Listopad 8, 200915 r Také využívám dojezd do dědiny, případně sjezd z mírnějšího kopce na neutrál. Řídím 20 roků a motorky ještě déle. Spotřeba na dálkové trasy kolem 6 l/100 km, (pokud nefičím po dálnici kilopade, to se do šestky fakt vlézt nedá) a ve městě kolem 9l/100km. Přesedlal jsem do oktávy z kombifábky 1,4 16V a spotřeba šla na dálku o půl litru výš a ve městě skoro o dva litry :-( Ale oktáva narozdíl od fábky jede i se zapnutou klimou - u fábie jsem klimu při předjíždění musel vypínat, aby bylo dost výkonu, což bylo poněkud nepohodlné
Listopad 9, 200915 r No, musím s tebou nesouhlasit .Pokud brzdíš motorem, ( pouze dát nohu z plynu se zařazeným kvaltem ) tak sice PP ukazuje nulovou spotřebu, ale nikam nedojedeš, myšleno, vzdálenost ujetá při brždění motorem, je naprosto nicotná oproti vyhození rychlosti a dojezdu na neutrál. Pokud bych tímto způsobem dojížděl do vesnic, musím tak činit o dost později a také budu brzda provozu, protože " brždění motorem " už z podstaty opravdu auto brzdí, narozdíl od plynulého dojetí na neutrál. Naprosto souhlasím. Mám stejné poznatky. Brzdíš -li motorem z kopce, máš sice nulu, ale dřív musíš šlápnout na plyn a tak to rychle doženeš. Když vyhodím kvalt, žere to nula prd a dojedu dál.
Listopad 11, 200915 r Naprosto souhlasím. Mám stejné poznatky. Brzdíš -li motorem z kopce, máš sice nulu, ale dřív musíš šlápnout na plyn a tak to rychle doženeš. Když vyhodím kvalt, žere to nula prd a dojedu dál. Óóóó děkuji za podporu, jsem rád, že to vidíš stejně Myslím si ale, že absolutně nejlepší by bylo kombinace obou stylů jízdy : 1)Prudkej kopec, serpentýny = brzdit motorem, šetřit brzdy a taky nulová spotřeba 2)Dlouhý táhlý kopce, dojezdy atd = vyhodit kvalt Pro spotřebu je nejdůležitější předvídat a zachovat plynulost jízdy, to je myslím alfa a omega nízké spotřeby . Vidím to sám, pokud chytnu ve městě červenou, tak ty cukačky stojej zaprd a spotřeba je naprostá hrůza. Ale pokud člověk chytne " Zelenou vlnu ", je to paráda a spotřeba úplně někde jinde
Listopad 11, 200915 r "Myslím si ale, že absolutně nejlepší by byla kombinace obou stylů jízdy" No konečně jste na to přišli
Listopad 12, 200915 r Hm pánové tak s mojí 1.6 55KW jsem jel i za 5,9 L cca 50Km z klatov do Plzně průměrná rychlost v obci 50-60 mimo 90-100Km/h njn ale jinak jezdím tak za těch 6,3-6,5L což si myslím docela spokojenost jinak dálky tak do těch 7L
Listopad 12, 200915 r "Myslím si ale, že absolutně nejlepší by byla kombinace obou stylů jízdy" No konečně jste na to přišli ... já na to přišel již dávno - viz moje spotřeba
Listopad 12, 200915 r člověče mě by fakt zajímalo jak to děláš...jako 5,6l to je fakt maso. No ani ta moje není zase tak hrozná Upraveno Listopad 12, 200915 r od TomášT
