marfan Vloženo 5. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2014 čo hovoríte o olejoch ARAL ??? lepšie ako CASTROL alebo SHELL ?? Používa ho niekto ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2014 Trochu jsem to tu pročistil. K olejům - Jak se to pozná, že je lepší? Nebo čím lepší než ....? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2014 Já bych to rozvedl - čím je kterej olej lepší než druhej PRO NĚKOHO? Já třeba upřednostňuju do svýho BXW Škeblu 5W-40 před Kastrólem Edge, protože mezi výměnama na olej najedu nanejvejš 10tkm a zdá se mi zhola zbytečný platit za jednu náplň nějakejch 1300-1500Kč, když Škebla udělá stejnou službu za míň než poloviční peníze - a navíc, když mi jednou (JEDINKRÁT!!!) ve značkáči nalili do motoru Kastról, tak to byl 10W-40 a rozjelo se mi s ním cvakání hydroštelů - když jsem následující výměnu nalil Škeblu 5W-40, cvakání zázračně ztichlo. Proč bych teda kupoval za draho něco, co mýmu motoru nešmakuje, když můžu mít za relativně lacino to, co mu chutná? A teď to nemyslím tak, že by olej žral, od výměny k výměně neubyde na měrce ani o chlup. Ale s tím podstatně levnějším máslem je ten motor rozhodně spokojenější, než s tím dražším!!!! A to už je pro mne DŮVOD... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 ja zkusil posledne Q8 formula 5w40 litr rozlevaneho za 135korun... zatim najeto 7000km a vcelku normal... zadne zmeny nepozoruju.... http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-1-l-nalevany--1360 marfan-svoji otazku smeruj na e1, to je nejvetsi zijici olejovy odbornik na tomto foru a na oleje.cz.. urcite ti k tomu neco napise... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 ekkare-oni ti nalili 10w40? ve znackovem servisu? proc jsi je nenakopal doprdele? To cvakani bylo dle me zpusobeno prave tim ze tam dali 10w40tku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 10w40 na naše podmínky v klidu úplně... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
valentyn Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 lepší je 5w30, zachová si viskozitní vlastnosti mnohem dýl než 5w40 či 10w40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 ekkare-oni ti nalili 10w40? ve znackovem servisu? proc jsi je nenakopal doprdele? To cvakani bylo dle me zpusobeno prave tim ze tam dali 10w40tku Nalili mi tam sudovej, podle účtenky Kastról, cena za 3,6 litru bratru asi 1350 kaček plus samozřejmě filtr a práce, poznámka "dle specifikace výrobce vozu" - co jsem mohl udělat? Oni nalili to, co splňuje VW50x.xx pro BXW a basta, nic bys s nima nezmoh. Že to byla skoro tutově "desítka" a ne "pětka" mi potvrdil až po víc jak 2 letech člověk, kterej mezitím z toho servisu odešel a dělal jinde - protože prej kdyby mi tenkrát nalili "pětku", tak by stála kolem 1800 jen náplň. Ale to je pryč, do toho servisu už jsem nepáchnul a nepáchnu, navíc to bylo v prosinci 09 = za měsíc to bude 5 let... Navíc cvakání zmizelo hned při další výměně (samozřejmě v jiným servisu!), kdy už jsem si donesl svůj olej 5W-40 a od tý doby prostě mažu "pětkou" a fertig. Ono bych nebyl jedinej, komu ten servis pokurvil auto, takže ho důrazně nedoporučuju nikomu - ani svým nepřátelům, a nejsem v tom sám. Jmenovat je nebudu, mohli by mě žalovat, ale je to jedinej značkovej servis škodofky v tady místně příslušným bejvalým okresním městě. lepší je 5w30, zachová si viskozitní vlastnosti mnohem dýl než 5w40 či 10w40 Blbost, dýl = do vyšších teplot si právě zachová potřebný vlastnosti olej s dvojčíslím 40 vpravo od W. Zajdi si do knihovny a přečti si něco k věci - pak můžeš radit. Ty čísla nejde ztotožňovat s přesnou teplotou, ale obecně platí, že čím je nižší číslo vlevo, tím je olej tekutější za studena = líp maže i plní hydraulický tlakový elementy (zdvihátka!!! napínáky!!!) při studeným startu, zatímco číslo vpravo označuje schopnost odolávat teplu - udržet souvislej "film" = vrstvičku mezi kovovýma částma, která zamezuje tření při vysoký teplotě. Tam pak platí že čím vyšší číslo, tím je olej odolnější proti "roztržení" = odolává i vyšším teplotám a tlakům. Proč by se pak jinak do vysoce zatěžovanejch