Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

Já bych to rozvedl - čím je kterej olej lepší než druhej PRO NĚKOHO?

 

Já třeba upřednostňuju do svýho BXW Škeblu 5W-40 před Kastrólem Edge, protože mezi výměnama na olej najedu nanejvejš 10tkm a zdá se mi zhola zbytečný platit za jednu náplň nějakejch 1300-1500Kč, když Škebla udělá stejnou službu za míň než poloviční peníze - a navíc, když mi jednou (JEDINKRÁT!!!) ve značkáči nalili do motoru Kastról, tak to byl 10W-40 a rozjelo se mi s ním cvakání hydroštelů - když jsem následující výměnu nalil Škeblu 5W-40, cvakání zázračně ztichlo. 

 

Proč bych teda kupoval za draho něco, co mýmu motoru nešmakuje, když můžu mít za relativně lacino to, co mu chutná?

 

A teď to nemyslím tak, že by olej žral, od výměny k výměně neubyde na měrce ani o chlup. Ale s tím podstatně levnějším máslem je ten motor rozhodně spokojenější, než s tím dražším!!!! A to už je pro mne DŮVOD...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja zkusil posledne Q8 formula 5w40 litr rozlevaneho za 135korun... zatim najeto 7000km a vcelku normal... zadne zmeny nepozoruju....

http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-1-l-nalevany--1360

 

marfan-svoji otazku smeruj na e1, to je nejvetsi zijici olejovy odbornik na tomto foru a na oleje.cz.. urcite ti k tomu neco napise...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ekkare-oni ti nalili 10w40? ve znackovem servisu? proc jsi je nenakopal doprdele? To cvakani bylo dle me zpusobeno prave tim ze tam dali 10w40tku

Nalili mi tam sudovej, podle účtenky Kastról, cena za 3,6 litru bratru asi 1350 kaček plus samozřejmě filtr a práce, poznámka "dle specifikace výrobce vozu" - co jsem mohl udělat? Oni nalili to, co splňuje VW50x.xx pro BXW a basta, nic bys s nima nezmoh. Že to byla skoro tutově "desítka" a ne "pětka" mi potvrdil až po víc jak 2 letech člověk, kterej mezitím z toho servisu odešel a dělal jinde - protože prej kdyby mi tenkrát nalili "pětku", tak by stála kolem 1800 jen náplň. Ale to je pryč, do toho servisu už jsem nepáchnul a nepáchnu, navíc to bylo v prosinci 09 = za měsíc to bude 5 let... Navíc cvakání zmizelo hned při další výměně (samozřejmě v jiným servisu!), kdy už jsem si donesl svůj olej 5W-40 a od tý doby prostě mažu "pětkou" a fertig. Ono bych nebyl jedinej, komu ten servis pokurvil auto, takže ho důrazně nedoporučuju nikomu - ani svým nepřátelům, a nejsem v tom sám. Jmenovat je nebudu, mohli by mě žalovat, ale je to jedinej značkovej servis škodofky v tady místně příslušným bejvalým okresním městě.

 

lepší je 5w30, zachová si viskozitní vlastnosti mnohem dýl než 5w40 či 10w40

Blbost, dýl = do vyšších teplot si právě zachová potřebný vlastnosti olej s dvojčíslím 40 vpravo od W. Zajdi si do knihovny a přečti si něco k věci - pak můžeš radit.

 

Ty čísla nejde ztotožňovat s přesnou teplotou, ale obecně platí, že čím je nižší číslo vlevo, tím je olej tekutější za studena = líp maže i plní hydraulický tlakový elementy (zdvihátka!!! napínáky!!!) při studeným startu, zatímco číslo vpravo označuje schopnost odolávat teplu - udržet souvislej "film" = vrstvičku mezi kovovýma částma, která zamezuje tření při vysoký teplotě. Tam pak platí že čím vyšší číslo, tím je olej odolnější proti "roztržení" = odolává i vyšším teplotám a tlakům. Proč by se pak jinak do vysoce zatěžovanejch vzduchem chlazenejch turbodieselů lil olej xxW-60 ???

 

Jenže údaj xxW-yy je specifikace podle SAE, kterou výrobci motorů pokládají za moc obecnou, takže si dávají svoje vlastní specifikace s přesně určenýma vlastnostma - na ty je potřeba koukat daleko víc než na SAE, která se bere jen jako "doplňkovej údaj"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zase nemáš pravdu.

 

Viskozita je síla olejového filmu ve smyslu tloušťky, ne pevnosti. viz odkaz

Viskozita 5W-30 se v provozu (stářím) mění pomaleji než 10W-40 viz odkaz

SAE nemá s oxidační stabilitou nic moc společného viz odkaz. A podle mého názoru - tekutější olej (nižší viskozita) se po motoru rychleji pohybuje a proto i lépe odvádí teplo.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....asi mě budete muset zastřelit :kol-43:  celou dobu používám 10w40 Shell a ono to kurva jezdí :kol-24: .... o hydroštelech ani nevím,  já je snad nemám  :kol-44:  ...... a to mám najeto přes 283.000 km bez poruchy :kol-46: .....chlapy jdeme na pivo, moc to řešíte :kol-35:

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vim je to jinéj motor, ale furt dobře udelanej jako tahle 1.4

2,5 TDI ma skoro 300 000km leje se celou dobu kastrol 5w40 a motorově bez problémů s puvodnim turbem.

Nevím co mas proti kastrolu...

