".

 

Musím zásadně nesouhlasit. Už OII jsem si koupil za 230 tisíc kousek s 60tis km stáří 4 roky, elegance výbava, pořizovací cena 640 tisíc. V té době (2009) si tchýně  na vsi koupila novou Thalii skoro za 300 tisíc a asi všichni dobře víme co je to za šmejd proti OII.

 

Před pár týdny jsem koupil SII viz podpis, původní cena přes milion (předpokládám) pro mě za 459tis. Získal jsem luxusní auto, vzhledově interiér jak kdyby vyjel z fabriky. Za stejnou cenu bych v novém koupil totálně očesanou Octavii, lepší Fabii, nebo nějakej Hjondéé. 

 

Navíc minimálně za tu OII co mám akorát teď 8 let (celkové stáří 12 let) tak za těch 8 let na poruchách jestli jsem dal do 40 tisíc na opravách - chladič, napínák řemenu, 2 cívky.. A na pořizovací ceně jsem ušetřil 410 tisíc korun.

 

U superba zatím nemůžu o ceně oprav po pár týdnech hovořit, zhodnotit můžu jen to že za 459 tisíc jsem koupil hezký auto na který bych v novém rozhodně neměl a pochybuju že i kdyby se zesralo kde co že těch 600 ušetřených tisíc utratím na opravách.

 

A ještě si nemůžu nechat pro sebe zhodnocení OOO (obecně oblíbeného omylu) že záruka na (nové) auto rovná se záruka spolehlivosti. To mi taky x lidí říkalo "kup si radši nový to je přece v záruce.." Jediný co řeší záruka je to kdo za mě zaplatí opravu, jestli moje kapsa nebo výrobce. Není vůbec rozdíl mezi tím jestli se mi zastaví uprostřed rakouský dálnice roční auto v záruce nebo pětiletý auto bez záruky. Tam už je to zase jen o tom jakou si zaplatíte asistenci a záruka v tomto vůbec roli nehraje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bigboban ale tady byla řeč o nové OIII, která je již i výbavou i místem více k superbu II.generace, protože oproti OII narostla...je fakt ten že při ojetině za 300t je jasná volba ojetina, ale pokud chce dát někdo za ojetinu 600.000kč tak tam už bych se přikláněl spíše k novému povozu, jak je napsáno třeba OIII RS

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu chápu, ale za mě SII byla jasná volba kvůli prostoru, tam prostě Octavie nevyhověla. 

 

K tomu bazáru bych ještě řekl asi toto - čím dražší auto tím víc bych řešil jistotu co je to za auto. Starou jedničkovou Octavii v kombíku jsem koupil za 29 tisíc na štěrkovým růžku u naprosto jasnýho hochštaplera. Ale pokud to jde do statisíců tak já osobně jako jedinou volbu beru Škoda plus případně jinde bych chtěl určitě vidět Cebii a servisní historii což u dovozu určitě nebude. Jeden známej koupil auto za 300 tisíc v hotovosti na inzerát od cizího člověka. To je něco co naprosto nechápu a v životě bych to neudělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Wittmann  máme doma obě auta SII combi a OII liftback - kufr je v superbu větší, ale jen nepatrně...to souhlasím, ale rozdíl v místě na zadních sedadlech je naprosto neporovnatelný, superb je o kousek širší a je to znát ale hlavně u octávky si sám za sebe při svých 173cm sednu jen tak tak. U superba si sednou dva dvoumetrový lidi uplně luxusně ... já můžu mít vzadu nohy natažený jak Zeman :-)

Druhá věc je také uplně jiný komfort jízdy ... proti superbu je octávka koza :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem koukal na rozměry (Vybermiauto.cz) a Superb má kufr naopak o pár centimetrů i litrů menší (prorovnání skutečných naměřených hodnot combi SII/combi OII). Sedadlo má širší o dva centimetry (pro každého centimetr). Jasně, že je tam o něco více místa na nohy (na délku je celá kabina o 13 centimetrů delší), ale v příspěvku se psalo, že to je kvůli dětem...

 

Jen mě zaujalo, že důvodem pro změnu byly zrovna rozměry, mě by na tom spíše lákal 3,6 motor:-), který je mimo jiné s OIII RS naprosto neporovnatelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny,

měla bych dotaz, resp. spíše prosbu o názor  na situaci:

 

Chtěla bych benzínové auto, které bude "levné" (ve smyslu případných oprav, ND, atp.) a při slušném zacházení se mnou bude alespoň dalších 5 - 10 let. Ročně se aktuálně najede kolem 10 tis km/rok, což se však může změnit.

 

Přemýšlela jsem o Superbovi 3.6, a to z toho důvodu, že z diskuzí atp. mi přišlo, že se jedná o "nejspolehlivější" motor, zejména z důvodu absence turba. Jsem si vědoma automatu (jako dalšího rizika), nicméně automat by to bylo tak či tak, tzn. riziko zde bude bez ohledu na motor, proto jej víceméně neberu v potaz.

Nicméně, často se baví o tomto motoru ve spojitosti s dlouhými dálníčními cestami. Jak se mu ale budou líbit kratší (cca 15 km) cesty, typicky po městě?