vzduchem chlazenejch turbodieselů lil olej xxW-60 ??? Jenže údaj xxW-yy je specifikace podle SAE, kterou výrobci motorů pokládají za moc obecnou, takže si dávají svoje vlastní specifikace s přesně určenýma vlastnostma - na ty je potřeba koukat daleko víc než na SAE, která se bere jen jako "doplňkovej údaj"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 (editace) A zase nemáš pravdu. Viskozita je síla olejového filmu ve smyslu tloušťky, ne pevnosti. viz odkaz Viskozita 5W-30 se v provozu (stářím) mění pomaleji než 10W-40 viz odkaz SAE nemá s oxidační stabilitou nic moc společného viz odkaz. A podle mého názoru - tekutější olej (nižší viskozita) se po motoru rychleji pohybuje a proto i lépe odvádí teplo. Editováno: 6. Listopad 2014, autor: McMatej 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 10w40 na naše podmínky v klidu úplně... pockej az si to precet E1.. ten ti da.... ten by vsude lil 0w40, kdyby delali -5w40 nalil by ho tam taky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 tak pokud je 5w30tka urcena jako LL olej, mela by vydrzet vice nez 5w40tka ne? nebo jak to teda je.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 videl som LL olej aj 5w-40 takže to že akurát 5W-30 je najčastejšie používaný olej ako LL Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 (editace) .....asi mě budete muset zastřelit celou dobu používám 10w40 Shell a ono to kurva jezdí .... o hydroštelech ani nevím, já je snad nemám ...... a to mám najeto přes 283.000 km bez poruchy .....chlapy jdeme na pivo, moc to řešíte Editováno: 6. Listopad 2014, autor: Misubaro 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2014 Možná to je právě tou Škeblou - já teda leju 5W-40 právě od Škeble, možná že by mi BXW necvakal hydroštelama ani na Škeblovou 10W-40 - protože ta 10W-40, na kterou mi cvakal hydroštel na 4. válci po výměně ve značkáči, byla vod "Kastrólu"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 7. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2014 (editace) Vim je to jinéj motor, ale furt dobře udelanej jako tahle 1.4 2,5 TDI ma skoro 300 000km leje se celou dobu kastrol 5w40 a motorově bez problémů s puvodnim turbem. Nevím co mas proti kastrolu... Nekonečný dohady toto... Editováno: 7. Listopad 2014, autor: kokta7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2014 ... Nevím co mas proti kastrolu... ... Přesně to samý, co má někdo jinej proti českým (německým, francouzským, italským, anglickým, polským, ruským, indickým, korejským, japonským a pro mě za mě třeba novoguinejským) autům. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sicco Vloženo 8. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2014 Když má olej pro 1.6 splňovat specifikace 501.00, 502.00, značí to že olej musí mít obě tyto specifikace nebo stačí jen jednu z nich? Protože takový olej, který by splňoval obě tyto normy jsem nenašel, buď je to třeba 502.00,505.00 (Shell Helix HX7 5W-40 nebo Castrol Magnatec 5W-40) nebo 501.01,505.00 (Castrol Magnatec 10W-40).. můžu tedy dát třídu 5W-40 i 10W-40 i když jsou ty normy trochu přeházené? protože 505.00 třeba u motoru psanou nemám, jsem z toho jelen trochu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 8. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2014 Je to nebo - tudíž olej musí splňovat alespoň jednu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2014 Anebo se ptát ZDE. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 8. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2014 Prosím šialené davy aby sa uklonili, už som tu, môžete ma uctievať. Teraz vážne. Najprv odpoviem na marfanovu otázku. Podľa toho čo viem, tak oleje Aral, BP a Castrol sú tie isté. Jeden čas som porovnával ich technické špecifikácie a súhlasili na desatinné čísla. K tej "ekologickej" výmene každých 40 tisíc, už neviem koho. Ak sám výrobca nedoporučuje taký interval (a pritom dávno boli aj intervaly 50 tisíc km u ŠA), je to na zamyslenie, že prečo. Ak ti motor odíde predčasne kvôli týmto intervalom, tak bude určite ekologické meniť motor prípadne celé auto. Zaujímalo by ma, že aké sú emisie toho motora keď