Listopad 13, 200915 r Trasa dlouhá 77 km, členitá okreska. Cesta tam 5,4 (spíš z kopce, v autě jen řidič, batoh a nb). Stejná cesta zpět 6,3 (spíše do kopce, řidič+spolujezdec, narvaný kufr). Průměr tedy 5,85 l/100km. Tempo od 80-110 km/h dle možností. Do obcí a z kopců brzdim kvaltem a tam, kde by kvalt brzdil moc, ho vyhazuju. Připomínám, že jsem nejel stylem eco, za jízdy jsem nesledoval pp a netlačil spotřebu záměrně dolů, při jízdě mám na pp buď hodiny nebo teploměr když se teplota blíží k nule. Zkrátka jsem se na spotřebu nesoustředil. Jel jsem na zimním obutí při teplotě kolem 3°C. Nevím jak to u VW udělali, ale tenhle motor fakt nežere, v recenzích opravdu nekecali. Mám najeto cca 1700 km
Listopad 26, 200915 r Taky se trošku podělím. Jezdím 90% jenom město v tuto chvíli. Pokud chci, tak se ve městě dostanu tak na 7,5l/100km. Ale většinou jezdím okolo 9l. Zajímavý je, že když jedu 5km přes město do práce, tak jedu tak za 7,5l a když jedu domů, tak jsem na 10l. Nejspíš kvůli velkému provozu.Rozjíždí se celá škodovka :-(. Ve městě brzdím motorem. Jak to děláte vy ve městě ? Já dojíždím k semaforu a brzdím co nejdelé to jde motorem. Pokud mám hodně citlivou nohu, tak není problém se dostat pod 8L ;-)
Listopad 26, 200915 r Taky se trošku podělím. Jezdím 90% jenom město v tuto chvíli. Pokud chci, tak se ve městě dostanu tak na 7,5l/100km. Ale většinou jezdím okolo 9l. Zajímavý je, že když jedu 5km přes město do práce, tak jedu tak za 7,5l a když jedu domů, tak jsem na 10l. Nejspíš kvůli velkému provozu.Rozjíždí se celá škodovka :-(. Ve městě brzdím motorem. Jak to děláte vy ve městě ? Já dojíždím k semaforu a brzdím co nejdelé to jde motorem. Pokud mám hodně citlivou nohu, tak není problém se dostat pod 8L ;-) Já taky brzdim při dojezdu na červenou motorem. Ale jezdim hlavně okresky a z kopců a před obcema taky dobržďuju motorem. Z kopců kde motor brzdí moc, kvalt vyhazuju, jezdim často sem a tam tu samou cestu, takže to mam tak zažitý. Docela to sráží spotřebu, při cestách, které jsou delší než 20 km, mi ppc většinou ukáže numero začínající pětkou a to nejsem brzda provozu....
Listopad 27, 200915 r Já taky brzdim při dojezdu na červenou motorem. Ale jezdim hlavně okresky a z kopců a před obcema taky dobržďuju motorem. Z kopců kde motor brzdí moc, kvalt vyhazuju, jezdim často sem a tam tu samou cestu, takže to mam tak zažitý. Docela to sráží spotřebu, při cestách, které jsou delší než 20 km, mi ppc většinou ukáže numero začínající pětkou a to nejsem brzda provozu.... Tak to mi bude doufám ukazovat taky :-) Zítra jedu delší trasu než jen po městě, ale potřebuju to trošku prohnat taky, ve městě ta možnost není, tak nevim jestli pojedu na spotřebu. Možná zpátky to zkusím ;-)
Listopad 27, 200915 r Verim ze je mozne za idealnich podminek dosahnout spotreby 5,5 litru. Nemam sice s 1.6i zadnou zkusenost ale u 1.8T jsem uz jednou videl 5,9l/100km. Musite ale vsichni uznat ze tohle je opravdu extrem, dosazitelny jen v ojedinelych pripadech. A kolik lidi prvozuje auto za techto podminkach??? Jinak slycham na 1.6 spise kritiku na jeji spotrebu a to hlavne pri vyssich rychlostech na dalnici.