Předem děkuji za odpověď. .)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, pokud akceptuješ spotřebu kolem 12l N98čky na sto km (beru v potaz kratší cesty), tak asi na výběr moc není. S 3.6 je vždy automat a pohon 4x4. Automat je zde bez nějakých zásadních problémů. Pouze výměna po 60 tis km jeho náplň s filtrem (v městském provozu klidně už po 40 tis). Jako do každé ojetiny i tady to bude chtít časem nějaký servis. Levný provoz to pravděpodobně nebude. Když budeš mít štěstí na poruchy a servis, tak to doženeš na palivu.

Diesel vezme sice míň, ale na krátké trasy se nehodí, proto je benzín správná úvaha.

 

S 3.6 se dá jezdit hravě i pod deset litrů (dálniční provoz) nebo okresky kolem 8l.

I přes vysokou spotřebu ve městě, je za mě 3.6 nejlepší motor pro Superba.

Editováno: , autor: prassat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasim... Ja mam 1.8 TSI a nakldama na servis je to v pohode, spotreba nadherna, olej nezere vubec, doufam ze ani nebude. Ale neni to auto jen do mesta... Prevazne delsi trasy. Do mesta tak Octavii maximalne... 3.6 FSI je super svezeni, ale jakykoliv servis na jinem voze dozene vlastnim servisem a predbehne spotrebou, da se jezdit pod 10 ale taky za 15...

Editováno: , autor: Patrikchrudim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Co si myslíte o nákupu Supa s vyšším nájezdem (300-400t km). Představoval bych si ročník tak 2011-2012, vyšším nájezdem má člověk tak nějak větší jistotu, že s tachometrem nebylo nijak manipulováno, ale přeci jen už je to slušná porce. Na druhou stranu máme v rodině Fabie (1.2TSI) s nájezdem přes 200tis (rv2013), které vypadají jako nové, a Superb je přecijen úplně jiné auto.

 

Má to smysl, nebo se mi to rozpadne pod rukama? Samozřejmě uvažuji pouze nad autem s plnou servisní historií.

 

Díky za reakce!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bude dobrá servisní historie, vše měněno jak má, tak auto 300-400 tisíc km vydrží. Stačí se podívat v Německu kolik superbů tam má 300.000km a víc ... a u nás mají všechny 150 :-(  ale to je něco jiného.

Samozřejmě riziko nějaké závady je u auta se 400 vyšší, nicméně zase ušetříš na pořizovací ceně. 

 

Jeden důležitý fakt to ale má - kolik najezdíš ? Pokud najezdíš třeba  40.000km ročně, tak ti auto velmi rychle zestárne a bude mít najeto půl milionu....pokud najezdíš 15, tak ti auto vydrží.

 

Jinak já mám osobní zkušenosti - passat měl 360.000km když jsem prodával, měl jsem na prodej golfa s 308.000km, taky vše v cajku, mám svého superba s 266.000km, taky vše v cajku ... takže já osobně se toho nebojím a beru to jako ty - raději 250.-300.000km, který ale vím, než mít na budíku 150 a v těle 400 a bejt spokojenej jak jsem dobře koupil ... a pak se nestačit divit ... každopádně u takhle vyššího nájezdu by měla být kontrola kupovaného vozu velmi důkladná kvůli korozi, výfuku, spojka+dvouhmota, turbo a udělat diagnostiku a kontrolu DPF (to bych viděl jako největší problém) a dalším věcem, který jinak třeba člověk ani tak nesleduje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s kolegou výše. Asi je to o ceně. Servis bude určitě častější a vysypat se může u takového nájezdu prakticky cokoliv.

A ruku na srdce, kvalitou už S2 zase tak moc neoplývá, ale asi lepší jak Fábie, to jo. Pokud je to auto po nějakém velkém servisu, budíš....

Radši bych se koukl po autě s nájezdem 200-300 tkm. Těch je na výběr také dost, ale jestli jsou mimo tvůj cenový limit, raději kup úplně jiné auto.
Co ušetříš na koupi, doženeš servisem.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš auto za 200 a s jasnou historií a aby to nebyl pelech, tak koukej spíš po octávkách a nebo přitlač. Podle mě za 200 v dnešní době i s více km nemůže být ještě slušný superb, minimálně dle mého soudu 230 a víc ...  ano najdeš i za 180, ale už podle fotek bych se na to nejel podívat :-)

 

Jen pro porovnání:

Já koupil loni slušného krátkého ve velmi slušné výbavě 2,0TDi 2009 s 224.000km za 248.000Kč a to byla v tu dobu velmi slušná cena (únor 2016). Servis dohledatelný, ale ne vše dělané v autorizáku, ale to co se tam dělalo, tak navazovalo, takže km ověřené.

Hned na to (květen 2016) jsem koupil kombika 2010 s 244.000km ale v DSG a v podstatě maximálně vybaveného a servisovaného naprosto perfektně za 313.000,-Kč ... to jen aby jsi měl představu ... podle mě za 200 to bude pelech vždycky, když za 170 mi volali lidi na OII 2009 ... ! ale servisovanou v dobrém stavu a jasnou historií, ale pořád to je octávka...

takže tolik za mě, ceny od loňska šly dolů, plácnu 20-max 30tisíc u podobných aut ... podle mě chceš za každou cenu koupit superba, ale neodpovídá tomu rozpočet :-(  a pak zde budeš každý týden psát jak se co spravuje ... tak to na mě působí 

 

Editováno: , autor: CentriFUGA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...