Nekonečný dohady toto...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když má olej pro 1.6 splňovat specifikace 501.00, 502.00, značí to že olej musí mít obě tyto specifikace nebo stačí jen jednu z nich? Protože takový olej, který by splňoval obě tyto normy jsem nenašel, buď je to třeba 502.00,505.00 (Shell Helix HX7 5W-40 nebo Castrol Magnatec 5W-40) nebo 501.01,505.00 (Castrol Magnatec 10W-40).. můžu tedy dát třídu 5W-40 i 10W-40 i když jsou ty normy trochu přeházené? protože 505.00 třeba u motoru psanou nemám, jsem z toho jelen trochu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím šialené davy aby sa uklonili, už som tu, môžete ma uctievať.  :kol-53: 

Teraz vážne. Najprv odpoviem na marfanovu otázku. Podľa toho čo viem, tak oleje Aral, BP a Castrol sú tie isté. Jeden čas som porovnával ich technické špecifikácie a súhlasili na desatinné čísla.

 


K tej "ekologickej" výmene každých 40 tisíc, už neviem koho.

  1. Ak sám výrobca nedoporučuje taký interval (a pritom dávno boli aj intervaly 50 tisíc km u ŠA), je to na zamyslenie, že prečo.
  2. Ak ti motor odíde predčasne kvôli týmto intervalom, tak bude určite ekologické meniť motor prípadne celé auto.
  3. Zaujímalo by ma, že aké sú emisie toho motora keď jazdí na tak vyjazdený olej.
  4. Tých pár litrov oleja navyše oproti tomu čo to auto spáli za celú svoju životnosť je asi ako dopad môjho prdu na čistotu ovzdušia v Bratislave.
  5. Samotný olej sa dá recyklovať a znovu použiť, ale pšššt.
  6. Pre ekológiu spravíš najviac ak vôbec nebudeš jazdiť.

Pre ostatných: treba si uvedomiť že tu sme vo vlákne atmo 1.4 -ky. 200 tisíc km považujem za úplne minimum pre tento motor, ale vzhľadom na tento interval výmeny nie je isté, že ten motor vydrží ďalších 200 tisíc, čo inak bežný atmosferický motor pri správnej údržbe musí zvládnuť s prostom v nose.

 



Ďalej sa tu riešila viskozita 5W-30. Je faktom, že oproti 5W-40-kám si svoje viskozitné vlastnosti udržiava lepšie. Kým zo 40-ky sa pribúdaním kilometrov pomerne rýchlo stáva 30-ka, tak u 30-ky to je práve naopak, jej viskozita sa síce o dosť pomalšie, ale zvyšuje.
3.jpg

 

 

 

 

A nakoniec to moje požívanie a doporučovanie 0W olejov. Nie je v tom žiaden fanatizmus, len logické zmýšľanie a to, že chcem čo najlepšie mazanie. Ja osobne preferujem 0W oleje, lebo mám motor s turbom, a olejovým napinákom reťaze, tj. ak chcem čo najrýchlejšie mazanie (hlavne v zime) a čo najrýchlejšie natlakovanie napináka, tak najrýchlejšie toho docielim 0W olejom, nehovoriac o tom, že jazdím väčšinou krátke trasy v meste, tj. veľa času so studeným motorom, nezohriatym olejom pri väčšej záťaži. Samozrejme mohol by som použiť aj hustejší olej, lebo schváleniu VW 502.00 vyhovujú aj takéto oleje, a motor by to vydržal, ale ja som ochotný za 0W priplatiť a doprajem motoru lepší olej, tak nechápem aký s tým máte problém.
A ak niekto dá otázku, že ktorá viskozita je pre motor lepšia, tak 0W tu má určite svoju výhodu. Na YouTube si môžete nájsť videá, kde sa porovnáva "rýchlosť" začatia mazania pri studenom štarte v mrazoch, a pri rôznych viskozitách. V našich končinách to určite tak kritické nie je ako v kanadskej arktíde, ale 0W olejom určite nikto nič nepokazí napr. oproti bežne používanej 5W-40-ke. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to e1: souhlasím s 0W pro zimu a již nad ním delší dobu uvažuji. Ale nechápu ty letní čísla, jak může být 5w30 po 6 tis. km lepší v létě jak 5w40? vždyť by se tím popírala viskosní třída. Když je interval výměny 15 tis. tak ta třída snad musí platit. A je otázka jak by ten graf vypadal třeba pro 110 nebo 120°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SAE trieda nemá nič spoločné s intervalom výmeny. Jednoducho pri používaní sa vlastnosti olej časom menia a vzhľadom na to, že rôzne oleje sa vyrábajú rôznym spôsobom, používajú sa rôzne základové oleje a iné aditivačné balíky, tak ich vlastnosti sa menia rôznym spôsobom. 5W-40-ky v tomto smere patria väčšinou k slabším olejom. Čo sa týka teplôt, tak 40°C a 100°C sú bežné skúšobné teploty. V motoroch je samozrejme viac, ale nie je možné testovať každý olej pri každej teplote. Ale nemysli si, že 5W-30-ka nezvládne väčšie teploty, to je veľký omyl ak si to niekto myslí. Práve vďaka tomu že používajú lepšie základové oleje a sú viac aditivované, tak nemajú s tým problém. Stačí si pozrieť v technických listoch na body vzplanutia, 5W-30-ky bez problémov dosahujú aj hodnoty nad 250°C. Také číslo pri bežnej 5W-40-ke nenájdeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...