Prosinec 3, 200915 r - klasická trasa Brno - HK, HK - Brno - 140km - 5,4l/100km (zimní kola 195/65-R15) - nejlepší úsek Svitavy - vysoké Mýto, při zastavení tam byla průměrná 4,2l/100km a rychlost 72km/hod jak ale vypnu motor a znovu natáhne čerpadlo trošku se to zdeformovalo na 4,3l/100km a 70km/hod. I tak ale super Upraveno Prosinec 3, 200915 r od KarlosTDi
Prosinec 3, 200915 r ja to proste nechapu jak muzete jezdit s takovou spotrebou.... ja se muzu pokrajet a moc pod 6 se nedostanu asni nahodou.... mate to hodnoty z pal pc nebo podle vypoctu?
Prosinec 3, 200915 r - udaje z PC, kompletní spotřebu na celou nádrž mám tak 7,3 dle PC dle dotankování tak 7,5. Liší se to o max 0,2l - tak malou spotřebu dám jen na úseku ze Svitav do HK, je to víc z kopce kompletní cesta kolem 5,5 takže žádný zázrak. Jen sem chtěl ukázat že i na normální trase se dá jet pod 4,5 - Jedovnice - Blansko je ale total z kopce ne? - nemenší spotřebu jsme měl z Vranova do Brna, to je jenom z kopce a bylo to 2,9
Prosinec 3, 200915 r - tak malou spotřebu dám jen na úseku ze Svitav do HK, je to víc z kopce Tak to pak jo...ale to zase tím pádem není taková sláva, z kopce se dá jet i za míň
Prosinec 3, 200915 r ja kdyz tio dam z kopca dolu na vinohradech tak dolu dojedu a mam tam 2,3 to se tak neda udavat spotreba na vzdalenost ktera je z kopce to kazdsej ma mensi.. nejlepsi je cesta kde se strida kopec , rovinka atd... tam si ymslim ze se projevi spotreba. ale jet za 4,1 l i kdyz jednovnice BK je docela z kopce skoro... ja mel passata 1.6 74KW a pod 6 jsem nesel at jsem se snazil jak chtel
Prosinec 3, 200915 r Tak ono je taky jízda a jízda, žejo. Ono když se jezdí různý ekorally, tak i 200kW mrchy umí jet za 2,5l...ale jakým způsobem Upraveno Prosinec 3, 200915 r od SKAJA
Prosinec 3, 200915 r ja bych to z toho kopcpce asi musel strkat abych jel za 2L Ale houby...stačí dojet nahorů, vynulovat PP a poslat to dolů...v ideálním případě můžu mít spotřebu 0 při průměrné klidně 100km/h
Prosinec 4, 200915 r Ale houby...stačí dojet nahorů, vynulovat PP a poslat to dolů...v ideálním případě můžu mít spotřebu 0 při průměrné klidně 100km/h heh to já když jezdim za přítelkyní to je cesta dlouhá cca 20 km z toho 70% cesty jedu mimo obec a už několikrát jsem měl na palubáku 5l ale kdžy se pospíchá tak dokážu jed i za 12l (vše měřeno v průměrný na 100/km) njn to je hold nevýhoda slabších motoru kdžy to oroštujete :-D ,, mám 1.6 55kw pneu zimáky 195/65-15"
Prosinec 4, 200915 r Tak to pak jo...ale to zase tím pádem není taková sláva, z kopce se dá jet i za míň - jaj tak to jsem si naběhl. Víc z kopce nemyslím to že jedu furt z kopce, kdo zná tak ví že je to normální trasa s kopečkama. Když pojedu druhým směrem tak by to bylo určitě do 5, tzn průměr kolem 4,6 - trasa Brno HK cca 140km je 5,5 a to beru jako spotřebu na dálky, ne takovéto malé úseky 30km. to bylo jen pro příklad - stejně jako těch 2,9. Nebylo to tak že na kopci vynulu, dám 4 a jedu bez plynu. Pár kopců se vyjet musí a kdo to někdy zkoušel určitě nenapíše že dá spotřebu pod 2, tak easy to není
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.