jazdí na tak vyjazdený olej. Tých pár litrov oleja navyše oproti tomu čo to auto spáli za celú svoju životnosť je asi ako dopad môjho prdu na čistotu ovzdušia v Bratislave. Samotný olej sa dá recyklovať a znovu použiť, ale pšššt. Pre ekológiu spravíš najviac ak vôbec nebudeš jazdiť. Pre ostatných: treba si uvedomiť že tu sme vo vlákne atmo 1.4 -ky. 200 tisíc km považujem za úplne minimum pre tento motor, ale vzhľadom na tento interval výmeny nie je isté, že ten motor vydrží ďalších 200 tisíc, čo inak bežný atmosferický motor pri správnej údržbe musí zvládnuť s prostom v nose. Ďalej sa tu riešila viskozita 5W-30. Je faktom, že oproti 5W-40-kám si svoje viskozitné vlastnosti udržiava lepšie. Kým zo 40-ky sa pribúdaním kilometrov pomerne rýchlo stáva 30-ka, tak u 30-ky to je práve naopak, jej viskozita sa síce o dosť pomalšie, ale zvyšuje. A nakoniec to moje požívanie a doporučovanie 0W olejov. Nie je v tom žiaden fanatizmus, len logické zmýšľanie a to, že chcem čo najlepšie mazanie. Ja osobne preferujem 0W oleje, lebo mám motor s turbom, a olejovým napinákom reťaze, tj. ak chcem čo najrýchlejšie mazanie (hlavne v zime) a čo najrýchlejšie natlakovanie napináka, tak najrýchlejšie toho docielim 0W olejom, nehovoriac o tom, že jazdím väčšinou krátke trasy v meste, tj. veľa času so studeným motorom, nezohriatym olejom pri väčšej záťaži. Samozrejme mohol by som použiť aj hustejší olej, lebo schváleniu VW 502.00 vyhovujú aj takéto oleje, a motor by to vydržal, ale ja som ochotný za 0W priplatiť a doprajem motoru lepší olej, tak nechápem aký s tým máte problém.A ak niekto dá otázku, že ktorá viskozita je pre motor lepšia, tak 0W tu má určite svoju výhodu. Na YouTube si môžete nájsť videá, kde sa porovnáva "rýchlosť" začatia mazania pri studenom štarte v mrazoch, a pri rôznych viskozitách. V našich končinách to určite tak kritické nie je ako v kanadskej arktíde, ale 0W olejom určite nikto nič nepokazí napr. oproti bežne používanej 5W-40-ke. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2014 Na toho "experta", co mění olej po 40 tkm prosím nereagovat! Je to troll, který sem již nemá přístup. Děkuji. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 8. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2014 Ale podľa mojho kamaráta mechanika to nieje jediný, ktorý takto "ekologicky" vymieňa olej a stretol sa že aj autorizované servisy sa takto ekologicky správajú s tým že zákazník za to zaplatí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 9. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2014 to e1: souhlasím s 0W pro zimu a již nad ním delší dobu uvažuji. Ale nechápu ty letní čísla, jak může být 5w30 po 6 tis. km lepší v létě jak 5w40? vždyť by se tím popírala viskosní třída. Když je interval výměny 15 tis. tak ta třída snad musí platit. A je otázka jak by ten graf vypadal třeba pro 110 nebo 120°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 9. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2014 SAE trieda nemá nič spoločné s intervalom výmeny. Jednoducho pri používaní sa vlastnosti olej časom menia a vzhľadom na to, že rôzne oleje sa vyrábajú rôznym spôsobom, používajú sa rôzne základové oleje a iné aditivačné balíky, tak ich vlastnosti sa menia rôznym spôsobom. 5W-40-ky v tomto smere patria väčšinou k slabším olejom. Čo sa týka teplôt, tak 40°C a 100°C sú bežné skúšobné teploty. V motoroch je samozrejme viac, ale nie je možné testovať každý olej pri každej teplote. Ale nemysli si, že 5W-30-ka nezvládne väčšie teploty, to je veľký omyl ak si to niekto myslí. Práve vďaka tomu že používajú lepšie základové oleje a sú viac aditivované, tak nemajú s tým problém. Stačí si pozrieť v technických listoch na body vzplanutia, 5W-30-ky bez problémov dosahujú aj hodnoty nad 250°C. Také číslo pri bežnej 5W-40-ke nenájdeš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 10. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2014 Díky za odpověď. 5w30 bude jak píšeš stabilnější a je taky dražší. Co se týká odolnosti mazacího filmu při vyšší teplotě, zde bych se spíš přikláněl k té 40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.